sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:25

Gewoon doen. Wij werken al met ze vanaf het begin en tja, voor mij als werkgever die ook paarden heeft is het ook erg leuk! Zo heb ik zelf ook meegedaan met de clinic van Lammert Haanstra...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:31

Heel erg leuk inderdaad, net even de site uitgebreid zitten besnuffelen, straks thuis even verder kijken.

Goh, dat ik hier nog nooit van gehoord heb zeg Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:01

denk dat ik me hier zo langzamer hand ook maar weer eens actief ga maken Lips are sealed Boos!

Verdrietig

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:02

nou mensen mijn orientatiedag.. eerst rondleiding gehad en gehoord gekregen wat straks allemaal de bedoeling is..
echt super leuk collega's..

mensen allemaal heel veel succes.. en het komt ooit goed denk ik....

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:10

Hoezo Evelli? Je had het toch net nog over je werk?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:11

En toch gaat het stiekum ineens wel weer erg hard. Ik stuur net een anderhalf uur geleden een mailtje terug naar de vacature in mijn mailbox (met geupdate CV) en binnen het uur hangen ze al aan de telefoon om een datum te prikken Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig snapte deze heer wel dat bellen onder werktijd niet altijd even makkelijk is (ik zit recht tegenover mijn teamleader), ik kon met ja en nee toen en had vijf minuten later een mailtje in mijn mailbox. En dan komen ze natuurlijk weer net met voorstellen aan het begin van de maand, het is wel te merken dat ik met een recruiter te maken heb en niet met de finance afdeling zelf. Die weten dat de baas je in de eerste week van de maand geen vrij wil geven Vork

Huh? Zijn er nu twee van die hippische detacheringsbureau's? Ik heb er vorige week een gezien, maar die had een hele andere site dan deze Verward

Die GP people lijkt me trouwens ook wel erg intresant als werkgever, maar helaas opereren ze niet in mijn regio Verdrietig

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:15

Rianne_ schreef:
Hoezo Evelli? Je had het toch net nog over je werk?

klopt
Maar er is iemand niet zo tof als dat er hier net gezegd werd Knipoog

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:20

hoe bedoel je Evelli Scheve mond

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:14

Tsja Evelli, die momenten heb ik hier zo vaak. Het hoort erbij denk ik dan maar. Zo heb ik regelmatig het gevoel tegen een muur te praten. Dingen gaan fout, processen werken niet omdat er niet goed over nagedacht is, en als je dan van je laat horen dan zie jij het verkeerd of ze zeggen "toe maar" om van je af te zijn. Als ze al luisteren... Op een gegeven moment wordt je er imuun voor en roep je één of twee keer en laat ze verder maar aan modderen. Het maakt je wel minder gemotiveerd om goed werk af te leveren en dat vindt ik erg jammer. Ik ben namelijk nogal perfectionistisch wat dat betreft.

Het gaat wel heel erg snel nu. Ik krijg weer binnen no time een mail terug met een tijd èn er is een parkeerplaats voor me gereserveerd. Wel handig aangezien het kantoor echt midden in de stad zit en ik anders een parkeergarage had moeten zoeken, maar volgens mij met bijna recht er tegenover een publieke parkeergarage.

Alleen nou heb ik een vraag voor jullie die eigenlijk al langer aan mij loopt te knagen, maar nog nooit echt relevant is geweest. Ik rijdt een Audi A4 Avant (S-line voor de kenners). Een behoorlijk dure auto voor iemand van mijn leeftijd/functieniveau en dan lijkt hij ook nog eens twee jaar jonger dan dat hij is doordat hij geimporteerd is.
Als ze nu zien met wat voor auto ik kom, zou dat in mijn nadeel kunnen werken? Ze zullen namelijk eerder de conclusie trekken dat het een lease-auto is dan dat wij die van onze eigen centje hebben betaald. Als iemand van mijn leeftijd/functieniveau een Audi in de lease krijgt mag je al erg in je handjes wrijven, en dan heb je nog maar een kale A3 ipv een superdeluxe A4 Avant.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:17

Denk je dat er iemand uit het raam zit te kijken in wat voor auto je aankomt Falona? Knipoog

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:20

Chubby schreef:
Denk je dat er iemand uit het raam zit te kijken in wat voor auto je aankomt Falona? Knipoog

Eerlijk???? Hier bij sommige functies wel... Ja Bloos

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:22

WenK schreef:
Chubby schreef:

Eerlijk???? Hier bij sommige functies wel... Ja Bloos

Serieus. Wat een stuk blik op wielen wel niet allemaal te weeg kan brengen. Haha! Zelf zou ik me er niet al te druk om maken (maar tja ik moet het nog met het OV doen Clown ) en anders kan je altijd nog een straatje verderop parkeren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:23

Serieus?! Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij de bedrijven waar ik heb gewerkt!

Maar wat zou de conclusie kunnen zijn als je een goede auto rijdt? En wat als je een slechte auto rijdt?

Ik persoonlijk word liever gezien in de prachtige luxe Alfa van mijn vriend dan in mijn eigen oude Corsaatje..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:25

Trouwens net weer een brief op de mail gezet Haha! Heb er de hele ochtend/middag over gedaan Nagelbijten / Gniffelen was even m'n inspiratie kwijt na gister.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:36

Eeeeuuuuhhhhmmmm. Mijn baas kijkt daar altijd naar. Vorige keer iemand in een (nieuwe!!) Audi TT. Jongen had ook een vlotte babbel en werd aangenomen.

Een andere keer een meisje (excuus: vrouw) in een roestig en vies opeltje. Vrouwtje was wel aardig, baas was niet helemaal overtuigd maar hij zei: "als ze in zo'n ding rondrijd kan ze nooit het perfectionisme hebben wat ik zoek."

Persoonlijk waste ik mijn auto ook altijd als ik op sollicitatiegesprek ging. Áls ze naar buiten kijken is het toch je eerste indruk en dan vind ik een gewassen auto wel zo netjes...

Edit: Uiteindelijk is het gesprek natuurlijk doorslaggevend, maar met zo'n auto maak je wel een bepaalde eerste (of laatste als men na het gesprek even uit het raam kijkt om te zien waar je instapt) indruk...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:43

Beetje vreemde redenatie eigenlijk. Ik ben wel een perfectionist, maar een auto moet gewoon rijden vind ik dan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:56

Kijk, zo gek ben ik dus nog niet dat ik daar over nadenk.

Maar mijn grote bak kan dus twee kanten op? Of kan ik beter voor een van de twee Kevers gaan? Een daily en niet zo bijzondere Kever uit '73 of onze grote trots en prachtig gerestaureerde Kever uit '59? (Oh god, wij zijn echt erg met auto's).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:00

nou net gebelt door een bedrijf die mij via monsterboard hebben gevonden.. moest gelijk in het engels praten hihi..
mijn cv gaat nu voorgelgt worden en dan gaan ze kijken of ze een persoonlijk gesprek willen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:14

Hmmmzzz.. Bedrijf waar ik gisteren ben geweest heeft me nu uitgenodigd voor 2e gesprek.. Weet eigenlijk niet of ik daar nog wel energie in wil stoppen, ff bespreken vanaaf..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:09

WenK schreef:
Een andere keer een meisje (excuus: vrouw) in een roestig en vies opeltje. Vrouwtje was wel aardig, baas was niet helemaal overtuigd maar hij zei: "als ze in zo'n ding rondrijd kan ze nooit het perfectionisme hebben wat ik zoek."

Dit zou mij er absoluut niet van weerhouden gewoon met mijn normale micra'tje te gaan - en ik zou hem er ook niet extra voor wassen. Want bij bedrijven waar ze potentiële werknemers zó beoordelen, wil ik niet eens werken. Ik zal me daarom toch wel zelf bepalen of ik in een ouwe Corsa, een luxe BMW, of de fiets of op mijn Vespa kom, zeg! Ik hoef echt geen baas die zelfs denkt te mogen beoordelen in wat voor auto ik zou mogen rijden.

Ik parkeerde destijds trouwens altijd een straat verderop. Ik was altijd 20 minuten te vroeg en bleef dan in de auto wachten, en vond het zo stom om dat voor de deur te doen. Bovendien kon ik dan nog even make-upje fixen, functie-omschrijving nog eens doornemen, etc.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:58

Nimue schreef:
Kristie schreef:
Ik meld me ook even
Ik ben nu 4de jaars aan de Sociaal Pedagogische Hulpverlening, en ga één dag per week naar school.
Ik ben momenteel op zoek naar een bijbaantje voor ongeveer 2-3 dagen per week. beetje flexibel
Heb me ingeschreven bij studentenwerk.nl en speur het internet af, heb tot nu toe nog niet echt wat gevonden, veel werk voor 32 uur per week, of werk waarbij je ook in de weekeinden moet werken.
Ik ben dus echt op zoek naar baantje voor door de weeks, het liefst 'richting' de ouderenzorg.
Ik ga weer verder zoeken Knipoog

Misschien is de thuiszorg een idee? Dat is heel flexibel qua werktijden, over het algemeen niet in het weekend en je komt bij oudere mensen over de vloer. Natuurlijk is het vooral schoonmaakwerk, maar wel een mooie manier om ervaring op te doen als echte werknemer in de zorg, en om eventueel bij een bedrijf binnen te komen.

Heb idd net een sollicitatiebrief ingevuld voor de thuiszorg. Ben benieuwd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:03

Ik heb vandaag getekend, donderdag begin ik eindelijk aan een nieuwe baan Haha!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:03

gefeliciteerd poes Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:06

Dank je ik vind het erg spannend en ben zooo blij Ja

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:10

poes schreef: