Dat C getal nemen ze denk ik door U(5V)-U(3V) te doen.
Edit: Dat klopt dus niet.

Uit welk jaar komt het? Niet toevallig een oude na1,2 vraag? Dat is moeilijker dan onze natuurkunde. Ik heb zoiets als dit in ieder geval nog nooit gezien..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Puissance schreef:Wat is dat voor formule en wat doet die e daar? Is dat dat wiskundige getal of bedoelen ze een electron?
Dat C getal nemen ze denk ik door U(5V)-U(3V) te doen.
Edit: Dat klopt dus niet.
Uit welk jaar komt het? Niet toevallig een oude na1,2 vraag? Dat is moeilijker dan onze natuurkunde. Ik heb zoiets als dit in ieder geval nog nooit gezien..
Corientjuh94 schreef:oooh morgen natuurkunde![]()
Ik wil zooo graag een voldoende.
Succes iedereen morgen met natuurkunde en geschiedenis natuurlijk!!
En dit moet ik even kwijt: Net een reisje naar mallorca geboekt met mijn vriendin voor de vrijdag na de examensHeb er nu al zin in !
Nirvana_ schreef:Zo, ik ga nog eens aan wiskunde zitten, ik vind geschiedenis klaar voor vandaagJaartallen ken ik er maar een paar van, maar daar ga ik me nu ook niet druk om maken.
Grieks ken ik ook nog écht niet, maar ik heb daarvoor al gerekent op een onvoldoende (kan er sowieso geen vóldoende meer van maken), ik hoop nu alleen dat het geen 4 wordt op m'n eindlijst
Gracezellaa schreef:Oh schatjes met de natuurkundevraag: ik heb de opgave even op gezocht. En c staat gegeven in de tekst. Daar staat C=50 mF. Dus omgerekend is c dus 0,05F. R staat gegeven in kOhm . Die moet dus ook omgerekend worden in Ohm.
xCathy schreef:Natuurkunde hulp nodig!!
Als je een trillend ding hebt, die aan de ene kant vast zit en aan de andere kant los. Dan heb je dus aan de kant waar die vast zit een knoop, en waar die los zit een buik. Maar hoe weet je hoeveel knopen en buiken er nog tussen zitten? want in m'n samengevat staat dit:
staaflengte l = n×0,5LAPDA + n×0,25LAPDA
dus toen dacht ik dat je ook sowieso nog een buik en een knoop ertussen hebt. Maar bij de opgave die ik maakte klopte dat helemaal niet..