Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:12

haha inderdaad iets heel anders al is onze studie wel redelijk beleidsgericht enzo.
ja ik heb nederlands ook niet gehaald door 1 onderdeel pff de rest wel!
woow goed cijfer voor recht zeg!! dat ga ik nooit halen, maargoed voldoendes zijn voldoendes voor mij, ik kom van het vmbo en mbo dus dit niveau is echt bikkelhoog voor mij haha!
nog 2 cijfers afwachten.. voor psychologie zijn de 15 werkdagen al verstreken maar krijg het pas volgendeweek!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:17

peca; ik heb dat ook best vaak hoor :) Dan zit ik ergens en dan gaan zij ook ergens anders (alleen) zitten. Ach, schijt dan maar _O- vind het ook wel lekker af en toe, wordt ik tenminste niet zo snel afgeleid..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:28

ik heb trouwens ook nog wel een vraagje voor jullie!
hoe COMBINEREN jullie alles met elkaar?? :x
ik krijg binnenkort nog een burn-out van alle stress.. oké dit is iets wat overdreven maar ik heb wel veel stress hoe ik alles moet combineren.
School kost mij een hoop tijd, ben ik niet op school ben ik thuis wel aan het leren.. ik heb een eigen paard waarvan ik 2 dagen iemand anders voor haar heb, gelukkig, anders had ik het helemaal niet getrokken. ook werk ik nog.. 1 dag in de week, maar nu het drukke maanden zijn en mijn vriend een eigen speelgoed winkel heeft moet ik daar ook nog bijspringen, en ojaaaaaaaaa mn vriend en ik willen soms elkaar thuis ook nog wel even zien. HOE DAN?? ik zie het even niet meer hoor..
vandaag merkte ik gewoon.. ik moest om kwart over 12 op school zijn heb heel de ochtend aan school gezeten.. toen zat ik in de bus en merkte gewoon midden op de dag mn ogen dichtvallen? _-:(
oke, tijdens het college heb ik me gelukkig goed kunnen concentreren maar sociologie ligt mij ook wel dus dat scheelt.. toen weer naar huis.. direct door naar stal, anderhalf uur staan wachten tot dat ik de bak in kon wegens drukte, ook hatelijk! rij ik naar huis word ik gebeld waar ik blijf want ik moet eten.. loop me continu te haasten.. en nu wil ik nog aan school(eigenlijk komt mn vriend altijd op dinsdag even langs maar heb maar gezegd dat hij thuis moest blijven haha), maar ik kan gewoon niet meer na zo'n dag?

excuses voor het lange bericht, maar ik dacht jullie zullen misschien vast iets herkennen hiervan en heel misschien tips hebben hoe ik ook af en toe toch nog mijn rust kan pakken?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:32

Ik herken het ook ja. Ik ben dagelijks van het moment dat ik uit bed kom tot ik ga slapen met school bezig, met een uitzondering op zaterdag ('s morgens paardrijden en 's avonds werk) en woensdag. Doordat ik dit blok zowel dinsdag als woensdag vrij ben kan ik dinsdag zo knallen dat ik woensdags vrij houd..

Ik heb er bewust voor gekozen maar een keer per week bij te gaan rijden, zou eigenlijk twee keer per week zijn, maar ik ben blij dat ik enkel op zaterdag hoef. Paardlief is niet geschoren en neemt toch mijn hele ochtend in beslag, ik zou deze uren niet twee keer per week kunnen missen..

Mijn rust momentjes in de dag is tijdens mijn reis. Ik vertik het om in de trein of bus aan school te denken en zit dan ook of online een RPG post te schrijven of een fanfic te lezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:04

Nanno_123 schreef:
[naam] schreef:
sorry meiden, ik moet me even uiten, want ik snap het gewoon echt niet.
Ik ga achterin zitten en 'vriendinnen' lopen mee, maar die gaan de rij voor me zitten. Terwijl er wel plek is voor 4. Daarna komt een andere 'vriendin' binnen en komt wel naast me zitten. Dit omdat er geen plek was naast een ander meisje. Zegt dat andere meisje 'waarom kom je niet naast mij zitten???!!'. en jahoor... gaat ze verkassen. Met als gevolg dat ik weer alleen zit... Word daar echt moe van.. snap dat niet.. Ik praat gewoon normaal tegen ze en toon interesse, maar vanuit hun komt bijna helemaal niks...

Erg frustrerend.. en doe echt mijn best om interesse te tonen naar ze, maar wil blijkbaar niet baten..

Hoe is het bij jullie??

Gatverdarrie zeg wat een egoïstische meiden, ik hou daar helemaal niet van!
Daar wil je toch geen vriendinnen meer mee zijn?
maar ik snap je probleem goed, het is toch fijn om meiden op school te hebben en je voelt je erg eenzaam als ze je dit flikken.. ik kan echt boos worden gewoon nu ik dit lees!(haha zal me inhouden)
ik kan je niet echt een tip geven, behalve dat je niet over je heen moet laten lopen door zulke meiden, zijn er nog andere meiden die wel leuk zijn?

Daarom...ik laat het maar, maar toch denk ik soms echt.. hoe sociaal ben je?!? En dat geslijm naar elkaar kan ik niet tegen. Schatje dit schatje dat.. misschien ligt het daaraan.. mijn klas is erg van de vaste groepjes. Je kan wel gezellig pratwn af en toe als ze alleen zijn, maar ze zoeken elkaae steeds op. Paar jongens zijn tof dus daar.zit ik zo af en toe mee.. maar vond het vandaag zooooo vreemd...

Je word zo inderdaad niet afgeleid. Haha

Verder hoe ik het combineer??? Niet.. ik sla soms een lesje over als het echt te veel wordt en ik niet anders kan! Probeer per dag te leven en niet al te veel stressen. Kijk wat je kan doen en war je niet kan komt morgen wel.
ik doe ook wel eens huiswerk op stal. wij hebben een rustige kantine en daar zit ik dan even uurtje terwijl paard samen met vriendin extra op de paddock staat ( ze heeft daarnaast een eigen uitloop met stal naast der vriendin)

Edit, zit op mobiel en typen lukt niet zo goed. Excuses hiervoor (a)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:43

Nanno_123 schreef:
ik heb trouwens ook nog wel een vraagje voor jullie!
hoe COMBINEREN jullie alles met elkaar?? :x
ik krijg binnenkort nog een burn-out van alle stress.. oké dit is iets wat overdreven maar ik heb wel veel stress hoe ik alles moet combineren.
School kost mij een hoop tijd, ben ik niet op school ben ik thuis wel aan het leren.. ik heb een eigen paard waarvan ik 2 dagen iemand anders voor haar heb, gelukkig, anders had ik het helemaal niet getrokken. ook werk ik nog.. 1 dag in de week, maar nu het drukke maanden zijn en mijn vriend een eigen speelgoed winkel heeft moet ik daar ook nog bijspringen, en ojaaaaaaaaa mn vriend en ik willen soms elkaar thuis ook nog wel even zien. HOE DAN?? ik zie het even niet meer hoor..
vandaag merkte ik gewoon.. ik moest om kwart over 12 op school zijn heb heel de ochtend aan school gezeten.. toen zat ik in de bus en merkte gewoon midden op de dag mn ogen dichtvallen? _-:(
oke, tijdens het college heb ik me gelukkig goed kunnen concentreren maar sociologie ligt mij ook wel dus dat scheelt.. toen weer naar huis.. direct door naar stal, anderhalf uur staan wachten tot dat ik de bak in kon wegens drukte, ook hatelijk! rij ik naar huis word ik gebeld waar ik blijf want ik moet eten.. loop me continu te haasten.. en nu wil ik nog aan school(eigenlijk komt mn vriend altijd op dinsdag even langs maar heb maar gezegd dat hij thuis moest blijven haha), maar ik kan gewoon niet meer na zo'n dag?

excuses voor het lange bericht, maar ik dacht jullie zullen misschien vast iets herkennen hiervan en heel misschien tips hebben hoe ik ook af en toe toch nog mijn rust kan pakken?

Dit klinkt heel herkenbaar voor mij, heb daarom ook besloten helemaal te stoppen met verzorgpaard helaas, baal er verschrikkelijk van maar kan er echt de tijd niet meer voor vinden...

Ik heb soms dagen dat ik van 7 tot 20 uur de deur uit ben en dat trek ik soms echt niet..
En dan werk ik elke vrijdagavond en zaterdag en dan ben ik die zondag zo kapot he :=
Tijd voor vakantie!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:59

Groepjesvorming heb je in elke klas wel wat denk ik, bij ons ook wel wat maar de klas is best aardig.
Maar zoals gister had ik ook zoiets, wij hebben vaak 2 uur les en dan na 1 uurtje even pauze, dus ik met een meisje mee geweest naar de wc enzo om vervolgens het lokaal weer in te wandelen..vraagt een ex groepsgenootje (bazig meisje, beetje onprettig) hé ..naam meisje die voor me loopt.. heb je soms honing aan je kont?
Wist ter plekke niet echt wat te zeggen en achteraf misschien maar beter, ze is het toch niet waard. Valt me echt tegen hoe kinderachtig dat gaat. Achteraf word ik daar dan zo pissed over := Voelt zo iemand zich nou beter na zo'n opmerking?

Combineren heb ik eigenlijk niet zo'n moeite mee. Schooldagen zijn te doen evenals het reizen en heb tijd zat om huiswerk en paarden te doen die aan huis staan trouwens. Kan soms wel stressen om groepswerk vooral vorige periode ging dat soms samen met aardig wat tranen maar ik denk dat dit groepje prettiger is.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:49

voelt goed om te zien dat ik niet de enige ben die zo stresst, alhoewel het voor jullie fijner was geweest als jullie geen stress hadden haha, sorry!
stoppen met mijn paard kan niet, dat betekend verkopen en dat wil ik echt niet, ik ben zo blij met mn paardje!
wat heerlijk Marielle je paarden aan huis, wat een droom is dat voor mij, begrijp dat je dan veel zelf moet doen maar zou me alsnog een heleboel tijd schelen! ik hoop deze zomer ook naar het dorp te verhuizen waar mijn paard staat en waar mijn vriend zijn winkel heeft dus dat zal ook tijd gaan schelen, hoewel ik dan wel moet schoonmaken en koken enzo, maar ik kan toevallig niet koken en mijn vriend wel dus dat wisselen we dan af, als we ei eten maak ik het klaar hahaha :D

Marielle, wat walgelijk zeg zulke meiden, hoe oud is zij dan vraag ik me gelijk af?
verstandig om niet te reageren, maar je voelt je wel zwaar gekrenkt. en inderdaad, voelt zij zich nou echt beter om iemand zo te vernederen? stom zeg! _-:(

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:09

Jeetje Marielle wat een poedersuiker... kan me dat echt niet voorstellen. Waarom doe je dat? :n

Bij mij in de klas is er weinig groepsvorming eigenlijk. Iedereen heeft wel mensen waar hij vaker tegen praat of mee om gaat oid, maar dat houd je toch altijd. Ik moet zeggen dat mijn klas superlief, warm en hartelijk is. Dus dat is echt super. Geeft denk ik nog meer motivatie om gewoon naar die lessen te gaan.

Ik merk ook dat ik steeds minder tijd heb voor mn vriend en vriendinnen enzo. Probeer gewoon zo snel mogelijk te werken telkens. En dan af en toe gewoon een dagje vrij plannen voor mezelf. Dan komt dat schoolwerk later wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:47

Zon klas is zeker fijn Sanne! :-) dan ga je inderdaad graag naar de lessen.

Pff hier in de twijfel modus.. of ik wel de goede keuze heb gemaakt qua studie... Maak zo snel keuzes dat ik al genoeg verkeerde heb gemaak :=

Stage is wel echt leuk! Maar fan zie ik dat ik gewoob mijn diploma op zak wil.. ben van studie geswitcht (vorige moest ik nog 1.5 jaar en ben nu dus bang dat ik verkeerde keuze heb gemaakt...)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:01

Ja door gedoe met die laatste opdracht is er wel een soort ruzie geweest dus blijkbaar heeft ze nogsteeds een probleem met mij ofzo..ze is 20 net als ik. Uiteraard een beetje zo'n type die zichzelf juist erg volwassen vindt :)) De klas is verder best fijn, kan met de meesten prima een praatje maken en gezellig met ze overweg, maar zij brengt een wat naar sfeertje zo. Ze is heel blij met haar nieuwe groepje, zit ze lekker samen met een ander bazig meisje etc en ze noemen zichzelf 'het dreamteam'. Ahum dat gaat vast vanzelf ook een keer botsen :P Maar zij zitten nu steeds in een groepje in de klas en fluisteren af en toe zelfs over de projectopdrachten want ze hebben blijkbaar zulke goede ideeën dat de rest van de klas dat niet mag horen. :')

@peca waar twijfel je precies over wat je studie betreft dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:39

Hahahaha het dreamteam! Geweldig xD zou me kapot lachen om dat soort mensen.. noemt zich volwassen...

Of ik wel de goede keus heb gemaakt.. bij mijn vorige opleiding hoefde ik nog paar tentamens, een minor en afstudeerstahe te doen. Nu moet ik 4 hele jaren en dat schrikt me nu heel erg af. Zeker omdat ik financieel niks meer heb straks.. en wil eigenlijk gewoon werken.. heb afspraak aangekaart bij decaan en ga misschien volgende week langs mijn oude opleiding, vragen naar de mogelijkheden .. voel me even dom aangezien ik deze fout al eerder heb gemaakt :evaw:

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:03

Sanne; ga jij morgen naar die inzage? zo ja, snap je iets van dat rooster? :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:18

_Judith schreef:
Sanne; ga jij morgen naar die inzage? zo ja, snap je iets van dat rooster? :')

Nee.. En nee haha. Dat rooster is echt het onduidelijkste wat ik ooit heb gezien. Je moet naar je instituut kijken. IBR is dat, instituut bedrijfskunde en recht. (Daar val jij ook onder toch?). En dan naar de toetsende ofzo

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:20

Ik heb er nog even naar zitten kijken en ik snap 'm :') Inderdaad tabblad IBR en dan moet je bij PB kijken! En dan gewoon bij de codes kijken voor de lokalen :)

Mag ik trouwens vragen waarom jij niet naar de inzage gaat? Geloof je het wel of denk je van; geen zin in? :o

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:29

Pfff, ga je naar inzage is die docent van de toets die ik wilde inzien er niet, voor niks uit mijn bed gekomen dus...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:57

Ten eerste is m'n docent er toch niet bij. Daarnaast hebben we de tentamens die ik onvoldoende had al besproken in de les. Dus vandaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:21

Wat gek... Dit topic is ineenw verdwenen uit mijn eigen berichten...

Ben ook niet naar de inzage geweest, althans ga niet

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:47

Ik wilde wel naar de inzage, maar was zo'n formulier vergeten mee te nemen dus toen ben ik maar gaan computeren in het studiecentrum :')

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:49

Ik zie echt mijn opleiding even niet meer zitten. Het is zó veel en ik word helemaal gek van alle stress.. :x

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:15

Ik zit nu echt te twijfelen om naar die inzage te gaan. Wil eigenlijk alleen naar 1 tentamen kijken (rekenvaardigheid), maar om daar nu helemaal voor terug te gaan naar school :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:18

Ik word ook even een beetje gek van school hoor :') Zie door de bomen het bos niet meer, moet een onderzoeksanalyse met deelvragen maken maar .. docent zegt net 'Kijk nog naar je deelvragen' en loopt vervolgens weg terwijl ik al een tijd vast zit ermee .. Wat moet ik daar nou weer mee ^)

Ik merk trouwens echt aan mezelf dat ik oververmoeid begin te raken van al die lange dagen en het stressen .. Ik maak voor mezelf lijstjes met wat ik moet doen, probeer het allemaal zo goed mogelijk af te werken echter maken mijn reistijden en rooster het momenteel vrij lastig huiswerk te maken .. Ik reis elke dag 3 uur, heb op maandag van half 3 tot half 6 les (waardoor ik rond 12 uur van huis moet en rond half 8 weer thuis ben), dinsdags van half 11 tot half 1, echter zit ik daarna vaak nog lang op school voor huiswerk. Woensdag heb ik van half 9 tot half 5, donderdag van half 9 tot half 1 en daarna nog vaak aan school en vrijdags van half 2 tot half 4, zelfde verhaal als maandag .. Heb ook enorm last van m'n rug van elke dag die zware tas mee sjouwen met m'n laptop en boeken enzo, echt pfoeh. Docenten zijn super onduidelijk, niemand snapt wat van de opdrachten .. Jeetje. Gister was ik helemaal draaierig, licht in m'n hoofd, hoofdpijn. Kon me de hele dag niet concentreren maar ben alsnog gegaan maar was halverwege de dag dood op en heb de hele dag zitten gapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:10

pfff herken ik Courses! Moet je altijd alle boeken meenemen??
Denk aan je zelf he! Niet ziek worden door de stress van school etc.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:42

Ik herken je verhaal courses, maak hele lange dagen waardoor ik vaak van 7 tot 8 de deur uit ben. Vooral het reizen sloopt me echt. Probeer soms in de trein of te slapen of wat aan school te werken, scheel toch weer wat.
Boeken neem ik bijna nooit mee, doen er toch nauwelijks wat mee. Heb jij je boeken altijd nodig?
Anders eens kijken of je met medestudenten kan afspreken dat jij het ene boek mee neemt en iemand anders een ander boek?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:01

Nou, ik ben naar de inzage geweest, en ik heb een zo'n stomme fout gemaakt :') (wel meerdere hoor _O-) Als ik die wel goed had gehad had ik hem nog niet gehaald, maar ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan :')