Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:04

Caira, doe je nu heel ander werk dan?

Ik zou gewoon mee gaan draaien in een invalpool geloof ik. Laat je gezicht maar overal zien, als ze tevreden zijn en plek krijgen weten ze dan wie ze moeten bellen. Gewoon contacten gaan leggen en ervaring op gaan doen. Ook goed voor je c.v. ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:05

Ja ik heb 5 jaar lang ingevallen en woonde toen ook samen -waarvan de laatste 4 jaar in een koophuis, dus ik weet wat je bedoelt. Maar dan heb ik zeker meer mazzel dan jij gehad, want ik heb altijd goede uren kunnen maken :)
Natuurlijk was dat huis geen tophypotheek, het was op 1,5 loon en als het écht moest, kon het ook op 1 loon. Daar hebben we wel degelijk rekening mee gehouden destijds.
Op een gegeven moment heb je zoveel weken achter elkaar gewerkt dat je recht op aanvulling hebt via het UWV als je er uit gekickt wordt in de zomervakantie, dus dat scheelde ook weer een maand loon.
En daarna heb je zoveel rechten opgebouwd, dat je wachtgelder werd; dus ook al viel er niks te werken, je kreeg het loon dat je gemiddeld verdiende de afgelopen periode. Dát is ook de tijd dat ze wel snel willen zorgen dat je een vaste baan krijgt :D
Maar goed, dan praat ik over de periode '97-2001 zo'n beetje. Dus wellicht zijn er al veel veranderingen geweest en verloopt het nu allemaal anders.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:08

Ik werk nu in de horeca, maar toch zou ik graag het onderwijs ingaan. Ik zal nogmaals mailen dan, misschien is de situatie anders dan 6 maanden geleden toen ik het voor het laatst probeerde. Ik heb wel een tijdje in de invalpool gestaan voor 2 dagen, maar toen ben ik maar 2x gebeld en dat was voor dagen dat ik al in de horeca werkte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:09

En via een detacheringsbureau voor het onderwijs?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:10

o ja, en dan is het ook nog zo dat je je niet bij meerdere stichtingen tegelijk in mag schrijven voor meerdere dagen, dat wilden ze niet.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:12

Het is tegenwoordig toch allemaal digitaal, de invallerspool?
Dus dan kun je bij jouw gegevens toch aangeven op welke dagen je beschikbaar bent? In het begin is het denk ik ook lastig, dan ben je geen bekende en word je minder snel gevraagd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:17

Werken bij Stichting Flore

Stichting Flore hanteert op dit moment een vacaturestop. In Noord-Holland is sprake van bevolkingskrimp. Dit merken wij aan het aantal leerlingen dat de Flore-scholen bezoekt. Hierdoor zal er binnen onze stichting de komende jaren nauwelijks behoefte zijn aan nieuw personeel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:19

Is dat iets speciaals, Flore-scholen??
edit: ik zie het al, interconfessioneel.
Heb je ook bij het openbaar bestuur geïnformeerd dan? Of heb je daar zelf geloofsbezwaren tegen?
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 29-05-14 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:20

Mamamiesje, jouw onderschrift is trouwens echt heel erg waar!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:21

Met name vmbo's werken wel met pabo leerkrachten, op mijn werk zijn er twee die rekenen geven. Om te kunnen blijven moeten ze inderdaad wel een nieuwe studie gaan doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:22

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:23

ik heb bij beiden gesolliciteerd, maakt me weinig uit. Maar het laat wel een beetje het beeld zien, flore is de grootste hier in de regio. Wij hebben hier in Alkmaar 2 pabo's, de gewone en de Ipabo. Het aantal studenten wat per jaar start ligt echt enorm hoog, belachelijk dat ze daar geen stop op zetten.

Ik kwam trouwens wel 1 vacature tegen, maar dan moet ik mijn boerka uit de kast trekken ben ik bang:
http://wens-vacatures.nl/Vacature/Match ... ijs/430108

nieuwe studie vind ik geen enkel probleem, ik hou wel van een uitdaging.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:25

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:27

MamaMiesje schreef:
Goof schreef:
Mamamiesje, jouw onderschrift is trouwens echt heel erg waar!

Ja helaas wel he? :D

Maar wij proberen daar wat aan te doen:
https://medium.com/organisatie-ontwikke ... 7461659b05

;)

Interessant!
Hoe werkt dit in de praktijk voor jullie?

Ik zal geen boekje open doen over hoe het bij ons werkt, maar zowel de leraren als de leerlingen komen op de laatste plek.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:29

Wij zijn er net mee begonnen, willen het volgend schooljaar doorzetten.
Gewoon klein beginnen; ONZE kinderen hebben dít en dát nodig en niet de zus-en-zo die van u moet meneer/mevrouw de inspecteur/minister. Wij kennen onze kinderen, wij kennen onszelf en we doen het zó en dit zijn de resultaten. Klaar :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:30

MamaMiesje schreef:
Gewoon klein beginnen; ONZE kinderen hebben dít en dát nodig en niet de zus-en-zo die van u moet meneer/mevrouw de inspecteur/minister. Wij kennen onze kinderen, wij kennen onszelf en we doen het zó en dit zijn de resultaten. Klaar :P

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+
Zouden er meer moeten doen.
Tegenwoordig voegen scholen zich enkel nog naar de wensen van de inspectie en verliezen daarbij alle realiteit uit het oog.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:33

klinkt goed Michelle, ik ga me erin verdiepen. Toch zou ik gewoon het liefst aan de slag willen, toen wij 8 jaar geleden met de pabo begonnen werden we juichend binnengehaald, HET grote lerarentekort, gisteren werd er bij een talkshow weer aan gerefereerd. En ook de meiden op mijn werk die nu de pabo doen krijgen ook weer te horen: als JULLIE klaar zijn dan is er volop werk. Nou ff serieus, dan moet de rest van NL wel beginnen te fokken als konijnen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:35

Aan de andere kant, het is wel ietsje waar: alle babyboomers worden binnenkort of zijn sinds kort 65 ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:39

Goof schreef:
Tegenwoordig voegen scholen zich enkel nog naar de wensen van de inspectie en verliezen daarbij alle realiteit uit het oog.

We kregen een geweldig filmpje te zien van een mevrouw die kwam tolken voor een dove plantsoenmedewerker die die dag gefilmd zou worden.
De man was aan het bladblazen buiten en ze vroeg/gebaarde hem:
"Waarom heb jij een gehoorbeschermer op?"
-Dat moet van de chef, want zo'n ding maakt heel veel lawaai en dat is slecht voor je oren, gebaarde hij terug.
"Maar je bent toch volledig doof?"
-Ja, dat klopt. Maar het moet, zei de chef.

Nou..dat dus :') Het klakkeloos volgen van regels omdat het 'moet'.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:42

Hehe mooi voorbeeld ja.

Het is niet eens meer een volgen van regels 'omdat het moet', maar het is een 'veranderen en aanpassen van de regels omdat het moet' geworden en dat vind ik zorgelijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:07

Caira schreef:
Ik kwam trouwens wel 1 vacature tegen, maar dan moet ik mijn boerka uit de kast trekken ben ik bang:
http://wens-vacatures.nl/Vacature/Match ... ijs/430108

Je kunt toch ook gewoon solliciteren zonder direct je mening klaar te hebben :? Ik werk ook op een bijzondere school maar ze verwachten echt niet dat ik iedere dag met mijn bijbeltje de school binnen kom wandelen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:21

joh was een grapje, ik heb mijn katholieke graad ook gewoon, ik zie trouwens een filmpje waar de leerkrachten geen hoofddoek dragen, dus ik ga het gewoon proberen!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:59

MamaMiesje schreef:

Klinkt goed, maar is het toegestaan? Krijg je hiermee als school geen problemen mee?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:09

Nee. Als je je resultaten bereikt en dat goed gedocumenteerd hebt, dan is het goed :)
Hoewel je natuurlijk vast wel 'strijd' krijgt, dat is te verwachten. Maar íemand moet er toch eens mee beginnen? Tenslotte staan ook in het onderwijs de beste stuurlui aan wal ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:36

Hoi, ik weet niet of ik dit hier zo mag plaatsen.
Maar ik ben op zoek naar juffen/meesters die een dochter hebben van tussen de 11 en 15 jaar. Ik moet voor school namelijk een soort van interview houden, maar de ouder die ik zou gaan interviewen is helaas met vakantie...
Het gaat over cyberpesten (op school) dus het leek me erg interessant om een juf/meester te interviewen :) Alles is verder anoniem. Vrijwilligers? Iemand?