Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:41

stef schreef:
Weet iemand wat ik aan thuiszorg kan/mag doen? Heb er geen diploma's in, wil ook absoluut geen mensen wassen of helpen met toilet oid, maar kan wel schoonmaken, boodschappen doen etc...

Sonja? Weet jij dit?

huishoudelijke zorg idd,
en er zijn ook cliénten waarbij je dan ook eventueel een boodschapje voor doet(ligt aan indicatie etc)
maar huishoudelijke zorg mag je sowieso :j

je hebt bij ons in de buurt Sowieso Thebe die huishoudelijke thuiszorg aanbied, maar daar geef ik je weinig kans momenteel, ze hebben ruim voldoende uren op contract , ik heb momenteel als 0 uren contracter echt minimaal werk.(4 weken thuis gezeten, toen een week een paar ochtendjes, komende week weer thuis)
TSN thuiszorg is misschien wel een optie(heeft een vriendin van me gewerkt)
Tzorg staat meestal ook wel op werk.nl met een vacature
je zou trouwens ook bij Goezate kunnen kijken(stichting riethorst stromenland) is wel een verzorgingshuis, maar misschien kunnen die nog iemand in de huishoudelijke zorg gebruiken, of in de keuken, is misschien ook een optie. en lekker dichtbij ;)
verder doen ze bij riethorst/stromenland ook thuiszorg , extramuraal dus, maar ik weet niet zeker of ze ook huishoudelijke hulp leveren.
Rivas doet ook thuiszorg trouwens, maar weet niet of die alles aanbieden, maar die hebben ook verzorgings en verpleeghuizen en ziekenhuizen waar misschien ook mogelijkheden zijn
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-04-13 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:42

Ja :) (en daar zijn er veel van!). Zit wel een verschil tussen intramuraal en extramuraal, ook qua werken. Maar beide kan gecombineerd worden indien nodig/gewenst. (In veel gevallen hebben zorginstanties zowel huizen als extramurale zorg)

Vakantie komt eraan, dus wat dat betreft is het wel een gunstige tijd om nu te gaan informeren. Loop ook gerust binnen bij zorgcentra :j wat ook goed werkt is even peilen in je omgeving of iemand in de zorg werkt. Via-via kun je ook daar iets makkelijker tussen komen. Ik heb zelfs niet eens solliciteert.

Samiyah

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:42

Ja, mijn ervaring is ook dat veel via/via gaat met dat soort werk.
Zo ben ik ook aan m'n schoonmaakbaantje in de zorg gekomen. (voor in de zomervakantie) :) en ze vertelden me dat ze vacatures verder nergens online hebben staan maar gewoon op die manier invulden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:56

vuurneon schreef:
stef schreef:
Weet iemand wat ik aan thuiszorg kan/mag doen? Heb er geen diploma's in, wil ook absoluut geen mensen wassen of helpen met toilet oid, maar kan wel schoonmaken, boodschappen doen etc...

Sonja? Weet jij dit?

Je mag als alfahulp inderdaad mensen ondersteunen in hun leven door bv boodschappen te doen, schoon te maken, stukje met ze wandelen en als ze het wensen doen ze graag hun verhaal bij je. Daar heb je geen diploma voor nodig, alleen goede sociale vaardigheden en een gezonde arbeidsethos! :) (en in enkele gevallen ook een beetje een dikke huid en sterke maag :D)

Boodschappen doen mag tegenwoordig niet meer daar moet de familie voor zorgen. Wandelen mag ook niet meer kost teveel tijd. Praten en koffie drinken mag ook niet meer. Het enigste wat je wel nog mag is zorgen dat in beperkte tijd het huis schoon is (stoffen, stofzuigen, douche, wc, keuken, dweilen weekelijkse klussen).

En daarbij is in regio dordrecht personeels stop en zoals het er nu naar uit ga zien gaan er de waar ik werk de nodige ontslagen vallen wegens terug in uren gezet te worden van de cliënten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 06:55

stef schreef:

Ik heb dit werk gedaan als 17-jarige via Randstad! :) Was eigenlijk puur schoonmaken :j
Was vaak wel leuk werk, maar had het volgensmij ook getroffen met de mensen bij wie ik kwam.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:37

Marcella, hier heb ik nog steeds eigenlijk altijd tijd te veel bij de clienten :=
De bak koffie is nog steeds ruim in gecalculeerd. Maar vanaf 2015 treden hier de nieuwe regels in.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:12

Ze zijn hier al met de nieuwe regels bezig en ook aan het doorvoeren. Mensen die eerst 3 uur hadden krijgen nu nog maar 2 uur. En mensen die 2x 2 uur hadden krijgen nu nog maar 1x 3 uur. En als dan de lijst zie van wat we allemaal moeten doen in die tijd geloof ik dat ik maar Harry Potter moet gaan worden.

En het gaat er niet om dat je tijd heb om koffie of thee te drinken met cliënten het mag gewoon niet meer en dit dien je dan in je eigen tijd te doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:12

Hier ook iemand die lang als HH heeft gewerkt en bij sommige mensen wist ik echt van gekkigheid niet meer waar ik moest schoonmaken hoor.... Wás gewoon al schoon, en dus lang aan het theedrinken en kletsen. Heb dit regelmatig aangegeven in het begin, maar weinig respons van de organisatie. Dus dan maar veel koffieleuten, ook prima. Mensen vinden het fijn dat ze een praatje kunnen maken en ik vind het ook prima (al werk ik liever echt voor mn geld :) ).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:26

Joolien schreef:
Pff ik kom niet eens aan de bak bij de Blokker :')

Haha, ik ook niet bij de HEMA hoor :')

Maar ik heb as. donderdag wel weer een gesprek, zelfde organisatie waar ik nu werk maar andere plaats. Ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:41

_Diesel schreef:
Joolien schreef:
Pff ik kom niet eens aan de bak bij de Blokker :')

Haha, ik ook niet bij de HEMA hoor :')

Maar ik heb as. donderdag wel weer een gesprek, zelfde organisatie waar ik nu werk maar andere plaats. Ben benieuwd...

Ok dan blijf ik ook maar volhouden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:54

mjah, volhouden is het enige wat je kunt doen toch?

Ik heb vrijdag gesprek gehad voor een receptie pool. Gesprek ging op zich goed, maar degene met wie ik sprak was terughoudend over dat ik elk moment voor een andere vaste baan weer weg kon zijn. Mjah, daar ga ik niet over liegen, dat klopt. Ik hoor daar vandaag meer over, maar ik vrees dat ze toch (weer) voor de andere kandidaat gaan. Ik hoor er eind van de dag meer over.

Ondertussen ben ik nog druk aan het schrijven voor een brief voor een PhD functie in Rotterdam. Dat onderzoek lijkt me zo leuk! Dat ik maar blijf piekeren op die brief omdat die gewoon echt goed moet zijn. Voor mijn gevoel sluit mijn profiel er perfect bij aan.

Nu vragen ze om contact gegevens van minstens 2 referenties. Nu is dat geen enkel probleem, ik heb 2 hele goede, maar nu zit ik met de contact gegevens zelf. 1 is gewoon hier in Nederland en heb ik email, telefoon nummer en adres van. Maar die andere is een lab in Portugal. Nu heb ik wel email adressen van die mensen, en ik kan het postadres van het instituut er ook wel bij zetten, maar ik kom niet uit het telefoon nummer. Maar nu vraag ik me af of dat echt kwaad kan, aangezien ik toch niet verwacht dat ze naar portugal gaan bellen, maar eerder zullen emailen, of zouden ze toch gaan bellen?

Heb Portugal al wel gemaild om toestemming om contact gegevens door te geven en of ik daar een telefoon nummer bij mag doen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:07

Nou hier ook een beetje positief nieuws..ik werd gisteren benaderd door een accountmanager van mijn vorige werkgever dat ze misschien mogelijkheden voor me hebben en of ik daar voor open sta :)) Heb uiteraard meteen gereageerd dat ik niks liever wil. Helaas is het nog niet concreet, dus duimen maar!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:25

Wauw wat zijn er veel vacatures bijgekomen vandaag... :') Echt 0. Denkje het is maandag, er zal toch wel iets zijn.

Ik heb de moed inmiddels een beetje opgegeven, aangezien al die scholieren die straks examens doen daarna ook beschikbaar zijn. En wie wil er een 22jarige als ze 16jarige mensen kunnen krijgen? :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:54

Shiloh, dat eerste wat jij beschrijft speelt mij ook steeds parten. Ik wil echt van alles aannemen, maar iedereen is bang dat ik bij de eerste de beste kans binnen m'n vakgebied weer weg ben.

Wat betreft je referenties, ik zou proberen achter een telefoonnummer te komen (daar ben je al mee bezig) en lukt dat niet gewoon bij het mailadres laten. Zijn ze goed bereikbaar op dat mailadres?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:24

yep, zijn zeker goed te bereiken. Heb van allebei al een reactie met een telefoon nummer, dus dat is fijn.

Zojuist toch maar ingeschreven bij UWV en een mailtje gestuurd voor een uitkering. Ik houd er totaal niet van om afhankelijk te zijn, maar de vaste lasten lopen toch door en ondertussen maar duimen op een telefoontje van de secretaresse gebeuren dat ik aan de slag kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:55

Marcella schreef:
Boodschappen doen mag tegenwoordig niet meer daar moet de familie voor zorgen. Wandelen mag ook niet meer kost teveel tijd. Praten en koffie drinken mag ook niet meer. Het enigste wat je wel nog mag is zorgen dat in beperkte tijd het huis schoon is (stoffen, stofzuigen, douche, wc, keuken, dweilen weekelijkse klussen).
.

Hangt echt van de indicatie af ;) want mijn collega's doen echt nog steeds boodschappen, lopen een rondje met de bewoner etc. Afhankelijk van bewoner en indicatie vaak ook nog gerust tijd voor een (soms eindeloos :') ) gesprek en kop koffie.
(Heb ik het natuurlijk wel over extramuraal)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:01

Air schreef:
Wauw wat zijn er veel vacatures bijgekomen vandaag... :') Echt 0. Denkje het is maandag, er zal toch wel iets zijn.

Ik heb de moed inmiddels een beetje opgegeven, aangezien al die scholieren die straks examens doen daarna ook beschikbaar zijn. En wie wil er een 22jarige als ze 16jarige mensen kunnen krijgen? :+

W.esterholm Z.orgcentrum zoekt nog een k.eukenassistent :) 20 uur in de week. Zit in H.aren.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:09

Is er iemand die even gauw mijn brief door wil lezen? :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:25

vuurneon schreef:
Marcella schreef:
.

Hangt echt van de indicatie af ;) want mijn collega's doen echt nog steeds boodschappen, lopen een rondje met de bewoner etc. Afhankelijk van bewoner en indicatie vaak ook nog gerust tijd voor een (soms eindeloos :') ) gesprek en kop koffie.
(Heb ik het natuurlijk wel over extramuraal)

ook mijn ervaring :j
ik heb vaker veel te veel tijd dan tijd tekort....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:31

Ik heb vandaag maar weer eens het uzb gebeld over mijn gesprek van ruim 2 weken geleden. Die zouden vandaag terug bellen als ze wat van het bedrijf hadden gehoord.
Belde wel net op tijd want ze hadden net vrijdag een nieuwe functie binnen gekregen waar ze mij ook wilde voorstellen. Ja prima doen!!
Dat is wel tijdelijk, maar goed dat was mijn laatste baan ook en werk is werk, ook al is het tijdelijk.
Kan ook om de week op maandag bij de dierenambulance aan de slag, even vandaag afwachten of ik wat van het uzb hoor, anders ga ik dat sowieso lekker om de week een dag doen. Even wat anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:41

IMD, ik kan je helaas nu niet helpen, zit op de iPad en dan kan ik niet lekker alles doornemen :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:42

Geen probleem! Ik heb nog wat foutjes eruit gehaald dankzij een vriendin, en hij is verstuurd! :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:01

Ik ben net gebeld en ben aangenomen! Mooi door de 3 sollicitatie rondes heen gekomen! Nu even de papieren afwachten en tekenen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:03

_Ilona schreef:
Ik ben net gebeld en ben aangenomen! Mooi door de 3 sollicitatie rondes heen gekomen! Nu even de papieren afwachten en tekenen.

Gefeliciteerd! :D super!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:06

dank je :)