Yv laat ik denk ik wel in Utrecht, aangezien ik toch geen tijd heb voor twee paarden vrees ik... Vind het alleen wel heel rottig dat mijn moeder zoveel geld kwijt is aan iets waar ik zelf niet zoveel tijd meer aan besteed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lizxxx schreef:Ik wil me hier graag even melden. Ik doe nu MBO niveau 4 en ben als het goed is in april klaar.
Ik heb alleen geen idee welke HBO opleiding ik hierna wil gaan doe, doe nu een economische opleiding.
Door mijn stage weet ik dat ik geen opleiding wil gaan doen waar ik later de hele dag mee achter een bureau zit, maar wat wil ik dan wel?
Ik heb me nu voor twee meeloopdagen ingeschreven ; Human resource management en SPH. Zijn er mensen die mij wat meer informatie over die twee opleidingen kunnen geven? Over de vakken enzo.
Alvast bedank
Lisann__ schreef:Lizxxx schreef:Ik wil me hier graag even melden. Ik doe nu MBO niveau 4 en ben als het goed is in april klaar.
Ik heb alleen geen idee welke HBO opleiding ik hierna wil gaan doe, doe nu een economische opleiding.
Door mijn stage weet ik dat ik geen opleiding wil gaan doen waar ik later de hele dag mee achter een bureau zit, maar wat wil ik dan wel?
Ik heb me nu voor twee meeloopdagen ingeschreven ; Human resource management en SPH. Zijn er mensen die mij wat meer informatie over die twee opleidingen kunnen geven? Over de vakken enzo.
Alvast bedank
Ik studeer HRM, erg leuke opleiding vind ik zelf.
Het eerste jaar is opgedeeld in 4 periode's
In de eerste periode kreeg ik: (vond ik echt een hele leuke periode)
- HRD (gaat over ontwikkelen)
- Algemene pyschologie
- Arbeid en Organisatie psychologie
- Loopbaancompetentie
Over deze vakken kreeg ik een tentamen. Daarnaast krijg je ook nog projecten:
- Individuele opdracht (loopbaaninterview)
- Teamopdracht (ontwikkelingsinstrumenten)
- Reflectieve opdracht (social media)
En daarnaast krijg je ook een vaardigheidstraining (skills):
- presentatie vaardigheden (dit oefen je iedere week en dan op het laatst moet je voor een punt presenteren. Voor de leraar gelukkig, niet voor de hele klas)
De 2e periode:
- Selectie en Assesment
- Economie en arbeidsmarkt
- Arbeidsmarkt transities
- Onderwijs
- Rapportage techniek
Hier ook weer een tentamen over, en dan weer 3 projecten
- Individuele opdracht (functie analyse maken)
- Teamopdracht ( casus uitwerken + verbetervoorstellen)
- Reflectieve opdracht (sollicitant/selecteur)
En ook hier weer een skills les:
- Schrijfvaardigheden (het schijven van een goede brief)
Over de 3e en 4e periode kan ik je nog niet veel vertellen omdat ik daar zelf volgende week pas aan begin.
De grote lijn is in ieder geval per periode:
- periode 1: Ontwikkelen
- Periode 2: beoordelen
- Periode 3: Zorg
- Periode 4: Organiseren
EDIT:
In het 2e jaar kies je 2 van deze onderwerpen, die je het leukst vindt. (ontwikkelen, beoordelen, zorg of organiseren)
En daar ga je dan dat jaar verder op in.
In het 3e jaar kan je kiezen voor een minor naar keuze of stage lopen.
En in het 4e jaar studeer je af.
Menino schreef:volgens mij is het erg psychologie-achtig idd. Mijn halve klas ofzo (toegepaste psychologie) had HRM als 2e keuze als ze uitgeloot zouden worden.....
Lisann__ schreef:JLLN_ schreef:Wow! Wat een groot verschil met Avans?!
Ja? Wat is er anders dan?
Per periode zitten ook nog competenties verwerkt. 2 competenties per periode.