Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:28

Wat is dat voor tijd?

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:31

Jans schreef:
Ik hoor van veel mensen met kortere banen, de echte jobhoppers zegmaar, dat ze als onbetrouwbaar worden gezien omdat ze toch maar een jaar blijven. Daarom dus niet aangenomen worden.

Inderdaad, je moet het goed kunnen onderbouwen :j welk bedrijf zit je nu als ik vragen mag?

Onderbouwen is veel gezegd ("niet zo goed weten wat je echt wil" is voor mij dé reden, en natuurlijk ook volkomen normaal als je pas afgestudeerd op de arbeidsmarkt komt, maarja.... dat wil een werkgever niet horen hé?), maar ik kan me er wel uit praten. Het is maar de vraag of het toekomstgericht wel een slimme zet is....

De naam van het bedrijf smijt ik liever niet openlijk op tafel :), maar ik zit in een functie waar ik de volledige salarisadministratie van een aantal grote (>200 medewerkers) bedrijven doe en een stuk sociaal-juridische dienstverlening geef. Op papier klinkt het niet slecht, besef ik zelf perfect :D. Maar ik vind mezelf er absoluut niet in, en ben er eigenlijk ook echt niet gelukkig.

En eerlijk is eerlijk, ik verveel me ook wel snel als het wat te traag is of er niet genoeg spanning in zit :+. Ik huiver ook echt bij het idee van ergens op één en dezelfde plaats vijf jaar te werken. Ik ben absoluut het toonbeeld van impulsiviteit, adventure-seeker. Maar misschien moet ik dan wel een job zoeken die daar ook bij past? Maarja, wat is dat dan -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:50

Het klinkt inderdaad niet slecht :D Maar inderdaad, het gaat erom dat jij gelukkig bent in je functie.

Welke regio zoek je?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:41

annastacia; Horeca tijden! :)

Het gesprek ging wel goed en ik heb deze week of begin volgende week een proefdag.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:47

Fijn Ellee!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:45

Leuk ellee!

Sim, nog niks gehoord :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:27

_Sim_ schreef:
Hier ook een cv met veel banen waar ik relatief kort gewerkt heb. Veel tijdelijke functies vanwege zwangeschapsverlof, ziekte, vakantie-opvang e.d. Ingevuld. Vaak kwam dat voorbij als ik op zoek was en ik vond de ervaring bij die ik bij die verschillende bedrijven op kon doen juist functioneel. Alleen nu werkt het behoorlijk tegen.

kun je dat niet in je cv er bij zetten ? tijdelijke functie ivm zwangerschapsverlof oid?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:31

Sonja_vR schreef:
_Sim_ schreef:
Hier ook een cv met veel banen waar ik relatief kort gewerkt heb. Veel tijdelijke functies vanwege zwangeschapsverlof, ziekte, vakantie-opvang e.d. Ingevuld. Vaak kwam dat voorbij als ik op zoek was en ik vond de ervaring bij die ik bij die verschillende bedrijven op kon doen juist functioneel. Alleen nu werkt het behoorlijk tegen.

kun je dat niet in je cv er bij zetten ? tijdelijke functie ivm zwangerschapsverlof oid?

Staat er bij. :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

Jans schreef:
Het klinkt inderdaad niet slecht :D Maar inderdaad, het gaat erom dat jij gelukkig bent in je functie.

Welke regio zoek je?

Klopt, daarom dat ik ook twijfel. Ik zit in een enorme tweestrijd tussen wat m'n hoofd en m'n hart me zegt. Mijn hoofd zegt me om er minstens een jaar te blijven, al is het gewoon om wat deftig op die CV te zetten. Mijn hart zegt dat we wel zullen zien wat de toekomst brengt, en dat ik zo gelukkig mogelijk in't leven moet staan, NU, omdat je nooit weet wat de toekomst brengt...

Ik ben zeker nog niet actief op zoek, maar in woon in België en zou ook gaan zoeken in de ruime regio rond Leuven (Leuven, Brussel, Mechelen, Hasselt). Eerst maar eens uitzoeken wat voor baan ik wél graag zou doen. Ik heb al overwogen om de recruitment in te gaan, maar dan echt de harde recruitmentwereld, waar het bijna pure sales is en het echt gaat om cijfers halen.... Daar zit de spanning, actie en het tempo natuurlijk wel in, maar misschien is dat weer een te ver uiterste.....

Moeilijk, moeilijk!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:28

Florenc, heb je al eens met je baas gepraat over dat je wat meer uitdaging in je werk zoekt? Wie weet zijn er doorgroeimogelijkheden waardoor je op dezelfde plek, toch vindt wat je zoekt :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:44

Werkloosheid
De werkloosheid is in oktober gestegen naar 6,8 procent van de beroepsbevolking. Dit komt overeen met 536.000 werklozen. In september was dit nog 6,6 procent. Sinds 2005 was er niet eerder zulke hoge werkloosheid in Nederland.
Er zijn 75.000 banen minder in Nederland ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
In de afgelopen drie maanden is het aantal werklozen met gemiddeld 9.000 per maand gestegen. Ruim de helft hiervan betrof de oudere groep werknemers van 45- tot 65-jarigen.
De jeugdwerkloosheid liep verder op tot 13,3 procent. Het aantal lopende WW-uitkeringen steeg in oktober 2012 met bijna 2 procent tot 310.000. http://www.nu.nl/binnenland/2958962/ned ... -fors.html

-O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:37

Voor de mensen rond Almere : http://www.dierenbescherming.nl/vacatur ... okaal/1790

Verder kreeg ik weer de vacature van de NS onder mijn neus voor de functie van Service&Veiligheidsmedewerker.
Mijn vorige soll daar ging niet van het leien dakje. Toen waren ze mijn brief kwijt geraakt. Ik mocht wel mee met de volgende rondje maar ben toen niet zo netjes te woord gestaan.

denk er dus nog even over na om het weer te proberen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:39

krijg ik een brief van het UWV dat ze vanaf december het kantoor in Gorinchem sluiten en dat ik dan naar breda moet |o (gorinchem = 10 minuten op de scooter, breda is half uur/drie kwartier met OV)

Ik heb op het moment echt helemaal niks lopen, en daar ben ik op zijn zachts gezegd not amused over.
Nog 12 werkdagen....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:14

-O- Nou ik vrees op dit moment steeds meer dat ik mij na 31 december bij jullie kan voegen als werkloze. Klereklotebudgetten.... :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:15

Winged schreef:
-O- Nou ik vrees op dit moment steeds meer dat ik mij na 31 december bij jullie kan voegen als werkloze. Klereklotebudgetten.... :=

oliebol joh! -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:31

Nja tis nog niet zeker, maar als ik zo om mij heen hier hoor dat ze gaan snijden, tjah dan zit je met een tijdelijk contract toch al gemakkelijk op de schopstoel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 14:38

Dat is waar. Laatste tijd worden er ook steeds mensen gevraagd voor kortere duur...
Ik heb weer een sollicitatie weggedaan. Tankstation in Gouda een horecagelegenheid daarbij zoekt mensen.
Ben benieuwd :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:04

Winged, ik weet niet precies wat je zoekt, maar gezien je achtergrond..
Misschien staat hier iets voor je tussen: http://www.sanomamedia.nl/pagina/vacatures-en-stages/

Voor de mensen zonder journalistieke achtergrond: ze zijn ook op zoek naar bijv telefonistes en mensen met een andere opleidingsachtergrond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:08

hmmz, hoofddorp.... jammer ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:23

Jep, voor mij ook. Ik zit nu in Doetinchem (hierheen verhuisd, komt zelf uit de buurt van Assen) dus om nu - terwijl het huurcontract nog loopt - door te gaan naar hoofddorp :=

Helaas

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:02

Ik heb volgende week een gesprek voor een baan midden in Amsterdam.
Niet echt mijn voorkeur qua plaats maar in deze tijden kan je ook weer niet te kritisch kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:14

Ik heb nog 1 ding lopen maar heb daar niet heel veel vertrouwen in... Kan ook zo weinig vacatures vinden :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:22

das mijn probleem ook. Wil heel graag solliciteren, maar niks te vinden om op te reageren

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:33

ik moet ook niet klagen, heb 20 uur werk in deweek maar er moet gewoon meer bij komen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:59

Sommige Sanoma functies worden gewoon vanuit huis gedaan, dus je hoeft niet altijd helemaal naar Hoofddorp. Ik werk ook thuis en ga ongeveer 1 keer in de maand naar Hoofddorp :j