NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:50

Klopt. Maar ik heb mezelf de hele tijd voorgehouden dat ik toch niet goed genoeg ben :D en te klein en blablabla.
En dat vind ik nog steeds een beetje, maar ja :') Dat wijst zichzelf dan.

deruijter

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:00

Moet je ook nog een portofolio en motivatie brief en zo gaan maken?!
Of kan je ook gewoon meteen vertellen wat je hebt gedaan en waarom je deze opleiding wilt gaan doen?
Of moet het echt op papier?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:25

Wat houden de gesprekjes in? En er werd gezegd, dat het intake van rijden niks voorstelde? Hoe moet ik dit zien? Dat het allemaal wel makkelijk gaat en je zo wordt aangenomen?
Ben aan het orienteren omdat ik bijna mijn opleiding heb afgerond en ik zoek naar iets anders, heb alle mogelijkheden opstaan en zoek ze ook uit, dus vandaar dat ook paardensport (grote hobby) ook uitgezocht wordt. :j

Ervaringen daarmee mogen naar PB eventueel :)

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:28

millenium mag ik ook pbtje met ervaringen?

alles staat uitgelegd in de uitnodiging ruiter.. zo ook dat je verschillende dingen uit moet werken!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:51

zal vandaag, anders morgenavond even snel een mijn ervaringen met HBO paardensport op papier zetten :)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:50

zou ik ook een pb mogen met je ervaringen, millennium? :o

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 21:54

altijd fijn om het ook eens van een andere kant te horen, dan van leraren daar op school :)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:15

ben dit schooljaar begonnen in deurne, alleen niet de sport maar horse&health, ben heeel tevreden over het grootste deel van de docenten en de manier van lesgeven, ik leer elke dag wel wat!als ik dan de sportleerlingen zie rijden(uiteraard niet allemaal hoor)valt het niveau me wel een beetje tegen...intakes stellen nu zoiezo niet veel voor hoor, momenteel nemen ze heel makkelijk nieuwe leerlingen aan;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:39

Wat mij duidelijk werd is dat je inderdaad makkelijk aangenomen wordt, maar dat ze in de opleiding veel van je verwachten. En dat je dus niet slaagt als je daar niet aan voldoet :)

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:36

Ik zou ook graag pb willen millenium :))

KimmLoveTenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:54

Ik zou ook graag pb willen als dat kan millenium :o

KimmLoveTenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:15

Is er toevallig iemand hier die 'Horse & Business' op Deurne doet en mij wat meer informatie kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:15

Heb me net ingeschreven via studielink, heb ook gelijk even naar Stoas gemaild hoe het nou zit met de rest van de aanmelding :')

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:40

Wie uit dit topic hebben er eigenlijk morgen intake?
Ik zit in de tweede groep.. maar ik ken geloof ik niemand.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:54

Hallo,

Is er iemand die hoefsmederij op Deurne volgt? en mij in een pb wat meer info wilt geven?

Alvast bedankt!

xx.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:32

ik heb morgen intake!

heb net mn spullen bij elkaar gezocht maar weet niet echt wat ik mee moet nemen...
heb gewoon mijn springtuig gepakt, en paard netjes gevlochten

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:45

Anoukk_ schreef:
ik heb morgen intake!

heb net mn spullen bij elkaar gezocht maar weet niet echt wat ik mee moet nemen...

Jij van jou wist ik het, herkende je naam ! Maar jij neemt een compleet paard mee. :') ik neem alleen m'n laarzen mee ( die ik toch maar even gepoetst heb ) en m'n cap. En die honderden formulieren en kopieën e.d..

edit: Ik weet trouwens ook niet welke laarzen ik mee moet.. ivm springen.. ik heb net nieuwe dressuurlaarzen waar ik nooooit mee ga kunnen springen. Ben ook nog eens mn gaithers vergeten op stal, anders had ik die voor de zekerheid nog even meegenomen.
Laatst bijgewerkt door runasays op 15-04-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:49

Anoukk_ schreef:
ik heb morgen intake!

Das voldoende :) En zweetdeken en poetsspullen heb je ook neem ik aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:49

runasays schreef:
Anoukk_ schreef:
ik heb morgen intake!

Jij van jou wist ik het, herkende je naam ! Maar jij neemt een compleet paard mee. :') ik neem alleen m'n laarzen mee ( die ik toch maar even gepoetst heb ) en m'n cap. En die honderden formulieren en kopieën e.d..

Jij rijdt dus op een schoolpaard of hoe?

Ik dacht dat er geen intake meer gedaan werd op Deurne zelf (dus het rijden)? :+ Dat je enkel een filmpje in moest sturen ofzo?

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:51

Bizzybijtje schreef:
Jij rijdt dus op een schoolpaard of hoe?

Ik dacht dat er geen intake meer gedaan werd op Deurne zelf (dus het rijden)? :+ Dat je enkel een filmpje in moest sturen ofzo?

nee er is dus wel gewoon intake waarbij je moet rijden op een schoolpaard. Gelukkig maar want een fatsoenlijk filmpje had ik ze niet kunnen geven.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:55

Aaah oke :j Ik snap 'm :D

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:24

Ik heb besloten om de opleiding niet meer te doen, omdat we op enkele punten al een beetje
twijfelen of de opleiding wel helemaal klopt.

Je moet 50 euro betalen voor de intake (wat op geen enkele opleiding zo is) omdat de school de leerlingen belangrijk vind. (dit kregen wij zo in de mail, wat natuurlijk een belachelijke reden is).

De 1e 2 jaar doe je als HBO student gewoon een MBO opleiding, en de laatste 2 jaren doe je dus pas een HBO opleiding, het punt is alleen dat een HBO opleiding geen 2 jaar mag duren, dus wij hebben hier grote twijfel over.

Ook zegt iedereen waarmee ik sprak uit de paardenwereld dat de de school eerder een datingsplek en ponykamp is dan een fatsoenlijk opleiding.

Tot slot, is het als 1e jaar student verplicht je paard te stallen op NHB Deurne, en hier moet je dan ook grof geld voor betalen.

Daardoor heb ik besloten om toch maar niet te beginnen aan de opleiding.
Maar iedereen die maandag intake heeft, veel succes! En ik hoop dat de opleiding beter is als wat ik heb gehoord en gelezen!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:47

Zoals onder andere ik al had gezegd leek Deurne me ook niks voor jou omdat je al op nivo rijdt en al een stal hebt(of werkt). Jij hebt Deurne niet nodig als opstapje of om te leren rijden op de stages.

Op je negativiteit over de school ga ik niet in het is inderdaad een dolle boel maar had het niet willen missen _/-\o_

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:55

bonzwa schreef:
Zoals onder andere ik al had gezegd leek Deurne me ook niks voor jou omdat je al op nivo rijdt en al een stal hebt(of werkt). Jij hebt Deurne niet nodig als opstapje of om te leren rijden op de stages.

Op je negativiteit over de school ga ik niet in het is inderdaad een dolle boel maar had het niet willen missen _/-\o_

Het leek me verder echt wel een leuke opleiding hoor! Zou vooral leuk vinden omdat je tussen allerlei andere ruiters zit, en op het voortgezet onderwijs is dit helaas niet zo.
Maar doordat het dus geen volledige HBO opleiding is en je er ook nog eens veel geld voor
moet betalen heb ik besloten om de opleiding toch niet te doen.
En mijn niveau is nou ook weer niet zo hoog hoor haha, rijd nog geen internationaal of zo iets dergelijks helaas!
Maar voor de gene die wel Deurne gaan doen, veel succes, ik zou het ook zelf graag willen doen,
maar helaas door sommige punten moet ik toch echt afhaken. ):

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:42

oke, ik ben nu pas aan mn cv bezig.. en die beschrijving van mezelf als ruiter/amazone. hoe begin ik hier in godsnaam aan? :')