Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Douce schreef:Voor de mensen met geschiedenis : de vragen staan altijd op chronologische volgorde. Als jij dus denkt dat je moet vertellen over de akkoorden in parijs en je hebt net een vraag gehad over de tweede wereldoorlog kun je daar een vraagteken bij zetten.
xCathy schreef:Haha, er zijn vast wel meer mensen die geen natuurkunde en geschiedenis in hun pakket hebben toch?
Pfff.. ik ben echt nog zo niet klaar voor natuurkunde...
Linde_ schreef:Ik heb een natuurkunde vraagje. Als er een opdracht in komt over muziek instrumenten, maar er staat niet nadrukkelijk bij of het open - gesloten, open - open, gesloten - gesloten, uiteinde is. Hoe moet je dat dan bepalen? Stel bij saxafoon. Als alle kleppen dicht zijn heb je open (de onderkant) en gesloten toch? Dat er aan de bovenkant ook een opening zit maakt niet uit?
Linde_ schreef:Ik heb een natuurkunde vraagje. Als er een opdracht in komt over muziek instrumenten, maar er staat niet nadrukkelijk bij of het open - gesloten, open - open, gesloten - gesloten, uiteinde is. Hoe moet je dat dan bepalen? Stel bij saxafoon. Als alle kleppen dicht zijn heb je open (de onderkant) en gesloten toch? Dat er aan de bovenkant ook een opening zit maakt niet uit?
Gracezellaa schreef:Linde_ schreef:Ik heb een natuurkunde vraagje. Als er een opdracht in komt over muziek instrumenten, maar er staat niet nadrukkelijk bij of het open - gesloten, open - open, gesloten - gesloten, uiteinde is. Hoe moet je dat dan bepalen? Stel bij saxafoon. Als alle kleppen dicht zijn heb je open (de onderkant) en gesloten toch? Dat er aan de bovenkant ook een opening zit maakt niet uit?
Volgens mij is het dan inderdaad open-gesloten idd, want het geluid kan er maar aan een kant uit. Als je het vergelijkt met een klankkast, die heeft duidelijk twee open kanten.
xCathy schreef:Gracezellaa schreef:
Volgens mij is het dan inderdaad open-gesloten idd, want het geluid kan er maar aan een kant uit. Als je het vergelijkt met een klankkast, die heeft duidelijk twee open kanten.
![]()
![]()
Een klankkast heeft maar 1 gat toch?