VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:23

Ik ga naar Mayrhofen, Oostenrijk. Waar ligt Berwang?

Snowboard of ski je?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:26

Oeh ik wil ook naar Mayrhofen *is jaloers*
Berwang ligt bij de Zugspitze (Oostenrijk, net over de grens van Duitsland). Ik ga snowboarden :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:30

Leeuk! Mayrhofen is echt een aanrader. Voor volgend jaar; ga met Saiko, superleuke snowboardorganisatie met eigen gasthof en superleuke feesten :j

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:43

:wave:

FantasyB schreef:
Oeh! Mag ik hier binnenvallen? Ik post eigenlijk nooit op bokt, maar dit lijkt me toch wel een handig topic :P
Ik ben Natalie, zit nu dus (duhh.) in 6vwo. en uhm. Mijn eindexamens komen er dus ook aan.

Welkom! Tuurlijk mag je binnenvallen. :))

NieneWiep schreef:
Ja fijn. Mn klas heeft mijn eerste uur verplaatst naar nu, en als ik nu weg ga ben ik op school als het is afgelopen. :+ Maarja, ik kan toch niet ruiken dat ze dat hebben gedaan, stond ook niks op de roosterwijzigingen. En nu heb ik om half 4 nog maar 1 uur les en nu weet ik niet wat ik moet doen...

Okee, nu wordt ik echt helemaal gek. Dit is nu mijn officiele rooster waardoor ik lekker de hele middag op school zit voor twee kút uur les. Dit heb ik 2 dagen en als ze die 4 uur zouden verspreiden over andere dagen heb ik gewoon 2 dagen vrij. Niet dat dat kan, maar toch. Kan hier echt heel boos om worden...

Heel fijn ja.. := Lekker rooster ook.. Hebben ze op school nog moeilijk gedaan omdat je dat uur er niet was?

RicardoOpa schreef:
Ik heb ook nog gewoon hele dagen les. Wij krijgen ook geen facultatief. :)

Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?

Frusterend.. := Ik ben er wel goed in, maar ik weet niet precies hoe ik het doe.. Ik zal het een beetje proberen uit te leggen..
Je moet iig de punten die je moet behandelen, herhalen in je samenvatting. Dus als bijvoorbeeld de vraag is: 'Noem 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen'. Dan herhaal je dit, door bijv: 'Er zijn 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen.' Daarvoor krijg je zowiezo al punten. :j En je moet écht alleen maar de punten erin zetten die je moet behandelen, geen voorbeelden of andere dingen erin zetten. Het beste is als je de dingen gewoon letterlijk uit de tekst overschrijft. Ook heel goed op je aantal woorden letten, want daardoor krijg je ook flink aftrek. Zo beetje duidelijk?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:45

Ik had vorige week tentamenweek gehad en ik ben wel tevreden over mijn cijfers. :D

Wiskunde: 7,1
Engels: 5,5 (hier ben ik echt trots op. :D Voor sommige mensen is het misschien niet zo hoog, maar ik ben heel erg slecht in brieven schrijven (heb altijd een 4) en dit was mijn beste brief ooit, dat heeft de lerares wel 10x gezegd).
Biologie: 5,3 (ook wel tevreden mee, heb altijd slecht voor bio)
Geschiedenis: 8,5
Economie: 5,8 (ook tevreden, had een 3 verwacht omdat ik de dag ervoor in slaap was gevallen en nauwelijks had geleerd).
Duits: 7,7
Duits luistertoets: 8 fout

En dan moet ik nog Nederlands, M&O en M&O herkansing terug.. Ben benieuwd, die gingen wel het slechtst. :')

Door die 8,5 voor geschiedenis is mijn gemiddelde gewoon van een 6,6 naar een 7,0 gegaan. :D Dit was ook de laatste toets voor geschiedenis, dus ik ga met een 7,0 het examen in. 8-)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:46

Lekkere cijfers zeg!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:49

Economie was echt verschrikkelijk.. De leraar ging die nakijken en ik moest er maar bijzitten.. Ik zag alles wat fout was en werd echt bijna gek; 'ik dacht dit wordt een 3' :+
Blijkt gewoon dat ik een 5,8 heb.. Ik was echt geschrokken. :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:49

Wauw, goede cijfers hoor :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:39

Goee cijfers hier! :)

R_obin schreef:
RicardoOpa schreef:
Ik heb ook nog gewoon hele dagen les. Wij krijgen ook geen facultatief. :)

Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?

Frusterend.. := Ik ben er wel goed in, maar ik weet niet precies hoe ik het doe.. Ik zal het een beetje proberen uit te leggen..
Je moet iig de punten die je moet behandelen, herhalen in je samenvatting. Dus als bijvoorbeeld de vraag is: 'Noem 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen'. Dan herhaal je dit, door bijv: 'Er zijn 3 oorzaken waarom 6vwo in de stress zit voor hun eindexamen.' Daarvoor krijg je zowiezo al punten. :j En je moet écht alleen maar de punten erin zetten die je moet behandelen, geen voorbeelden of andere dingen erin zetten. Het beste is als je de dingen gewoon letterlijk uit de tekst overschrijft. Ook heel goed op je aantal woorden letten, want daardoor krijg je ook flink aftrek. Zo beetje duidelijk?

Inderdaad het aantal woorden is heel belangrijk. Je kan beter een punt weglaten dan over het aantal woorden heengaan :j

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:06

Dankjullie! Ik zie nu al dingen waar ik wat aan heb, zoals die die 3 oorzaken melden.. Sjongee, ik werd echt even helemaal down/gefrustreerd. Blehhh...! Maar, dank. :* Ik ga kijken of het helpt! Ik moet elke week een samenvatting inleveren, dus oefenen doe ik genoeg.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:06

Ik ga mezelf opnieuw bannen... uurtje maar :)

Ciaooooo!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:07

Succes!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:09

Ja ik zou ook echt gefrustreerd worden! Maar je hebt veel te oefenen, dus het komt vast wel goed. :) Misschien kan je ook samen een keer met je docent naar je samenvatting kijken, zodat hij/zij goed kan aangeven wat je fout doet?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:10

Hoe doet de rest van je klas het eigenlijk?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:29

Heeft de rest van jullie al samenvattingen geoefend? Wij nog niet namelijk.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:33

Nee wij ook niet.. wij zijn nu alleen nog bezig met lezen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:35

Ja, zat :j Ik vind het niet zo heel moeilijk. Vaak zijn de punten die ze willen hebben de kernzinnen! Maak vooral ook aantekeningen/markeringen in de tekst, dat werkt vaak fijner, je kunt dingen makkelijker terugvinden. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:09

Chris schreef:
Leeuk! Mayrhofen is echt een aanrader. Voor volgend jaar; ga met Saiko, superleuke snowboardorganisatie met eigen gasthof en superleuke feesten :j

Leuk! Ik wil volgend jaar ook wintersporten, dus wie weet :)

Goede cijfers Robin!

Gittekit schreef:
Heeft de rest van jullie al samenvattingen geoefend? Wij nog niet namelijk.

Ja, wij wel :j
Eigenlijk zijn we bezig met literaire voordrachten in de klas, maar mijn leraar is te aardig.
Dan komen er mensen die zeggen dat ze niet kunnen presenteren omdat de een een beetje hoofdpijn heeft ofzo, en dan mag dat gewoon :=
En in plaats van die literaire voordracht gaan we dan de ene laes samenvattingen oefenen en de ander lezen :j

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:15

Hahah dat is wel tof, maar die voordrachten zullen toch ook moeten gebeuren.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:17

Ja daarom :j
Ik baal best wel, want vandaag had ik bv het 1e uur Nederlands en daarna 2 tussenuren.
Bij Nederlands mochten we dus weg (en moesten we eigenlijk gaan oefenen met lezen), dus ik had gewoon de eerste 3 uur vrij gehad :=

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:27

De rest maakt het stukken beter. Zeg maar tussen een 5 en een 8. Hier en daar nog een verloren 4tje.

kan iemand mij vertellen wat de afgeleide is van het vogende;

x . 6
- - - + 2
5 . x

( X gedeeld door 5, min, 6 gedeeld door x, plus 2 )
:?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:30

Die plus 2 valt sowieso weg, en die x en 5 moet je als ik het me goed herinner boven de breukstreep krijgen. ;)

Pff sk gewoon niet nagekeken, kan ik dan zo boos om worden he. :=

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:30

Sorry, ik snap er helemaal niks van, wiskunde is niet mijn sterkste kant :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:33

Welke wiskunde gaat het om? A neem ik aan?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:35

of het zit met de nat-tan/n(totde)2e.
ehh ik ben t kwijt :=