een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskyra

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:33

Oke! Denken jullie dat 5 maand te kort is?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:35

Je moet niet bang zijn dat je engels te slecht is! Als je hier eenmaal bent zal het allemaal makkelijker worden!
Hier in Amerika is alles erg leuk! :D Hmm, het is niet echt heel anders dan ik het had verwacht eigenlijk! Engels gaat mij eigenlijk heel gemakkelijk af en de mensen denken dat ik een Amerikaan ben. Vrienden maken hier op school ging mij eigenlijk ook goed af, ik raad je aan om een sport te gaan doen!
Ik werd gewoon in het diepe op school gegooid eigenlijk, maar ik heb zelf verder ook nergens hulp nodig gehad...

Ik weet ook iemand die 5 maanden ging, en die heeft er eigenlijk wel spijt van dat ze niet een jaar is gegaan, het is zo snel omgevlogen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:42

_karin_ is met Into naar de VS gegaan, die zit hie ook in t topic :) Anders kan je haar ook pben :j

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:45

oke! maar maak je in nederland ook al snel vrienden of gaat het gewoon allemaal wel vanzelf daar?
hmmm nu laat je me toch twijfelen voor een jaar :P binnenkort een gesprek met iemand van de organisatie dus dan maar vragen als ik ook gewoon 5 maand kan gaan en als het me goed bevalt nog nog 5 maand erbij kan doen.

@ knabbelgirl: dankje dan stuur ik haar een pb!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:28

Klopt, pb maar hoor. :) In mijn profiel staat een link naar mijn blog. Ik zou zelf niet 5 maanden gaan denk ik, het tweede half jaar is echt het leukst.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:02

Ik zou ook zeker een jaar gaan! Anders mis je allemaal leuke dingen, bijvoorbeeld graduation.
Als je ouders er achter staan, doen doen doen! OM het engels moet je het echt niet laten. Mijn engels was ook niet heel geweldig, maar na 2 weken daar was daar al niet veel meer van te merken. Het scheelt echt zoveel dat Engels op dat moment je enige optie is... je kunt niet 'even' overschakelen naar het nederlands dus dat is echt geen probleem!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:05

HCRanch schreef:
dan moet je nodig hier een weekendje komen rijden :-( mijn paarden staan zich hier ook te vervelen, heb een halve tinker ;-)

Ja zou wel willen maar heb geen vervoer haha :))

@Denice, nee heb geen sneeuw. pas wel beetje maar was natte sneeuw :P

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:13

Oh oh, ik laat jullie helemaal in de steek haha. Ik lees alles wel hoor! Maar ik neem gewoon niet de tijd om te reageren.

Aster, balen dat je nog geen gezin hebt! :(:) Is het dan écht geen optie om alleen te gaan? Of dat ze iets zoeken waar jullie dicht bij elkaar wonen?

Mel, waar blijven de foto's die ons weer jaloers maken? :9

Ik heb volgende week mijn interview, is er iemand die me kan voorbereiden haha?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:16

Ik denk dat financieel een half jaar en een jaar ook niet veel uitmaakt....... schrik er altijd weer van hoeveel een paar maanden kosten als je het vergelijkt met een heel jaar............
Zou ook gewoon een jaar gaan.......

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:31

aaa nu weet ik het niet meer :P als het leuk is dan is een jaar te kort maar als je een beetje pech hebt met je gezin is het te lang..
ik geloof dat 5 maand bij elkaar iets van 8000,- gaat kosten en een jaar misschien 1000,- meer.. komt omdat je wel gewoon voor een jaar schoolgeld moet betalen.
ben me nu eerst even een beetje aan het verlekkeren met de blog van karin! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:03

Skypen with Bonny :))
Afbeelding

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:09

aaaaah wat super leuk hahaha :D!!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:17

Nohhh <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:16

Haha wat grappig! Super leuk dat ze m voor de webcam hebben gehaald!

Loveskyra, ik zou echt een jaar gaan als de kosten maar zo weinig uitmaken. Anders krijg je denk ik net niet alles mee! En tsja qua gezin weet je het natuurlijk nooit, maar als t echt niks is kun vaak wel overgeplaatst worden.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:03

Haha wat leuk zo skypen met Bonnie! :D

Het maakte inderdaad voor mij niet erg uit qua kosten tussen een semester of een jaar.. Als het kan zou ik een jaar doen!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:31

Ik wil wel even zeggen dat ik puur kijken naar de programmakosten een beetje naief vind.. nou weet ik dat het dan echt gaat om honderden euro's verschil en dat lijkt weinig, maar vergeten jullie niet dat je ter plaatse nog heeeel veel uitgeeft?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:20

_karin_ schreef:
Ik wil wel even zeggen dat ik puur kijken naar de programmakosten een beetje naief vind.. nou weet ik dat het dan echt gaat om honderden euro's verschil en dat lijkt weinig, maar vergeten jullie niet dat je ter plaatse nog heeeel veel uitgeeft?

Hoe bedoel je dat....natuurlijk kij je ook naar de kosten (die moet ik als ouder nl ophoesten)...bij voorlichting van de organisaties klinkt alles vaak heel positief.....
snap je zin niet helemaal........

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:25

Ik bedoel dat als er een vergelijking wordt gemaakt tussen een half jaar en een jaar er niet alleen gekeken moet worden naar de programmakosten.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:50

Ja je hebt gelijk Karin. Alles wat je hier uitgeeft is echt nog een keer de programmakosten zo'n beetje.
Er zit dan wel echt een verschil in een half jaar of een jaar.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:10

dat is zo.. aan de andere kant heb je thuis geen kosten voor je kind en krijg je, onder de 18, dubbele kinderbijslag............

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:42

Ja idd de zakgeld voor daar kost ook nog geld natuurlijk en de rest wat je allemaal opmaakt.
Weten jullie misschien als je ook eerst voor 5 maand en dat je dan daar kunt bedenken als je nog 5 maand langer wil?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:55

Dat dicht het gat echt niet hoor Lightielight! Scheelt wel natuurlijk, maar zoals Aster zegt, dubbele programmakosten lukt wel hoor!

@Loveskyra, geen idee eigenlijk, lijkt me heel lastig.. ook voor je hostfamily enzo. Mensen nemen sneller iemand voor 5 maanden e.d.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:05

Je kunt het ook zo duur maken als je zelf wilt. Ik had destijds geloof ik 1000 euro gespaard, kreeg iets van 100 euro pm van mijn ouders en 100 dollar pm van mijn rotary club. Daar heb ik bijna alles wel mee kunnen betalen, maar das toch ook bijna 3000 euro... Maar als je thuis bent kost je ook geld aan eten en drinken dus dat scheelt al weer.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:10

_karin_ schreef:
Dat dicht het gat echt niet hoor Lightielight! Scheelt wel natuurlijk, maar zoals Aster zegt, dubbele programmakosten lukt wel hoor!

@Loveskyra, geen idee eigenlijk, lijkt me heel lastig.. ook voor je hostfamily enzo. Mensen nemen sneller iemand voor 5 maanden e.d.

Heb jij mij horen zeggen dat dat het gat dicht? Ik geef alleen aan dat je wel wat geld kunt "besparen"... ik heb nu een kind in Nieuw Zeeland zitten dus ik weet precies wat de kosten zijn..........

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:13

miccamaaike schreef:
Je kunt het ook zo duur maken als je zelf wilt. Ik had destijds geloof ik 1000 euro gespaard, kreeg iets van 100 euro pm van mijn ouders en 100 dollar pm van mijn rotary club. Daar heb ik bijna alles wel mee kunnen betalen, maar das toch ook bijna 3000 euro... Maar als je thuis bent kost je ook geld aan eten en drinken dus dat scheelt al weer.

precies...Lieneke krijgt iets van 150 euro in de maand, met als de nood heel erg hoog wordt wat extra's maar hier moet ze het in princiepe van doen..............dubbele kinderbijslag is iets meer dan 100 euro in de maand... Verder hebben we geen kosten meer voor alle wedstrijden die Lieneke reed, eten (scheelt toch ook) kleedgeld ed.......