Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:09

Thnx Sonja, ws sta ik wel in mijn recht door dat concurrentiebeding aan mijn laars te lappen maar toch zit het me niet helemaal lekker. Heb nu uit de doeken gedaan naar p&o hoe het er hier aan toe gaat en heb haar ook gevraagd naar mijn beding. Ben benieuwd.

Dit is vandaag iig mijn laatste dag, mij zien ze niet meer terug!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:11

vanLotje schreef:
jakkes, da's inderdaad een k*tstreek, Percy. Ik kan me voorstellen dat je geneigd bent je ziek te melden!

v.w.b. opleiding op de C.V.: ik heb na de mavo nog 1.5 jaar mdgo gedaan (sociaal pedagogische richting), en die viel me zo tegen dat ik na 1.5 ben gaan werken.
Ik ben inmiddels 39, een bak werkervaring van jewelste, en heb een goede baan (office manager) met fijn salaris en vast contract. Bij mijn sollicitaties kreeg ik vaak te horen dat het papiertje geen moer uitmaakt, maar dat inzet, levenservaring en gezond verstand van groter belang zijn.

Kennelijk niet, want bij mij is verder niks gevraagd.
Ik werd gebeld: welk niveau was die mbo opleiding?
Niveau 2.
Oh, dan kunnen we je niet voorstellen, ze willen niveau 4....

Dat ik notabene ervaring heb met de producten en systemen van t mobile telt dus niet, enkel en alleen dat papiertje....

annastasia

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:31

Sterkte Percy!

Net gesprek gehad. Hij gaf direct aan dat hij mij wel op een 2e gesprek wil hebbe met medewerkers uit het team om te kijken of het klikt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:49

Percy, heel veel sterkte! Heel erg jammer dat het zo moet gaan :\

Spannend Annastasia, heb je er zin in? :)

Ieeeee morgen kijken in de o.k! :D best spannend, op een leuke manier

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:52

Jemig Percy wat een rot situatie!

Ik mag melden dat ik per de 22ste een baan heb!!! (En mijn ww loopt de 17de af :=).
Detachering; voor een half jaar...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:55

Gefeliciteerd! Half jaar weer opgelucht adem halen :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:56

Inderdaad. . Volgende week krijg ik alles thuisgestuurd. .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:58

ik heb even een onduidelijkheid: leuke vacature gezien waarin staat, stuur je sollicitatie in vóór maandag. Nu doe ik hem het liefst eerder, op vrijdag, maar ik wil er ook even goed naar kijken. Vóór maandag is natuurlijk ook zaterdag, maar kan dat? Of zeggen jullie, toch proberen vrijdagmiddag te doen? Gaat overigens om een functie bij een bank.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:59

Ik doe het zelfs op zondag :) waar ik op heb gesolliciteerd keken ze er ook echt pas naar na de sluitingsdatum.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:00

Jeej weer iemand aan het werk! Proficiat!

Vuurneon: spannend dagje morgen! Ik zou zeggen geniet er van!

Ik heb vandaag mijn 3e ronde gehad.. we zijn nog met 3 personen in de rees.. afwachten maar weer wat de uitkomst wordt.. wie van de 3.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:01

imd schreef:
ik heb even een onduidelijkheid: leuke vacature gezien waarin staat, stuur je sollicitatie in vóór maandag. Nu doe ik hem het liefst eerder, op vrijdag, maar ik wil er ook even goed naar kijken. Vóór maandag is natuurlijk ook zaterdag, maar kan dat? Of zeggen jullie, toch proberen vrijdagmiddag te doen? Gaat overigens om een functie bij een bank.

Denk dat ze dan pas op maandag echt sluiten met de vacature dus dan kan je het weekeind nog mooi gebruiken hoor!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:07

Bedankt voor de antwoorden, hele opluchting dat ik nog even tijd heb, haha.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:17

Cer schreef:
PercyLeen schreef:
Zijn hier ook mensen met een eigen paard en een eigen huis?

Jup.. en alleenverdiener en tussentijds een minder verdiende baan aangenomen waardoor mn WW nu helemaal laag is.. :\

he getver, hier precies hetzelfde :(

ik had ook geluk,.. op mijn vorige werk vertelde ik net een goede klant dat mijn contract niet verlangd werd en toen hoorde een andere klant dat. Zij sprong er gelijk op in dat zij binnenkort iemand nodig had en gaf mij haar kaartje of het me wat leek. Gelijk mijn cv gemaild. Nu 2 gesprekken gehad,.. goed gevoel bij de mensen en het bedrijf. Vrijdag hoor ik meer.

Maar net nu mag ik ook de week erop donderdags bij een heel leuk bedrijf op gesprek,.. STEL het zou wat worden,.. kan ik toch wel zeggen mag ik het weekend er even over nadenken (weet nl nog geen salaris oid), moest een indicatie opgeven per mail maar heb maar gevraagd welke schaal zij hanteren. Straks zeg ik teveel of te weinig,.. dat vind ik altijd zo lastig.
Ik denk dat ik dat gesprek dond. in ieder geval (wat er ook uit komt) maar laat lopen,..

En straks wordt het beide niks haha :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:25

PercyLeen schreef:
Zijn hier ook mensen met een eigen paard en een eigen huis?

Yup. In december 1 pony verkocht mede om de veranderde situatie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:38

Is het vreemd om voor de zekerheid mijn cv mee te nemen morgen? Sollicitatie procedure mbt brief en gesprek is al afgerond (net 1,5 week geleden) namelijk.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 18:44

Zeker mee nemen. Je kunt hem beter voor niks bij hebben dan dat je morgen denkt oliebol had ik maar..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:34

percy ik vraag me ook af in hoeverre zo'n concurrentie ding rechtsgeldig is hoor. Ik kan me voorstellen dat als het initiatief van vertrek bij jou ligt dat het dan uit maakt, maar als zij jou niet behouden moet dat toch vervallen lijkt me? Anders zou jij, als zij je niet meer willen, perse moeten verhuizen om in je eigen branche aan de slag te blijven. Dat zou me echt bizar lijken.

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:39

Hallo allemaal, zou ik mij hier ook mogen melden? Ik heb eigenlijk alleen meer een luxe probleem en weet het even niet meer..

Ik heb vanochtend een tweede gesprek gehad bij een bedrijf (voor het gemak bedrijf A) voor een financiële functie, er zijn nog 2 andere kandidaten en hoor volgende week meer. Gesprek was erg positief en heb er een goed gevoel over. Is ook echt een functie wat ik wel bij mezelf vind passen en wat ik echt zoek.

Nu had ik een paar week eerder al een gesprek gehad bij een ander bedrijf (bedrijf B) voor een andere functie, zelfde functie als wat ik nu doe, maar twijfel of dat echt is wat ik wil. Heeft een tijdje geduurd maar heb na 3,5 week te horen gekregen dat ik toch voor een 2e gesprek mag komen. Ben hier de enige kandidaat. Ben vanmorgen ineens gebeld voor het 2e gesprek, vlak nadat ik vanmorgen een 2e gesprek had bij Bedrijf A. Ging er vanuit dat ik niks meer zou horen van Bedrijf B, maar hoe toevallig wordt ik na mijn 2e gesprek bij A ineens gebeld. Nog een ander probleem. Heb op het moment nog een studieschuld van zo'n 4.000 euro bij mijn huidige werkgever die waarschijnlijk bedrijf A niet over zal gaan nemen omdat het niet bij de functie past, maar bedrijf B zal deze wel overnemen. Het is eventueel privé wel op te lossen, maar als de werkgever het overneemt is dit alleen maar beter.

Wat is jullie advies hierin? Ik zal volgende week meer horen van Bedrijf A of ik het ben geworden. Maar tegelijkertijd heb ik vanmorgen mij toch om laten praten door het wervingsbureau om toch een 2e gesprek bij bedrijf B te doen, deze zal ik volgende week vrijdag hebben. Ook omdat dit meer aansluit op mijn huidige opleidingen, maar de vraag is nu dus, wil ik dit echt?? Ik zit dus even in de knoop met alles..

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:40

vuurneon schreef:
Is het vreemd om voor de zekerheid mijn cv mee te nemen morgen? Sollicitatie procedure mbt brief en gesprek is al afgerond (net 1,5 week geleden) namelijk.

Gewoon meenemen hoor! Heb mijn cv ook elke keer meegenomen. Als ze dan ergens naar toe verwijzen dan weet je iig waar ze het over hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:46

Ik zat zojuist ook bij een bureau wat mijn cv niet bij de hand had, dus neem idd gewoon mee :j

Muffin: maar je hebt bij beide bedrijven nog geen zekerheid dat je aangenomen wordt toch?

muffin25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:52

Nee dat klopt. Het is bij beiden een 2e gesprek, maar tegelijkertijd vraag ik mij af of ik bij bedrijf B wel op 2e gesprek wil komen. Ik weet wel, nee zeggen kan daarna altijd nog. Maar bedrijf A trekt me gewoon veel meer en die functie ook.. Misschien moet ik gewoon even een week afwachten totdat ik meer van A hoor en dan keuzes maken, maar ik zit nu zelf gewoon even in de knoop met alles..

Ben al een tijd op zoek naar iets nieuws en wordt nergens uitgenodigd en alleen maar afwijzingen en dan ineens komt alles tegelijk!! Kreeg van een ander wervingsbureau ook nog vacature die mij erg graag willen spreken en voor die functie ook geen passend iemand kunnen vinden. Dus als ik wil kan ik dat ook nog aanpakken. Maar ondertussen werk ik nog wel 40 uur dus als ik ergens op gesprek wil, dan moet ik ook elke keer maar vrij nemen en weer wat op mijn werk verzinnen en dat wordt ook steeds lastiger! Dus wil ook weer niet teveel aannemen.. Snap alleen niet waarom het allemaal in één keer tegelijk op mijn pad moet komen!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:59

hoi allemaal!!
ik heb even een vraagje:
Dit weekend wil ik minstens 1 sollicitatie de deur uit doen. Wie wil voor mij de sollicitatiebrief nakijken? (die ga ik morgen schrijven)
alvast bedankt!!

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:39

Ik meld me ook weer even. Vorige week vertelde ik dat ik uitgenodigd was bij een bedrijf voor een gesprek, dat gesprek zou begin volgende week plaatsvinden. Nu kreeg ik een paar dagen geleden een mailtje dat het gesprek helaas niet op die datum door kon gaan, met een voorstel voor een andere dag. Ik teruggemaild dat dat nét het ene moment was in die week dat ik al een afspraak heb voor mijn huidige werk, maar dat ik wel de hele rest van de week beschikbaar zou zijn. Inmiddels een andere afspraak gemaakt voor mijn werk op het moment dat ik eigenlijk het sollicitatiegesprek zou hebben (met het idee, dan kunnen ze niet dus dat kan ik veilig inplannen), krijg ik zojuist weer een mailtje dat de oude afspraak dan toch blijft staan. Ik twijfel nu even of ik mijn werkafspraak zal proberen te verzetten, of dat ik het bedrijf van de sollicitatie zal bellen voor een andere afspraak. In principe zal het wel lukken om de werkafspraak te verzetten, vind het alleen niet zo heel netjes staan. Wat zouden jullie in dit geval doen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:30

muffin25 schreef:
Nee dat klopt. Het is bij beiden een 2e gesprek, maar tegelijkertijd vraag ik mij af of ik bij bedrijf B wel op 2e gesprek wil komen. Ik weet wel, nee zeggen kan daarna altijd nog. Maar bedrijf A trekt me gewoon veel meer en die functie ook.. Misschien moet ik gewoon even een week afwachten totdat ik meer van A hoor en dan keuzes maken, maar ik zit nu zelf gewoon even in de knoop met alles..

Ben al een tijd op zoek naar iets nieuws en wordt nergens uitgenodigd en alleen maar afwijzingen en dan ineens komt alles tegelijk!! Kreeg van een ander wervingsbureau ook nog vacature die mij erg graag willen spreken en voor die functie ook geen passend iemand kunnen vinden. Dus als ik wil kan ik dat ook nog aanpakken. Maar ondertussen werk ik nog wel 40 uur dus als ik ergens op gesprek wil, dan moet ik ook elke keer maar vrij nemen en weer wat op mijn werk verzinnen en dat wordt ook steeds lastiger! Dus wil ook weer niet teveel aannemen.. Snap alleen niet waarom het allemaal in één keer tegelijk op mijn pad moet komen!!

ik zou tweede gesprek bij beiden aangaan en dan afwachten wat beide bedrijven besluiten.
dan kun jij op dat moment altijd nog ja of nee zeggen mochten ze je op beide plekken willen.
ik zou die studieschuld daar niet al te veel bij mee laten wegen als je hem ook privé kunt oplossen.
maar in deze tijd kun je beter al je opties open houden dan op voorhand al een optie afschrijven.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:33

Ik zou ze even bellen prulleke misschien kunnen ze nog op een andere dag en kan dat niet kan je alsnog je werkafspraak verzetten.