Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:10

Zonnetje81 schreef:
Gefeliciteerd Denies!!!

Zo eej ik ben doodmoe vh gesprek! Volgende week hoor ik iets maar ze hebben twee dagen gesprekken met mensen!!! Zal wel niks worden en geeeen idee wat ze voor iemand zoeken! Veel ervaring of juist motivatie etc...

Ik was benieuwd hoe je gesprek is gegaan! Hoe willen ze de functie ingevuld zien? Geef je de lessen aan onder- en bovenbouw? Ik ben benieuwd wie er nog meer gesolliciteerd hebben. Misschien wel klasgenoten (deeltijd) van de stoas :)

_Denies

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:30

Lastig zonnetje

Mm dat klinkt inderdaad als een fijne situatie zeg!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:53

Al een tijd niet gereageerd in dit topic. Nu sinds 2,5 week werkeloos, maar met licht aan het eind van de (gelukkig nog korte) tunnel; gister op gesprek geweest en vanmiddag gebeld dat ik door been naar het tweede gesprek :D Volgende week weer heen.

(Gaat om een baan als fysiotherapeute voor 24 uur :D )

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:57

Dat is super Rindin!

Heb even niet gereageerd hier...

maar echt..... ik ben het zo aan het zat raken allemaal. Soms vraag ik me af waarom ik zoveel tijd en moeite steek in die brieven. Heb de diploma's, paar jaar ervaring en een jonge leeftijd...maar helaas, afwijzing na afwijzing. :(

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 05:26

Goedemorgen mensen, ik moet weer aan het werk.
Niet mijn favoriete tijd om te beginnen (helemaal niet), maar er zal toch wat verdiend moeten worden.
Vanmiddag om 2 uur vrij, maar ik zal de rest van de dag voor pampus op bed liggen.
Mén wat kan ik slecht tegen zo vroeg beginnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 05:45

Ik moet ook om half 7 beginnen. :+ Tot 11.15 ongeveer en dan van 2 tot 5 weer. :+ Rot uren...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 05:53

Ik heb de hele nacht niet geslapen. Vanmiddag 2e sollicitatie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:11

Ik ga straks het uitzendbureau maar eens terugbellen...die zouden mij gisteren bellen omtrent een vacature maar niets meer gehoord. En ik wil de baan zo graag dus ik hoop echt dat ik op gesprek mag komen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:02

Succes iti!
Ik ga zo ook op gesprek ergens

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:15

Pfoe Marlies wat zijn dat voor vreemde tijden?? Zal voor je duimen dat die vacature wat wordt!

Succes Cer! en Iti en iedereen die nog meer iets spannends heeft vandaag!

Ik ga maar lekker aan het leren zodat ik in januari slaag voor m'n MBA. En thuis opruimen wat echt hard nodig is!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:33

Nou hier gister een erg leuk gesprek gehad. Maar heb helaas de afwijziging ook al binnen.. ;( Ze vonden dat ik te ver weg woonde, en dan niet flexibel genoeg zou kunnen zijn. Hadden ze voor het gesprek ook wel kunnen bedenken.. Word er zo langsamerhand zó moe van, valt niet mee om elke keer weer enthousiast ergens op te schrijven.

@anastasia: Kan het me goed voorstellen, met dit weer ligt t ochtends helemaal nog zo lekker!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:37

He,wat vervelend maessie. Is ook wel moeilijk,maar t komt wel goed.Door blijven gaan!

Die van gister waren erg leuke mensen, het gesprek ging goed, maar ik heb een voorgevoel dat ik het niet word. Vandaag een gesprek als eerste verkoopmedewerker bij een supermarkt, iets wat veel dichter bij mijn opleiding ligt. Het enige voordeel wat die andere heeft ten opzichte van die van vandaag, is dat het vlakbij mijn huis is en ik dus op de fiets kan. De andere is tien minuutjes a een kwartiertje in de auto, dus daarom hoef ik het ook niet te laten.

Bah, wat een rotnacht. mn hele lijf doet ook zeer

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:40

Ik ben weer braaf bezig al zeg ik het zelf. 3 sollicitaties de deur uit gedaan en mn cv aangepast.
Nu op naar mn huiswerk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:58

gvmf schreef:
maar echt..... ik ben het zo aan het zat raken allemaal. Soms vraag ik me af waarom ik zoveel tijd en moeite steek in die brieven. Heb de diploma's, paar jaar ervaring en een jonge leeftijd...maar helaas, afwijzing na afwijzing. :(

Exactly my thoughts.

Mag nu op gesprek komen via een UZB voor wel een leuke baan maar ik moet opeens over 2 weken beschikbaar zijn? Ik denk dat dat niet gaat lukken gezien ik 2 maanden opzegtermijn heb :P en een gewone baan laten schieten voor UZB-werk... ik weet het niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:01

Jeetje de een gaat het voor de wind de anderen niet...

Ik had dat toen ik zelf nog werk had en ooit solliciteerde op iets dat ik na 3 afwijzingen het beu was, laat staan als je geen werk hebt of ergens weg moet...

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:03

Ik ben opgelucht!

Bedrijfsarts heeft zijn fout rechtgezet en de fout heeft gelukkig geen invloed gehad op het deskundigenoordeel.

Nou nog een leuke baan en dan ben ik helemaal tevreden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:26

Net terug van gesprek. Ik was zo zenuwachtig. Heb me wel voorbereid maa op sommige vragen echt niet.
Ze gingen een situatie schetsen en moest ik antwoorden wat ik daarop zou doen.
Ik heb maar gewoon wat gezegd. Ik ben zoiemand die dat op het moment zelf het beste kan inschatten.
Maargoed ze vertelde me dat ik spontaan en open was en dat was wel positief :) was heel leuk gesprek.

Maargoed met een leuk gesprek alleen kom je natuurlijk niet verder. Agjah dit was mijn eerste sollicitatiegesprek ooit dus naar omstandigheden vond ik dat ik het wel netjes heb gedaan.

Maandag weet ik meer :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:04

Kreeg net telefoon van een uitzendbureau of ik bij hun op gesprek wou. Zij hebben mijn gegevens van de kwekerij waar ik een afwijzing van had.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:09

Hallo dames!

Pfff zo vroeg opstaan zou ook niet mijn ding zijn eigenlijk :o

Ik heb toch ook weer wat aan de fiets hangen *\o/* Ben inmiddels bij 2 bedrijven op gesprek geweest,
1 mag ik morgen op 2de gesprek komen, en is een vast baan.
(en ik hoop dat ik daar aangenomen wordt....)
De 2de was ik vorige week op gesprek geweest, en is via een UZB, hier waren 3 kandidaten en ik ben als enige voor een 2de gesprek uitgenodigd a.s maandag....dan heb ik ook een kort gesprek met de directie.

Uiteraard hoop ik dat het morgen goed uitpakt en ik die andere af kan zeggen....

Zo heb je niks en de balen dat het allemaal zo lang duurt en zo heb ik er 2.....
Luxe positie vind ikzelf!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:26

die heb k ook, maar ik vind dat niet zon luxe... ik vind dat moeilijk kiezen :)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:30

iti schreef:
die heb k ook, maar ik vind dat niet zon luxe... ik vind dat moeilijk kiezen :)

Ook dat is waar, maar na alle maanden van ellende vind ik dit echt een hele luxe positie...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:36

@iti: Zie net dat je in Groningen woont, ben je ook naar de Epplejeck geweest dan toevallig? (Daar was ik dus geweest. Fijn dat t beide wel in de buurt is, zou ik ook het fijnste vinden, helaas is hier niet zo heel veel.. Ik duim voor je in elk geval!

@Anne_mieke: Klinkt goed dat gesprek! Het is best lastig om te bedenken wat voor vragen ze gaan stellen. Ik kreeg als vraag wat ik een leuk artikel vond en wat ik absoluut geen goed artikel vond. Ehm tja.. wat moet je daar dan op zeggen!

@Wyoming: Fijn dat het allemaal is goedgekomen! Al die extra stress is nooit fijn!

@Byjou: Klinkt ook positief! Mijn duimen draaien ook mee hoor! Zou wel luxe zijn om gewoon de leukste uit te kunnen kiezen!

Ben net even wezen rijden, heerlijk weer hier, en een paardje wat er zin in had, dus even alle stress er weer uitgegooid en de genietmodus weer aan kunnen zetten gelukkig :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:53

maessie schreef:
@iti: Zie net dat je in Groningen woont, ben je ook naar de Epplejeck geweest dan toevallig? (Daar was ik dus geweest. Fijn dat t beide wel in de buurt is, zou ik ook het fijnste vinden, helaas is hier niet zo heel veel.. Ik duim voor je in elk geval!

@Anne_mieke: Klinkt goed dat gesprek! Het is best lastig om te bedenken wat voor vragen ze gaan stellen. Ik kreeg als vraag wat ik een leuk artikel vond en wat ik absoluut geen goed artikel vond. Ehm tja.. wat moet je daar dan op zeggen!

@Wyoming: Fijn dat het allemaal is goedgekomen! Al die extra stress is nooit fijn!

@Byjou: Klinkt ook positief! Mijn duimen draaien ook mee hoor! Zou wel luxe zijn om gewoon de leukste uit te kunnen kiezen!

Ben net even wezen rijden, heerlijk weer hier, en een paardje wat er zin in had, dus even alle stress er weer uitgegooid en de genietmodus weer aan kunnen zetten gelukkig :D

Nee, was ik niet geweest :) Denk dt verkoop ook niet echt mijn ding is. Ik vind t moeilijk kiezen omdat ze beide goeie en beide slechte kanten hebben..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:15

Ben net gebeld of ik op tweede gesprek kon komen *\o/* ja duh natuurlijk!

Ben zo zenuwachtig sta hier te stuiteren *ploink*ploink* tweede gesprek is niet per definitie dat ik de baan krijg maar toch ik mag wel weer terug komen. Ben benieuwd...nu hebk wel gesprek met twee andere mensen. Maar dat komt wel :)

Mijn grootste zorg is het vrij vragen. Dat kost heel veel moeite hier en dan ineens zoveel vrij in een korte tijd. Ben bang dat ik geen vrij mag :( zit nu echt in de stres wat voor smoesje moet ik nou weer verzinnen. En heb al zon hekel om te liegen daar kan ik echt nachten van wakker liggen ;(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:20

@Anne_mieke: Jezelf een schop onder je kont geven, en gáán! T is wel je toekomst waar je t voor doet ;)
(Welke smoezen had je al gebruikt?)

@iti: Ja verkoop is ook niet helemaal mijn ding hoor, al vind ik in een winkel geen enkel probleem. Maar zoals telefonisch of aan de deur dingen verkopen, dat voelt echt als aansmeren! Laat mij maar dingen regelen, das meer mijn ding.
Voor wat betreft t kiezen, wat vind je belangrijk in je baan, en in welke volgorde van belangrijkheid, en zet de banen daar eens naast.. Wie weet helpt t ;)