[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:16

Ik denk dat wisselen van instructeur altijd wel een plus is. Die wijst misschien even net wat andere dingen aan dan je huidige instructeur. Wat balen dat je weet gezakt bent moonforever..

Ik moet 1 augustus op. Heb er geen goed gevoel over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:19

Komt vast goed :)

Ik heb vorige week een auto gekocht! Dus kan nu helemaal altijd en overal lekker zelf rondtouren :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:27

Gefeliciteerd! Leuk hoor! :D Wat voor auto heb je?
Hier staat al een auto, nu nog dat pasje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:30

Thanks :D . Een VW golf station :) wou een grotere auto zodat die ook de trailer trekken mag aangezien ik heel regelmatig met de trailer weg ga :j

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:37

Lekkere grote bak :) Dat lijkt mij trouwens echt creepy, voor de eerste keer met een aanhanger of trailer rijden.
Wij hebben een bus gekocht, ben benieuwd of het heel anders rijdt dan de lesauto waar ik nu in rij. Hoewel ik er zin in heb om er voor het eerst in te rijden, vind ik het ook echt retespannend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:39

Haha valt wel mee wen je zo aan :) , bus net zo. Wij hebben thuis ook een busje vind het wel prima rijden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:08

Ik zit er zelf echt tegenop autorijden als ik merk dat moet ga met tegenzin er heen.. ik maar denken dat anwb goeie rijschool was not ik weet niet haal ik ooit wel vraag ik me af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:14

Een rijschool moet bij jou passen daarom is het begrip een goede rijschool voor iedereen verschillend. Je bent nu 4x gezakt dan mag je geen examen meer doen bij CBR maar moet je naar BNOR. Wat ik je zou aanraden stop bij de rijschool waar je nu lest en ga naar een andere. Wellicht zelfs één die bekend is met faalangst leerlingen. Want ik denk dat je door je eigen houding ,die ik hier uit het topic op maak, zakt... Je ziet er tegenop zeg je zelf. Je vraag je af of je het gaat halen, het maakt je niet uit moet van je ouders. Als je die instelling al hebt straal je dat uit en dan lukt het niet..

Mijn tip dus ga naar een andere rijschool en zorg dat je het plezier in rijden terug krijgt. Ik zou nu niet direct binnen een week of 4-6 weer examen willen doen maar eerst alles op de rit krijgen.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:58

Bij mijn wordt geregeld heb zelf niks over te zeggen..

Gisteren had nog zo iets nu haal ik hem ken eindelijk op vakantie met de meiden nu weer zak ga steeds veder tegenop kijken..
Na nu al 2 jaar aan toppe zakt de moed je in schoenen.. veral door de druk van je ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:59

Kan je niet met je ouders in gesprek?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:09

Smijt mezelf hier ook even tussen, ben nog aan het lessen met mijn vader, maar dat gaat nu eigenlijk prima. Voordeel van een paard hebben, daar moet je toch elke keer heen rijden dus kan ik mooi oefenen :+ hoop eind september/oktober mijn examen te doen. Maar eerst nog de autostrade doen (heb wel al wegen gedaan die bijna exact autosnelweg zijn) en in het stad, wat ik zo ongeveer al gedaan heb. Nog wat bevestigen dus.

Maar nu begint de stress zo langzaamaan te komen he :+ examen gaan doen... Maar, ik wil niet arrogant overkomen, ik heb wel het idee dat ik een prima chauffeur ben, dus eigenlijk moet het goed gaan.

Maar wanneer ik mijn examen datum heb kom ik hier nog eens klagen :Y) lees wel mee, vind het wel interessant, ook al ben ik van belgie en ziet het er wss anders uit ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:30

Heb ik al gedaan, maar dan krijg te horen dat weer moet afrijden, zo gaat het steeds

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:33

moonforever schreef:
Heb ik al gedaan, maar dan krijg te horen dat weer moet afrijden, zo gaat het steeds

Waarom trek je dan niet de machtiging van de rijschool in? Kan er in ieder geval geen examen gereserveerd worden :+

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:06

Geen of dat kon..

Grrr serieus! Heeft me moeder me broetje rijschool gebeld..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:15

Zo meteen heb ik weer les. Dat is ondertussen een maand geleden. Ik hoop dat ik nog weet waar de pedalen staan.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:22

Vanmorgen les gehad van 2 uur. Sjee dat is vermoeiend!! Reed over allerlei moeilijke stukken en drukke kruispunten waar ze graagrijden met examens. Het ging wel goed, mijn iinstructrice zei als ik zo rijd op mijn examen moet ik slagen :) . Er was wel een punt waar ik een beetje in de stress schoot omdat t met plannen allemaal niet lukte, maar daarna werd ik wel snel rustig. :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:14

Straks heb ik weer les over 2 weken mag ik afrijden vind het nu wel spannend worden hoor! Wat me wel gerust stelt is dat het niet gaat om hoe strak je een auto inparkeert bijvoorbeeld maar hoe je handelt (dat je goed kijkt en rekening houd met andere weggebruikers). Vind de snelweg nog wel spannend omdat je dan zo hard rijdt en je weinig tijd heb om jezelf te verbeteren enzo.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:55

Ik heb m'n TTT datum: 9 september :) Weet alleen niet hoe ik dan met school zit, wat als ik niet kan? Kan ik daar vrij voor krijgen?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:39

Volgens mij krijg je daar vrij voor en anders meld je je toch ziek :-P weet je het zeker haha.

Dinsdag theorie, weet het echt niet, aan de ene kant ken ik het goed maar toch denk ik van mmmm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:39

HIer krijg je daar echt geen vrij voor (HBO) moet je zelf maar bepalen of je naar de les gaat of niet.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:58

Ik wil niet in m'n eerste HBO week al meteen dingen missen. Heb 'm gelukkig wel al om 8 uur dus als ik wat later begin op die dag heb ik nog geluk :P

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:13

Nou, ik mag straks om 14:00 :)
Als het goed is, is het dan droog.
Moet zeggen dat de zenuwen erg meevallen. Was voor mn TTT veel erger :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:47

Dan heeft de ttt zn werk goed gedaan. Succes!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:49

Succes!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:24

Geslaaaagd :D

Morgen aanvragen. Grappig dat het tegenwoordig allemaal digitaal gaat :p