Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 06:17

Eefke85 schreef:
oliebol Cowgirl! Alles is moeten en jou word niks gevraagd....

@ spekkie, ja, daar voldoe ik wel aan. Heb in 1,5 jaar in totaal 4 weken niet gewerkt, de rest gewoon wel gewerkt.

Dan zou ik gewoon WW proberen aan te vragen, dit kan via het UWV.
http://www.uwv.nl/Werkloos/klantprocess ... ragen.aspx

Eefke85

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:47

Dat wilde ik proberen inderdaad, maar mijn werkcoach is er heel erg stellig in dat ik er geen recht op heb. Dinsdagochtend heb ik een gesprek met hem, dus dan kan ik het navragen. (en als ik het wel zou aanvragen nu word het toch ook niet voor dinsdag behandeld, dus dat scheelt)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:53

Jeetje Eefke dat kan toch niet waar zijn dat je dan geen recht hebt op ww door zoiets? Zou anders zeker een second opinion vragen. Er worden genieg fouten gemaakt bij het CWI/UWV.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:31

Eefke85 schreef:
oliebol Cowgirl! Alles is moeten en jou word niks gevraagd....

@ spekkie, ja, daar voldoe ik wel aan. Heb in 1,5 jaar in totaal 4 weken niet gewerkt, de rest gewoon wel gewerkt.

Nou ja niks gevraagd? Er is wel gevraagd wat ik zou willen. Dus heb ik richting administratie aangegeven en dan voorkeur bij een dier/paard/toeristisch gerelateerd bedrijf. Maar dat is een voorkeur geen must omdat ik weet dat dat niet 1,2,3 gaat lukken. EEn ander leuk bedrijf is ook prima.

Maar het is de vraag of zij zoiets kunnen vinden voor mij (detachering) als dat niet zo is krijg ik iets toegewezen en dat mag ik niet weigeren. Dat kan bv postbezorgen of personen vervoer worden etc etc. Maar ze gaan natuurlijk hun best doen om mij op de juiste plek te krijgen.

Niet denken dat ik nu op mijn luie dikke reet mag gaan zitten...nee ik moet ook actief meedoen anders is het exit.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:03

Ik voeg me ook aan het topic toe...
Ben niet werkeloos maar bijna gediplomeerd Bachelor of Social Studies / Pedagogiek
en dus op zoek naar een baan passend bij mijn opleiding. Een zorgboerderij, in het Noordelijke deel van Nederland, zou mij erg aanspreken. De doelgroep waar mijn interesse liggen is heel breed: van 0-21 jaar; en zowel de lichtere (pedagogische ondersteuning) als de zwaardere hulpverlening (intensief ambulant) lijkt mij erg uitdagend. Ook het werk als intern begeleider spreekt mij erg aan. Een fulltime of parttime baan maakt mij niet uit.

Voor meer info http://www.linkedin.com/pub/mirjam-bekius/31/ba7/816 (of tips/ideeën) pb mij =)

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:03

Ik sluit me ook even aan! Vanwege een auto ongeluk ben ik van mijn opdracht afgehaald, en aangezien ik er vanuit ga dat niet 123 een baan heb en over een poosje wel weer beter ben ga ik weer op zoek :D Ik studeer deeltijd bedrijfseconomie en ben nu opzoek naar een baan in de audit of controlling. Heb vorige week al 5 sollicitaties de deur uit gedaan..

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:25

patpen schreef:
Een tip voor degene die op zoek zijn naar: secretarieel, administratief, callcenter / klantenservice, hr / p&o, financieel, bank / verzekeringen. Landelijke dekking. Vele Top-100 bedrijven behoren tot klantenkring.
http://www.office-star.nl

Ik heb me net ingeschreven. Gesolliciteerd op een vacature die op werk via hun wordt aangeboden. Daarna toch eens op de site gekeken. Niet geschoten = altijd mis!

Bedankt voor de tip.

Het viel me alleen wel op dat alle vacatures op hun site al wat ouder zijn ... allemaal van mei := bestaan die vacatures dan nog wel, of zijn het alleen lokkertjes (zoals bij zoveel uitzendbureaus).

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:40

Gefeliciteerd Qizz, wat fijn voor je!

Hier geen nieuws, behalve dat ik vrijdag 1 juli mijn scriptie moet verdedigen, spannend!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:10

Ben helemaal hyper. :):)

Het bedrijf waar ik van het weekend op gereageerd heeft belde net om afspraak te maken voor sollicitatie gesprek stage. Het laatst gereageerd en het eerste bedrijf dat terug reageerd. :):)

En volgende week dinsdag middag gesprek om 15.00 uur. :):) *\o/*

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:18

Morgen sollicitatie en zojuist werd ik benaderd door het bedrijf waar ik vorige week ook heb gesolliciteerd...hoor eind van de week meer of ik op gesprek kan....verder nog wat via linkdin wat netwerken van vroegahhhh opgegraven....

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:42

Hier weer even een lekker baalmoment.

Had een leuke baan gevonden als bezorgwerk (tijdelijk) met een kleine bakwagen. Had op internet gesolliciteerd en nog niks gehoord van uitzendbureau. Blijkt dus dat er al weer anderen zijn voorgesteld bij dat bedrijf.

Als het uitzendbureau meer wist, zou ik er meer van horen (dan hoor je dus mooi nooit niks meer.) :(
Baal er weer van, wordt er een beetje moe van onderhand. Zou een mooie ervaring op mijn c.v. als ik van de herfst
mijn vrachtwagenrijbewijs wil gaan halen. Het zou mooi zijn als het nu eindelijk een keer mee zou zitten..... ;(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:47

Eerlijk heb ik ook niet zo'n hoge pet op van uzb's...stellen ze je voor...hoor je niets meer, ga je zelf vragen hoe het zit....tja andere kandidaat aangenomen...ja leuk allemaal, maar ehhh wel zo fatsoenlijk om mij even een terugkoppeling te geven ook als de uitslag niet positief is

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:56

Eigenlijk moet je een uzb ook gewoon iedere dag bellen en er achteraan blijven zitten tot ze je helemaal zat zijn en echt aan het werk helpen. Heb vroeger heel veel via uzb gewerkt en dat had weinig positiefs en werd als jobhopper aangezien.

Dus het krijgen van een vast baan was een drama daarna. En toen ik een vaste baan had was dat bij een bouwbedrijf waar ik uiteindelijk heel veel problemen mee heb gehad. En dat bedrijf is uiteindelijk ook failliet gegaan. Maar er klopt ook echt iets niet.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:54

Ik ben weer twee stapjes verder!!!

Het gesprek van vanmiddag was erg positief (wel wat warrig), over anderhalve week 2e gesprek (Office manager).

Vorige week heb ik een gesprek gehad bij een dierenkliniek, en daarvan had ik een berichtje op mijn voicemail dat ik volgende week een halve dag kan meelopen (rundveeondersteuner).

Jippie. Beide niet te ver weg, wel heel verschillend. Straks moet ik nog kiezen.....ojee...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:43

zo heb je geen baan, en zo heb je er 2 :D *\o/*
Begin vanaf September op een voortgezet onderwijs in Soest (16 uur tot jan, daarna 11 uur)
en een voortgezet onderwijs in Zaandam (2 tot 4 uur)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:02

Esther28 schreef:
Eerlijk heb ik ook niet zo'n hoge pet op van uzb's...stellen ze je voor...hoor je niets meer, ga je zelf vragen hoe het zit....tja andere kandidaat aangenomen...ja leuk allemaal, maar ehhh wel zo fatsoenlijk om mij even een terugkoppeling te geven ook als de uitslag niet positief is

Ik werk als intercedente voor een uitzendbureau en koppel alles netjes terug naar iedereen :) Niet allemaal over 1 kam scheren ;)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:02

Hallo dames,

Het leed dat solliciteren heet.....das toch ook wat he! Iedere keer moet je je maar weer motiveren.
En ik ben nog maar net begonnen....heb alweer 3 afwijzingen binnen, dat motiveert niet echt vind ik!

Vandaag maar weer een solliciatie gedaan, weliswaar parttime, maar wel iets wat ik erg leuk vindt....
Pfffff moet mezelf echt een schop onder mijn k*nt geven nu.....
Tegenwoordig ben ik niet meer zo blij met mevrouw de postbode :D

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:03

MieLo schreef:
zo heb je geen baan, en zo heb je er 2 :D *\o/*
Begin vanaf September op een voortgezet onderwijs in Soest (16 uur tot jan, daarna 11 uur)
en een voortgezet onderwijs in Zaandam (2 tot 4 uur)

Gefeliciteerd! Zeg maar nee dan krijg je er 2 :D

Goed gedaan! *\o/*

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:11

inderdaad :D haha

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:35

Geweldig Mielo :):)

Vanochtend gesprek gehad voor administratieve functie.
Heel leuk gesprek met directie en P&O gehad en heb geloof ik wel een goede indruk achter gelaten.
Wat wel jammer is, is dat het uzb een verouderde CV van mij mee had gestuurd en een verkeerde motivatie dat ik inj aanmerking wil komen voor een leidinggevende functie :+
Net het uzb een mail gestuurd en ja hoor, terug gebeld.
Mag op een tweede gesprek komen, maar het bedrijf wil ook nog andere kandidaten voorgesteld hebben, dus ik zit iig nog in de race :D

En nu mijn manneke effe bellen met het goede nieuws :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:59

wwillemijn schreef:
Esther28 schreef:

Ik werk als intercedente voor een uitzendbureau en koppel alles netjes terug naar iedereen :) Niet allemaal over 1 kam scheren ;)

Nou dan ben jij 1 van de weinige. Mijn ervaring tot nu is zoals hierboven beschreven. Alleen terugkoppeling als het positief is....
Ook zoiets: 2 dagen terug heb ik maar 2 vacatures naar ze gestuurd die ik op hun site gezien had met de mededeling dat ik daar wel voorgesteld wilde worden...Nou helemaal nulkommanul meer vernomen hoor.....

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:08

wat een hoop positieve berichten!! gefeliciteerd!!

mijn ervaring is wisselend bij UZB de ene keer heb ik ze wekelijks aan de telefoon en vervolgens hoor je niks meer van ze. maar moet zeggen dat ik er ook niet echt op zit. moet ook enigszins van 2 kanten komen. maar vind wel dat ze moeten reageren als jij interessante vacatures vind.

vanochtend bij weer een ander UZB geweest. word toch regelmatige gebeld/gemaild dat ze me CV interessant vinden. nu maar is hopen dat er een baan aanvast zit ;)

ook weer via werk.nl op een vacature gereageerd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:01

Koninklijke Wagenborg zoektAdministratief Medewerk(st)er

In verband met het vertrek van een van onze collega’s zoeken wij voor de divisie Offshore te Delfzijl een fulltime (40 uur):

FINANCIEEL ADMINISTRATIEF MEDEWERK(ST)ER

Functie- inhoud:
-Verwerking van de inkomende facturenstroom binnen het geautomatiseerde financiële systeem;
-Voorbereiding van uitgaande facturen, registratie hiervan binnen het geautomatiseerde financiële systeem;
-Het opzetten van betalingsvoorstellen;
-Het samenstellen van diverse overzichten, zoals debiteurenoverzichten, kostenoverzichten e.d.;
-Verwerking van bankafschriften binnen het geautomatiseerde financiële systeem;
-Archivering van alle financiële bescheiden;
-Assisteert bij de maandafsluiting;
-Het verlenen van financieel administratieve ondersteuning t.b.v. andere collega’s;
-Is aanspreekpunt m.b.t. financieel administratieve vragen.

Functie- eisen:
-Diploma MEAO- BA/MBA;
-Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
-Uitstekende vaardigheden in het gebruik van MS Office software;
-Ervaring met CODA is een pre;
-Accuraat en een resultaatgerichte instelling.

Wij bieden:
-Salariëring volgens functieschaal;
-Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
-Een prettige werkomgeving;
-Studiefaciliteiten gericht op persoonlijke ontplooiing.

Bent u geïnteresseerd?
Voor inlichtingen betreffende de functie, kunt u contact opnemen met dhr. Graddy Franke, Financieel directeur, telefoonnummer: 0596- 636415.

Stuur uw sollicitatie met CV vóór 17 juni 2011 a.s. naar:
Wagenborg Offshore, t.a.v. Deborah Grooten
Postbus 14, 9930 AA Delfzijl
e-mail : deborah.grooten@wagenborg.com

vakgebied
Administratief / secretarieel
functietype
Uitvoerend / Ondersteunend
Niveau
MBO
Minimum aantal uren per week
40.0
Maximum aantal uren per week
40.0

Weet niet of er mensen uit het noorder zijn, maar had gezien dat meerdere mensen in de administratieve richting zochten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:20

Helaas een klein beetje te ver voor mij :D
Ik ga zo maar eens richting mijn soll gesprek....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:02

Ik woon 5 min van Delfzijl af, maar helaas niet de benodigde ervaring met CODA.
Kan er natuurlijk altijd een briefje aan wagen ;-)