Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:58

Dat klopt, mijne staat ook op volpension, wordt dagelijks binnen en buiten gezet, en krijgt geregeld een aai over de bol. Maar rijden schiet er de laatste tijd wel een beetje bij in..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:18

Ik heb ook eigen paard. Staat gestald bij mijn ouders en die zorgen ervoor dat hij ' verzorgd' wordt. Dus voeren, in/uit de weide, ect. Ik rij bij een rijvereniging en daar heb de ene week 2 lessen, de andere week 1 les. Omdat dit vaste dagen zijn heb ik deze vaak gewoon ingepland. Maar laatst had ik 2 weken dat er echt andere dingen gepland moesten worden, toen heb ik 2 weken niet kunnen rijden....heel jammer, maar mijn paard gaat er niet dood van. Stap na 2 weken net zo simpel weer op (daar is het paard op uitgekozen).

Ik was altijd wel een wedstrijdruiter, alleen zijn de kosten/startgelden zo hoog geworden inmiddels, dat ik dit heb laten vallen. Eerst de hypotheek en eten zeg maar. Hoop wel dat het volgend jaar wel weer kan.

We gaan vandaag een grote investering doen: een nieuwe mac-book pro met proffesioneel NAS-systeem.
Nu ben ik nog even aan het uitzoeken welke scherm ik erbij wil....lees veel over Eizo, LaCie en sommige Dell's.
Dat het een IPS-scherm moet worden is al wel duidelijk, en zeker een 24 inch. Aan de fotografen hier: wat hebben jullie?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:18

Ik heb ook een eigen paard, maar rij samen met mijn vader, dus als ik het druk heb (of zoals vaker het geval is, een blessure heb), pakt hij het over, zodat ons paard toch genoeg beweging heeft. We rijden hem ongeveer 4 keer per week. Momenteel moet ik het alleen doen omdat mijn vader een blessure heeft, dus dat is wel extra pittig. Als het niet kan (zoals vorig weekend dat ik geen tijd had) dan mag het een keer overslaan, maar ik probeer om de dag te blijven rijden. Wedstrijden rij ik nog wel, maar ook daar zijn de voorbereidingen van verdeeld en kost het me dus voornamelijk veel tijd op de wedstrijd, maar daar is eventueel ook wel iets mee te regelen bij drukte.

@Yucca, Ik zou sowieso geen Macbook kopen, aangezien je 1000 euro meer neerlegt voor het Apple logo op de achterkant... Nas systeem kan ik niet beoordelen of dat fijn is, want daar ken ik niets van, maar ik heb voor 300 euro of zo een server, maar dat was ook omdat mijn ex dat kon installeren...
Zelf heb ik 2x een LG scherm 22" van 120 euro of zo. Gewoon een goed scherm en gecalibreert, want ik zie niet in hoe een Eizo daarin een verschil kan geven, zeker niets tegenover die prijs.
Maar ik ben dan ook al helemaal niet merk gebonden en vind het onzin dat een fotograaf perse een Eizo en Mac moet hebben om professioneel te lijken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:22

Als ik zie dat veel van jullie weinig tijd meer hebben voor een paard ben ik benieuwd hoe dat bij mij gaat.... :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:28

Hier ook weinig tijd om te rijden, ik rij al jaren nauwelijks omdat ik mijn tijd stop in flink werken om de zaak op te bouwen, en om de leefomstandigheden van het beestje te verbeteren. (paddock paradise aanleggen, wei opknappen, nieuwe stal bouwen, enz.)

Paardje lijdt er dus niet onder, maar mijn hobby wel :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:14

11AFotograaf schreef:
@Yucca, Ik zou sowieso geen Macbook kopen, aangezien je 1000 euro meer neerlegt voor het Apple logo op de achterkant... Nas systeem kan ik niet beoordelen of dat fijn is, want daar ken ik niets van, maar ik heb voor 300 euro of zo een server, maar dat was ook omdat mijn ex dat kon installeren...
Zelf heb ik 2x een LG scherm 22" van 120 euro of zo. Gewoon een goed scherm en gecalibreert, want ik zie niet in hoe een Eizo daarin een verschil kan geven, zeker niets tegenover die prijs.
Maar ik ben dan ook al helemaal niet merk gebonden en vind het onzin dat een fotograaf perse een Eizo en Mac moet hebben om professioneel te lijken.

Een Apple komt er sowieso, vind dat gewoon super om mee te werken. Eigenlijk had ik het liefst een IMac aangeschaft, alleen dat is niet handig omdat ik meerdere werkplekken heb.E en goed beeldscherm wordt je als fotograaf, of iig ik, zoveel gelukkiger van :D. Heb even gezocht en de Eizo ligt wel een beetje buiten het budget, net als het Thunderbolt scherm van Apple zelf. Ik koop trouwens niets ' omdat het mooier/beter lijkt' trouwens, maak wel bewuste keuzes. Zo wil ik echt een goed scherm met IPS, zodat je niet te maken hebt met rare lichtinval enzo.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:18

Annash schreef:
Als ik zie dat veel van jullie weinig tijd meer hebben voor een paard ben ik benieuwd hoe dat bij mij gaat.... :=

Voorlopig kan je nog even niet rijden toch?

Als ik heel strak zou plannen zou ik wel meer kunnen rijden. Alleen soms, na een dag werken en vies weer buiten, heb ik meer zin om nog even op de bank te ploffen dan nog te gaan rijden. Probleem is ook dat je niet even snel een uurtje weg bent, ik iig niet. Vooral in de herfst/winter moet ik met de trailer op pad. Dan ben je zo een paar uur verder...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:48

Nou, ik heb mijn paard in februari verkocht. Het ging niet meer: crash op het werk, huishouden, hipponet, en dan elke avond een half u in de auto naar stal... Ik was compleet leeg en ben flink ziek geweest!
Nu ben ik werkloos en zonder paard, en toch zijn mijn dagen goed gevuld. Vind het geen slechte keuze zo.

Remy, wat jij een paar pagina' s eerder tegen kwam, gebeurt mij soms ook. Laatst deze conversatie op fb, pb van mevrouw X:
X
ey Elke, ik heb wel een vraagje voor jou. Waar haal jij jou spullen eigenlijk? Ik zelf ken ook een goede site waar ze goedkoop en kwalitatief leveren.
Ik
rechtstreeks in Duitsland bij de groothandel die geen particulieren bedient
welke site bedoel je?
X
Ook een groothandel, een Nederlandse. Ze hebben iets minder spullen maar zeer goede kwaliteit.
Heeft de groothandel van Duitsland een site?
Ik
Nee, althans niet voor particulieren. Ik heb een inlognr als ondernemer maar mag dat natuurlijk niet delen
X
Neen, maar mijn moeder is ook ondernemer als ik me niet vergis.
Geef anders maar door, ik geef jou ook die uit Nederland door dan.
Ik
in de paardensport?
X
Zie vorig.
Ik
Dat klinkt leuk, maar dat gaat nog niet. Mijn inlogcode is ook verbonden met mijn orders. Ik kan op de site rechtstreeks bestellen en zelfs zaken annuleren, dus ik wil liever niet dat er iemand anders mee werkt. Begrijp me niet verkeerd, maar ik ken jou helemaal niet, noch je moeder. Wat doet ze dan in deze branche?
X
Kan je de link niet doorgeven zonder je code er mee te linken? En eigenlijk is het collega van mijn moeder. We doen niks groot, enkel bij intieme kringen zeg maar, maar zijn van plan dit te vergroten.
Ik
ik ben niet zo' n techneut, ben al blij dat dat ding werkt hahaha
X
Hoe noemt hij?

X
ik ben zelf echt van plan terug meer in de verkoop wereld te kruipen believe me.. en zou het enorp appricireren

En toen ben ik maar uitgelogd. Ik ken haar helemaal niet, ze heeft nog nooit iets van me gekocht, eerst verkoopt haar moeder iets, dan een kennis, dan wil zijzelf erin stappen, ja hallo!
Dan probeert een mens vriendelijk te blijven, en dan nog snappen die niet dat het
a) een rotonbeleefde vraag is (geef me maar jouw contacten, waar ik meestal zelf genoeg voor moet zweten)
b) daar dan ook nog voor liegen
c) en u dan nog wat trachten de manipuleren met 'ik zou het appricireren' (sic)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:51

Ik had zo een vraag meteen afgekapt met iets van: je zult toch echt zelf je contacten moeten leggen, daar kan ik je niet bij helpen. Succes verder!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:58

Yucca schreef:
11AFotograaf schreef:

Een Apple komt er sowieso, vind dat gewoon super om mee te werken. Eigenlijk had ik het liefst een IMac aangeschaft, alleen dat is niet handig omdat ik meerdere werkplekken heb.E en goed beeldscherm wordt je als fotograaf, of iig ik, zoveel gelukkiger van :D. Heb even gezocht en de Eizo ligt wel een beetje buiten het budget, net als het Thunderbolt scherm van Apple zelf. Ik koop trouwens niets ' omdat het mooier/beter lijkt' trouwens, maak wel bewuste keuzes. Zo wil ik echt een goed scherm met IPS, zodat je niet te maken hebt met rare lichtinval enzo.

IPS scherm is misschien wel beter, maar een 24" scherm meesjouwen lijkt me een beetje overdreven als je meerdere werkplekken hebt... Net zoals ik begrepen heb dat een NAS systeem niet makkelijk is als je een kantoor buiten de deur hebt, maar dat weet ik niet... Ik heb een tijd geleden DELL schermen gezien. Die zagen er wel goed uit, maar kon het niet duidelijk beoordelen doordat ze niet goed aangesloten waren.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:00

Bedankt voor de voorbeeldzin Yucca, die onthoud ik! ;)
Ik ben gewoon te beleefd geweest.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:01

Er komen dan twee schermen, vandaar dat ik een goed scherm wil, maar niet eentje die echt de hoofdprijs kost. NAS is vooral een back-upsysteem. Zit er zelf ook niet zo in hoor, maar mijn broertje, vriend en de 'dude' uit de computerwinkel wel gelukkig!
Laatst bijgewerkt door Yucca op 13-10-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:03

foxy80 schreef:
Bedankt voor de voorbeeldzin Yucca, die onthoud ik! ;)
Ik ben gewoon te beleefd geweest.

Beleefd kan je altijd blijven, ook als je je zakelijk opstelt.
Al doende leert men, ik ben van mezelf ook niet heel zakelijk, maar leer het wel steeds meer.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:52

Yucca schreef:
Er komen dan twee schermen, vandaar dat ik een goed scherm wil, maar niet eentje die echt de hoofdprijs kost. NAS is vooral een back-upsysteem. Zit er zelf ook niet zo in hoor, maar mijn broertje, vriend en de 'dude' uit de computerwinkel wel gelukkig!

Oh zo... Ik gebruikte mijn server vooral als opslag, dus werkte eigenlijk altijd met de bestanden die daar op stonden... Back-up op mijn desktop en externe hardschijf, maar was makkelijker als altijd kijken welke bestanden er vernieuwd zijn...
Ik zou voor een mooi IPS scherm gaan wat niet de hoofdprijs kost, zoals bijvoorbeeld van Dell. Dan heb je toch iets goeds en kun je er 2 aanschaffen...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:59

Agossie schreef:
Szan schreef:
Wij hebben trouwens net onze eerste succesvolle Facebook-actie achter de rug. We hebben een product (thermomok/fles) verloot, maar bij de winnaar kon er geen bedankje vanaf. Ze mocht zelf een kleur uitkiezen, en op ons uitgebreide mailtje kregen we een mail terug met alleen haar naam, adres en de kleur die ze wilde hebben. Geen bedankje, maar zelfs geen 'groeten' en fatsoenlijke aanhef. Alleen naam, adres en gewenste kleur. Erg jammer, maar dat is een risico van gratis dingen verloten denk ik? :)

Je hebt van die mensen... Echt leuk dat jullie zo'n actie hebben gehouden. Je bereikt er best veel mensen mee, denk ik.

Inmiddels heb ik okay gekregen vanuit de States en ik denk dat ik het maandag ochtend officieel ga maken. :D Baas heeft al gezegd dat dat goed is!! Jeee!! *\%/*

Gefeliciteerd!! Waar werk je eigenlijk erbij, dat je helemaal uit de states bericht moet krijgen? :D En hoe werkt dat (nieuwsgierig aagje :D), qua betaling enzo, betaal je gewoon hier alle belastingen e.d. of moeten ze daar ook nog wat betalen..?

Ik wil ook een winactie opstarten, maar eerst mijn FB-pagina wat opleuken en extra plaatjes en tekst, en dan nog bepalen wat er verloot gaat worden enzo. :Y) Eerst voorbereiden.

edit; M.b.t. eigen paarden: Ik heb een eigen paard die bij mijn moeder staat. Daar liggen ook al mijn Superpoownie-spullen en ze heeft een groot atelier wat ik mag gebruiken wat soms ook wel fijn is om te schilderen, lekker veel ruimte aan grote tafel enzo. :D Maar ik ben er dus al regelmatig, en maandagochtend maak ik voor haar schoon dus ben ik er sowieso. Mijn paard staat daar met het paard van mijn schoonzus, en we doen dus alles zelf, behalve voeren (doet mijn allerliefste moeder 2x per dag voor ons als we er niet zelf zijn <3 ). Maar omdat het bij mijn moeder is kost het me niet enorm veel extra tijd, ben toch al regelmatig bij haar én ik kan het goed combineren omdat er veel spul daar staat dus. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:13

Yucca schreef:
Annash schreef:

Voorlopig kan je nog even niet rijden toch?

Als ik heel strak zou plannen zou ik wel meer kunnen rijden. Alleen soms, na een dag werken en vies weer buiten, heb ik meer zin om nog even op de bank te ploffen dan nog te gaan rijden. Probleem is ook dat je niet even snel een uurtje weg bent, ik iig niet. Vooral in de herfst/winter moet ik met de trailer op pad. Dan ben je zo een paar uur verder...

Niet met Dylano nee, maar daar ben ik wel bijna iedere dag. Hij gaat misschien naar de hengstenkeuring en zodoende heb ik hem dus al wel in training. Wel of niet inschrijven hangt af van zijn ontwikkeling in de komende weken, kan tot begin november opgeven.

Daarnaast train ik op woensdag nog twee pony's (iedere week) en zo nu en dan ook nog wel eens wat anderen. Plus, ik heb nog een paardje aangeboden gekregen van een goede kennis van me om misschien uit te brengen. Wat ik daarmee doe weet ik nog niet, eerst maar eens opstappen en kijken hoe we 't samen doen. En of ik het red qua tijd.

Dus... :')

(En nog een baan van 36 uur.)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:24

Tja, keuzes maken, haha! Ik vind dat zelf ook heel moeilijk, te meer omdat ik snel verveeld ben en ongelofelijk veel nieuwe ideeën heb. :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:32

Ik heb geen eigen paard, rij voor/bij iemand anders en plan dat bewust in om te ontspannen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:41

POTVERDORIE! Ik maak net een pakketje aan bij DHL (al een week of 2 niet meer via DHL verzonden) en ze hebben de verzendkosten omhoog gegooid, van €4,95 naar €5,50 zonder dat even te melden of duidelijk aan te geven op de website. Ik baal daar zo van! Ik zoek nog steeds naar een goede optie om pakketjes voordelig naar de klanten te kunnen verzenden, want op deze manier is het gewoon bijna niet leuk meer...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:42

Mijn lieve poownie heeft vandaag een wondje opgelopen in de wei (echt minimaal) maar loopt wel alsof ie een poot mist.. Dus dat heroppakken wordt alweer eventjes uitgesteld, balen!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:45

Oei, balen Mallootje! -O- Misschien net op een nare plek, dat wondje? Hopelijk gaat 'ie gauw beter lopen... Ik ga morgen weer naar m'n paardje! :) Hij is overigens nog niet onder het zadel, dat scheelt ook wel in de tijd die erin zit. Ik doe nu zo'n 2 x per week iets met hem en dan alleen dingen als poetsen, wandelen, grondwerk etc, en daarnaast ben ik veel in de paddock om te mesten, klusjes te doen, voeren etc.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:48

Niet echt op een vreemde plek, aan de voorkant van zn achterbeen.. Niet op een pees oid, ik heb gewoon een zielig paard :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:51

Ai, nooit leuk Mallootje! Doet de pony soms jouw boktnaam eer aan?

Joyce, lastig. Ik denk je pas goedkoop kunt verzenden als je grote hoeveelheden verzend.

Ik ben de hele dag al druk bezig...dadelijk maar eens stoppen. Wordpress is soms best frusterend! Haha, probeer de foto's op een pagina goed neer te zetten, maar soms...argh! Haha, maar het gaat lukken!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:52

Wat vreemd! Misschien een erg gevoelig paard, dat 'ie zichzelf zo zielig vindt met z'n wondje? :D Nou ja, wel fijn dat het iig niet op een nare plek zit, zodat het waarschijnlijk weer gewoon over gaat. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:57

Verzenden kost idd veel, Joyce.. Ik werk met een abonnement bij de Post en zag op mijn laatste afrekening dat ik voor een pakketje naar Nederland per ongeluk de foute formule had gekozen, had dus 23 euro gekost.. Daar ging mn 'winst', die fout maak ik dus niet meer ;)
Binnen Belgie kost het mij 6 euro..

@yucca: mijn boktnaam komt door mijn kat, die heet Merlot maar omdat ze nogal gek kan doen is haar roepnaam Malloot :D de poownie is ook een Malloot hoor, haha, ik trek zo'n dieren aan of ik voed ze verkeerd op :P