Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Was/is op dit moment boekhoudtechnisch beter
Lijkt me ook wel beter, dan kan je gelijk gebruik maken van het enthousiasme van de mensen! Heb je dan ook nog een soort van actie tijdens zo'n party? 
pmarena schreef:Ik heb een busje op de zaak. Zal dus vast wel die bijtelling betalen , maar ik ben heerlijk onwetend over hoe dat weggeschreven wordt
Ik heb het busje nodig om pakketten mee te kunnen halen en brengen , maar rijd er in principe ook gewoon privé mee.
Voorheen elke dag 50 km naar mijn normale werk en terug en helaas zijn dat privé-kilometers dus daarvoor is het dan nutteloos om een km-registratie bij te gaan houden.
Vraag het even na bij je boekhouder, want er is een uitspraak geweest van het hoge gerechtshof, wat er op neer komt dat je over 2008, 2009 en 2010 btw terug kan krijgen. Er was nl. iemand die bezwaar had gemaakt tegen het feit dat "zuinige" auto's minder bijtelling hoefde te betalen (14% ipv 25%) en in 2010 zelfs 0% (bij sommige auto's). Als je met een "zuinige" auto heel veel rijdt, dat is die net zo milieu belastend als dat je met een niet-zuinige auto heel weinig zou rijden. Het gaat alleen om het btw gedeelte (12% over 25%).
(snappie
)
) , kunnen we hem gelijk even testen