Oohw, het is trouwens gelukt met dat programma om pdf's te maken, via dat print scherm! Ideaal! Het werkt super snel en super makkelijk, echt wat voor mij Tnxx! Ik moest idd nog even installeren *blond*
Leedebee
Geplaatst: 06-12-10 13:14
joyce2 schreef:
Oohw, het is trouwens gelukt met dat programma om pdf's te maken, via dat print scherm! Ideaal! Het werkt super snel en super makkelijk, echt wat voor mij Tnxx! Ik moest idd nog even installeren *blond*
Haha! Ik vind dit echt een goede gratis oplossing!
Heb zelf laatst ook eens gekeken naar dat Mijn Webwinkel, vooral of het ook mogelijk was alleen de software af te nemen en niet ook het hostingpakket. Dat kon niet. Vind ik persoonlijk erg jammer, daar ik de software heel interessant vind maar niet van plan ben een webwinkel op een aparte domeinnaam te gaan draaien volledig los van mijn website.
VWB de kosten: vergeet natuurlijk niet dat je daar betaalt voor het pakketje: gebruik maken van hun product en diensten, plus de domeinnaam en webruimte. Logisch dat dat duurder is dan losse hosting.
Voor mijn websites gebruik ik zelf WordPress, in principe net zoiets als Joomla of Drupal, maar WP heeft meer mijn persoonlijke voorkeur.
joyce2
Geplaatst: 06-12-10 19:09
Dames, nog een vraagje! Hoe doen jullie dat met de boekhouding met de verzendkosten? Want de ene rekent daar wel BTW over en de ander niet en hoe zet je dat dan in je overzicht?
Edit: gelijk nog een vraag, hoe zit het met intracommunautaire leveringen? Ik heb op internet gevonden dat dit te maken heeft met spullen die uit het buitenland komen en dan mogen ze een 0 tarief hanteren. Ik heb dus ook geen BTW betaald over de geleverde goederen. Maar ik neem aan dat ik er wel BTW over af moet dragen? Ik word niet helemaal wijs uit alle moeilijke woorden en begrippen op internet....
Btw rekenen over verzendkosten is verplicht! Aan jou de keus of je het door berekent aan je klant of niet. Ik heb er een oplossing voor gevonden om het op te nemen in mijn administratie, maar vind het lastig uitleggen en misschien is deze oplossing niks voor iemand anders
Ja dat weet ik, ik bereken het door, maar sommige van mijn leveranciers niet! Maar moet je je verzendkosten appart vermelden, of mag je het ook bij de bestelling optellen?
Volgens mij moet het apart op je factuur staan maar dat weet ik niet zeker. Zoek eens op higherlevel.nl daar staat er veel over geschreven, hoe het precies zit en hoe je het kan administreren. Dat jou leveranciers het niet door berekenen aan jou maakt geloof ik niet uit toch? Daar hebben ze volgens mij zichzelf mee en niet jou. Ik bereken het ook niet door aan mijn klanten, dat betekend dat ik meer kosten heb.
De verzendkosten staan wel appart op mijn factuur aangegeven en ook op de facturen die ik krijg, maar ik vroeg me meer af hoe jullie dat doen met de boekhouding. Stel je hebt een bestelling gedaan van 120 euro en daar komt nog 7 euro verzendkosten bovenop. Zet je het dan voor je belastingaangifte neer als bijv. "inkoop 127 euro" of maak je er "inkoop 120 euro" van en "verzendkosten 7 euro".
En ben ook nog steeds niet uit dat verhaal over die intracommunautaire leveringen.
Gisteren 3 templates uitgekozen voor onze shop. En nu kijken welke het mooiste is met alles erin. Spannend hoor.
Kan iemand een voorbeeld geven hoe ze de verzendkosten opnemen in de administratie? Want ik vind dat ook een moeilijk iets. Tot nu toe tel ik alles bij elkaar op en heb ik 1 post. Maar handig vind ik het niet. En ik wil in 2011 de administratie op een andere manier gaan doen. Weet nog niet hoe en met welk programma. Dus tips e.d. zijn van harte welkom.
Intracommunautaire leveren heb ik gelukkig niet mee te maken. Dus kan ik je ook niet mee helpen.
Woeha, moeilijke termen hier sorry, kan er dus ook niet mee helpen.
Zelf even een update-je van mijn bedrijf in opzet: ik ga nu meedoen aan een starterstraject bij/via de KvK, gister intakegesprek gehad en in deze weken moet ik een ondernemerstest doen.
Vanaf volgend jaar ga ik me daarwerkelijk inschrijven bij de KvK.
@Nouks: Nou, dat ze geen BTW rekenen over de geleverde goederen, maar ik moet straks wel BTW over mn producten rekenen als ik verkoop. Moet ik dan toch bij de belastingaangifte de BTW erbij zetten, die ik normaal gesproken over die levering had moeten betalen? Of moet ik het gewoon weg laten en alleen de BTW vermelden die ik binnen krijg van mn klanten als ik de producten verkoop?
@Yucca: Leuk dat je lekker bezig bent! Wat houd het allemaal in?
flooooo
Geplaatst: 07-12-10 19:59
Ik ben nog maar 17 en ik volg nu de opleiding tot verpleegkundige niveau 4. Het is op zich een leuke opleiding waar ook genoeg werk in te vinden is. (een van de redenen voor mijn keuze.) Maar toch zie ik mijzelf dit niet mijn hele leven doen. Ik wil graag meer en verder. Dan heb je natuurlijk wel de vervolgopleidingen en het kan best zijn dat ik wat doe ter aanvulling maar toch zit ik dan wel eens te denken wat ik nou echt wil. Ik vind dit werk leuk enzo maar een eigen bedrijf trekt mij ook heel erg. In de vriendengroep zitten veel mensen met een eigen bedrijf/ ouders met eigen bedrijf dus ik hoor er genoeg over. En ik moet zeggen dat het mij ook erg aanspreekt om iets voor mezelf te doen. Of in ieder geval iets in die richting te doen. (managen enz.) Maar ik zou ten eerste al niet weten wat. Ik kan heel leuk zeggen de paarden maar ja dat wil iedereen denk ik het liefst. Een andere richting lijkt me ook heel leuk maar het moet wel realistisch blijven. En er is dan natuurlijk allereerst een hoop werk aan de winkel. Een paardenbedrijf lijkt mij super maar ik denk niet dat daar genoeg in valt te doen om winst te maken. Het liefst zou ik sowieso een bedrijf hebben met iemand anders erbij. Zodat niet alles op mij aankomt. Denk aan een goede vriendin met ambities enz. Dus er moet eerst nog een hoop gedacht en geregeld worden... En tips zijn altijd welkom. Over wat de mogelijkheden zijn, wat realistisch is en welke sectoren zouden kunnen.
Joyce, die leveringen met dat moeilijke woord heb ik geen verstand van. Facturen met verzendkosten boeken van mijn leveranciers heb ik ook niet mee te maken want ik koop altijd zelf ter plekke in en laat niks opsturen.
Ik wilde hier laten zien hoe ik mijn verzendkosten boek maar dat is lastig over te nemen uit excel, komt alles scheef te staan enzo en het is teveel werk om het nu allemaal even uit te leggen
Michelle, ik wilde even zeggen dat ik je e-mail heb gezien. Het ontbreekt me alleen onwijs aan tijd, mede omdat ik weinig thuis ben en m'n eigen laptop dus niet bij de hand heb. Ik probeer het zo snel mogelijk te wijzigen, okay?
Hoi, ik kreeg net via de mail een uitnodiging voor deelname met mijn hondenspullen voor een kerstmarkt. Heb dat nog nooit gedaan of uberhaupt een stand/markt. Wat is jullie ervaring met bezoekers enzo?
Ik zou het doen (mits het niet te duur is)! Mensen zien dan je gezicht en dat maakt het winkelen in je webshop straks persoonlijker voor de mensen die je op de markt gezien hebben. Ze weten dan dat je niet een of ander vaag figuur bent
Lovepaints
Geplaatst: 08-12-10 21:57
Ja maar wat is niet duur?; ze vragen €50 voor 4m kraam en dat is natuurlijk alleen maar leuk als dat geld er wel uitkomt, toch? En hé, ik ben helemaal geen vaag figuur!!
Hmm dat is waar, al zou je maar quite spelen en het puur doen voor de reclame. Al vind ik 50 euro nog wel overkomelijk! Je weet maar nooit of er later nog wat uit voort rolt qua bestellingen!
50,- is voor een kraam op een kerstmarkt volgens mij een normaal bedrag, ik hoorde laatst hier in 't durp ook iemand over dezelfde prijs. Ik zou er ook voor gaan, je weet nooit wat er uitrolt. Goed voor de contacten!
classeygurl
Geplaatst: 08-12-10 23:53
[quote="joyce2"] @Classeygurl: Welkom! Hoe moet je dat zien, kinderopvang via een stichting? Werk je dan in een pand van die stichting, of doe je dit aan huis? Tell us more [/qoute]
Sorry voor de late reactie, ik ben niet een heel fanatiek bokker. Ik doe dit aan huis, momenteel werk ik nog als gastouder, maar omdat ik in september ben begonnen en nu al bijna vol zit wil ik graag beginnen met een kleinschalige kinderopvang, dit kan ook nog aan huis. Momenteel ben ik druk bezig om dit te realiseren, er moeten vergunningen aangevraagd worden en ook kwa administratie komt er voor mij wat meer bij kijken.
Ooit hoop ik echt een eigen kinderdagverblijf te kunnen openen en een apart pand daarvoor te hebben maar dit lijkt me eerst een heel mooi begin!