Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:24

Amandavd schreef:
Zo even ego post.

Ben net ontslagen. Toen de rest van personeel naar buiten liep om naar huis te gaan kon ik op kantoor komen. Blijkbaar liep mijn contract vandaag af en hij wilde het niet verlenging en als ik spullen in mijn kluisje had moest ik die meteen inleveren. Ik kreeg geen reden en was eerlijk gezegd te in shock om te vragen. Echt zo van houdoe en bedankt. Heb ik mij daar de laatste twee weken met rugpijn voor ingezet, zelfs koopzondag gewerkt en zo buiten geknikkerd.

Een egopost, een egowerkgever ja!
Bah wat een lamzak, sorry dat ik het zeg. Je weet goed genoeg op voorhand of je iemand wil aanhouden of niet, had hij je gerust een beetje op voorhand kunnen zeggen zodat je ook fatsoenlijk afscheid kon nemen van iedereen. Zo zie je maar voor sommige werkgevers ben je niet meer dan en nummertje. Een nummertje dat zoveel mogelijk geld moet opbrengen en als ze je niet mee nodig hebben wordt je bij het grof vuil neergezet.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:33

Jeetje ineens veel gepraat :oo
Rienn en Odetje gefeliciteerd!

Dimple, geniet van je lunch in het zonnetje {:}

Doubtless schreef:
Vraag me trouwens nog iets af: Ik let tijdens zulke gesprekken heel erg op andermans en mijn eigen lichaamshouding. Zijn jullie daar bewust mee bezig? Spiegelen of juist je houding aan je boodschap aanpassen?

:j Ben daar wel bewust mee bezig.
Nog zoiets, de plek waar je gaat zitten.
Ik zat tijdens mijn gesprek naast iemand en tegenover iemand, hartstikke onhandig eigenlijk.
Dus heb mijn stoel scheef gezet, zodat ik met beiden oogcontact kon maken.

Jammer dat je het gevoel hebt dat je het niet wordt, Anneert! Maar wel fijn dat je positieve feedback kreeg :j

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:35

Darah3 schreef:
Jeetje ineens veel gepraat :oo
Rienn en Odetje gefeliciteerd!

Dank je! Ik houd het gepraat hier ook amper bij! :')

Yonne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:48

Rienn en Odetje, gefeliciteerd! Fijn zeg *\o/*

Dimple, groot gelijk. Lekker genieten van een dagje niet solliciteren!

Fijn Anneert dat het een prettig gesprek was. In ieder geval weer een ervaring rijker en het geeft je toch het gevoel dat het nog kan. En wie weet toch. Lijkt me een leuke plek :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:07

Jeetje jullie gaan snel!

Zag een aantal positieve berichten. En helaas een zak van een baas voorbij komen.

Hier niet echt nieuwe vacatures gevonden. Moet nog op 1 reageren, sluitingsdatum is maandag. Maar zit deze week even Onder laptop. Dus zondag even voor gaan zitten. Verder is m'n linkedin door iemand bekeken van een bedrijf waar ik tijd terug gesolliciteerd heb. Dus die zijn blijkbaar nog bezig met de selectie :+

En doe mij ook lekker weer... hier al dag #2 mistig/grijs/smog. Dinsdag zat ik in tshirt met lange mouwen in de zon op een terras. Gister zat ik met sjaal en handschoenen op de fiets en miste ik een muts. Rare overgang!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:50

Heb mijn korte CV afgerond en deze er direct 2 x uitgejast, eens kijken of er betere reacties komen dan op de lange ;-)

Edit en nog een keertje verzonden ;-)
Laatst bijgewerkt door fargo op 19-03-15 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:58

Ik ben ook bezig met mijn CV. Zijn er mensen die een goed voorbeeld hebben en willen delen met mij ? :+ :)

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:12

Ik ben al even niet meer langs geweest in dit topic. Laatst wel een paar gesprekken gehad, maar is helaas uitgedraaid op niks. :(

Nu was mijn vraag, hoe vinden jullie nou de vacatures? Klinkt misschien heel stom haha, maar ik kijk dus veel op internet maarja daar zijn er dus veel die op dezelfde vacature solliciteren. En langsgaan doe ik ook wel, maar dan vind ik 't lastig om te bepalen welke bedrijven ik langs zal gaan. Winkels etc ben ik al langs gegaan.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:16

Je kunt je op indeed.nl aanmelden en daar een of meerdere zoekacties aanmaken, dan krijg je dagelijks mailtjes met nieuwe vacatures van heel veel sites, dus dat scheelt dan hoef je die niet meer af. Al moet ik zeggen dat ik ook via monsterboard en nationale vac bank mails laat versturen ;-)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:34

wendy_92 schreef:
Ik ben al even niet meer langs geweest in dit topic. Laatst wel een paar gesprekken gehad, maar is helaas uitgedraaid op niks. :(

Nu was mijn vraag, hoe vinden jullie nou de vacatures? Klinkt misschien heel stom haha, maar ik kijk dus veel op internet maarja daar zijn er dus veel die op dezelfde vacature solliciteren. En langsgaan doe ik ook wel, maar dan vind ik 't lastig om te bepalen welke bedrijven ik langs zal gaan. Winkels etc ben ik al langs gegaan.

hangt er ook vanaf welke branche je in zoekt.
Binnen de detailhandel, mijn branche, boek je veel resultaten als je de websites in de gaten houd van ketens en winkels

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:54

@fargo, daar sta ik inderdaad op ingeschreven en kijk en solliciteer ik best veel op.

@Odetje92, dankjewel. Dan zal ik de sites nog veel proberen in de gaten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:54

Via Linkedin:

Op zoek naar een baan als Content Manager of Webredacteur bij een leuk en groeiend bedrijf? Stuur me dan even een berichtje!

Mocht er iemand interesse hebben kan ik wel de naam van deze persoon doorgeven :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:04

Nou bij mij gaat het vandaag super, ik heb nog 2 reacties de deur uit gedaan. Dat zijn er zomaar ineens 5 sinds een hele tijd niets! Ben zo benieuwd of er iets bij zit!

@Dimple, nog even over deze nieuwe uitdaging.. Ik heb het idee dat het voor jou een te ver van mijn bed show uitdaging is. Dan zul je jezelf vele nieuwe dingen eigen moeten maken die - voor mijn gevoel - niet in jouw oorspronkelijke oriëntatie en interesse en aanleg? liggen. Goed overwegen of het de energie waard is ook al is het idd een kans.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:12

Jans, welke omgeving moet ik aan denken bij dat bedrijf? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:13

Zo je bent lekker bezig!

Ik zoek ook via indeed. En krijg mails van een wat specifiekere site en wat bedrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:23

marionnnn schreef:
[***], welke omgeving moet ik aan denken bij dat bedrijf? :)

Ik denk dat het om regio Utrecht / midden zal gaan.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:05

Iemand was hier toch op zoek naar een functie bij HR?

Kwam een leuke functie tegen :) (link: http://www.hulphond.nl/over-ons/vacature/)

HR OFFICER ( 24 uur) –

In deze functie staat het uitvoeren van het HR beleid centraal. Je bedient daarbij alle facetten van het HR vak zoals o.a. werving en selectie, beheer personeelsdossiers, verzuim,- en arbo beleid, beheer arbeidsvoorwaardenpakket, faciliteren evaluatie,- en beoordelingsgesprekken, begeleiding ontslagzaken, organiseren van opleidingen, workshops en trainingen. Hierbij fungeer je als een vraagbaken voor onze medewerkers en ben je mede verantwoordelijk voor het te voeren vrijwilligersbeleid. Momenteel zijn er ruim 400 vrijwilligers actief voor de Stichting.

Je bent van nature iemand die in oplossingen denkt en benadert zaken op een positieve, constructieve manier. Tevens ben je iemand die analytisch is ingesteld en hebt oog voor details. Bovendien ben je flexibel, enthousiast en een harde werker.

De HR officer rapporteert rechtstreeks aan de HR manager.

Binnen Hulphond wordt gewerkt op basis van talenten en competenties. In dat kader gelden een aantal basisvaardigheden waarover iedere medewerker en dus ook jij, dient te beschikken

Kernvaardigheden
Betrokkenheid/verantwoordelijkheid
Ondernemend
Samenwerken
Kennis
De standplaats van de HR Officer is Herpen.

Daarnaast gelden de volgende functie eisen ten aanzien van de functie van HR Officer:

Afgeronde opleiding HBO niveau in Human Resource Management.
Ca 2 jaar relevante HR werkervaring en toe aan een volgende stap
Affiniteit/ervaring met vrijwilligers strekt tot aanbeveling
Pro-actieve houding; initieert projecten en activiteiten
Woonachtig in de omgeving van Herpen
Betrokken, energiek en zelfsturend
Beschik jij over de juiste talenten en voldoe je aan de hierboven genoemde functie eisen? Reageer dan snel en bel, mail of schrijf voor 31 maart a.s. naar: Hulphond Nederland *knip adresgegevens*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 19:38

Leuke HR functie maar helaas erg uit de richting.

Fargo.......je slaat de spijker op de kop. Ik wil graag iets doen met volledige overgave, met hart en ziel. Dat is hoe ik ben. En dit is totaal niet iets wat ik zou kiezen. Ik vind dat 'leuren' zoals ik het noem :o niet bij mijn karakter passen. Scherp gezien van je! ;)

Ga zo even uitgebreid reageren want jullie hebben veel gekletst. Eerst even de kids in bed gooien }>

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 20:18

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:18

Dimple schreef:

Ik heb vandaag gereageerd op een functie in amsterdam beetje tegen beter weten in ook om te kijken hoe ze zouden reageren. Ik schiet er eigenlijk qua reistijd e.d. te weinig mee op dus moet het eigenlijk niet doen. Wel interessant en compleet, helaas ook iets te weinig uren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:17

Zo, daar ben ik weer. Voor mij houdt solliciteren voornamelijk open sollicitaties versturen in op dit moment, maar vrees dat ik toch weer van mijn vakgebied moet afwijken. Ga eerst maar eens de uitkering aanvragen zometeen.

Elspelz: Aanvechten hebben we over nagedacht maar daar schieten we uiteindelijk toch niks mee op. Wat een vage reactie van dat ziekenhuis zeg. Is het nog gelukt met je brief?

Darah: Dat is precies wat mij nog het meest stoort. Mijn collega's gaan zo beginnen en ineens ben ik er niet. Gelukkig kon ik ze op de hoogte stellen via prive berichtjes.

Fargo: Yep, ik vermoed dat hij expres gewacht heeft tot koopzondag voorbij was... Succes met je sollicitaties!

Dimple: Dankje, ja inmiddels ben ik er over heen maar pissig ben ik wel nog haha. Hoe was je verwen momentje?

Anneert: Gelukkig wel, alleen nog werkkleren inleveren en klaar! Ik moet mijn kleren inleveren bij personeelszaken en niet bij hem gelukkig. Jammer van je gesprek!

Doubtless: Gefeliciteerd en succes!

Rienn: Gefeliciteerd!!

Bluemilk: Dankjewel!

Kayleigh: Dankjewel, wat goed dat je een ministage hebt, extra ervaring is altijd goed! Succes met je gesprek!

Odetje: Gefeliciteerd met je baan!

Kwanyin: Jij zegt het, ik denk het hahah. Ik ben helaas niet de eerst en zeker niet de laatste. Dit bedrijf zoekt altijd personeel en nu weet ik wel waarom.

Idinn: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik had nog even gekeken bij de andere vacatures van hulphond, maar tjee, wat moet je daarvoor aan veel eisen voldoen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:25

Amandavd schreef:
Marcella, jij kan stappen ondernemen, de vraag is of je dat wilt.

Ja ik kan stappen ondernemen, maar of ik dan ook echt die maand doorbetaald ga krijgen is 2de vraag en dat zal zeer waarschijnlijk juridische kwestie gaan worden denk ik zo. :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 12:50

Ik denk teveel uit de regio want het is hier in het dorp, maar ik gooi hem er toch even in:

Vanwege een drukke periode die eraan komt ben ik op zoek naar iemand die een aantal ochtenden in de week kan helpen met de ochtendwerkzaamheden.
Ben jij een rustig persoon, gezond en houd je van aanpakken? Heb je bovendien affiniteit met natural horsemanship en kun je goed en rustig omgaan met jonge of ondeugende paarden? Sta je positief in het leven en open om te leren? Stuur dan je cv naar info@dressuurnatuurlijk.nl. Vergoeding in overleg.

Straks kom ik weer even terug, nu kids halen en de kapper staat op de stoep (zó relaxt aan huis! +:)+ )

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:08

Aaaaaaaaaahhhhhhhh ik ben gebeld voor een functie van voorlopig half jaar onwijs in de buurt van huis - officemanager plus - goede uren goede salaris.. HYPERRRRRR

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:59

YIPPIE, wordt ook door uzb gebeld naar aanleiding van mijn sollicitatie gisteren. Afspraak ingepland - mocht ook wachten tot ze iets concreets hadden, maar gezegd dat elkaar even zien ook handig is, dus afspraak gepland. Dit was overigens n.a.v. mijn hele korte CV!!