sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:05

Ja ervaring Nagelbijten / Gniffelen praat me er niet over. Het lijkt wel dat ze het liefst iemand willen van 20 met al 100 jaar ervaring Frusty

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:06

Pff, en bij mij wil het gewoon niet lukken omdat de meeste bedrijven een gewone stage loper willen , of gewoon geen plek hebben. Verdrietig

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:08

Ik kom ook even meekletsen hier Lachen

Wil graag per 1 januari een andere baan (een datum afgesproken met mezelf). Heb inmiddels 1 sollicitatie lopen, wil deze week mijn CV op monsterboard knallen Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:11

Wij hebben juist allemaal jonge mensen in dienst die net van school komen oid. De oudste is net 32 geworden, de jongste is 19.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:26

Evelli, wat een fijne baas heb jij dan! De meeste willen het liefst iemand die het al jaren doet, terwijl een nieuwkomer misschien wel veel geschikter is. Natuurlijk moet je die wat langer inwerken - maar als je na 3 maanden inwerken iemand hebt die 10 jaar supergoed meedraait, is dat dan echt zo onoverkomelijk, vraag ik me af...

Natuurlijk zijn er functies waar ervaring echt een vereiste is, die je anders gewoon niet kunt uitoefenen, maar er zijn zat functies waar ze ervaring vragen omdat ze het teveel gedoe vinden om iemand goed in te werken, heb ik het idee. Ik vind dat echt korte-termijn-planning: wie kan er nu het snelst aan de slag, in plaats van kijken naar wie op termijn het bedrijf het meeste kan bieden.

Ik vind het echt top van jouw baas dat hij bereid is ook jonge mensen een kans te geven.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:29

Kijk het is in het begin echt niet het meest hoogdravende werk, maar als jij goed je best doet en laat zien dat je meer in je hebt krijg je ook zeker de kans om dat te laten zien.

Ben hier binnengekomen op een functie voor data-entry. Inmiddels ben ik Coordinator op een afdeling waar ik verantwoordelijk voor ben, ook voor het werk van 2 andere.
Het is wel moeilijk, want heb er geen opleiding voor. Maar doe wel mijn best. En ik kan straks weer op mijn CV zetten wat ik hier gedaan heb Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:33

Echt fijn zo'n baas Evelli Ja

Even een vraagje. Heb sinds vrijdag eindelijk m'n diploma in huis liggen Haha! Maar is het aan te raden nu ook een kopietje daarvan mee te sturen met specificatie wat je allemaal gedaan hebt?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:39

Ik ben vorige week gebeld door een recruitement bureau. Helaas halverwege batterij leeg, maar de volgende dag belde ik terug mèt een interessante vacature, of ik langs wilde komen voor een oriënterend gesprek.
Toen ik zei dat ik een paar maanden geleden al eens met een collega van hem gesproken had zou hij eens met die collega gaan praten, sindsdien niks meer gehoord...

Het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb nu definitief de beslissing gemaakt dat ik hier weg moet. Na mijn huidige functie is er hier niets meer voor mij om verder te groeien en ik had het hier eigenlijk een jaar geleden al wel gezien qua werkzaamheden om over het salaris maar niet te spreken. Maar omdat ik toch nog erg nieuwsgierig was naar een op handen zijnd project dat ik waarschijnlijk toegewezen zou krijgen toch maar blijven hangen.

In juli zijn we met dat project begonnen en ik moet zeggen dat het me vies tegen valt. Het geeft helemaal niet de uitdaging die ik zocht en waarvan ik verwachtte dat ik die uit dat project zou kunnen halen. Dus, de jacht is weer geopend!

Ik ga het wel op mijn manier aanpakken. Mijn CV staat nu ergens onderaan op Monsterboard en ik ga hem ook niet omhoog gooien. Zelfs nu krijg ik nog af en toe een mailtje of telefoontje van een recruitement bureau en dat vind ik wel voldoende. Verder zoek ik zelf wel. En ik pak het rustig aan, stap voor stap en één voor één. Toen ik een tijdje terug toevallig een vrije dag had werd ik net die week ervoor een paar keer gebeld door recruitement bureau's en had in eerste instantie ook wat afspraken gemaakt, maar die dag zelf raakte ik in paniek. Ik was er gewoon nog niet klaar voor en het ging mij te snel. Nu heb ik toevallig een erg leuke vacature in mijn mailbox gevonden en daar heb ik op gereageerd. Ik werk eerst die af voor ik op zoek ga naar de volgende. Een ding tegelijk want anders kan ik het niet verwerken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:43

Kan je gratis je CV plaatsen op Monsterboard? Want kijk er wel eens op maar verder eigenlijk ook niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:46

De enige "eis" die we hier hebben is dat je wel wat muziekkennis hebt en ook wel geinteresseerd bent in muziek Haha!
Je moet namelijk de hele dag muziek(jes) luisteren Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:48

Wat je gelijk hebt Falona, rustig aan hoor.

Vorig jaar wilde ik hier al weg, maar ik heb hier een vast contract en super leuke collega's. Heb toen een voorstel gekregen van Starjob en heb het voorbij laten gaan. Een aantal maanden geleden namen zij contact met mij op, of ik nog op zoek was naar een andere baan. Nu ben ik er echt over uit dat ik weg wil van mijn huidige plek, zit hier ruim 3,5 jaar en ken alle in's & out's inmiddels wel.

Zit alleen al ruim 2 weken te wachten op Starjob, want het lukt ze niet om mijn referenties na te trekken. De ene kunnen ze niet te pakken krijgen en van de ander kunnen ze het telefoonnummer niet vinden. Ga er straks nog maar even achteraan bellen en binnenkort wat open sollicitaties de deur uit.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:52

Evelli schreef:
De enige "eis" die we hier hebben is dat je wel wat muziekkennis hebt en ook wel geinteresseerd bent in muziek Haha!
Je moet namelijk de hele dag muziek(jes) luisteren Haha!

waar is dat dan? misschien nog iets tijdelijks openstaan? Schijnheilig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:56

Evelli schreef:
Wij hebben juist allemaal jonge mensen in dienst die net van school komen oid. De oudste is net 32 geworden, de jongste is 19.

Das bij ons ook zo. Op de afdeling is de jongste nu net 20 (binnengekomen als 18 jarige) en de alleroudste is 38. Qua secretariaat zelfs nog jonger, daar is momenteel de oudste 32.

Ik heb bij voorkeur mensen die welliswaar geen relevante opleiding of ervaring hebben, maar er 3 keer zo hard voor willen gaan. Als bedrijf zijnde is (m.i.) het grootste voordeel dat de mensen die je aanneemt gedrevener zijn omdat ze die kans krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:58

Quellian, ik merk hier dat Starjob absoluut aktief werkt! Hoop dat ze je referenties gauw nagetrokken hebben!

Ik ben gisteren op gesprek geweest bij Vitae, en donderdag ga ik terug om te spreken over het VIP gebeuren (detachering). Op zich is me dat altijd wel bevallen bij Secretary +.

Tevens gesprek gehad via Starjob als directiesecretaresse, maar denk dat dat precies een functie is die ik niet meer ambieer.

Bedrijf waar ik reeds 2 gesprekken heb gehad, twijfelt tussen mij en een andere kandidate. Vroeg hoeveel ik wilde zakken qua salaris, dus ben benieuwd..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:02

Waarom tijdelijk suuskipje?
Geloof dat we momenteel geen vacatures hebben hier.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:03

Grappig Chubby; wij zoeken dus zo'n beetje hetzelfde?

Vorig jaar ben ik op gesprek geweest bij Top Secretaries (van Adecco), maar dat vond ik nogal een knullig iets, met z'n 3en tegenover je zitten en eigenlijk wisten ze geen van 3en wat ze nou precies zochten, geen aanrader.

Bij Vitae heb ik me ooit ook eens in laten schrijven (jaaaaaaaaren geleden), kreeg er nog weleens post van (of ik contact met ze op wilde nemen), maar ben inmiddels verhuisd. Zou ik inderdaad ook nog contact mee op kunnen nemen.

En is Secretary + niet heel streng in werving?

Starjob is in alles wel vlot, leuke mensen, alleen baal ik ervan dat mijn referentie niet terug belt (is zogenaamd onbereikbaar). Starjob zei dat ik anders zelf even contact met hem moet opnemen, maar als hij geen contact met hun opneemt, zal hij mij ook wel niet te woord staan Clown (directeur die veel te druk is met lunchen en zich te goed voelt voor het klootjesvolk).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:08

Evelli schreef:
Waarom tijdelijk suuskipje?
Geloof dat we momenteel geen vacatures hebben hier.

omdat ik toch als receptioniste aan het werk wil maar dat ik dan eventjes wat heb voor het geld... ben compleet blut namelijk..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:14

Ik was ook jaren geleden bij Vitae Rotterdam, maar ze zitten nu ook in Breda en da's voor mij goed te doen qua reistijd. Vitae betaalt wat beter dan S+ en het detacheringsteam van Starjob, maar dat zal mede komen doordat Vitae geen leaseauto meegeeft.

Ik had persoonlijk geen moeite met de toelating bij S+.. Dus geen idee of ze streng selecteren? Had toen een hele dag tests en interviews op het hoofdkantoor, wel pittig inderdaad! Ik krijg nu alleen op een of andere manier geen gesprek geregeld bij S+, ze zijn er nogal druk geloof ik. En het nadeel van het detacheringsteam daar is de landelijke inzetbaarheid..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:16

Wij doen onze tijdelijke krachten altijd inhuren via studentenwerk.
Verder hebben we geen tijdelijke krachten. (tenzij er iemand in de proeftijd natuurlijk afvalt Knipoog )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:16

Wat ik een fijn bureau vind, in elk geval vanuit de werkgeverskant is GP People. Ze weten mij elke keer de juiste, gemotiveerde mensen te leveren en de communicatie is lekker open. Van de mensen die via hun bij ons werken hoor ik ook enkel positieve verhalen. Leuke uitjes, clinics, goed mee communiceren etc...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:17

GP zit hier helaas niet in de regio...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:19

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:19

Is dat niet een organisatie voor "paarden"mensen?
Dacht ze op WK vierspannen gezien te hebben

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:20

Klinkt wel als een super organisatie Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:20

Ha, vanavond eens even een sollicitatie tegenaan gooien Haha!