Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:26

miinynke schreef:
Tegen hem was ook gezegd dat er geen uren waren... maar vind wel raar er lopen daar straks dan 4 onbevoegde docenten geschiedenis rond..

Hun, hoezo zoveel onbevoegde docenten?
Welke school zat je ook alweer?

Eilandmeisje

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:29

Rsg. Naja zijn er dus een aantal die hij diploma nog moeten halen..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:56

miinynke schreef:
Tegen hem was ook gezegd dat er geen uren waren... maar vind wel raar er lopen daar straks dan 4 onbevoegde docenten geschiedenis rond..

Tja, lekker goedkoop he...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:03

Na vier jaar invallen SBO en steeds voor de zomervakantie eruit geknald worden krijg ik dit jaar weer een schop. Een boventallige met totaal geen ervaring in het SBO mag mijn groep overnemen. Zo frusterend!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:30

Jeminee, wat een teleurstelling zeg. Ontzettend jammer voor je!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:35

Myiinke: wat ontzettend frustrerend zeg! Raar verhaal hoor. Kan me voorstellen dat de stoom uit je oren kwam. RSG is dat die grote 'bedoening' in Leek en Roden?
En voor Coby ook; vooral omdat er iemand voor terug komt met totaal geen ervaring op dat gebied.
En voor Sheran ook geen heel leuke ontwikkeling dus.
Zucht dames... en dan zeggen ze ook nog dat er tekort is aan leraren?! Snap er soms echt niks van.

Benthe: wat een ontzettend leuke en goede tip! Heb het bekeken en lijkt me echt fantastisch!!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:23

Hoi allemaal,
Ik doe op dit moment de pabo maar heb de rekentoets niet gehaald waardoor ik moet stoppen...
Nu zit ik te denken om misschien de lerarenopleiding Engels te gaan doen, omdat ik het lesgeven super leuk vind en de Engelse taal mij altijd wel getrokken heeft. Maar ik twijfel een beetje of de leeftijd mijn doelgroep wel is.
Zeg eens: waarom hebben jullie voor het voortgezet onderwijs gekozen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:50

Omdat pubers supertof zijn :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:41

Op de lerarenopleiding krijg je ook een rekentoets hé, dus ik weet niet of het dan wijsheid is om te kiezen?

Maar inderdaad, pubers zijn leuk. Ik kan net even makkelijker contact met ze maken dan met die kleintjes.

Heeft iemand hier trouwens een briljant lesidee voor een les over Londen? Ze gaan volgende week naar Londen en nu moet ik een leuke les verzinnen voor de week daarna. Voor het vak Nederlands... Lastig..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:46

Weet je hoe lief pubers zijn <3

Ik had het net met een tweede klas over de economische crisis in de jaren '30. Zegt er eentje 'Mevrouw, ik ben zo blij dat ik in 2000 ben geboren, anders had ik die crisis mee moeten maken.'

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:00

InekeN schreef:
Benthe: wat een ontzettend leuke en goede tip! Heb het bekeken en lijkt me echt fantastisch!!

*\o/* dat is het ook!

@Ronaa: ik doe nu ook pabo en net een halfjaartje vmbo stage gedaan; he-le-maal om! Zo leuk! gewoon gaan proberen :j

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:10

lieveli schreef:
Op de lerarenopleiding krijg je ook een rekentoets hé, dus ik weet niet of het dan wijsheid is om te kiezen?

rekentoets??? Wellicht dat ie dan net is ingevoerd en ik daar niks van weet, maar ik heb er bij ons op de opleiding nog nooit van gehoord..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:15

Rekentoets op de lerarenopleiding? Voor Engels? Dat had ik niet verwacht...

Dus jullie zijn allemaal weg van de pubers? :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:17

Pubers zijn hartstikke leuk (meestal)! :D
"Mevrouw, wordt u niet gek van ons? Want ik word soms al zo gek van mezelf!"

Ik heb wel rekenen als vak, een vak die je gehaald moet hebben om door te mogen met de opleiding, maar dat lijkt me voor een lerarenopleiding economie ook niet zo gek eigenlijk. Maar bij Engels is dat volgens mij niet het geval. Een studente van mijn opleiding is, omdat ze de rekentoets maar niet haalde, overgestapt naar de lerarenopleiding mens & maatschappij.

Een les Nederlands over Londen...hmmm...lastig! Misschien kun je iets doen met teksten die over Londen gaan? Ze een verslag laten schrijven of een presentatie in elkaar laten knutselen over de reis lijkt me iets teveel voor 1 lesuur.

Coby, wat vervelend! Je zou toch inderdaad verwachten met dat zogenaamde tekort aan leraren dat je makkelijk aan de slag kunt, maar vooralsnog lijkt dat alleen het geval als je na/sk of wi geeft.

Leerlingen blij dat ze de economische crisis van de jaren '30 niet mee hebben gemaakt. En dan krijgen ze met economie weer dat een crisis eens in de x-aantal jaren voorkomt! :')

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:27

lieveli schreef:

Maar inderdaad, pubers zijn leuk. Ik kan net even makkelijker contact met ze maken dan met die kleintjes.

Heeft iemand hier trouwens een briljant lesidee voor een les over Londen? Ze gaan volgende week naar Londen en nu moet ik een leuke les verzinnen voor de week daarna. Voor het vak Nederlands... Lastig..

Rekentoets heb ik ook nooit gedaan, volgens mij is dit niet bij alle opleidingen zo.

Misschien kunnen je leerlingen een brochure over London maken?
Of misschien kunnen ze een verhaal schrijven wat afspeelt in London en waarin ze hun ervaringen verwerken?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:17

Ik ben niet zo van de pubers, geef mij maar een groep 6, eventueel een groep 7. Vind het veel leuker om de hele dag met dezelfde kids te zijn, veelzijdig te zijn in je vakken (je geeft tenslotte echt alles) en dingen echt uit te diepen met ze. Heb nu groep 3, das ook wel eens heel leuk om mee te maken maar hoop wel dat ik volgend jaar weer omhoog mag. Hoewel ik er een hard hoofd in heb :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:19

Even tussendoor, de rekentoets is inderdaad net ingevoerd. Om het niveau omhoog te werken van de opleidingen. Ik heb alleen de taaltoets moeten doen 2 jaar geleden, inmiddels is er een rekentoets of die komt er en je moet een instaptoets doen waarna je over de opleiding geadviseerd wordt.

Instaptoets is alleen Inholland, maar ik weet dat HVA ook bezig was met de rekentoets.

Een verhaal schrijven over hun ervaringen had ik ook al bedacht, maar het is een BB 2e klasje. Die willen écht niet schrijven en ik zoek iets wat activerender is...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:25

Heb je computers tot je beschikking lieveli?
Laat ze met behulp van internet een klein verslagje maken over waar ze zijn geweest. Ze kunnen dan hun eigen verhaal/ ervaringen kort opschrijven (want BB zijn idd geen grote schrijvers) en ze kunnen het aanvullen met plaatjes en info van internet over de plekken/ gebouwen etc die ze hebben gezien en waar ze zijn geweest.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:26

Met 1 klasje wel. Kan natuurlijk wel een lokaal aanvragen!

Oh grappig detail: mijn BBers mogen allemaal 1 of 2 uur vrij in Londen lopen, zoiets. Zaten ze allemaal te giebelen dat ze naar een coffeeshop zouden gaan. Ze waren vreselijk teleurgesteld toen ik ze vertelde dat een coffeeshop in Londen iets heel anders is dan een coffeeshop in Nederland. :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:28

zijn er hier docenten die via de pabo naar het voortgezet onderwijs zijn gegaan? Inmiddels ben ik al 4 jaar afgestudeerd, maar een vaste baan is hier gewoon echt niet te krijgen, dus ik heb al 4 jaar mijn papiertje, maar nog geen dag voor de klas gestaan...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:45

Serieus? :oo Doe je geen invalwerk dan? :oo

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:46

hoe moet ik daar mijn vaste lasten mee betalen? Ze willen me graag hebben, maar enkel in de invalpool, niet in de flexpool. En vanuit de invalpool heb je geen vaste uren...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:48

Nee, oke. Maar er zijn toch wel periodes dat je flinke perioden achter elkaar invalt? Dat er (praktisch) elke dag wel invallers nodig zijn? Als je al die jaren niet hebt ingevallen, bouw je ook geen rechten op en sta je dus nooit vooraan bij vacatures. Om nog maar te zwijgen van het opdoen van ervaring en meegaan in onderwijsontwikkelingen.
Hoe oud was je toen je klaar was met de pabo? Woonde je toen al op jezelf of nog bij je ouders?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:50

Maar om even terug te komen op je vraag:
volgens mij moet je dan je graad halen?? Om les te geven op het voortgezet?
Maar je mag geloof ik met Pabo wel lesgeven in de eerste twee klassen van VMBO en/of SVO?? Daar was iets mee, maar dat weet ik niet precies meer

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:54

ik was 26 toen ik klaar was en woonde toen al op mezelf. Ik heb de pabo in deeltijd gedaan. Ik kan moeilijk tegen mijn man zeggen, goh schat betaal jij alles even deze maand want ik heb geen geld? Ik heb met alle stichtingen gecommuniceerd, maar zij zeggen ook, de ene week heb je 30 uur, de andere 3. En daar kun je geen zekerheid op bouwen, een vriendin woonde nog thuis heeft ook de pabo gedaan en heeft 3 jaar een heel onzeker inkomen gehad voordat ze een parttime vaste klas kreeg.