Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:55

Cyella schreef:
LauraSaskia schreef:
Wat grappig, krijg jij drama bij je lerarenopleiding? Ordening klinkt wel lastig. Alvast succes :)

Ja! Is echt heel leuk! Weet niet of ik er echt iets aan heb gehad, maar goed. Dankjewel! Wat doe jij?

Ik heb ook drama op pabo haarlem! Erg leuk!

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:14

Komt even lang glippen

Hoe gaat het bij jullie, ook al bijna tentamen week ?
inmiddels de eerst 9 studiepunten binnen.

Nu nog twee verslagen inleveren ( waarvan 1 al helemaal klaar, en de andere bijna)
en een mondelinge toets, en schriftelijke ik ben benieuwd *\o/*

Jiskaa

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:17

Hier gisteren de module opdracht ingeleverd, nog ff hard aan moeten werken de laatste paar dagen haha. Moet alleen nog iets voor communicatie afmaken, dat moet dinsdag ingeleverd worden :)
Ik heb volgende week dus ook tentamenweek, maar eigenlijk moet dat tussen aanhalingstekens haha. 1 toets Engelse grammatica, een mondeling Engels, en een progress test waar je niet voor kunt leren :') En lekker veel vrij :D

Wij hebben geen week extra vrij, de herkansingsweek (ofwel studie week) is hier gewoon ergens halverwege de module :P

Iedereen die nog wel hard moet blokken, succes!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:24

Ik heb tot nu toe Software afgesloten met een 8, en Media design met een 9 *\o/*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:08

Super Connie!

Ik kruip nu ook weer in m'n boeken... Ecologie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:25

Ik heb nog geen studiepunten en nog geen tentamens gemaakt.. :')
Maandag mijn eerste 2 tentamens: recht en Engels,
dinsdag bedrijfskunde, woensdag rekenvaardigheid, donderdag marketing en vrijdag Nederlands.

Gisteren een oefententamen recht gemaakt: ik had 3 hoofdstukken nog niet eens echt geleerd, maar had "maar" 9 fout, en 15 fout = een 5.5: dus dat moet wel goed komen hopelijk. Volgens de docent was het tentamen echt heel erg te vergelijken met het oefententamen qua moeilijkheidsgraad namelijk!

Rekenvaardigheid had ik al ingezet op een herkansing, maarrrr toen ik een oefententamen ging maken, kon ik al 10 van de 20 opdrachten redelijk foutloos maken en de rest ging nog niet goed, maar daar heb ik nu nog een paar dagen de tijd voor: misschien zit er wel een 5.5 in? *\o/*

Ik kruip zo ook weer lekker mijn boeken in, leuk weekeind: not.. maar ik heb ineens vertrouwen gekregen dat alles wel goed moet komen. Zelfs mijn struikel-vak heb ik vertrouwen in gekregen gisteren.. :+

Wat wel leuk is: 11 en 12 november zijn er excursies, dus geen school, maar een soort van schoolreisje: yeey! :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 16:31

Ik moet vandaag werken, maar ben beetje bang dat ik in tijdsnood kom. Morgen ook nog een verjaardag van mijn buurjongetje.. vanavond maar wat extra doen en morgen wat eerder uit bed dan maar.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:45

ik heb ook nog geen tentamen gemaakt, maar al wel bijna 13 studiepunten haha!
Tien weken praktijk als ik die afgerond heb (volgende week) dan krijg ik 12 studiepunten en ik had 1 studiepunt gekregen voor de studie startweek.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:06

Vier vakken heb ik nu zeker weten binnen :D
Vrijdag heb ik de laatste, maar wel de moeilijkste die heb ik vorige jaar 3 keer gemaakt en niet gehaald

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:34

Ik ga zo richting school voor een tentamen marketing. Begint om 19.00 uur, wie dat verzint.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:54

Al 2 voldoendes binnen! Nog eentje heb ik nog niet binnen. Vrijdag laatste vaktentamen. Volgende week nog taal- en spellingstoets die ik gegarandeerd haal(Grammar Nazi hier..).

Mini feestje starting.... Now! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:08

Ik had gisteren tentamen, k wist spontaan een aantal begrippen en rijtjes/voorbeelden niet meer :')
Pfff zo goed geleerd en dacht het zo goed te snappen en dan vergeet ik het bij de toets alsnog -.-
Lag op mijn puntje van m'n tong maar kwam er gewoon echt niet op!
Gelukkig ruim de tijd genomen voor de toets (hadden 3 uur de tijd) en wat ik niet wist ff overgeslagen en later op terug gekomen, en toen kwam soms weer een en ander bovendrijven in m'n geheugen, en soms heb ik gewoon maar wat gegokt :')
Maar ach ik denk dat het echt net voldoende zal zijn, niet veel meer dan dat.

Morgen voortgangstoets die ik echt moet halen. Veel dingen ook van het eerste jaar komen daarin terug dus hoop dat k nog een en ander weet := ( zijn vragen waarbij je ja/nee/? moet invullen, dus meerkeuze) Is voor mij 4 jaar geleden dat k eerste jaar deed, dus ben nog maar ff wat aan het doorkijken van de powerpoints van toen xD

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:38

1234 schreef:
Ik had gisteren tentamen, k wist spontaan een aantal begrippen en rijtjes/voorbeelden niet meer :')
Pfff zo goed geleerd en dacht het zo goed te snappen en dan vergeet ik het bij de toets alsnog -.-
Gelukkig ruim de tijd genomen voor de toets (hadden 3 uur de tijd) en wat ik niet wist ff overgeslagen en later op terug gekomen, en toen kwam soms weer een en ander bovendrijven in m'n geheugen, en soms heb ik gewoon maar wat gegokt :')

Morgen voortgangstoets die ik echt moet halen. Veel dingen ook van het eerste jaar komen daarin terug dus hoop dat k nog een en ander weet := ( zijn vragen waarbij je ja/nee/? moet invullen, dus meerkeuze) Is voor mij 4 jaar geleden dat k eerste jaar deed, dus ben nog maar ff wat aan het doorkijken van de powerpoints van toen xD

Ahhh! Zo herkenbaar inderdaad dat eerste stuk! Had dat bij de kringloop van schimmels, de begrippen: karyogamy en plasmogamy. Wist precies de betekenis, maar kwam niet meer op het 'gamy' achterstukje :s

Enorm frustrerend zo'n dingen!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:39

Ik heb de meeste tentamens echt verpest. Was onwijs gestressed dus lukte voor geen meter. Morgen de laatste. Hoop dat die het een beetje goed maakt..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:49

Cyella schreef:
1234 schreef:

Ahhh! Zo herkenbaar inderdaad dat eerste stuk! Had dat bij de kringloop van schimmels, de begrippen: karyogamy en plasmogamy. Wist precies de betekenis, maar kwam niet meer op het 'gamy' achterstukje :s

Enorm frustrerend zo'n dingen!

Ja indd.
bij een vak heb ik iets gewoon echt 10x doorgenomen/geleerd en juist dat was ik vergeten :') heb daar ook gewoon maar iets open gelaten omdat k er gewoon echt niet op kon komen meer xD
En bij een ander vak vroegen ze net iets wat ik niét zo heel goed had doorgenomen. Gelukkig wat gegokt wat achteraf waarschijnlijk wel goed was.
Ach... zolang het maar voldoende is. K wil geen herkansing xD Ben nooit zo blij met 5,6, maar wel als dat een herkansing scheelt xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:54

Ik had vandaag een super moeilijk tentamen, heel poedersuiker. Morgen en overmorgen ook nog moeilijke tentamens, beetje jammer. Die van vandaag heb ik denk ik niet gehaald :n ik kwam niet op het woordje "leiderschap", dus schreef overal maar strategie achter, tja, dat gaat niet goed gerekend worden. :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:03

1234 schreef:
Ja indd.
bij een vak heb ik iets gewoon echt 10x doorgenomen/geleerd en juist dat was ik vergeten :') heb daar ook gewoon maar iets open gelaten omdat k er gewoon echt niet op kon komen meer xD
En bij een ander vak vroegen ze net iets wat ik niét zo heel goed had doorgenomen. Gelukkig wat gegokt wat achteraf waarschijnlijk wel goed was.
Ach... zolang het maar voldoende is. K wil geen herkansing xD Ben nooit zo blij met 5,6, maar wel als dat een herkansing scheelt xD

Hahahaha, lekker herkenbaar! Ik heb ook geen '6-jes mentaliteit', maar alles boven een 5,5 levert studiepunten op. Ik kan onder de 7 niet echt enthousiast worden over een voldoende, al hoef ik niet te herkansen dan.

@Rebeccaa, succes gewenst met je tentamens!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:25

Ja nja met de voortgangstoets van morgen ben ik heeeeeel blij als ik een 5,6 haal!!
Die moét ik namelijk halen, voor mijn propedeuse.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:40

Ik heb morgen mijn eerste en enige tentamen. En heb besloten dat ik psychologie maar laat voor wat het is en ga proberen te scoren op pedagogiek en opvoedingsondersteuning :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:48

Haha als je maar wel íets weet van psychologie, want vaak vragen ze daar wel veel over xD Was bij mij iig wel :P of vragen met veel te verdienen punten O:) Maar je kan t indd maar laten voor wat het is, als je dan meer tijd hebt om te concentreren op de andere vakken :P
Ben jaloers op jullie dat jullie geen voortgangstoets meer hebben :') Pff rot toetsen. Ze mogen t van mij bij ons ook wel af gaan schaffen in het 2e jaar vanaf nu... :=

Heb je trouwens nog niet gezien/herkend ofzo op school :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:50

Ik heb morgen de moeilijkste, voedingsleer. Weer om 19.00 uur. Marketing ging goed vandaag, heb er een goed gevoel over.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:51

Fijn dat het tentamen goed ging!

Mijn broertje had laatst tentamen om 20:00 tot 22:00 := das echt een rot tijd :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:53

1234 schreef:
Haha als je maar wel íets weet van psychologie, want vaak vragen ze daar wel veel over xD Was bij mij iig wel :P of vragen met veel te verdienen punten O:) Maar je kan t indd maar laten voor wat het is, als je dan meer tijd hebt om te concentreren op de andere vakken :P
Ben jaloers op jullie dat jullie geen voortgangstoets meer hebben :') Pff rot toetsen. Ze mogen t van mij bij ons ook wel af gaan schaffen in het 2e jaar vanaf nu... :=

Heb je trouwens nog niet gezien/herkend ofzo op school :+

ja heb het wel een paar keer doorgelezen hoor maar t blijft niet echt hangen := volgenden keer nog wat eerder beginnen maar.
Ja ben wel blij dat wij die niet meer hebben hoorde van Veel tweedejaars dat dat echt poedersuiker toetsen zijn!

Nee heb jou ook nooit gezien maar zou ook niet weten hoe ik je moet herkennen :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:54

Nou als ik van 20:00 tot 22:00 tentamen moet maken ben ik op de helft in slaap gevallen :')
Ik had/heb gelukkig elke dag tentamens van 11:15 tot 13:15, heerlijke tijd. Ben daar mijn school dankbaar voor haha.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:57

ja ik zou t ook niet trekken hoor xD Snap ook niet waarom dat is. Want hij doet geen deeltijd ofzo, gewoon voltijd (hbo), dus gewoon overdag colleges normaal :=

@rona: hahah nee indd :')