Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:26

Ik trek korte broeken en rokjes tot op de knie aan en maxi rokken :)

Ik heb naast de lerarenopleiding een pre-master gedaan (Geschiedenis).

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:21

Even andere vraag.. en van de geschiedenis docenten hier toevallig een goede samenvatting van palmer hoofdstuk 12 t/m 16? :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:36

Wie :')?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:22

Nou dat ene heeeele irritante engels boek %)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:11

Geloof niet dat ik hem heb staan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:40

Hangt er bij jullie ook iets in de lucht? Of is het echt alleen maar stagiaire uitproberen?
Laat ik het zo zeggen: dat ze uiteindelijk op hun stoel bleven zitten en nog iets hebben opgeschreven, was het meeste wat ik bereikt heb :') Een aantal waren heel druk bezig met het afpakken van etuis, pennen, rekenmachines e.d.

Qua oefeningen niks opgeschoten, want was alleen maar bezig met gedrag corrigeren, wat een stuiterballen! Mijn collega die het uur voor mij in het lokaal zat, had ook al zo'n leuke groep... :=

Ik heb er al aan gedacht om iedereen uit elkaar te trekken, maar zit in een praktijklokaal en ben bang dat ik dan het overzicht helemaal verlies, omdat er ook wandjes e.d. in het lokaal staan. Misschien de echt drukke leerlingen (3 stuks) helemaal apart zetten van de rest met het risico dat ze in hun eentje niks doen en als ze dan alsnog gaan klieren, ze eruit sturen?

Ook zijn er een aantal leerlingen die al veel verder zijn met de oefeningen (en wel doorwerken), terwijl de stuiterballen ongeveer 3 pagina's achter lopen en net 1 of 2 oefeningen op papier hebben staan. Iemand een idee over hoe ik dat op kan lossen? Het gaat om een 3e klas vmbo-k, groep van +/- 15 lln.
Wil graag een leuke, praktische opdracht verzinnen, maar vind dat nog best moeilijk bij dit vak (rekenen, doe nu een stukje over financieel beheer, dus begrotingen, hypotheek(rentes), e.d.). Ze vinden rekenen ook gewoon niet leuk!

Heb ze morgen weer een uur. Gaat erg leerzaam worden voor mij, maar hoop dat ik op één of andere manier de grootste druktemakers nog wel voor me gewonnen krijg! :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:17

Pfff nee hoor, hier zijn ze ook druuuuk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:54

Deze week weer kans op regen, dan worden ze wel iets rustiger als het geen mooi weer is. :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:26

Hier is het niet zulk heel mooi weer nu :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:28

Ik vind het heel benauwd en drukkend weer. Reageren de kids ook op, ik vind het altijd opmerkelijk om te zien dat ze daadwerkelijk anders zijn als er onweer in de lucht zit.

Moet zeggen dat die van mij wel mak waren allemaal vandaag haha.

Hebben jullie ook al stress omdat de laatste paar weken ingegaan zijn??
Ik wil ineens nog zoveel en heb nog zo weinig tijd :+

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:45

Haai, ik had me al eens voorgesteld en lees nu vooral mee. Doe de Pabo en zit in 't derde jaar. Afgelopen halfjaar stage gelopen op het vo, LEUKE toevoeging!
Wilde jullie allemaal even de volgende tip meegeven: Kahoot!
Misschien kennen jullie het al, het is een ontzettend leuke werkvorm waar je de leerlingen een GROOOT plezier mee doet en waarmee je oneindig kan varieren.
Je werkt met het digibord (of beamer) en de leerlingen vullen de antwoorden in op hun mobieltje (in tweetallen om het coöperatief te maken)
Heb het in mijn vo stage in vmbo-basis 1&2 gedaan, die vonden het geweldig, maar ook mijn 2havo klasje was enoooorm enthousiast! Echt gaan proberen. Ook leuk voor basisschool trouwens. :)
www.getkahoot.com

MelissaH1996 schreef:
Ik vroeg me af of er hier iemand is die naast de pabo ook een premaster doet of dat heeft gedaan? Wij hebben volgend jaar de kans, mits je je propedeuse gelijk het 1e jaar haalt, om er een Premaster Onderwijswetenschappen naast te gaan doen. Het lijkt mij best heftig om naast je gewone opleiding ook nog een premaster te doen, maar het lijkt me wel heel erg leuk. Vandaar de vraag of er iemand is die dit ook doet of heeft gedaan?

haaaai Melissa haha jij ook hier. Klasgenootje van mij doet ook de premaster. Het is pittig, ze heeft echt moeilijke toetsen waar ze flink voor moet blokken. 't Is wel wat extra werk, maar zeker de moeite waard, vooral als je 't interessant vindt ;)

Zo, nu weer aan de verslagen -O-

:wave:

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:57

Benthe schreef:
Haai, ik had me al eens voorgesteld en lees nu vooral mee. Doe de Pabo en zit in 't derde jaar. Afgelopen halfjaar stage gelopen op het vo, LEUKE toevoeging!
Wilde jullie allemaal even de volgende tip meegeven: Kahoot!
Misschien kennen jullie het al, het is een ontzettend leuke werkvorm waar je de leerlingen een GROOOT plezier mee doet en waarmee je oneindig kan varieren.
Je werkt met het digibord (of beamer) en de leerlingen vullen de antwoorden in op hun mobieltje (in tweetallen om het coöperatief te maken)
Heb het in mijn vo stage in vmbo-basis 1&2 gedaan, die vonden het geweldig, maar ook mijn 2havo klasje was enoooorm enthousiast! Echt gaan proberen. Ook leuk voor basisschool trouwens. :)
http://www.getkahoot.com

MelissaH1996 schreef:
Ik vroeg me af of er hier iemand is die naast de pabo ook een premaster doet of dat heeft gedaan? Wij hebben volgend jaar de kans, mits je je propedeuse gelijk het 1e jaar haalt, om er een Premaster Onderwijswetenschappen naast te gaan doen. Het lijkt mij best heftig om naast je gewone opleiding ook nog een premaster te doen, maar het lijkt me wel heel erg leuk. Vandaar de vraag of er iemand is die dit ook doet of heeft gedaan?

haaaai Melissa haha jij ook hier. Klasgenootje van mij doet ook de premaster. Het is pittig, ze heeft echt moeilijke toetsen waar ze flink voor moet blokken. 't Is wel wat extra werk, maar zeker de moeite waard, vooral als je 't interessant vindt ;)

Zo, nu weer aan de verslagen -O-

:wave:

Haha moest even heel hard nadenken over wie jij nou was, maar i get it :+ Haha, bedankt voor de info!:)

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:18

MelissaH1996 schreef:
Haha moest even heel hard nadenken over wie jij nou was, maar i get it :+ Haha, bedankt voor de info!:)

:D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:21

Ik laat mijn pubers op een toets altijd zelf een zin maken in het Engels. Ik geef dan enkel het Nl woord.
Best leuk, soms komen ze best met briljante zinnen.
vandaag moesten ze o.a. een zin maken met 'duizend', de meesten komen dan niet verder dan een zin met 'a Thousand pounds, a Thousand miles or a Thousand people', maar 1 van de zinnen die ik las was:
"There are a hundred reasons to cry, but a Thousand reasons to smile"

Briljant toch als je puber dit neer zet op een toets <3

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:51

Ah lief <3

Ik vroeg een leerling vandaag of hij toevallig ADHD heeft, zegtie zo van 'Nee ik heb geen ADHD, ik ben gewoon een stoomtrein!' Dus :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:53

Whahahaha, dat is ook briljant _O- _O-

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:54

Hij was vrij irritante herrie aan het maken (en had het niet door :+ ) maar toen hij dat zei, heb ik heel pedagogisch zitten gieren.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:53

Hier zijn de leerlingen ook heeeel druk en vooral heeeeeel ongemotiveerd :') Hoewel ze qua toetsen wel zo'n inhaalslag aan het maken zijn..

Ik heb verschrikkelijke keelpijn en vertelde dit dan ook aan de klas (weinig uitleg, veel zelf doen), hoor ik een jongen zeggen: 'Karma's a bitch....' En bedankt :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:45

Saintelette schreef:
Ik heb verschrikkelijke keelpijn en vertelde dit dan ook aan de klas (weinig uitleg, veel zelf doen), hoor ik een jongen zeggen: 'Karma's a bitch....' En bedankt :Y)

Bijdehand kind :+

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:49

gatsie.. ik ben eigenlijk best boos.. Er werd telkens gezegd dat hier geen uren waren voor geschiedenis. Heeft nu ineens de andere lio geschiedenis wel uren gekregen... Terwijl hij dit jaar niet eens afstudeert..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:50

Naaaa, daar zou ik ook boos om zijn ja. Dat is slecht zeg.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:16

miinynke schreef:
gatsie.. ik ben eigenlijk best boos.. Er werd telkens gezegd dat hier geen uren waren voor geschiedenis. Heeft nu ineens de andere lio geschiedenis wel uren gekregen... Terwijl hij dit jaar niet eens afstudeert..

Pfff, wat stom. :(:)

Wie zit er nog meer op he school?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:21

Dat klinkt inderdaad wel stom! Misschien waren die uren al eerder aan die andere Lio toegezegd?

Ik heb gehoord dat ik in ieder geval op mijn school mag blijven tot december. Er waren 30 uren beschikbaar waarvan 16 uur zwangerschapsvervanging. Helaas moet ik het met de zwangerschapsvervanging doen. Logisch natuurlijk, want ik ben nog niet bevoegd. Maar tegelijkertijd ook erg vervelend omdat het weer onzekerheid met zich meebrengt, vooral financieel gezien (ik begin dit jaar aan de master).

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:05

Tegen hem was ook gezegd dat er geen uren waren... maar vind wel raar er lopen daar straks dan 4 onbevoegde docenten geschiedenis rond..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:12

Een stoomtrein? _O-

Oei...vervelend zeg dat ze een andere Lio wel uren toe hebben gezegd! Misschien kun je nog vragen waarom de voorkeur naar hem uit is gegaan als je boosheid een beetje is weggeëbd?

Sheran, positief bekeken heb je in elk geval wat uren om werkervaring op te doen, maar de onzekerheid is inderdaad niet fijn!

De leerlingen waren vandaag het eerste uur nog niet helemaal wakker en dus ook niet zo druk als gisteren. Heb dus best iets kunnen doen, maar de concentratie vasthouden tot aan het einde van de les blijft erg (te) moeilijk :(:)