Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:57

Dat ken ik niet Oen coffee. Wat is dat precies?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:04

Citaat:
Open Coffee is een regelmatig gehouden, informele bijeenkomst waar eenieder die iets met “online” heeft elkaar kan ontmoeten, ideeen bespreken, kennis delen, brainstormen, meetings houden of samenwerken. Ontspannen netwerken dus, onder het genot van een kopje koffie.

Even van hun site afgehaald :D

Open coffee's hoef je je niet voor aan te melden, als je zin hebt kan je gaan.
Er komen allerlei zelfstandige ondernemers om te netwerken, en het is echt op een ontspannen manier, tenminste waar ik vandaag was wel!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:21

holly schreef:
In al die jaren dat ik inkomsten belasting heb moeten doen, heb ik dat altijd uit handen gegeven.
Nu wil ik dat eigenlijk toch eens zelf proberen te doen. Aan de uitdraai van vorig jaar kan ik zien waar ik iets in moet vullen, maar ik weet niet overal van, hoe ik aan die cijfers kom.
Wie van jullie zou mij kunnen/willen helpen met mijn mega blonde vragen?

Ik laat dat al een eeuwigheid over aan mijn belastingadviseur. Scheelt me heel veel tijd én ik weet dat het goed gebeurt.
HorseRunner schreef:
Nou Jolanda als jij mijn website dan even wil testen in Chrome. :D Maar idd, je hebt wel gelijk. Het is wel zo handig dat hij overal goed werkt wil je geen klanten mislopen.

Werkt prima in Chrome! +:)+
kay27 schreef:
Ciska, super interessante site! Vooral de sessies met de paarden spreken me erg aan (heb alles doorgelezen) maar de algemene info vind ik veel te lang. Kun je niet in kernpunten weergeven wat je wil dat de klant weet? Je hoeft het geheim van de smit niet totaal weg te geven, en meer info kun je altijd in het eerste telefonische/mail-contact geven. Als ik trailerlaadproblemen zou hebben zou ik vooral willen weten globaal hoe de sessie(s) eruit zien, puntsgewijs, hoe je het oplost (zonder geweld, op basis van gehoorzaamheid) en welke garantie je geeft. En een indicatie van de kosten.
Je doet interessant werk, ik kan me voorstellen dat je daar prima je bedrijf van kan maken én dat dat erg leuk werk is!

Zorg voor foto's waarop je aan het werk bent. Klanten willen een persoon zien, niet alleen een theorie. Foto's waar vanaf straalt hoe jij werkt.
Veulen84 schreef:
Wie denkt er even mee? Ik heb iets nieuws bedacht, naja bedacht. Een klant vroeg of ik dat kon regelen. Heb dat gedaan, en wil gaan proberen dat groots in de markt te zetten. Maar advertentie op bokt vind geen aftrek, vraag me dus af of ik wat verkeerd heb gesteld. Willen jullie mee denken?
Gaat om deze advertentie:
[EA-CO] Problemen met je zadel of met onder het zadel gedrag? PLIP

Hetzelfde probleem als Cissy, denk ik. Het is een stuk tekst en daardoor duurt het even voordat je door hebt waar het over gaat. Met goeie foto's erbij is sneller te zien waar de advertentie over gaat.
Frozenstar schreef:
Waar hebben jullie een zakelijke rekening en waarom voor die bank gekozen?

Bij de Rabobank. Omdat ik in een vorig leven 16 jaar bij 2 Rabobanken heb gewerkt....
11AFotograaf schreef:
Pff... ligt het aan mij of is iedereen hier op het moment aan het vragen stellen en niet echt aan het reageren?

Dat is mij niet opgevallen. Ik merk wel dat een aantal mensen hier bezig zijn met zaken waar ik echt 0,0 verstand van heb (webshops bijv.) dus op die posts reageer ik niet.
Yucca schreef:
Dus ik kan mijn 3 privé-rekeningen bij de Rabobank behouden en daarnaast 1 privé-betaalrekening en 1 spaarrekening openen bij de ASN bank (voor mijn bedrijf)?

Ja, dat kan. Ik vind zelf het voordeel van alles bij 1 bank, dat ik in internetbankieren alle rekeningen bij elkaar heb en dat overboekingen tussen privé en zakelijk meteen zichtbaar zijn. Bij overboekingen tussen verschillende banken, ben je je geld altijd even 'kwijt'.
XoNo schreef:
Dit is een leuk:
http://browsershots.org/
Hier kun je website in verschillende browsers laten testen, je krijgt er dan print screens van te zien.

Dat is een handige link. Bedankt! :)
Hilda79 schreef:
Frozenstar schreef:
Ik zou, om niet het idee te wekken dat je maar 1 gezin hebt geshoot, het verschillend maken Hilda :j

Echter laat je wel zien dat mensen bij je terug komen en dus tevreden zijn.

Dat is de gedachtengang van een ondernemer, niet van de gemiddelde klant denk ik.....
pmarena schreef:
zijn er geen goede beginners die het voor een appel en een ei doen en dan in ruil alles op de foto mogen zetten en gebruiken voor hun portfolio om zo makkelijker nieuwe klanten te trekken ? :P

Dat is precies het argument waar heel veel 'klanten' mee komen. "Het is een mooie kans voor je", "Het is reclame", "Als je goed werk levert, ga ik je bij al mijn relaties/vrienden aanbevelen" etc, etc.
Veel beginnende ondernemers trappen daar in en blijven in het gratis/goedkope circuit hangen, wachtend op de grote doorbraak.....

Wij hebben vorig jaar de tuin laten doen. Hovenier heeft een ontwerp gemaakt o.b.v. onze behoorlijk gedetailleerde wensen. Kosten voor het ontwerp weet ik niet meer, maar die vervielen als we het werk door hen lieten uitvoeren.
Hilda79 schreef:
Welke vinden jullie het mooiste?

De 3e.

Ik geloof dat ik weer bij ben. :D
Nog even een paar dingen afwerken en dan met een paardje naar het bos. De zon schijnt!
Dat vind ik zooooo geweldig aan eigen baas zijn. Gebruik kunnen maken van de mooie momenten overdag om met de paarden iets te doen en dan 's avonds nog een paar uurtjes werken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:30

JolandaS schreef:
Ja, dat kan. Ik vind zelf het voordeel van alles bij 1 bank, dat ik in internetbankieren alle rekeningen bij elkaar heb en dat overboekingen tussen privé en zakelijk meteen zichtbaar zijn. Bij overboekingen tussen verschillende banken, ben je je geld altijd even 'kwijt'.

Heb jij privé en zakelijk dan bij elkaar staan? Of heb je een privé rekening voor je zakelijk gebruik?
Ik moet namelijk nu nog eerst inloggen op zakelijk en dan weer op privé om het te controleren en zo!
Zou idd wel veel fijner zijn als het allemaal zichbaar is bij inloggen!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:44

Zakelijk heb ik een Ondernemerspakket en een BedrijfsTeleRekening.
Ik heb al een paar jaar in mijn Internetbankieren-overeenkomst alle rekeningen bij elkaar, zakelijk én particulier. Ben vorig jaar van mijn oude Rabo naar de Rabo hier in het dorp overgestapt en daar snapte ze niet dat dat bij elkaar zat. Op de afdeling Partculieren weten ze nl. niks van Bedrijfsproducten en bij Bedrijven weten ze niks van particuliere rekeningen. Dan weten ze niet wie je moet helpen..... :o
't Zou best kunnen dat nieuwe overeenkomsten niet gecombineerd kunnen zijn, maar dat ze bij mij de bestaande situatie hebben overgenomen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:59

yucca ik bedoelde het in die zin dat je steeds tegen pmarena in gaat ipv dat je zegt, gut daar zit wat in, ik ga zorgen dat mensen dat gevoel wat ze bij een ander missen bij mij juist wel vinden.
ik ga dat "het kost zoveel" zo benaderen dat het lijkt of ik veel goedkoper ben dan mijn concurent.
Jouw kant van het verhaal heb je helemaal klaar, maar vergeet niet te kijken naar de kant van de klant en daar op in te spelen want dat is zo belqangrijk.

Ik heb geen flauw idee of bij mij de prive en zakelijke rekeningen bij elkaar op 1 account kan eigenlijk.
Heb mijn zakelijke rekeningen iig wel op 1 account. erg handig idd alleen wel opletten dat je in de dropdownbox de juiste rekening selecteerd voordat je een factuur betaald :+

is het mogelijk om met twitter een prive bericht naar iemand te sturen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:15

Je kunt de Rabo gewoon even bellen hoor , dan zetten ze zo al je rekeningen zichtbaar op een rijtje onder elkaar :)

Alleen zijn ze dan natuurlijk wel weer zo sneaky dat je dan voortaan met je zakelijke pas in moet loggen...en dan ook weer betaald voor elke klik die je doet :P

Yucca :

zoals ik bedoel is het niet dat je voor een appel en een ei moet werken , natuurlijk niet , je moet er wel van kunnen leven als het echt je enige inkomstenbron is :P

Maar laten we wel wezen : ik ben in principe een potentiele klant , zit af en toe wel te overwegen of ik er iemand bij ga halen , ik ben dus iemand die binnen te halen is zeg maar :)

En als ik jouw site opzoek (best nog even zoeken :P ) dan zie ik daarop wat bij de meeste sites het geval is : wat pagina's met tekst , dat klinkt op zich prima +:)+ , maar ik wil RESULTATEN zien , je wilt als potentiële klant toch zien wat iemand zoal gemaakt heeft , dat is toch logisch ?

En dat mis ik bij de meeste aanbieders , ook bij jou :)

Ik zie nu geen enkele reden om naar jou toe te gaan i.p.v. iemand die het (nog) voor een vriendenprijsje doet , want op jouw site zie ik niks dat mij meer vertrouwen moet geven dan bij de eerste de beste die net begonnen is met ontwerpjes maken..... je laat geen meerwaarde zien van de ervaringen en klussen die je al achter de rug hebt :)

Zo'n actie van een gratis boom is hartstikke leuk , maar die boom kan mij gestolen worden eerlijk gezegd , voor 2 tientjes haal ik een boompje , en misschien wil ik wel geeneens een boom :P

Ik wil kunnen zien wat iemand zoal maakt , als je al jaren bezig bent en bijzonder mooi ingerichte tuinen hebt ontworpen dan moet je daarmee showen :j

Anders val je niet op tussen de grote massa waar toch al te weinig resultaten van te zien zijn , waarom zouden ze dan naar jou toe gaan en niet naar 1 van de anderen ?

Niet vanwege een gratis boom :P

Ik bedoel het verder niet rot hoor , maar wil het alleen maar als tip mee geven dat ik als potentiële klant me niet bijzonder aangetrokken voel , terwijl jij wellicht een hartstikke geweldig super ontwerp zou kunnen maken !

Maar ik heb nu gewoon geen IDEE wat je zoal hebt gemaakt , wat je stijl is , of de combinaties die je maakt voor mijn gevoel "kloppen" , en ben ook wat terughoudend omdat ik bang ben voor een impasse , dat houdt mij nog het meeste tegen : wat nu als ik (als klant) niet verliefd wordt op een schets....en ook na de 5e schets nog met een knoop in mijn maag rond loop omdat ik nog geen 100% goed gevoel erbij heb , het gevoel krijg dat dit zonde geld is , en me ook schuldig voel omdat ik je laat werken terwijl het niet gaat lukken :P

Ik denk dat veel meer potentiële klanten hier mee zitten , als je hier een bepaalde geruststelling voor kunt geven waardoor het voor jou werkbaar blijft en voor de klant "veilig" aanvoelt , dan zou je best een hoop meer klanten kunnen trekken.

Bij de meeste aanbieders lees ik tussen de regels door wel dat zij er van overtuigd zijn dat ze een ontwerp kunnen maken dat geweldig in de smaak valt , maar ik als potentiële klant scheit in mijn broek dat het niet zo is en ik dan in een vervelende situatie terechtkom :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:32

De reden dat ik nog niet gevonden wordt in zoekmachines, is omdat ik dat bewust nog uit heb staan....Mijn site is nog totaal niet klaar, vandaar dat ik nog even niet teveel gevonden wil worden :D.

Dat mijn site dus ook nog niet volledig is (met resultaat foto's) is omdat ik bezig ben met het opstarten van mijn bedrijf. De lente en het groene seizoen komt eraan, dan ga ik naar oud-klanten toe om hun tuin te fotograferen, waarna ik dat ook op mijn site kan plaatsen. Ik zou het liever ook sneller willen, maar dat gaat gewoon niet. Volgens mij ga je een beetje voorbij aan het feit dat ik ontzettend beginnend ondernemer ben (ben in februari ingeschreven).....en dat ik alles nog op poten moet zetten. Werkervaring, opleiding heb ik daarintegen wel, en ik mag toch hopen dat dat ook vertrouwen geeft aan klanten. En daarnaast denk ik dat mijn meeste klanten via-via komen, en niet via mijn website.

Ik snap verder je verhaal volledig hoor (mensen willen plaatjes zien, gevoel krijgen) en ben het er ook mee eens, maar ik kan dat op dit moment nog niet bieden op mijn site, maar dat wil niet zeggen dat ik daar niet mee bezig ben.

En over de boom, tja, ik ben van menig dat er meer bomen in tuinen geplant zouden moeten worden. Het geeft (natuur)beleving in de tuin, ruimtelijkheid, schaduw, trekt vogels aan.... Ik vind dit een actie dat bij mijn bedrijf past, korting geven dat is makkelijk en kan iedereen. Een boom geven is een statement vanuit mijn bedrijfsfilosofie, laat ik daar van wat zien, is het weer niet goed ;)

Maargoed, genoeg over mij, haha dadelijk jagen we allemaal andere ondernemers weg!
(wel leuk trouwens hoor, dat je er zo mee bezig bent, waardeer je input ook zeer!)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:46

pmarena schreef:
Alleen zijn ze dan natuurlijk wel weer zo sneaky dat je dan voortaan met je zakelijke pas in moet loggen...en dan ook weer betaald voor elke klik die je doet :P

Ik betaal alleen maar als ik mijn zakelijke gegevens opvraag en voor zakelijke mutaties. Zolang ik alleen particuliere dingen doe, kost internetbankieren niks.

Kosten voor betalingsverkeer zijn bij mij algemene kosten die in mijn kostprijs doorberekend worden. Dat is toch overal zo?
Als ik ergens iets bestel, dan heb ik vaak de keuze uit: Ideal, acceptgiro, onder rembours. En daar hangen over het algemeen verschillende prijskaartjes aan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:08

Fijn dat het samen gezet kan worden! Dat zal ik ook eens gaan regelen! Maakt het wel wat makkelijker als elke keer in en uitloggen met mijn 2 verschillende passen!!

@Yucca: Leuke actie met die boom, maar misschien klinkt het raar, maar het geeft mij wel een groot vraagteken: Wat voor een boom? Er zit mijn inziens nogal verschil tussen een boom en een boom!
Trouwens, kom maar niet hier langs! Onze tuin is helemaal betegeld! Mijn vader houdt niet van tuinieren en mijn moeder kan het lichamelijk niet haha

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:13

Het wekt in ieder geval intresse :D Ik ga het nog even verder uitwerken, waarschijnlijk wordt het een boom t.w.v. ongeveer 100 euro, ik zal samen met de kweker even kijken naar een paar geschikte soorten (voor grote en kleine tuinen, die goed leverbaar zijn), waarschijnlijk een sierappel, fruit/notenboom, sering, judasboom, linde...

Jeetje mensen, die aardbeving/tsunami in Japan.....ik promoot de 'natuurbeleving', maar met dit op je netvlies is dat opeens een totaal ongepast woord...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:20

@ Holly ja dat kan mits het één van je eigen volgers is. Je kunt iemand die jij volgt niets sturen. Ten minste dat is mij nog niet gelukt.

@ 11a, klopt. Alleen vond ik de mogelijkheid van een 1,5 formaat bij printweb te leuk om niet te laten maken. Helemaal met de kleine aanpassing die ik heb gemaakt aan mijn logo. Daarbij heb ik nu ook foto's die mij erg goed bekoren en die ik langer goed kan gebruiken (m.i.).

@ Open Coffeeclubs. Trekt mij niet. Is vaak voor b to b markt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:27

Kan me voorstellen dat je in eerste instantie denkt: is niet mijn doelgroep, jij zit meer in de particuliere sector, maar de bedoeling is ook niet direct werk genereren bij de mensen die je daar treft. Maar dat mensen je naam weten, je eventueel kunnen tippen bij een ander (ja die en die gaat trouwen, ja mijn vrouw is zwanger....), het hebben over zaken die bij ondernemerschap horen, creatieve processen en natuurlijk gewoon gezellig kletsen :D

Ik vind het verrassend leuk, had ik eigenlijk ook niet verwacht. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:31

Jolanda :

bij mij liep het inloggen eerst via mijn privé-pas , en daar schrokken ze bij de Rabo best van toen ze er toevallig achter kwamen , want ik zou dan niet genoeg betaald hebben voor het gebruik van de site :P

Ik heb alleen af en toe een overschrijving van mij naar Duitsland en binnen Nederland , en van Nederlandse klanten naar mij.
Doe nog niet eens aan andere manieren van betalen....puur een ouderwetse overschrijving.

Dit omdat ik toch eerst contact met klanten wil(de) hebben zodat ze niet zomaar wat bestellen en dan achteraf blijkt dat het een vrij...ehm.....onhandige keus was voor hun situatie , bvb. een maat 2 zadel voor een Shetlander ofzo , je hebt er klanten bij.... :P

Maar toch liggen mijn "Rabo kosten" die ze er vrolijk elk kwartaal vanaf schrijven , toch altijd minstens rond de 100 euro...zit je toch op 400 euro per jaar , en dan doe je dus nog niks bijzonders :=

Yucca : Dat klinkt wel gaaf inderdaad , als je er nog wat tuinen op kunt zetten van "oude" klanten , en zo hoe je het zegt met die boom klinkt het ook wel leuk inderdaad :j

Vind ik ook hoor , heerlijk juist met veel groen en een boom hier en daar.... we hebben hier de stal zelfs om de 2 grote bomen die er al stonden , heen gemetseld , die is nu in L-vorm geworden :P

En ik wil nog graag een treurwilg , haha , maar dat wordt misschien een beetje overdreven :P

Sering is ook altijd leuk inderdaad , ruikt nog eens zalig ook :j

Appelboom in de andere tuin heb ik omgezaagd van de winter :o Staat nu alleen 1 klein fruitboompje dat overgebleven is van het overwoekerde en wat verwaarloosde Borneo dat het was....kon vorige zomer niet eens zien dat het er stond :P

Maar fruit is ook altijd leuk in de tuin , heerlijk ook frambozen enzo , vooral die gele , mjam !!

Okee , ik draaf een beetje door geloof ik , zal wel komen door het lekkere weer en de bagger die overal rond het huis opdroogt en er om vraagt om nu eens omgetoverd te worden tot een mooie tuin , haha.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:40

Bedankt voor de tip over het samenvoegen van de rekeningen! Over 5 minuten is het geregeld!

De aardbeving is inderdaad echt heel heftig! Ik hoop dat het in de landen eromheen niet veel schade lijden! Maar die beelden... Brr...

@Yucca: Misschien inderdaad wel een goed idee om er een bedrag aan te hangen, zodat het duidelijk is dat er keuze is!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:22

Ik heb geen tijd voor radio tv of krant, dus kan er niets over zeggen.
Ik mag blij zijn als ik mijn kont af kan vegen na de grote boodschap.
Als ik ergens aan begin kan het momenteel maar half half gedaan worden, zelfs hier kan ik niet overal op reageren omdat ik weer onderbroken wordt. Ach ja...

11A zit je nu op de ijsbaan?

pmarena is vind jouw teksten altijd heel prettig en duidelijk. Lekker door blijven doen zo! :j
Hoe is het afgelopen met je smalle strookje wei?

Yucca mag ik de boom niet zelf uitkiezen dan? En wat doe je als ik zou zeggen, ik wil die boom niet, doe mij het geld maar ;)
Als ik je goed begrijp ben jij heel erg bezig met waar dingen van gemaakt zijn enzo. Komt dat in je werk ook terug? Dat je tuin dingen ook graag van bepaalde materialen zou willen zien?
Ik bedoel, ben jij de tuinontwerpster waar ik terecht kan als ik ook graag alleen maar goede materialen gebruikt wil hebben?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:35

Ik geef een aantal soorten door die binnen mijn visie en budget past, de uiteindelijke keuze wordt bepaald door wat er in het ontwerp/de tuin/de grondsoort/de wensen van de eigenaar past.

Ik ben wel bezig met 'duurzaamheid' ja, niet overdreven maar wel bewust. Enja, dat komt ook terug in mijn werk, al overdrijf ik dat niet. Je kan niet van álles uitzoeken hoe belastend dat is voor het milieu, maar wel je logische verstand gebruiken. Materialen gebruiken die uit de regio komen bijvoorbeeld (baksteen bijvoorbeeld) of juist afvalmateriaal (hout) of kringloop-tweede hands materialen.

Ben je zo druk ja, poe tis wat, zelfstandige!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:37

haha, ik zit niet op de ijsbaan, gewoon thuis op kantoor (Internationaal internetten zou ik waarschijnlijk ook niet doen... Veel te duur haha!), maar ik heb wel op mijn tweede scherm live de WK Afstanden aanstaan! Ik vind het veel te leuk om niet te volgen! Zeker met de 1500 meter van zojuist!!!

Maar dan heb je het echt wel super druk! Deels niet erg natuurlijk, maar je moet ook je eigen tijd in de gaten houden!!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:39

Yucca schreef:
Kan me voorstellen dat je in eerste instantie denkt: is niet mijn doelgroep, jij zit meer in de particuliere sector, maar de bedoeling is ook niet direct werk genereren bij de mensen die je daar treft. Maar dat mensen je naam weten, je eventueel kunnen tippen bij een ander (ja die en die gaat trouwen, ja mijn vrouw is zwanger....), het hebben over zaken die bij ondernemerschap horen, creatieve processen en natuurlijk gewoon gezellig kletsen :D

Ik vind het verrassend leuk, had ik eigenlijk ook niet verwacht. :D

Jeeh daar zeg je wat. Stom hoor zo had ik het nog nooit gezien. Thanks.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:45

Mooie aan Open Coffee is ook dat je er zonder aanmelden heen kunt en als je het niets vind niet meer hoeft te gaan. Enige wat het gekost heeft is tijd en wat te drinken :+

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:49

Die 'open coffee' meetings klinken interessant :j

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:17

pmarena schreef:
Jolanda :
bij mij liep het inloggen eerst via mijn privé-pas , en daar schrokken ze bij de Rabo best van toen ze er toevallig achter kwamen , want ik zou dan niet genoeg betaald hebben voor het gebruik van de site :P

Ik heb alleen af en toe een overschrijving van mij naar Duitsland en binnen Nederland , en van Nederlandse klanten naar mij.
Doe nog niet eens aan andere manieren van betalen....puur een ouderwetse overschrijving.

Maar toch liggen mijn "Rabo kosten" die ze er vrolijk elk kwartaal vanaf schrijven , toch altijd minstens rond de 100 euro...zit je toch op 400 euro per jaar , en dan doe je dus nog niks bijzonders :=

De berekening van de kosten vind plaats op rekeningnivo. Inloggen in internetbankieren kost niks. Pas als je 'in' de zakelijke rekening gaat.

Ik weet natuurlijk niet om hoeveel transacties het bij jou gaat, maar bij mij liggen de bankkosten veel lager.
Als ik jou was, zou ik eens bij de bank vragen om een specificatie van de kosten en bekijken of er mogelijkheden zijn om de kosten omlaag te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:48

De details weet ik er inderdaad niet van , staat nog op m'n to-do-list inderdaad om dat eens goed uit te zoeken. Ik begreep wel dat ik al iets van 8 cent betaal elke keer dat ik online een pagina van de rekening bekijk...pagina terug : weer 8 cent. enz. Dat zal ook nog best wel aantikken.

Maar ik moet het inderdaad eens opvragen :j

Holly : dat je dat nog weet :D

Wel een beetje off-topic maar goed :o
Dijkwei is aangekocht , hebben we als buitensporig cadeau van mijn ouders gekregen , echt superlief !!

En de huurwei die tegen het huis aan ligt daarvan hebben we per 1 januari nu ook de huur over kunnen nemen , dus iets meer zekerheid dat het inderdaad ook duurzaam goed kan , paardjes aan huis :)

Ik heb nu ook de zaak aan huis , echt ge-wel-dig fijn is dat , je voorraad gewoon achter een deurtje in je huis , zonder dat je er speciaal naartoe moet "afreizen" :P

Het 1 en ander moet nog wel allemaal wat mooier ingedeeld worden zodat ik ook eens klanten kan gaan ontvangen , dat wil ik nu nog absoluut niet omdat het echt nog zo'n magazijn is , dat is te prutserig om iemand spullen te laten zien :)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:20

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:26

Bedankt , lief dat je het opgezocht hebt :)

Maar die heb ik hier ook liggen , net als van de ING , maar echt uitgezocht heb ik het dus nog niet , moet nog een keer een echt overzicht voor mijzelf opvragen waar dat bedrag nu precies vandaan komt :)