Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:43

Wat een leuke foto's in de header op je site Joyce! Ziet er goed uit!

Ben vd week bij de KVK geweest voor een startersworkshop ZZP-ers, was best interessant! Gingen alleen wel heel erg ver op de VAR verklaringen doorhameren.... voor mij niet interessant maar het merendeel vd deelnemers waren coaches, leraren, consultants etc die zich gingen laten inlenen. Ik moet het van de particulieren hebben en die vragen niet naar een VAR :)
Volgende week woensdag ga ik naar Gorinchem om me in te laten schrijven! Daar kun je gewoon inlopen en hoef je geen afspraak te maken en anders moet ik weer speciaal vrij nemen....

Weet 1 van jullie toevallig een antwoord op mijn vraag: ik wil straks een keer een andere auto, heb een zware nodig voor mijn werk maar ga m niet op bedrijf zetten ivm bijtelling, kan ik wel iets met de BTW?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:51

@Rinske: Je moet idd doen wat jij zelf leuk vind! Ik heb hier op bokt ook om namen en meningen gevraagd, maar uiteindelijk ga je toch voor iets wat je zelf hebt bedacht (althans, ik wel ;) ), omdat dat het dichtste bij jezelf ligt! Volgens mij werd er hier in het topic gezegd dat mijn naam te ingewikkeld is en sommige mensen vonden het gewoon niets, hadden er niets mee. Andere mensen vonden het juist een hartstikke leuke, originele naam. Bij het inschrijven bij de KVK zei die man gelijk dat hij het een super originele naam vond, heel goed gekozen en dat een ingewikkelde naam juist ook goed kan zijn, omdat dat juist vaak bij mensen blijft hangen (ze moeten er over nadenken). Je hebt dus altijd "voor en tegenstanders" en je naam, dat ben jij, daarom is het juist zo belangrijk dat jij er zelf achter staat!

@Cissy: Dank je!
Wat je vraag betreft, ik vind het een ingewikkeld verhaal, maar ik geloof dat het een paar pagina's terug ook over auto's is gegaan! Wellicht staat daar het antwoord wel tussen?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 09:52

joyce2 schreef:
Enne...

IK BEN ONLINE!!!!

Wow, je website is echt gaaf geworden. Gefeliciteerd! *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:03

Ik ben ook echt zoooo blij! Gister zou ik een flesje wijn open trekken, maar ik voelde me niet helemaal lekker, dus toch maar niet gedaan. Vanavond dus maar doen! :D

Alleen net ff een klein foutje... Ik heb mn eerste nieuwsbrief verstuurd en ik had hem helemaal mooi opgemaakt in Outlook, alleen niet aan gedacht om hem als test alleen naar mijn Gmail te sturen. Dus ik verstuur dat ding en ik stuurde hem ook naar mezelf, zie ik dat die hele opmaak er belachelijk uitziet in Gmail! En wellicht dus ook in andere mail programma's. Echt voor banketstaaf, haha. Dus daar ga ik vanmiddag maar ff aan werken ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:16

cissy schreef:
Wat een leuke foto's in de header op je site Joyce! Ziet er goed uit!

Ben vd week bij de KVK geweest voor een startersworkshop ZZP-ers, was best interessant! Gingen alleen wel heel erg ver op de VAR verklaringen doorhameren.... voor mij niet interessant maar het merendeel vd deelnemers waren coaches, leraren, consultants etc die zich gingen laten inlenen. Ik moet het van de particulieren hebben en die vragen niet naar een VAR :)
Volgende week woensdag ga ik naar Gorinchem om me in te laten schrijven! Daar kun je gewoon inlopen en hoef je geen afspraak te maken en anders moet ik weer speciaal vrij nemen....

Weet 1 van jullie toevallig een antwoord op mijn vraag: ik wil straks een keer een andere auto, heb een zware nodig voor mijn werk maar ga m niet op bedrijf zetten ivm bijtelling, kan ik wel iets met de BTW?

Ik heb dezelfde ervaring met die KVK-seminar. Inderdaad erg vele uitwijding over de VAR, als was die voor mij toen ook wel relevant.

Als je de auto op privé zet moet je kilometers gaan bijhouden, zodat je kan zien hoeveel je je auto voor de zaak gebruikt. Met dit percentage kun je dan BTW op benzine/onderhoudskosten terug vragen en meenemen in je bedrijfsadministratie. Weet niet 100% hoe het precies werkt, maar iets in deze richting iig!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:28

Joyce, ik lees hier altijd braaf mee en heb die posts over auto's gelezen maar daar stond volgens mij niet het antwoord op mijn vraag bij. Ik wil weten wat ik met de BTW over de aanschaf kan doen als ik de auto niet op de zaak zet.

Die km's bijhouden doe ik toch wel, maar moet nog even uitvlooien wat wel en wat niet mag/kan.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:49

joyce2 schreef:
Enne...

IK BEN ONLINE!!!!

Gefeliciteerd en het ziet er erg goed uit. Succes !!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:54

Haha Joyce, bloopertje...maar maak daar gewoon gebruik van. Stuur maandag/dinsdag even een nieuwe de deur uit waarin je zet, door een kleine fout in de opmaak, bleek niet iedereen de nieuwsbrief van afgelopen (25 augustus, ik zeg even wat) naar behoren te kunnen zien of openen. Mijn/onze excusses. Hierbij ontvangt u van ons de verbeterde versie.
Huppa, daarmee heb je nu extra aandacht gekregen haha.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:06

Proficiat Joyce!

De uitleg van Yucca over de auto klopt inderdaad voor een gedeelte.
Zie website Belastingdienst voor meer info http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_autokosten/.

edit: even stukje gekopieerd van de website
U rijdt in uw eigen auto
U mag € 0,19 per kilometer van uw opbrengst aftrekken voor de zakelijke ritten die u met uw eigen auto maakt. Ook als u de auto huurt, mag u € 0,19 per zakelijk gereden kilometer van uw opbrengst aftrekken.

Gevolgen voor de btw
Als uw auto privévermogen vormt, kunt u geen btw aftrekken bij de aankoop. Wel mag u de btw op onderhouds-, reparatie- en gebruikskosten aftrekken voor zover u de auto voor uw onderneming gebruikt. Voor de berekening van het privégebruik geldt het volgende. Als het privégebruik niet uit uw administratie is af te leiden, mag u 75% van de voorbelasting op die kosten aftrekken. Als u de auto niet alleen voor belaste handelingen maar ook voor vrijgestelde handelingen gebruikt, dan geldt dat aftrekpercentage voor zover u de auto gebruikt voor belaste handelingen. U hoeft geen btw te betalen als correctie voor het privégebruik.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:18

Dat stukje van 75% is mij nou nooit duidelijk hé.
Mijn man doet het onderhoud zelf. Mag ik dan dan 75% van de BTW van mijn wint aftrekken?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:37

He Hilda, hoe is het met je doelen? Vrij vlot had je je doel van (wat was het?) 8 bruiloften al gehaald.
Waar heb je je daarna op gefoccused en ga je dat halen denk je?

Is Gorichem het dichtstbijzijnde kvkkantoor voor jou cissy? Mag je je inschrijven bij een ander kantoor dan jouw eigen regio?
Ben het even kwijt, was je al gestart, of nog niet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:15

dank mauvestraat, helaas geen BTW verrekenen bij aanschaf.... jammerdebammer....

Holly, ik woon in Hei- en Boeicop, ligt tussen Utrecht en Gorinchem in, als ik postcde invul kom ik bij Gorinchem uit. Ik ben nog niet officieel gestart, moet nog inschrijven. ik doe al wel hier en daar klusjes maar dat is nog hobby :D

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:30

Hilda79 schreef:
Dat stukje van 75% is mij nou nooit duidelijk hé.
Mijn man doet het onderhoud zelf. Mag ik dan dan 75% van de BTW van mijn wint aftrekken?

Wellicht wel van de aanschafbon van de onderdelen die hij daarvoor gebruikt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:36

holly schreef:
He Hilda, hoe is het met je doelen? Vrij vlot had je je doel van (wat was het?) 8 bruiloften al gehaald.
Waar heb je je daarna op gefoccused en ga je dat halen denk je?

Ondertussen heb ik 7 gedaan en nog 3 in het vooruitzicht.

Combinatie baan voor 24 uur per week en eigen bedrijf is niet heel erg bevordelijk waardoor ik mezelf aardig aan het voorbijrennen ben. Sinds een paar weken werk ik dus met doelen per week in de vorm van een "to do" lijstje. Werk voor klanten komt hier voorop te staan. Wil dat dit weekend en de loop van volgende week af zien te krijgen en dan staat voorbereiden van 2012 qua klanten werfen op het programma.

Dit is tevens de reden dat ik hier niet frequent meer kom. Heb aan mezelf en gezin meer dan genoeg op het moment.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:14

joyce2 schreef:
Ik ben ook echt zoooo blij! Gister zou ik een flesje wijn open trekken, maar ik voelde me niet helemaal lekker, dus toch maar niet gedaan. Vanavond dus maar doen! :D

Alleen net ff een klein foutje... Ik heb mn eerste nieuwsbrief verstuurd en ik had hem helemaal mooi opgemaakt in Outlook, alleen niet aan gedacht om hem als test alleen naar mijn Gmail te sturen. Dus ik verstuur dat ding en ik stuurde hem ook naar mezelf, zie ik dat die hele opmaak er belachelijk uitziet in Gmail! En wellicht dus ook in andere mail programma's. Echt voor banketstaaf, haha. Dus daar ga ik vanmiddag maar ff aan werken ;)

Hoe heb je je verzendlijst voor die nieuwsbrief samengesteld? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:17

Een groep aangemaakt in Outlook, of bedoel je dat niet?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:19

Ik bedoel meer hoe het komt dat ik van jou een mail kreeg, terwijl ik volgens mij nooit mijn adres ergens heb achter gelaten :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:21

huh? Dat weet ik ook niet! Heb je niet toevallig mijn enquete ingevuld ruim een jaar geleden?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:24

willen jullie misschien nog even een keer op mijn site kijken? Ik heb één en ander aangepast, en het onderdeel reparaties is ook nieuw. Hierbij de link: http://www.zadelcleaning.nl
Graag even jullie mening er over :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:25

Dat zou kunnen. Dat weet ik niet meer, maar dat is prima mogelijk :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:27

He LHO, jij bent toch onze website expert?
(het is ongelofelijk, ik haal echt iedereen door elkaar)

Dat geeft toch niks Hilda, we hebben allemaal onze drukke en minder drukke periodes.
Ik heb bv vandaag even wat meer tijd voor tussendoor getyp, maar normaal gesproken is het snel snel en weer verder.
Doe gewoon rustig aan, komt goed komt goed.

Van de week kwam ik een aantal van hier ook tegen in het hyperventilatie topic. Is dat toeval, of zijn we gewoon stresskipjes?

Ik heb snel gespiekt Leorah, maar heb geen tijd voor serieus te kijken.
Ik vind vooral het idee zo leuk.
Hoe ben je hier eigenlijk op gekomen? (zadels schoonmaken voor een ander)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:32

Leorah schreef:
willen jullie misschien nog even een keer op mijn site kijken? Ik heb één en ander aangepast, en het onderdeel reparaties is ook nieuw. Hierbij de link: http://www.zadelcleaning.nl
Graag even jullie mening er over :)

Gebruik minder cursieve tekst, dat stoort. Maak de tekst "De complete verzorging voor al uw kostbare zadels, hoofdstellen, halsters, tuigen of overig leerwerk ten behoeve van de paardensector." kleiner, en zorg er eventueel voor dat deze niet breder is dan je titel. Dat staat veel "schoner".

Er zit links onder een statistiekvlek. Als je extern je stats wil bijhouden kan ik Analytics van Google aanraden. Geen zichtbare vlek, en goede heldere overzichten...

Je afbeelding valt naast de tekst:
Afbeelding
Waargenomen met Chrome, resolutie 1440x900 :) Layout is wel strak en zakelijk, dat ligt mij wel. Ik had zelf de strepen niet op de achtergrond gedaan. Maar ik zet ook mn frisdrank niet in de koelkast; kwestie van smaak :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:32

holly schreef:
He LHO, jij bent toch onze website expert?
(het is ongelofelijk, ik haal echt iedereen door elkaar)

Ik bouw websites ja :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:48

Zegt Yes-co jou wat? Toevallig werkervaring mee?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:54

Dank je voor de tips!

holly, het kwam eigenlijk omdat ik mijn zadels voor de verkoop altijd netjes schoonmaak en poets en terwijl ik daarmee bezig was, bedacht ik me dat er ook al paarden-dekenwasserijen bestonden, waarom dan niet ook een lederwaren-schoonmakerij.. De meesten ervaren het als een rotklus, en daarnaast hebben grotere stallen vaak weinig tijd voor dit soort dingen, terwijl het wel degelijk belangrijk is dus zodoende het idee :). Ik ben heel benieuwd of het gaat lopen, ik ben eigenlijk vandaag pas met wat reclamewerk begonnen.

LHO ik ga met de tekst bezig! De "statistiekvlek" die krijg ik er niet af op de 1 of andere manier. Ik heb nu een belstat teller in beeld, maar er staat inderdaad nog een andere vlek van iets dat ik er weer af wou halen, maar dat wil niet :O. Ik ben dus een leek op website-bouw gebied en dit is met een standaard sitebuilder gebeurd. Zo wil ik er ook graag een mooie header boven hebben, maar ik heb geen idee hoe zo iets te maken is en hoe het er vervolgens in geplaatst moet worden helaas. Ik moet helemaal vanaf nul beginnen hiermee (zonder startkapitaal) dus ben ik wat beperkt voor wat betreft de lay-out.