't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:22

Nou ik heb dat idee dus ook, ze mogen mijn contract nog een keer verlengen en daarna moet ik in vast... Maar ik ben bang dat ze me geen vast contract geven, dus denk dan bij mezelf waarom zou ik het niet voor zijn....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:24

Haha ik heb echt precies hetzelfde!

Als ik eerlijk ben wil ik ook gewoon weer terug de paarden in maar dan meer op rijden gericht alleen dat valt nog niet mee om zoiets te vinden -O-

Kipje39

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:29

Nou de functie die ik heb is niets mis mee... Maar ze zijn nu ook aan het brainstormen hoe ze alles op moeten lossen, hele dag al in vergadering... Ik krijg daar stress van :S

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:35

Vervelend als je helemaal geen duidelijkheid krijgt!
Kan je er niet eens om gaan vragen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:53

*\o/* Hoera!! Donderdag om 9 uur gesprek! Had van hen eigenlijk al een afwijzing binnen, maar blijkbaar willen ze me toch nog even spreken. Wel voor een andere functie, maargoed :D Ben in ieder geval een keer op gesprek!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:54

gefeliciteerd!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:13

Iedereen heeft donderdag gesprekken :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:17

Zitten we straks allemaal bij 't zelfde bedrijf zeker :+ Ik ben in Assen in ieder geval :')

(ooh ik hoop zo dat het wat word!)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:22

orienta schreef:
Vervelend als je helemaal geen duidelijkheid krijgt!
Kan je er niet eens om gaan vragen?

Heb ik gedaan bij mijn leidinggevende en die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken om mijn verlenging van mei... Maarja daarma gaan hij met pensioen... dus ja.. Kan hij dat wel mooi zeggen maar als hij weg is, moet ik na een half jr in vastdienstverband..

En die nieuwe leidinggevende is al bezig maar die gooit alles om, en ik vrees gewoon dat hij een 'vaste' op mijn functie gooit ik eruit en das allemaal lekker goedkoper enzo... blugh...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:35

Misschien nog een tip voor de ervaren medewerkers (40+) die te oud zijn: er is een speciaal uitzendbureau voor "oudere" medewerkers met 10 vestigingen door heel Nederland. Het UZB bestaat (al) 12,5 jaar dus weet waar het over gaat. http://www.ervarenjaren.nl/

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:36

wow drie mensen die op gesprek mogen komen!!

enne! doe maar +1! ik mag ook op gesprek komen!! *\o/*

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:40

_Daniella schreef:
Iedereen heeft donderdag gesprekken :')

+1 :') toevallig ook iedereen in de middag om 1500 uur? :))

Mri hoe is het gegaan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:19

@ astaloca: een prettig gesprek waar ik veel aan heb (ik heb goede feedback gehad), maar ik denk niet dat ik het wordt :)
Vrijdag hoor ik meer.
Maar ben blij dat ik gegaan ben, hier kan ik namelijk echt wat mee met mn volgende gesprek (as donderdag)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:19

@MRI: Waarom denk je dat je het niet gaat worden?

Ik heb me net ingeschreven bij werk.nl en moet me volgende week in Den Haag melden voor een bijeenkomst en het inleveren van een formulier voor het aanvragen van WW. Wie van jullie heeft dat ook al eens moeten doen en wat kan ik van zo'n bijeenkomst verwachten?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:23

moetje naar Den Haag??? voor je WW??????
apart :+

waarom niet? ik weet het niet, volgensmij ben ik niet helemaal wat ze zoeken.
Waarschijnlijk leek het of ik de website uit mn hoofd heb geleerd (wat niet zo is, heb het in sept gelezen en gister ochtend ff doorgenomen) maar ik noemde bijna letterlijk op wat er op de website stond (hun missie zeg maar). Daarbij weet ik niet duidelijk wat ik wil (maar ik ben ook nog jong, ik weet niet alle mogelijkheden) en dan is het ook moeilijk om te bepalen voor hun of ik in een bepaalde functie pas.

Ach, het was een heel prettig gesprek, heb een flinke spiegel voor gekregen en echt feedback waar ik wat aan heb. Dus ook als ik vrijdag hoor dat ik niet door ga, dan heb ik er toch veel aan gehad!
En als ik verwacht niet door te zijn kan het niet tegenvallen :o

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:30

Wauwie, iedereen op gesprek!! Gefeliciteerd :) Nu nog hopen dat ik ook op gesprek mag :P

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:38

Hoooeeeehoeee ik heb dus gemaild naar die instantie die me had afgewezen. Mijn eerste gedacht was 'zou ik wel mailen wat de reden hiervan is of niet.' Ik weet het, ik ben een miep, maar ik heb toch maar teruggemaild.
"Er waren 18 kandidaten voor de vacature en we hebben gekozen voor de mensen met de meeste, relevante werkervaring."
Tjaa, daar kan je als 23jarige natuurlijk niet tegenop.
Hoewel ik me al helemaal zag in deze job, ik ben toch blij dat de kogel door de kerk is. Want op mijn huidige werk was ik toch steeds met de helft van mijn gedachte bij die andere job. En ik heb nu ook wel een leuke baan, maar misschien in 2013 loopt deze baan af. Dan laat ik nu ook liever geen leuke vacatures schieten. Maar wat een luxeprobleem. Hier zijn mensen zonder werk. Ik wens iedereen heel veel succes!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:56

Mri schreef:
moetje naar Den Haag??? voor je WW??????
apart :+

waarom niet? ik weet het niet, volgensmij ben ik niet helemaal wat ze zoeken.
Waarschijnlijk leek het of ik de website uit mn hoofd heb geleerd (wat niet zo is, heb het in sept gelezen en gister ochtend ff doorgenomen) maar ik noemde bijna letterlijk op wat er op de website stond (hun missie zeg maar). Daarbij weet ik niet duidelijk wat ik wil (maar ik ben ook nog jong, ik weet niet alle mogelijkheden) en dan is het ook moeilijk om te bepalen voor hun of ik in een bepaalde functie pas.

Ach, het was een heel prettig gesprek, heb een flinke spiegel voor gekregen en echt feedback waar ik wat aan heb. Dus ook als ik vrijdag hoor dat ik niet door ga, dan heb ik er toch veel aan gehad!
En als ik verwacht niet door te zijn kan het niet tegenvallen :o

Ja, belachelijk he... Komt waarschijnlijk omdat daar het hoofdkantoor van mijn ex-werkgever gevestigd is en het faillissement in Den Haag is uitgesproken (daar zit ook de curator). Maarja, daarom vraag ik me ook af wat ik me moet voorstellen bij zo'n bijeenkomst en hoe lang zoiets duurt!

Wel fijn trouwens dat je zoveel aan het gesprek hebt gehad, maar wellicht heb je mazzel en word je alsnog aangenomen! Ik vind het toch altijd moeilijk inschatten bij een sollicitatie, hoe ze nou echt over je denken. Welke functie spreekt je meer aan, die waar je vandaag op hebt gesolliciteerd of die van komende donderdag?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:05

Ik vind het ook altijd moeilijk in te schatten met zo'n sollicitatie. Ze kunnen je natuurlijk ook uittesten he? :)) eens zien of je overal tegen komt.. ik word altijd zo zenuwachtig als je met 3 andere mensen daar dan zit := Dat had ik 1 keer.. 6 ogen naar je.. verschrikkelijk!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:06

beide spreken ze me aan, alleen zijn het beide totaal verschillende functies :=
ik weet het niet, maar denk dat ik door dit gesprek (en vooral door de feedback) meer kans maak donderdag.
Al vindik die van donderdag ook maar "vaag" heb namelijk nog steeds geen bevestiging vanhet gesprek gehad via de mail. Nu ben ik te laat om te bellen, dus stuur er maar een mail uit zo, morgen ochtend kan ik namelijk ook niet bellen, morgen middag wordt wel erg laat.....
Dus *geeft zichzelf een schop* ik ga NU een mail sturen dat ik nog geen bevestiging heb gehad van het gesprek donderdag en dat ik graag wil weten of dit gesprek nog doorgaat, en zo ja op welke locatie.
kan ze morgen antwoord geven. Heb ik morgen middag nog niks gehoord dan bel ik even :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:58

Spannend Mri! Succes!

Succes iedereen die morgen op gesprek moet! Beste beentje voor maar weer!

Ik ben al een tijd niet meer in dit topic wnat heb inmiddels 4dagen werk bij 2 verschillende werkgevers en heb het helemaal naar mijn zin. Echter zit ik een beetje met een dilemma, mocht gisteravond op 2e gesrpek komen bij een sollicitatie die nog liep en nu blijkt dat ik ben aangenomen! Ene kant helemaal blij, andere kant twijfel ik enorm, ik weet nu wat ik heb op mn werk en als ik ga switchen moet ik maar afwachten.. Aan de andere kant heb ik bij deze baan wel meer zekerheid wat betreft contract, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan naar mijn idee. Zo blijkt het nml onmogelijk te zijn op op de afdeling waar ik ga werken een dagje mee te draaien, maar kan ik wel zo een dagje meedraaien in een andere vestiging :\ Twijfeltwijfel alom dus! Iemand tips? :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:06

Emm, ik zou de situatie gewoon zo voorleggen aan het bedrijf dat je wil aannemen. Zeg dat het je een leuke functie lijkt, maar dat je nog wel een paar vragen hebt!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:44

Ondertussen heb ik een baan, maar ik heb toch gemaild naar een bedrijf waar ik afgewezen ben, of ze mn gegevens in portefeuille willen houden, omdat ik daar toch wel graag zou willen werken... Is dat raar :=

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:55

Nee hoor Cer. Ik heb ook een baan, ook afgewezen voor een functie die me heel erg leuk lijkt. Ik heb ook gewoon even gemaild wat de reden was dat ik weerhouden werd.
Zo'n beetje recht toe, recht aan da's alleen maar positief. Zeker als je het op een beleefde, vlotte manier vraagt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:03

ik vind wel dat als je naar de reden vraagt je over het algemeen hetzelfde riedeltje krijgt

er waren kandidaten die beter aan de eisen voldeden