Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya85

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:41

Zo lief was het niet hoor, stond gewoon onder mijn favorieten, hihi ;)

Ik heb natuurlijk nog totaal geen idee hoe het straks bij ons uitpakt, maar ik moet zeggen dat ik jou kosten idd vrij hoog vind. Denk toch wel de moeite waard om eens een middag voor te gaan zitten.
Zouden de kosten misschien hoger zijn omdat je ook betalingen doet buiten NL? Net gekeken, nee is gewoon 0,07 cent.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:43

:)*

Ik weet het, jij betaald zoveel omdat er zo verschrikkelijk veel transakties plaatsvinden op jou zakelijke rekening :D
De rabobank is heel de dag, alleen maar met jou bezig, logisch dat je rekening dan zo hoog wordt ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:53

Ach , je neemt toch maar even de moeite voor me +:)+

Haha , ja , dàt zal het zijn , dat ook echt de rode loper uitgerold wordt als ik dat kantoor binnen haast :P

Zo zat ik dus ook een beetje die lijst langs te gaan , maar ik snapte daarmee nog niet echt waarom er nu elke keer die bedragen van mijn rekening verdwijnen....stel nou dat je bvb. 50 gewone ouderwetse overschijf-betalingen per maand ontvangt....dat is toch niet zo gek veel ? :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:08

Ik vind het wel een beetje een raar verhaal, aangezien ik ieder kwartaal een overzicht krijg van wat ik gedaan heb met mijn rekening en zo. En wat de kosten per onderdeel zijn. Dus kom ik niet voor verrassingen te staan als ik straks mijn startersvoordeel niet meer heb.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:14

Nee, dan lijkt het mij niet bijzonder veel. Het komt neer op iets meer dan 1,5 overschrijf betaling per dag.
Stel je 50 overschrijf betallingen per maand ontvangt, dat komt neer op 7 euro per maand. (50x€0,14) Valt opzich nog mee...
Maar ja, alle kleine kosten bij elkaar.... :$

11A, even gemist, bij welke bank zit jij?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:21

Ook bij de Rabobank!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:48

11AFotograaf schreef:
Ik vind het wel een beetje een raar verhaal, aangezien ik ieder kwartaal een overzicht krijg van wat ik gedaan heb met mijn rekening en zo. En wat de kosten per onderdeel zijn. Dus kom ik niet voor verrassingen te staan als ik straks mijn startersvoordeel niet meer heb.

Zo'n overzicht heb ik nooit ontvangen, maar ik heb ook nooit een starters-rekening gehad. Die bestond toen nog niet....

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:53

Ik heb ook geen startersrekening, ik heb starterskorting over mijn rekening: http://www.rabobank.nl/bedrijven/specia ... en/default
Het overzicht heb ik altijd zomaar ontvangen, maar misschien dat je het kunt aanvragen om die ieder kwartaal te ontvangen of zo... Er staat tenminste precies op hoe vakak ik InternetBankieren heb geraadpleegt en zo! Ideaal om te ontvangen!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:59

"Ondernemerspakket met startersvoordeel" bedoel ik, maar dat bestond dus niet toen ik begon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:11

Tja , ik krijg dat dus ook niet , is het nog niet meteen een raar verhaal toch :P

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:22

JolandaS schreef:
11AFotograaf schreef:

Zo'n overzicht heb ik nooit ontvangen, maar ik heb ook nooit een starters-rekening gehad. Die bestond toen nog niet....

Als je een zakelijke rekening hebt, hoor je deze wel te ontvangen. Hier staat nml. op wat je precieze rekening kosten zijn en daarvoor hoort een papier van in de boekhouding ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:26

Tja , ik krijg het toch echt niet , zul je dan toch wel speciaal aan moeten vragen zeker :)

Heb de rekening in (ik dacht) 2004 geopend , en het enige dat ik ervan zie is dat de "Rabo kosten" weer afgeschreven zijn , eens per kwartaal...ik was het ook een keer zat dat ik maar niet wist waar die nu eigenlijk voor waren , en had toen net een vrij momentje dus ben langs de bank gegaan om het te vragen...toen werd ook aangeraden om een keer een specificatie op te vragen. Dat kon toen niet direct en is er niet meer van gekomen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:41

Maandag contact opnemen met je Rabobank dan! En vragen om zo'n overzicht per kwartaal! Geeft je veel meer inzicht!
En ik denk dat je dat idd ook in je administratie hoort te hebben!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:45

Nah als ik daar in "al" die jaren geen probleem mee heb gehad , zal het wel meevallen denk ik :P

Heb eerst nog wat belangrijkere zaken liggen , en ik ga er ook wel vanuit dat het best zal kloppen , het is voornamelijk omdat ik nieuwsgierig ben om het eens te zien want het komt best over als "zonde geld" vind ik.

Maarja dat heb je als ondernemer , ze kloppen je aan alle kanten leeg , haha.

En om nou mensen op mijn privé-rekening geld over te laten maken dat vind ik dan weer erg amateuristisch :o

Op zich niks mis mee hoor , maar het voelt wel wat professioneler aan als je geld overmaakt op de naam van het bedrijf , als je iets afneemt van dat bedrijf :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:47

Maar je kan ook een extra tenaamstelling kiezen bij een privérekening :j

Kijk jij hebt echt een winkel, dan vind ik een privérekening ook amateuristisch. Maar als ik zaken doe met 1 persoon, bijvoorbeeld een fotograaf, en dus duidelijk een ZZP-er dan vind ik het niet erg om geld over te moeten maken op een privérekening.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:48

@ pmarena: Dat laatste punt vind ik toch echt de grootste onzin O:) Mijn zakelijke rekening staat gewoon op mijn eigen naam ivm meerdere zakelijke namen en ik heb toch echt een eigen bedrijf als zzp-er ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:49

het gaat weer vlug hier!

JolandaS schreef:
Zorg voor foto's waarop je aan het werk bent. Klanten willen een persoon zien, niet alleen een theorie. Foto's waar vanaf straalt hoe jij werkt.
ehm, hoeveel foto's wil je er nog bij hebben....? er staan 3 sessies vol met foto's en ook filmpjes.... :?

Ik heb al een prive rekening van de Rabo en eentje van de ING, die van de Rabo gebeurt nu niet zoveel mee die zou ik dan mooi kunnen gebruiken voor 'de zaak'.

Vandaag 250 visitekaartjes zitten knippen, vistaprint had ze iets te krap gesneden waardoor er een raar randje op mn kaartje zat, lekker gefroebeld dus.... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:01

Voor een fotograaf of een dergelijk artistiek beroep vind ik het inderdaad nog iets anders :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:05

Ik gebruik voor zakelijke transacties een prive rekening van de ING, maar mensen storten straks wel geld over naar "Fuzzylicious", dus het lijkt me sterk dat dat als amateuristisch word gezien... Een klant ziet echt niet dat het rekeningnummer toevallig onder "prive rekening" valt (althans, ik zie dat niet en let daar ook nooit op en heb ook nog nooit van vrienden en kennissen gehoord dat ze daar wel op letten).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:41

Ja hoor pmarena dat weet ik me nog te herinneren.
Zo ook de foto's van je tuin hihi.

Uhm nou, ik heb net zo veel te doen als ander hoor, maar ons beebje komt er steeds tussendoor, dus zodoende dat geen tijd heb voor andere dingen momenteel.

Ik moet toch ook eens naar de rekeningenoverzichten kijken idd. Effe kijken hoe dat nu precies zit met die kosten.
Per keer dat je inlogt geloof ik idd.
En dan over de transacties. Dat heeft dan weer iets te maken met de hoogte van de bedragen ook toch?
Ach het is zoiezo niet verkeerd om af en toe eens te shoppen naar wat er allemaal is en wat er goedkoper kan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:55

Joyce : als ze gewoon op je bedrijfsnaam overmaken dan heb je dat "probleem" natuurlijk niet , maar dan lijkt het me dat de bank des te sneller in zal grijpen omdat het duidelijk is dat je het als een zakelijke rekening gebruikt ?

Ik vind het in ieder geval wat amateuristisch overkomen als ik bij iemand iets bestel , het lijkt gewoon een "echte" winkel met een bedrijfsnaam en alles , en dan moet ik betalen op de rekening van Beppie zelf :P

Dan kijk je er toch meteen wat anders naar vind ik , dat komt gewoon wat minder serieus over.

Hoeft verder niemand met me eens te zijn hoor , daar gaat het niet om :P

Holly : ja die tuin , hou op schei uit , echt schaamteloos is het :D Wat een drama jongens , haha.
Maargoed , eerst moet de stal + bestrating af , wei af , bovenverdieping van het huis af...en dan is de tuin aan de beurt als we weer wat centjes hebben :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:51

Kan Yucca dat topic met foto's nog ergens terug zien pmarena? Ik denk dat daar toch wel wat "hoe ziet een klant het" uit te halen valt, wat altijd fijn is.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:04

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:10

Frozenstar schreef:
ZO! Mijn website is eindelijk zo goed als af!

http://www.butterphly.nl

Leuk die site
paar kleine typfautjes :+
hoe schrijf je pakketen? Pakketten toch? :)
en op de pagina over jou kom ik er nog eentje tegen, regel 3, Ik heb heir geen opleiding....
stukje over Paulien, opleiding is LOI en geen Loi.

als je bij mij op de site ook foutjes tegenkomt ook even roepen svp, thanks in advance!
Laatst bijgewerkt door cissy op 12-03-11 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:14

Oh ja, ik moet hem nog na laten lopen, ben er zo lang mee bezig geweest dat ik de foutjes niet meer zag :')