Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:12

Ik zal het binnenkort ff aan die jongens vragen die mn website in elkaar knutselen, die zullen het ongetwijfeld weten! Ik heb nu gewoon de factuur uitgeprint en bij het pakketje erbij gedaan. Het is een bekende van me, dus die hoeft van mij niet vooruit te betalen. Maarja, bij toekomstige klanten wil ik eerst geld zien, voordat ik producten op ga sturen ;)

zodra ik weet hoe het moet met het omzetten van die bestanden, zal ik het jullie ook uitleggen :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:16

Ik denk dat ik de ideale oplossing heb! :)

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Het download linkje staat links

Dit kan je installeren. Als je dan je factuur wil printen, kies je niet je eigen printer, maar CutePDF als printer. Die maakt er dan gewoon een pdf bestand van die je kan opslaan :)

Edit: bij het installeren geeft ie aan dat hij ook de converter nodig heeft. Dan moet je op ja klikken ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:21

hmm, ik heb hem geinstalleerd, maar er gebeurt niets, haha. Ik zal mn vriend er morgen wel ff naar laten kijken.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:22

als je nu iets wil printen, dan kan je een printer kiezen. Staat ie daar niet tussen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:28

ik zie diverse dingen ertussen staan, maar niet de naam van dat programma!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:33

hmmm vreemd, want er kan eigenlijk niks mis gaan! Zie je niet dit?

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:36

Nee! Daar was ik wel naar opzoek... Maar misschien dat ie het doet als ik hem opnieuw opstart ofzo? Of moet je printer misschien aangesloten zijn? (ondanks dat je niets uitprint)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:38

nee, dat hoeft niet. vreemd, ik heb deze nl. ook net ff snel geistalleerd, omdat ik m nog niet op mn laptop had.
Anders doe je het gewoon nog een keer! ;) Je hebt wel de "download" gedownload en niet de "converter"? Die laatste vraagt ie automatisch om. (vraag ook maar wat ;) )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:00

ja heb wel de download gedaan, hij staat ook opgeslagen op mn computer, maar hij heeft nog niet om de converter gevraagd!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:04

ik denk dat je dat bestandje wat je hebt opgeslagen en moet aan klikken (dubbel-klik) Dan gaat ie m echt installeren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:04

ooohw, dat zou ook nog kunnen :D Ik ga het eens proberen!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:52

Zo, wat gaat het hard hier. Heb wel mee gelezen hoor. Door drukte, niet helemaal lekker in m'n vel zitten etc had ik weinig energie om ergens op te reageren. Maar nu gaat het weer wat beter, dus ik ben er weer.

Straks gaan we op visite bij een kennis die onze nieuwe shop gaat maken. Dat moet ook wel want het contract met mijnwebwinkel.nl loopt af op 19 december. Maar hij zegt dat het allemaal gaat lukken. Er was wat onduidelijkheid of wij wel opgezegd hadden. Volgens lemonweb hadden we schriftelijk moeten opzeggen. Wij hebben vorig jaar een e-mail verstuurd met de opzegging. Toen waren we te laat. We kregen toen een reactie terug met daarin: "Wij blijven nog wel een jaar actief als 'vangnet'. Verder werd er niets vermeld over het schriftelijk opzeggen. Wij zijn er toen vanuit gegaan dat de opzegging verwerkt was, maar dat we er nog voor 1 jaar aan vast zaten omdat we te laat waren. Maar nu bleek dat we schriftelijk hadden moeten opzeggen. Volgens de dame in kwestie vermelden ze dat ook altijd als iemand telefonisch of per e-mail op wilde zeggen. Aangezien dat bij ons niet gebeurd is en daarbij de bovengenoemde opmerking, heeft Lemonweb toch besloten om ons contract te beeindigen. Wat dat betreft, geen negatief woord over Lemonweb van ons. Wij vinden het erg coulant dat ze alsnog ons contract stop wilden zetten. En nu vanmiddag kijken voor de nieuwe shop. En dan zullen we de komende 2 weken wel druk zijn met de nieuwe shop te vullen. Maar het is wel erg leuk.

PDF maken? Omdat de meeste mensen bij mij via de shop bestellen krijgen ze gelijk het totaal bedrag te zien. Dan kunnen ze kiezen uit ideal of vooraf overmaken. Ik stuur altijd wel een papieren factuur mee. Maar kan jullie dus niet helpen met het maken van een PDF.

Michelle: bedankt voor de foto's. Ze komen straks denk ik wel op onze nieuwe website.

HannahFrouk: gelukkig is je man weer thuis. Gaat alles nu weer helemaal goed? Of moeten er nog onderzoeken oid plaatsvinden?

En zaken uit je eigen voorraad pakken: ik zie dat net zo als Georgette. Het is reclame materiaal voor je shop. of je gaat het gebruiken als showmodel. Dus dan kun je het volgens mij afschrijven tegen 0. Dit doe je ook bij breuk etc.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:41

Paan, heb je een idee waarmee die kennis je nieuwe webshop wil gaan bouwen? Heb er niet veel verstand van maar daar zijn toch verschillende systemen voor ofzo of niet :o ? Wat is voor jou precies de reden dat je iets gaat laten bouwen?
Toevallig zat ik er vandaag ook aan te denken dat ik na moet gaan denken of ik met mijnwebwinkel.nl verder wil of niet. Zo niet moet ik dat binnenkort opzeggen namelijk. Ik vind het een handig systeem maar qua zoek machine optimalisatie enzo zijn er weinig mogelijkheden en dat is toch wel iets wat heel belangrijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:36

Wow, ben weinig online geweest de laatste twee dagen en zie dat jullie nogal veel gepraat hebben over het maken van PDF's. Het verbaast me eigenlijk dat jullie dat allemaal niet weten? Hoe maken jullie je facturen nu allemaal op dan? Of sturen jullie uitsluitend PDF's via de post?

Good, als je wil werken met een tekstverwerker kun je OpenOffice installeren. Das een soort Microsoft Office maar dan gratis en niet van Microsoft en net iets anders. Hier zit - in tegenstelling tot bij Word - in je taakbalk gewoon een knopje "export to PDF". Geen gedoe met printen naar PDF etc, maar gewoon je tekstdocument exporteren naar PDF-formaat. Zo ben ik zelf ook begonnen met het opmaken van mijn facturen.

Verder kun je inderdaad zoals hier al eerder gezegd PDF's maken met Photoshop. Dit zou ik persoonlijk niet aanraden, tenzij je grafisch voldoende onderlegd bent om te begrijpen wat je aan het doen bent. Photoshop is een pixelprogramma en eigenlijk niet bedoeld voor het opmaken van documenten met veel tekst. Als je geen verstand hebt van resoluties (dpi/ppi) etc, zou ik me hier liever niet aan wagen. Heb je wél verstand van diverse grafische termen, dan zijn er betere alternatieven.

Zo'n beter alternatief is bijvoorbeeld Adobe InDesign (ben ik zelf gaan gebruiken nadat ik afgestapt was van OpenOffice). Dat programma is wereldwijd het meest gebruikt voor het maken van drukwerk e.d. en daar ook specifiek voor bedoeld. Kwalitatief betere PDF's dan met Photoshop en bovendien niet zo onnodig groot als een PDF uit Photoshop. InDesign is echter wel een vrij ingewikkeld programma waar je niet zomaar effe klikklak iets moois mee in elkaar zet. Wat je wel zou kunnen proberen (als je de beschikking hebt over InDesign maar niet de skills om daar iets moois mee te maken), is een ontwerper vragen een soort "standaardfactuur" te maken waarin jij dan in InDesign per factuur de juiste gegevens kunt toevoegen.

Recent ben ik zelf (vooral om onnodig factuur-opmaak-werk, rekenwerk en administratie te voorkomen) overgestapt op MoneyBird (www.moneybird.nl). Daarmee maak je echt super snel en gemakkelijk nette facturen. Met de gratis versie kun je een bepaald aantal facturen en offertes per maand opmaken en versturen, de betaalde versie kost 10 euro per maand en daarmee kun je MoneyBird gewoon onbeperkt gebruiken. Zelf was ik al na 2 weken de gratis versie te heben geprobeerd overtuigd. MoneyBird is echt super gebruiksvriendelijk en ik zou 't iedereen in dit topic van harte aanbevelen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:50

Nee, ik wist dat allemaal echt niet. Heb wel geprobeerd om het uit te zoeken maar ik kwam er gewoon niet goed uit wat nou precies de mogelijkheden zijn. Zelf ben ik niet meer dan "standaard" handig op de computer, ik weet wel veel van Word en Excel maar veel verder gaat het niet. En met design pakketten en fotobewerkingstoestanden ben ik al helemaaal niet handig.

Ik heb nu in elk geval wat tips en mogelijkheden, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:56

Geen dank hoor :)

Maar hoe doe je het dan nu, als ik vragen mag? Stuur je alleen geprinte facturen rond of inderdaad wordbestandjes?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:06

Ik heb nu nog geen geprinte facturen nodig. Voor de praktijk maak ik voor elke patient een samenvoegvel met alle NAW gegevens (ik ben dan wel weer handig in word) en die sticker plak ik op een uitgeprinte factuur. Ik heb voor een consult een vaste prijs, dus ik hoef daar verder dan niets op in te vullen en het staat verder erg netjes.

Voor de winkel wordt het straks een ander verhaal, ik wil dan vooral PDF-jes kunnen maken omdat ik straks ook info waar copyright op rust per e-mail moet gaan versturen. Dus dan heb ik het echt nodig.

Oh by the way heb net zelf ook nog uitgevonden dat powerpoint het dus WEL heeft, opslaan als PDF.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:08

Powerpoint? Da wissik helemaal nie :D
Maar of je daar nu je facturen in moet willen maken is denk ik een tweede....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:08

Ja erg handig lijkt het mij nou ook weer niet ;-)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:37

_Michelle_: Onze kennis werkt met Joomla. Die hebben heel veel mogelijk heden qua layout etc. Wat ik wel weet: HET SCHEELT HEEL VEEL GELD PER JAAR!!!!!! Hij rekent voor het bouwen € 200,-. Dan staat alles er ook in. Daarnaast kost je domein naam € 60,- per maand excl. BTW. Die 200 is dus eenmalig. Dus in plaats van 228 per jaar excl. Scheelt toch behoorlijk. De website kun je daarna zelf ook blijven aanpassen etc. Het heeft heel veel mogelijkheden die mijnwebwinkel ook heeft. Kijk maar eens op http://www.jenawebsolutions.nl/ of http://www.uwwebwinkelonline.nl/. Wie weet is het ook wat voor jou. Ik hoop hiermee meer een eigen beeld te kunnen neerzetten en niet de standaard webwinkel. En daarnaast natuurlijk de kosten. En volgens mij doet mijn kennis dan ook iets aan de zoekmachine optimalisatie. Maar stuur hem gerust eens een e-mail. Zeg maar dat je het via Trees hebt gehoord. Let op: je moet mijnwebwinkel.nl 3 maanden voor het eindigen van je contract schriftelijk opzeggen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:32

Joomla ken ik wel, ik heb vandaag wat naar Magento zitten kijken :) Qua kosten scheelt het idd ook op de langere termijn, dat is voor mij ook een reden om het te doen. Maar je domein voor €60 per maand, is dat niet een fout? Hosting heb je toch al voor iets van €25 per jaar :? Het opzegtermijn van mijnwebwinkel weet ik :) Volgens mij loopt dat voor mij eind april af, maar ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat de precieze datum is. Dan kan ik ondertussen hier en daar wat info opvragen over wat ik graag wil in een andere website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:33

60 euro per maand voor een domeinnaam en hostingpakketje?? Wat heb je daarvoor dan?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:22

Oeps foutje: ik bedoel € 60,- per jaar. Dit staat op de site vermeld:

Wat kost het pakket bij een jaarcontract?
éénmalige kosten basis webwinkel € 200,00
jaarlijkse kosten hosting € 60,00

Prijzen excl. BTW

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:31

Volgens mij moet die hosting ook nog wel een stuk goedkoper kunnen hoor :o Weet niet of het mogelijk is om het ergens anders onder te brengen dan wat zij aanbieden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:09

Ik heb hosting voor 2 websites voor 50 euro per jaar en dan kan ik ook nog altijd om advies en hulp vragen als ik dat nodig heb, mn domeinnaam kost 10 euro per jaar en het bouwen van mn webshop kost me eenmalig 650 euro. De webshop is helemaal compleet met winkelwagen, betalingssysteem, gastenboek, inlog gedeelte voor vaste klanten waar ze alles omtrent de bestelling kunnen volgen, nieuwsbrief, etc. etc. en ik kan (tot op zekere hoogte) alles zelf aanpassen.

Wat betreft die facturen, ik heb nu gewoon een geprinte versie bij mn pakketje gedaan, maar in de toekomst wil ik mn klanten een kopie van de factuur toesturen per mail als ze de bestelling hebben gedaan. Ik vind dat zelf namelijk ook heel fijn als ik wat besteld heb, dat ik dan kan zien wat ik precies besteld heb.