Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:29

@Leorah: Je hebt een zeer uitgebreide PB en ik zie dat LHO en ik een paar dezelfde dingen hebben gezegd ;)

@LHO: Als je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen moet je het maar zeggen hoor!

@Holly: Ik zag jou idd ook voorbij komen in het hyperventilatie topic! Ik ben altijd al een stresskip geweest ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:42

holly schreef:
Zegt Yes-co jou wat? Toevallig werkervaring mee?

Nop, maar voor een projectje moet ik wel iets gaan doen met CRM dus ik zal er eens een wat uitgebreidere blik op werpen ...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:43

LHO schreef:
Waargenomen met Chrome, resolutie 1440x900 :) Layout is wel strak en zakelijk, dat ligt mij wel. Ik had zelf de strepen niet op de achtergrond gedaan. Maar ik zet ook mn frisdrank niet in de koelkast; kwestie van smaak :)

Kijken jullie ook eens op http://browsershots.org/

kan je (beperkt) met alle browsers testen zonder ze te installeren.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:44

Leorah schreef:
Dank je voor de tips!

holly, het kwam eigenlijk omdat ik mijn zadels voor de verkoop altijd netjes schoonmaak en poets en terwijl ik daarmee bezig was, bedacht ik me dat er ook al paarden-dekenwasserijen bestonden, waarom dan niet ook een lederwaren-schoonmakerij.. De meesten ervaren het als een rotklus, en daarnaast hebben grotere stallen vaak weinig tijd voor dit soort dingen, terwijl het wel degelijk belangrijk is dus zodoende het idee :). Ik ben heel benieuwd of het gaat lopen, ik ben eigenlijk vandaag pas met wat reclamewerk begonnen.

LHO ik ga met de tekst bezig! De "statistiekvlek" die krijg ik er niet af op de 1 of andere manier. Ik heb nu een belstat teller in beeld, maar er staat inderdaad nog een andere vlek van iets dat ik er weer af wou halen, maar dat wil niet :O. Ik ben dus een leek op website-bouw gebied en dit is met een standaard sitebuilder gebeurd. Zo wil ik er ook graag een mooie header boven hebben, maar ik heb geen idee hoe zo iets te maken is en hoe het er vervolgens in geplaatst moet worden helaas. Ik moet helemaal vanaf nul beginnen hiermee (zonder startkapitaal) dus ben ik wat beperkt voor wat betreft de lay-out.

Ik ben zelf geen heel groot fan van kant en klare webbuilders.. :) Het resultaat is vaak niet geheel je-van-het, en de vindbaarheid is ook niet alles :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:22

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:57

Joyce: gefeliciteerd met je prachtige nieuwe website! Dat is inderdaad een groot verschil met je oude site :D

Ik ben momenteel ook erg in de stress, moet eigenlijk terug naar de huisarts ivm ontstoken huid rondom mijn ogen maar heb er gewoon geen tijd voor! Ik werk ook nog 16 uur, verdeeld over twee en een halve dag, in loondienst en ook daar heb ik het momenteel erg druk.

Volgende week heb ik weer eens een hond op de zaterdag ingepland omdat die eigenaar met geen mogelijkheid op een andere tijd kan behalve de dagen dat ik net op kantoor zit. Daar heb ik nu spijt van want ik heb de weekenden hard nodig voor de hondencursus, concoursbegeleiding van dochter en opknappen van de trailer, perceelonderhoud etc etc....

Laatst een goed gesprek gehad met mijn hoefsmid over hoe je moet bepalen dat je genoeg klanten hebt. Hij zei dat ik ten eerste niet het probleem van mijn klanten als mijn probleem moet zien, en ook heb ik nu van hem geleerd dat ik mijn klanten meteen een nieuwe afspraak laat maken omdat ik ze anders niet kan garanderen dat ik nog ruimte heb of dat ze anders met enorme wachttijden te maken krijgen.

De momenten dat ik echt heerlijk tot rust kom is als ik lekker in mijn atelier mooie dingetjes aan het maken ben maar die momenten zijn er nu even te schaars....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:07

haha, bedankt, het is idd heel wat anders he Remy :D (gelukkig in positieve zin)

Wel goed dat je wat tips hebt gekregen van je hoefsmid, want anders werk je jezelf straks helemaal over de kop. Ben je er inmiddels ook achter hoe je nou kunt bepalen of je genoeg klanten hebt?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:00

Ik heb nu afspraakkaartjes laten drukken en vraag aan elke klant of ze meteen een nieuwe afspraak willen maken. De meesten weten precies hoeveel maanden er tussen een trimbeurt zitten dus eigenlijk is het ook voor hen makkelijker om al een nieuwe afspraak te maken. Ik zeg erbij dat het maken van een volgende afspraak de enige manier is waarop ze zeker weten dat ze terecht kunnen. Vol is vol. De meesten maken dan ook meteen een nieuwe afspraak dus mijn agenda begint nu een cyclus te vertonen.
Alles wat er dan "los" bij komt heeft geluk als ik nog een gaatje heb en anders een lange(re) wachttijd.
Ik heb gehoord van trimsters uit de omgeving die 8 weken wachttijd hebben.

Zelf maak ik met de hoefsmid ook altijd een nieuwe afspraak, comfortabel omdat ik het dan zelf niet meer steeds in de gaten hoef te houden en ik weet zeker dat ik altijd aan de beurt kom.

Wat er verder nog gaat gebeuren in de toekomst met de lederartikelen weet ik niet, ik heb zoveel plannen, zo weinig tijd... en ik vind het vooral zo ontzettend leuk! Als dat een succes gaat worden dan komt er misschien toch echt een moment dat ik een beslissing moet gaan nemen over mijn loondienstbaan (maar die wil ik eigenlijk niet missen).

Joyce, ik heb je website nog een keer helemaal door zitten spitten maar echt, complimenten over de styling, indeling en prachtige foto's! Ook die twee logo's vind ik helemaal geweldig. Jouw site heeft echt een hele luxe uitstraling!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:45

Hoi allemaal!
Ik ben weer terug van mijn vakantie! Geweldige tijd gehad en heerlijk bijgekomen van alle drukte van de laatste tijd!
Helaas staat m'n mailbox nu wel vol en zo, dus tijd om bij te lezen heb ik niet, maar dat komt nog wel!!!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 03:50

LHO schreef:
Ik ben zelf geen heel groot fan van kant en klare webbuilders.. :) Het resultaat is vaak niet geheel je-van-het, en de vindbaarheid is ook niet alles :)

als je er dan toch 1 moet kiezen welke zou je dan nemen?? :o

http://www.vistaprint.nl/gallery/IAEAAA ... nid=bottom iemand hier ervaring mee? gewoon goed? of zijn er betere sites?

ik wil om te beginnen met m'n bedrijf nl. niet teveel kosten maken, eenvoudige maar heldere site
idem visitekaartjes
en de rest doe ik zelf wel (dat kost me niets behalve hard werken :D :D )

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:00

Hoe vinden jullie de aanpassingen geworden? Ik heb naar aanleiding van de tips van LHO en de PB van joyce weer wat veranderd. Nu ben ik begonnen met wat "reclame" maken, door hier op bokt en op marktplaats te adverteren, ik heb de site aangemeld bij google en ik heb een lijst met potentieel geinteresseerden samengesteld en gemaild. Wat kan ik nu nog meer doen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:06

Had ik al gezegt Hilda, doe lekker rustig aan?
Soms moet je er even voor kiezen om je onderneminggroei wat voor je uit te schuiven, en soms moet je net als Remy je plannen wat vervlotten.
Wat ik het mooie er aan vind is dat je dat wel zelf kunt proberen uit te stippelen, maar dat het je klanten zijn die uiteindelijk bepalen waar en wanneer het zal moeten gebeuren.

Ik ben ook van mening dat het slim is om je klanten deels mee te laten sturen, zij bepalen uiteindelijk wat het beste verkoopt, waarmee je groter kunt groeien.

Lovepaints, is IVfoto's geen productfotograaf?

Fijne vakantie gehad 11A?

Leorah denk er aan dat je niet ongevraagd nieuwsbrieven mag versturen.

Ik zoek een vacaturesite script, maar tjonge jonge dat wil nog niet zo lukken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:37

@holly: vacaturesite script? Care to explain?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:42

Script voor vacaturebank, of bedoel je het zo niet?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:23

Heb een hele fijne vakantie gehad, Holly! Bedankt!!

Wat bedoel je met een script??

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:43

Gut uhm, een script is uhm, zeg maar de geschreven code van een website. Dus php, html, dat soort cijfertjes en lettertjes.
Nu kun je de hele boel van 0 zelf opbouwen, maar je kunt ook kijken of er al een script is waarmee je de basis al neer kunt zetten en dan zelf nog wat schaaft hier en daar zodat het naar je eigen smaak en wens wordt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:52

Welkom terug 11A! Inmiddels je mailbox al goed uit kunnen mesten?

Ik ben druk bezig met alle mogelijke manieren bedenken om reclame te maken en meer naamsbekendheid te krijgen. Stiekem had ik gehoopt dat ik in elk geval wel een paar bestellingen binnen zou krijgen door het verzenden van de nieuwsbrief, maar ik ben bang dat het opstarten van de shop zo lang heeft geduurd, dat veel mensen die vorig jaar erg geïnteresseerd waren, nu hun interesse totaal zijn verloren (en terecht natuurlijk). Maar goed, het positieve is ook wel weer dat ik nog geen afmeldingen voor de nieuwsbrief heb ontvangen!

Had ik jullie trouwens al verteld dat ze mijn Samsung Galaxy S2 kwijt waren geraakt bij GLS? Ik kreeg net een telefoontje dat ze een onderzoek uit hadden gevoerd en dat het pakketje onderweg spoorloos verdwenen is. Met andere woorden, een van de medewerkers heeft waarschijnlijk het pakket "uit de bus laten vallen". Hij of zij kon de verleiding van een dure telefoon blijkbaar niet weerstaan. Maar het positieve is wel dat ik vandaag waarschijnlijk gelijk een nieuwe telefoon toegestuurd krijg (eindelijk...).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:14

@Holly, oh zo, dat dacht ik al, maar hoe vaker ik het las, hoe meer ik dacht dat je iets anders bedoelde. Ik zou alleen niet weten hoe je er aan kunt komen.

@Joyce: Yep, mailbox is weer leeg! Was veel, maar ook heel veel spam en nieuwe volgers op Twitter en zo! Dus het viel wel mee!
Ik denk dat je al goed doet met die actiecode die in je handtekening hier staat en met een nieuwsbrief. Weet wel dat je niet moet verwachten dat je binnen no time veel bestellingen hebt! Het is en blijft een kwestie van volhouden en veel aan marketing doen.
Ik vind je nieuwe website er trouwens wel super goed uitzien! Heel overzichtelijk en duidelijk!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:26

Joyce, denk ook aan marktlaats, kapaza, speurders, etc, even een gratis advertentietje plaatsen.
Vervolgens aanmelden bij zoekpagina's bv honden.startpagina.nl enzo.
Op google even wat zoekwoorden invullen die een klant in zou vullen en ook zo even kijken waar men terecht komt en daar je gratis reclame achter laten.
Dat levert je niet meteen iets op, maar je hebt jezelf iig wel rond gestrooid.
Persberichtjes gaan schrijven (voor tips zoek op google)
Ga googlen op hondenbladen, kijk welke de mensen het liefst lezen. Test ze zelf uit en probeer ook daar een persbericht in te krijgen en in de, volgens jou, de beste zet je een leuke, opvallende advertentie. (en dat kost wel geld, dus spreek met je zelf een budget af)
Van reclame maken krijg je nieuwe ideeen, dus pen en papier bij de hand en gaan met die banaan.
Stel je zelf bv als doel, de december maand wordt een goede maand voor mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:41

Inderdaad , even een paar dagen jezelf achter de computer installeren en je overal aanmelden waar dat maar kan :j

Adverteren in de magazines daar heb ik wel een beetje een dubbel gevoel over... zijn er hier mensen die dat doen ? :)

Ik vind het veels te duur en het levert nog niks op ook... ja het KAN vast wel klanten opleveren maar dan moet je denk ik in elke uitgave een pagina-grote advertentie zetten en dat is gewoon onbetaalbaar :P

Er zijn zoveel verschillende bladen , mensen moeten maar net toevallig die ene keer dat ene blaadje kopen waar je in adverteert. Vervolgens moeten ze maar net je advertentie zien , en maar net zin hebben om er iets mee te doen voordat het blad uitgelezen tussen het oud papier terechtkomt....

Per advertentie ben je zo honderden euro's kwijt , duizend euro is niks.... ik heb het ook wel eens her en der geprobeerd maar heb er geen resultaat van gezien eerlijk gezegd , dus ik doe er niks mee. Dat geld is dan wel beter te besteden , aan garantie / service / testzadels enzo , in mijn geval :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:05

Ik ben van mening dat het weldegelijk iets op kan leveren, als je opvalt.
Maar ik zou toch beginnen met persberichten. Dat kost je niks en als die gepubliseerd worden, wordt het nog gelezen ook (desnoods op de plee)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:42

Ik heb even een vraagje: Wij zijn benaderd om andere artikelen te verkopen dan onze sieraden en horloges. En het sluit er niet bij aan. Kunnen wij dit zo maar doen of moeten we onze inschrijving bij de KVK aanpassen. Dus moet je je echt aan het geen houden waarmee je je ingeschreven hebt? En als je wat anders gaat doen zonder je inschrijving te wijzigen, wat kunnen dan de gevolgen zijn?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:36

Ik ben sinds een paar dagen heel erg druk bezig met het aanmelden bij sites zoals HippeShops.nl Toevallig net een mail gekregen dat ik "door de keuring ben" en dan kun je voor 24 euro per jaar vermeld worden op hun site en krijg je een HippeShop "keurmerk" (ze bieden ook nog een hoop andere leuke mogelijkheden aan, zoals bijv. een review over een product, wat dan weer in hun nieuwsbrief komt te staan). Verder ben ik bezig met linkruil, ben actief op bokt, actief op een hondenforum, op twitter, facebook en hyves. Ik ga straks even kijken of ik ergens aan lowbudget katten en hondenkoekjes kan komen, daar maak ik dan mn visitekaartje aan vast en ga ik uitdelen bij dierenartsen, hondenclubs, trimsalons, etc. in de omgeving. Dan pakken mensen toch wat sneller je kaartje mee! Ben nu bezig met een lijst maken van bedrijfjes die bij mijn doelgroep passen en daar ga ik dan binnenkort gewoon heel brutaal op afstappen, met de vraag of ik mijn bakje met koekjes en kaartjes bij ze neer mag zetten.

Ook heb ik een stel tijdschriften gekocht, waarvan ik nu aan het kijken ben of dat goed bij mij en mijn doelgroep past en dan ga ik daar ook eens naar mailen over advertentie/advertorial mogelijkheden.

Verder krijg ik straks automagneten, die komen zowel op mijn auto, als op de auto van mn vriend. Ben bezig met het bekijken van de mogelijkheden van het bedrukken van kleding, leuk voor als ik in het bos loop en voor op de hondentraining ;) En elke keer krijg ik weer meer ideeën! Ik word straks ook nog gebeld door Google Adwords, eens even praten over alle mogelijkheden.

Maarja, al het bovenstaande is erg leuk, alleen moet ik wel duidelijk een budget voor mezelf aan de kant zetten voor dit soort promotie en advertentie activiteiten. Hoe doen jullie dat? Hebben jullie echt een vast budget, wat je elke maand echt spendeert aan adverteren, of doen jullie eens in de zoveel tijd iets, afhankelijk van hoeveel geld je op dat moment hebt? Want bij mij moet er komende tijd nog een hoop geld gestoken worden in het aanvullen van mijn collecties, maar adverteren vind ik ook belangrijk, want zonder klanten heb je niets aan je shoppie!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:52

Meestal wordt een marketing budget bepaald aan de hand van een verwacht/gepland omzet. Meestal is dit 5 tot 10% van de omzet die je wilt halen voor dat jaar. Dus bijvoorbeeld: je wilt een omzet maken in 2011 van 10.000 euro. Dan zorg je er dus voor dat je tussen de 500 en 1000 euro reserveert voor je marketing campagnes. Dit is dan het bedrag per jaar en dit kun je verdelen per maand of per actie, net hoe jij het zelf het liefste ziet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:53

Hoe doen jullie dat?
Vooral niet uitgeven wat je niet hebt! (en die regel staat bij mij bij elke te nemen beslissing bovenaan!)

Ik vind je koekjes idee vreselijk leuk zeg!

Echt serieus, ga persberichten schrijven. Die stuur je naar allerlei verschillende bladen (er is meer dan alleen hondenbladen) en dan ga je vervolgens duimen dat je in een aantal komt te staan.
Dat is reclame die gezien wordt en die je gewoon helemaal niks kost. Waarom er dan niet meteen gebruik van maken?
Zet er ook een kortingscode in, want nederlanders houden nu eenmaal van koopjes.