't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:06

Nou ja, de reden weet ik al.. hij dacht dat mijn manier van communiceren te direct zou zijn. Zelf had hij daar geen problemen mee, maar er zou misschien iemand kunnen zijn ergens die daar niet tegen zou kunnen. Alsof ik me dan niet kan aanpassen :roll:
Maar ik heb gevraagd of ze bij een eventuele toekomstige vacature misschien toch aan mij willen denken (in het kader van niet geschoten heeft een brutaal mens... :D )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:09

Nou gisteren ochtend negatief voorgangsgesprek gehad met werkgever. Woorden worden verdraait en aangepast zodat maar 1 persoon de schuld krijg ervan. Ze doen alleen maar aan negatieve gesprekken dat is namelijk voor hun makkelijker. En weet nu al dat ik er een verslag van ga krijgen die ik moet tekenen en wat ik dus niet ga tekenen. Heb gisteren gelijk maar mijn eigen verslag gemaakt.

Gaat dus lekker hier. Ga maar zorgen dat ik mijn opleiding snel afrond, want dit word echt niet leuk meer.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:47

Nou Marcella, dat is zeker niet leuk! Heel goed dat je ook je eigen verslag gemaakt hebt.. Niet zomaar alles pikken :)

Ik ben al een paar dagen lichtelijk zenuwachtig door mijn sollicitatie waar ik vorige week over gebeld ben.. Ik werd 's avonds gebeld en ik was op dat moment in het ziekenhuis bij mijn vriend, die net geopereerd was. Ik was er dus met mijn hoofd niet helemaal bij en was uberhaupt niet echt voorbereid op het gesprek. Er werd mij de vraag gesteld wat de motivatie was om voor dat bedrijf te willen werken, en ik heb wel geantwoord, maar voor mijn gevoel had ik daar een veel "beter" antwoord op kunnen geven :)

Wat zouden jullie doen, er nog achteraan bellen of toch afwachten of ik wel of niet voor een gesprek wordt uitgenodigd?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:13

Toch anders even nog achteraan bellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:21

:wave: Ik kom ook weer even langs. Iedereen is druk bezig met solliciteren/gesprekken/hopen op andere functie zie ik.
Ik heb een aantal weken geleden een baan aangeboden gekregen bij de Hoefslag (had dus niet gesolliciteerd en er was ook geen functie open). Ben op gesprek geweest en eigenlijk zat het meteen al goed, maar toch voor de zekerheid een proefweek gedaan. Binnen vijf dagen kreeg ik al een telefoontje dat ik aangenomen was en nu zit ik dus midden in al het papierwerk. Het gaat om freelance werk, dus er komt nogal wat geregel bij kijken, zeker in combinatie met een WAO uitkering.
Maar het bevalt me tot nu toe prima! Echt ongelooflijk dat ik het aan m'n vrijwilligerswerk voor Bokt te danken heb :P

Als het mij al lukt, moet het voor jullie helemaal goed komen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:24

Cayenne schreef:
:wave: Ik kom ook weer even langs. Iedereen is druk bezig met solliciteren/gesprekken/hopen op andere functie zie ik.
Ik heb een aantal weken geleden een baan aangeboden gekregen bij de Hoefslag (had dus niet gesolliciteerd en er was ook geen functie open). Ben op gesprek geweest en eigenlijk zat het meteen al goed, maar toch voor de zekerheid een proefweek gedaan. Binnen vijf dagen kreeg ik al een telefoontje dat ik aangenomen was en nu zit ik dus midden in al het papierwerk. Het gaat om freelance werk, dus er komt nogal wat geregel bij kijken, zeker in combinatie met een WAO uitkering.
Maar het bevalt me tot nu toe prima! Echt ongelooflijk dat ik het aan m'n vrijwilligerswerk voor Bokt te danken heb :P

Nog meer positieve berichten. *\o/* *\o/* +:)+ +:)+

Dit doet een mens goed. _/-\o_

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:37

Cayenne schreef:

Ik had het idd gelezen, echt super Cayenne! :D Gefeliciteerd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:42

Wat leuk Cayenne, gefeliciteerd!!

@SuperLiesje: Ik zou er even achteraan bellen, zeggen dat je er met je gedachten niet zo goed bij was en de situatie uitleggen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:33

*gaat moed verzamelen*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:40

Ik wil me ook graag weer melden, heb met spoed een baan nodig, maar helaas is dat zo makkelijk nog niet :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:01

Ik ga ook nog even bellen naar het bedrijf van donderdag. Was gister behoorlijk overvallen, gezien ik al een afwijzing had van hen. Dit gaat om een andere functie en ik wil toch even wat meer dingen weten. Jullie nog suggesties voor vragen?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:15

Kun je misschien wat meer vertellen? Wat weet je al wel over de functie? :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:18

Kan echt geen vacatures van mijn gading vinden.
Zit zowel bij adminstratief als vacatures in de paarden te kijken maar nog niets wat ook maar een beetje in de buurt is :\

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:18

alleen dat het om een juniorfunctie gaat voor communicatieadviseur :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:25

Dan zou ik sowieso vragen wat de functie precies inhoud (tenzij je dat al weet :P ), om hoeveel uren het gaat, of ze een salarisindicatie kunnen geven.. gaat het om vast of is het ter vervanging van iemand (bijv zwangerschapsverlof)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:54

Het is junior functie voor communicatieadviseur, dus meer uitvoerend etc. Taken zijn voor mij ondertussen ook bekend, fulltime functie, vast dienstverband. Heb er wel zin in :D Ga mij alleen nog weer even inlezen in communicatieplannen enzovoorts, dat is voor mij alweer een paar jaar geleden....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:58

Winged: door groei mogelijkheden. Hoelang blijf je als junior junior, maw, hoelang duurt het tot je door kan groeien naar Medior
Werktijden, euhhmmmmm dat soort dingen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:49

Er was laatst iemand toch wie wat zocht voor een PR baan?

Bij ons op school zoeken ze iemand rocvantwente.nl

Moet je alleen naar twente :))

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:52

Ik kijk ook naar PR, maar Twente is een beeeeetje te ver voor me. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:25

Astaloca schreef:

Wat een verschrikkelijk irritante website :+ Waar zit 't ROC ook alweer?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:34

Winged schreef:
Astaloca schreef:

Wat een verschrikkelijk irritante website :+ Waar zit 't ROC ook alweer?

Ja vreselijk he :') maar je moet naar over het roc -> vacatures

Zit in Hengelo en almelo geloof ik dat deze vacature voor bedoel is? Of wil je het precies weten? :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:04

Marcella schreef:
Nou gisteren ochtend negatief voorgangsgesprek gehad met werkgever. Woorden worden verdraait en aangepast zodat maar 1 persoon de schuld krijg ervan. Ze doen alleen maar aan negatieve gesprekken dat is namelijk voor hun makkelijker. En weet nu al dat ik er een verslag van ga krijgen die ik moet tekenen en wat ik dus niet ga tekenen. Heb gisteren gelijk maar mijn eigen verslag gemaakt.

Gaat dus lekker hier. Ga maar zorgen dat ik mijn opleiding snel afrond, want dit word echt niet leuk meer.

Vervelend is dat he.
Ik ken ook iemand die altijd goed beoordeeld wordt, nog nooit 1 slecht woord gehad en nu moest diegene een gepsrek ondergaan met de baas. Die heeft ook alles verdraaid. Degene heeft het gesprek opgenomen en ik heb het teruggeluisterd. Wat een minne streek heeft die baas degene toch geflikt!

Als je iets moet tekenen, schrijf er dan bij dat je tekent voor GEZIEN en nietvoor accoord.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:57

Teken gewoon niks nadat ik rustig op mijn gemak thuis gelezen heb en overleg heb met abvakabo. ;)

Zo heb intussen zelf wat geregeld met een van de mensen waar ik werk. En dit gelijk vandaag doorgebeld en daar waren ze heel blij mee. Vind het alleen wel apart dat ik meer voor elkaar krijg bij de mensen waar ik werk dan mijn werkgever. :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:34

Succes vandaag iedereen wie ook op gesprek moet! :*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:28

Pff was zenuwachtig!! In ieder geval 3 kwartier gepraat, zijn nog 3 kandidaten. 1 ervan kwam vandaag om 10 uur op gesprek (iemand van hier?? :+ ), de ander na de voorjaarsvakantie. Afwachten dus maar. Kansen? Geen idee. Heb mijzelf zo positief mogelijk gepresenteerd met hier en daar een kritische blik op mijzelf, maargoed. Hoop dat ze mij wel geschikt vinden als junior. Gaat in ieder geval om minimaal 1 jaar contract, waarschijnlijk langer. Wel mooie kans op werkervaring. En lijkt me echt leuk!

Aan de anderen: Succes vandaag!!