Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FantasyB schreef:Oeh! Mag ik hier binnenvallen? Ik post eigenlijk nooit op bokt, maar dit lijkt me toch wel een handig topic
Ik ben Natalie, zit nu dus (duhh.) in 6vwo. en uhm. Mijn eindexamens komen er dus ook aan.
NieneWiep schreef:Ja fijn. Mn klas heeft mijn eerste uur verplaatst naar nu, en als ik nu weg ga ben ik op school als het is afgelopen.Maarja, ik kan toch niet ruiken dat ze dat hebben gedaan, stond ook niks op de roosterwijzigingen. En nu heb ik om half 4 nog maar 1 uur les en nu weet ik niet wat ik moet doen...
Okee, nu wordt ik echt helemaal gek. Dit is nu mijn officiele rooster waardoor ik lekker de hele middag op school zit voor twee kút uur les. Dit heb ik 2 dagen en als ze die 4 uur zouden verspreiden over andere dagen heb ik gewoon 2 dagen vrij. Niet dat dat kan, maar toch. Kan hier echt heel boos om worden...
RicardoOpa schreef:Ik heb ook nog gewoon hele dagen les. Wij krijgen ook geen facultatief.
Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?
R_obin schreef:RicardoOpa schreef:Ik heb ook nog gewoon hele dagen les. Wij krijgen ook geen facultatief.
Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?
Frusterend..Ik ben er wel goed in, maar ik weet niet precies hoe ik het doe.. Ik zal het een beetje proberen uit te leggen..
Je moet iig de punten die je moet behandelen, herhalen in je samenvatting. Dus als bijvoorbeeld de vraag is: 'Noem 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen'. Dan herhaal je dit, door bijv: 'Er zijn 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen.' Daarvoor krijg je zowiezo al punten.En je moet écht alleen maar de punten erin zetten die je moet behandelen, geen voorbeelden of andere dingen erin zetten. Het beste is als je de dingen gewoon letterlijk uit de tekst overschrijft. Ook heel goed op je aantal woorden letten, want daardoor krijg je ook flink aftrek. Zo beetje duidelijk?
Chris schreef:Leeuk! Mayrhofen is echt een aanrader. Voor volgend jaar; ga met Saiko, superleuke snowboardorganisatie met eigen gasthof en superleuke feesten
Gittekit schreef:Heeft de rest van jullie al samenvattingen geoefend? Wij nog niet namelijk.