[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jip_123

Re: [HK] VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:29

Heb net Engels oefenexamen gemaakt, een 4.8, precíés wat ik moet halen om een 5,5 = 6 te staan...

Ik ben echt zó bang voor Engels... Maar whoeeeiii ik wil die 4.8!!!

Iemand nog ontzettend goede tips?

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:37

Ja Haha! Rustig blijven! Goed lezen, niet gaan stressen als je het niet weet en niet elk woord willen begrijpen. De meeste vragen kun je prima beantwoorden als je niet elk woord uit de tekst begrijpt.

Dat is wat wij altijd te horen krijgen na een tekst die niemand snapte Clown

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:40

Haha die tips kende ik idd ook al.
Opzich stress ik nú niet, maar tijdens het CE weet ik et niet. Opzich is een 5 op me lijst ook niet erg, maar toch, een 6 is mooier Clown

Lezen jullie eerst de vragen of eerst de tekst?
Ik ben nu eerst de tekst gauw gaan scannen, en dan per vraag het antwoord zoeken. Dit geft een hoger cijfer dan wanneer ik de tekst eerst lees en dan nog es vragen ga maken. Bovendien heb ik dan te weinig tijd denk ik; ik lees niet zo snel... *nouja, ik snáp et niet zo snel haha

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:58

Ik ben ook als de dood voor engels Scheve mond

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:59

Wij hebben geleerd om eerst de vraag te lezen, in de vraag staat namelijk welk stukje tekst je moet lezen en doordat je de vraag gelezen hebt weet je waar je naar moet zoeken. Bij mij werkt het echt niet om eerst de hele tekst te lezen of scannen.

Aaah de kans om te zakken wordt bij mij wel steeds groter nu ik op M&O denk ik ook geen voldoende kan halen Nagelbijten / Gniffelen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:00

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:00

Alytje schreef:
Aaah de kans om te zakken wordt bij mij wel steeds groter nu ik op M&O denk ik ook geen voldoende kan halen Nagelbijten / Gniffelen

Ik word ook helemaal gedeprimeerd bij MO Scheve mond

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:05

Ik lees ook altijd eerst de vragen en dan de tekst (tegen het advies van de leraren in trouwens).

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:06

erg is dat he Nagelbijten / Gniffelen Ik dacht dat ik M&O snapte. Maar goed met een 1 sta ik nog een 4 gelukkig. Alleen dan moet ik Engels ook voldoende halen, en dat is ook licht onmogelijk Tong uitsteken
Zal eens met de kat naar de DA, is weer eens wat afleiding..

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:13

hé alytje op welke school in Groningen zit jij?? Clown (ik neem aan dat je in Groningen op school zit..)

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:09

Hé komen jullie beide ook uit Groningen Clown
Grappig haha.

Alytje schreef:
Wij hebben geleerd om eerst de vraag te lezen, in de vraag staat namelijk welk stukje tekst je moet lezen en doordat je de vraag gelezen hebt weet je waar je naar moet zoeken. Bij mij werkt het echt niet om eerst de hele tekst te lezen of scannen.

Heb je alleen M&O als extra vak? want als je meer dan 2 extra vakken hebt, mag je ná het examen nog besluiten om het te laten vallen. (kan zijn dat je dan wél geslaagd bent bijv.)

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:31

Niseyra schreef:
Annelous schreef:
kga ook maar eens beginnen Boos!
Wie heeft er Scheikunde 2? en weet wat we daarvoor moeten leren??
Succes allemaal met leren vandaag

Ja ik heb scheikunde 2, volgens mij hoeven we dat met die s en p en d-banen en elektronen enzo niet te leren (ik weet het niet zeker hoor.. Nagelbijten / Gniffelen )

Wat voor banen?? Verward Ik hoop maar dat we dat niet hoeven te weten, want daar heb ik nog nooooit van gehoord Scheve mond
Wij hebben op school Curie boeken voor scheikunde en wij hebben gewoon alles gemaakt volgens mij.. Maar van die banen heb ik serieus nog nooit gehoord Tong uitsteken

Voor Engels (en andere talen) doe ik altijd eerst de vraag lezen, dan in de tekst zoeken, zelf het antwoord proberen te verzinnen en dan pas de antwoordmogelijkheden bekijken (als het meerkeuze is dan natuurlijk Knipoog). Zeker bij gatenteksten werkt dat het beste volgens mij.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:58

Ik zie ook wel een beetje tegen M&O op, maar ik zie nog véél meer tegen economie op :/ M&O, daar zit nog wel eens een logica achter en ik vind het formuleblad ook wel handig. Zoiets moeten ze ook invoeren bij economie, of hebben ze dat al gedaan? Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:03

Ik heb 4 toetsjes gemaakt van geschiedenis.
Van boekje 1: 7.5 en 6.9
Boekje 2: 6.4 en 9.3 Cool
Dat zit wel goed Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:07

Alytje schreef:

Ik ben ook als de dood voor M&O... Maar het valt buiten je profiel, dus kun je al minder makkelijk zakken toch??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:06

Zit wiskunde eigenlijk in je profiel??? Nagelbijten / Gniffelen

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:12

viefdepief schreef:
Zit wiskunde eigenlijk in je profiel??? Nagelbijten / Gniffelen

Ja, neem ook niet aan dat iemand het als extra vak kiest Haha!
(behalve een vriendin van mij, die heeft echt een ontzettend veel vakken, waaronder wiskunde B1 met haar E&M profiel)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:13

Dus alleen je keuzevakken vallen buiten je profiel?
Heb het nooit goed gesnapt Bloos

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:43

Welk profiel heb je?
Ik heb een EM profiel met profielvakken: Geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde A1,2, Economie 1,2

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:50

*kijkt in profiel en ziet C&M-profiel staan*
Het is afhankelijk van je profiel welke profielvakken je hebt.
Je totale aantal vakken bestaat uit; verplichte vakken, profielgerichte vakken en keuzevakken.
De verplichte vakken zijn (voor examen) geloof ik alleen Nederlands en Engels. Profielgerichte vakken zijn Wiskunde A1 (het is van je profiel afhankelijk welke wiskunde soort je hebt), Frans2/Duits2, Muziek/Handvaardigheid, Aardrijkskunde/Geschiedenis. En je keuzevakken weet je denk ik zelf wel Tong uitsteken

Volgens mij heb ik niet alle profielvakken van C&M, maar ben zelf een E&M'er, dus ik weet niet precies welke vakken jij hebt Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:03

_isaatje_ schreef:
hé alytje op welke school in Groningen zit jij?? Clown (ik neem aan dat je in Groningen op school zit..)

Ik zit op het Maartens College (leuk leuk Clown ) Maarja dat was lekker dichtbij in Haren. Waar zit jij op school dan?
En fury_berber, waar zit jij op school?

Ik ben het leren zo zat he.. Ik heb al dagen bijna niks anders gedaan dan leren Gestoord

Narya, ik heb de hoop al opgegeven voor Economie, daar heb ik nog niks voor gedaan en daar snap ik toch niks van... Economie wordt mijn onvoldoende in het profieldeel. En dan wordt M&O een 4. (nu maar hopen dat Wiskunde en Engels voldoende worden dan...)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:06

Ik heb ook nog niet echt veel economie gedaan, terwijl dat wel had gemoeten, maar ja, haal maar eens ergens tijd vandaan. Ik heb pas dinsdag tijd om me daarop te richten Boos!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:10

Ja ik ook, maar dinsdag kan ik echt niet meer leren na 2 examens Nagelbijten / Gniffelen Ik ben ook weer (net zoals alle andere toetsweken) te laat begonnen met leren Haha!
Het is niet anders.. Het gaat ons gewoon lukken in die 2 dagen Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:11

Ik heb chronisch tijd te kort voor alle dingen die ik wilde doen. Huilen van het lachen En energie en concentratie trouwens.
Ik begin maandag wel aan ges en engels. En dan woensdag aan eco Bloos Tis niet anders

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:15

DaphneL schreef:
Wat voor banen?? Verward Ik hoop maar dat we dat niet hoeven te weten, want daar heb ik nog nooooit van gehoord Scheve mond
Wij hebben op school Curie boeken voor scheikunde en wij hebben gewoon alles gemaakt volgens mij.. Maar van die banen heb ik serieus nog nooit gehoord Tong uitsteken

Nee die hoeven we niet te kennen dan.. Haha!
Mn leraar zei al zoiets maar ik wist het niet zeker meer Tong uitsteken