Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:40

Oeps, heb denk ik een raare basisschool gehad.
Stond gewoon in ons reken boek.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:33

Ben ik even blij dat ik dat nooit gehad heb, snap er het nut ook niet van :+

Heb trouwens een 8,5 gehaald voor mijn verslag :D Het stond er 8 minuten voor de deadline op :')

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:34

Netjes! Waar was het verslag voor?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:54

Oh men ik heb vandaag de herkansing ontvangen.
Ik sluit me op in m'n kamer en kom er op 29 januari 2014 weer uit, want dan moet ik het inleveren.

Tot dan! :')

Het is dus heel veel, met daarnaast nog heel veel schoolwerk voor dit kwartaal. Yes.
Wel een leuke opdracht! Ik ga een short film maken over mijn reis die ik elke dag maak :)
Flink aanpoten, wil over uiterlijk 3 weken gaan filmen!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:26

pff moet nog steeds 3 cijfers terug krijgen..
heb een 7,5 voor 't project, dus ruziemaken: gewoon DOEN!! haha
een 6,3 voor bestuurlijke kaart
en voor nederlands 1 onderdeel onvoldoende en de andere 3 voldoende, staat dus wel een onvoldoende op mn lijst, maargoed kan dit heel vaak herkansen dus ben al erg tevreden dat ik maar 1 onderdeel hoef te herkansen.
ze houden met heerlijk in spanning met die laatste drie cijfers, hoop zo erg dat ik niks hoef te herkansen maar dat zit er niet in ben ik bang!
vandaag eerste week nieuwe blok gehad, pittige vakken niet normaal! keten en systeemmanagement, beleidsprocessen, economie en sociologie.. HELP!!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:49

Nanno_123 schreef:
en voor nederlands 1 onderdeel onvoldoende en de andere 3 voldoende, staat dus wel een onvoldoende op mn lijst, maargoed kan dit heel vaak herkansen dus ben al erg tevreden dat ik maar 1 onderdeel hoef te herkansen.
ze houden met heerlijk in spanning met die laatste drie cijfers, hoop zo erg dat ik niks hoef te herkansen maar dat zit er niet in ben ik bang!
vandaag eerste week nieuwe blok gehad, pittige vakken niet normaal! keten en systeemmanagement, beleidsprocessen, economie en sociologie.. HELP!!

Mag ik je vragen wat je studeert? ^^
Je nieuwe vakken klinken alsof ze ook in mijn opleiding kunnen thuishoren, al zal het ongetwijfeld onder een andere naam komen XD.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:15

_Judith schreef:
Netjes! Waar was het verslag voor?

We moesten bij een gezin langs met een kind tussen de 3 en 12. De ouders interviewen en vervolgens een spel met het kind doen om erachter te komen hoe ver het kind was met zijn ontwikkeling. Zowel lichamelijk als cognitief als in spel. En we moesten verbeterpunten geven hoe de ouders de omgeving voor het kind beter zouden kunnen veranderen. En dit alles onderbouwen met de theorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:57

Ronaa94 schreef:
Hier iemand ooit van het achttallig stelsel gehoord? :+ vandaag voor het eerst gekregen en was in het begin chinees voor mij maar werd daarna iets duidelijker gelukkig :=
Weet nu wel hoe onlogisch tellen kan zijn voor sommige kinderen, en dat wilde onze docent bereiken haha

Heb ik ook gehad op de pabo eerste jaar. Begin lijkt het abracadabra, maar na 1 les vond ik het erg makkelijk eigenlijk. Had een 9 voor die toets. Goed oefenen dan lukt het wel :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:37

Klinkt als een leuke opdracht goldenarrow! Wat studeer je ook alweer?

Peca, ja moet zeggen dat ik het zo wel ongeveer snap.. dus ben benieuwd.
ging het net uitleggen aan mijn vader maar die keek me aan alsof ik chinees sprak :+

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:40

Yay het is gelukt met Excel :') Met behulp van een klasgenoot :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:06

Ik studeer SPH :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:45

Ik moet een soort van SWOT-analyse over mijzelf maken :') Lastig..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:57

Die heb ik ook moeten doen. Best lastig .

Succes er mee

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:24

Met wat voor vak moet je zoiets doen dan? :) Ik heb helemaal niet iets aan persoonlijke dingen moeten doen ofzo, enkel een gesprek met m'n SLB'er aan het begin van 't jaar ..

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:34

Voor PCV (Nederlands) moesten wij dat maken, maar ik heb geen idee wat de bedoeling is en wat ze er nog mee gaan doen? Of we er een beoordeling o.i.d voor krijgen? :')

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:40

Een SWOT-analyse..? Damn, die dingen komen me mijn neus uit. Ook op het mbo heb ik dat ding ene keer of vier moeten maken en nu in nog geen half jaar mbo hebben we hem ook al twee keer gedaan..

Kan het wel dromen ondertussen..

En damn, wat heb ik een schijt hekel aan mijn International Business docent..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:49

Ik heb nu een docent voor een van de moeilijkste vakken die voor geen meter kan uitleggen :') Dat is ook weer zoiets, snap er helemaal niks van. Terwijl het juist het vak is wat met de beoordeling super lastig word.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:52

Oh dat is helemaal vervelend. Gelukkig heb ik wel fijne docenten *afkloppen*

Hoe kun je in gódsnaam bij jezelf kansen en bedreigingen aangeven? _O- Ik zeg nu maar gewoon wat ik kan verbeteren en waar ik bij moet opletten _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:54

_Judith schreef:
Oh dat is helemaal vervelend. Gelukkig heb ik wel fijne docenten *afkloppen*

Hoe kun je in gódsnaam bij jezelf kansen en bedreigingen aangeven? _O- Ik zeg nu maar gewoon wat ik kan verbeteren en waar ik bij moet opletten _O-

Sterke en zwakke punten zijn voor jou beinvloedbaar
Kansen en bedreigingen zijn punten van buitenaf.

Je moet het zien dat kansen en bedreigingen ook blijven bestaan als jij er niet bent ^^

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:57

_Judith schreef:
Voor PCV (Nederlands) moesten wij dat maken, maar ik heb geen idee wat de bedoeling is en wat ze er nog mee gaan doen? Of we er een beoordeling o.i.d voor krijgen? :')

Huh dit hoef ik niet hoor haha! Nog niet in ieder geval!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:04

Goldwynn; ik weet dat ze intern en extern zijn :P Ik heb maar wat gelúld, zie wel wat ze ermee gaan doen :P

Sanne; echt? ze hadden zoiets tegen ons gezegd haha. Heb maar wat regels getypt, heb dus in ieder geval wat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:07

sorry meiden, ik moet me even uiten, want ik snap het gewoon echt niet.
Ik ga achterin zitten en 'vriendinnen' lopen mee, maar die gaan de rij voor me zitten. Terwijl er wel plek is voor 4. Daarna komt een andere 'vriendin' binnen en komt wel naast me zitten. Dit omdat er geen plek was naast een ander meisje. Zegt dat andere meisje 'waarom kom je niet naast mij zitten???!!'. en jahoor... gaat ze verkassen. Met als gevolg dat ik weer alleen zit... Word daar echt moe van.. snap dat niet.. Ik praat gewoon normaal tegen ze en toon interesse, maar vanuit hun komt bijna helemaal niks...

Erg frustrerend.. en doe echt mijn best om interesse te tonen naar ze, maar wil blijkbaar niet baten..

Hoe is het bij jullie??

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:02

Goldwynn schreef:
Nanno_123 schreef:

Je nieuwe vakken klinken alsof ze ook in mijn opleiding kunnen thuishoren, al zal het ongetwijfeld onder een andere naam komen XD.

ik studeer integrale veiligheidskunde, en jij?
recht heb ik net aan gehaald een 5,8! super blij, maar 40% heeft het gehaald!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:05

Anoniem schreef:
sorry meiden, ik moet me even uiten, want ik snap het gewoon echt niet.
Ik ga achterin zitten en 'vriendinnen' lopen mee, maar die gaan de rij voor me zitten. Terwijl er wel plek is voor 4. Daarna komt een andere 'vriendin' binnen en komt wel naast me zitten. Dit omdat er geen plek was naast een ander meisje. Zegt dat andere meisje 'waarom kom je niet naast mij zitten???!!'. en jahoor... gaat ze verkassen. Met als gevolg dat ik weer alleen zit... Word daar echt moe van.. snap dat niet.. Ik praat gewoon normaal tegen ze en toon interesse, maar vanuit hun komt bijna helemaal niks...

Erg frustrerend.. en doe echt mijn best om interesse te tonen naar ze, maar wil blijkbaar niet baten..

Hoe is het bij jullie??

Gatverdarrie zeg wat een egoïstische meiden, ik hou daar helemaal niet van!
Daar wil je toch geen vriendinnen meer mee zijn?
maar ik snap je probleem goed, het is toch fijn om meiden op school te hebben en je voelt je erg eenzaam als ze je dit flikken.. ik kan echt boos worden gewoon nu ik dit lees!(haha zal me inhouden)
ik kan je niet echt een tip geven, behalve dat je niet over je heen moet laten lopen door zulke meiden, zijn er nog andere meiden die wel leuk zijn?

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:06

Nanno_123 schreef:
Goldwynn schreef:

ik studeer integrale veiligheidskunde, en jij?
recht heb ik net aan gehaald een 5,8! super blij, maar 40% heeft het gehaald!

Oh haha, nee dat is totaal wat anders. Ik studeer Bedrijfseconomie.
Voor recht had ik een 8.4 (officieel 7.4, maar had 1 bonuspunt verdiend) maar ook bij ons was er een groot deel niet geslaagd.

Ik heb enkel Nederlands niet gehaald.. Stomme spelling :'}