Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:48

Super Qizz gefeliciteerd :)

Ik heb vandaag ook weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan, was niet helemaal mijn richting, maar ja je moet toch wat.....

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:10

Gefeliciteerd Qizz *\o/* *\o/*
Volgens mij krijg je reiskostenvergoeding obv OV; dus een tegemoetkoming in de kosten die je zou maken als je met OV zou reizen.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:18

Super Qizz!!! Gefeliciteerd en geniet ervan!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:23

Qizz wat fijn dat je een baan hebt! Gefeliciteerd! :#

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:24

Bedankt!!!!

Patpen... Maar hoe moet ik dat precies zien? Zag dat een maandkaart bus 172 euro kost.... Krijg je dan een deel vergoed voor de auto?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:27

Woon- werk kilometers is vaak € 0,19, en openbaar vervoer op basis van de gemaakte kosten je levert dan de kaartjes in.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:29

ik mag me hier nu ook gaan aansluiten!
Vandaag gesprek gehad met mijn baas..
Helaas moeten we stoppen. Niet betrekking tot mijn functioneren maar helaas geen werk te doen en geen geld dus... :(

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:41

Diana_Mabel schreef:
Woon- werk kilometers is vaak € 0,19, en openbaar vervoer op basis van de gemaakte kosten je levert dan de kaartjes in.

Klopt. Maar in mijn voorstel staat alleen maar vergoeding woon werkverkeer op basis van OV. Vandaar dat ik schrok. Help krijg ik niks met de auto :-D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:44

Qizz schreef:
Bedankt!!!!

Patpen... Maar hoe moet ik dat precies zien? Zag dat een maandkaart bus 172 euro kost.... Krijg je dan een deel vergoed voor de auto?

Fiscale aspecten van reiskostenvergoeding
De werkgever mag onbeperkt reiskostenvergoeding aan de werknemers verstrekken. Door de fiscus zijn er echter wel grenzen gesteld aan de vergoeding die maximaal onbelast verstrekt mag worden. Geeft de werkgever een hogere vergoeding, dan is dat belast loon waarover loonheffing verschuldigd is (belasting en premies voor de sociale verzekeringswetten).

Werknemer reist met eigen vervoer (bijvoorbeeld auto, fiets, bromfiets, lopend, etc.)
De werkgever mag € 0,19 per gereisde kilometer woon-werk onbelast verstrekken. Het gaat daarbij om de kilometers die gereden worden volgens de meest gebruikelijk route van de woonplaats naar het werk. Eventuele omrij-kilometers die om privé redenen worden gereden, mogen niet onbelast verstrekt worden. Dit zijn bijvoorbeeld kilometers om een kind naar het kinderdagverblijf te brengen.

In de CAO staat hoeveel je krijgt aan reiskosten. Vaak is het een cluster:
tot 10 km: zoveel
11-20 km: zoveel
21-40 km: zoveel
41+: zoveel
Dus als je wilt weten wat je kunt verwachten aan reiskostenvergoeding: zoek eens op internet naar je nieuwe CAO en snuffel eens rond bij de reiskosten. Eigenlijk staan alle CAO's wel online.

Edit: bank was het toch waar je gesolliciteerd hebt? In CAO bankwezen staat:
Reiskosten woon-werkverkeer
De werknemer ontvangt een tegemoetkoming in de kosten van het dagelijks heen en weer reizen van de woning naar de standplaats, die is gebaseerd op de volgende regels:
– de af te leggen afstand wordt bepaald via de meest gebruikelijke route. Ten hoogste 60 km wordt hierbij in aanmerking genomen;
– bij de berekening wordt uitgegaan van de goedkoopste tarieven van het openbaar vervoer.
Laatst bijgewerkt door patpen op 10-06-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:45

denk dat je dan alleen ov krijgt. misschien is het onderhandelbaar als je kan aangeven dat ov geen optie is.

voor die 2 maanden heb ik ook gewoon alle ov kosten terug gekregen (stond ook in me contract). vaak doen ze je jaarkaart/maandkaart of zelfs losse kaartjes vergoeden.
geen haar op me hoofd die er aan dacht om met de auto rotterdam centrum in te willen (kantoor lag naast station blaak erg ideaal)

interessant patpen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:47

Is er misschien iemand hier die is een blik zou willen werpen op mijn c.v.? Ik twijfel een beetje of het handig is hoe ik mijn c.v. heb aangepakt (hoewel ik er nog nooit commentaar op heb gehad), maar o.a. aan hetgeen wat ik over het bedrijf neerzet in mijn c.v.. Of dit belangrijke punten zijn etc.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:49

Ier_ schreef:
Is er misschien iemand hier die is een blik zou willen werpen op mijn c.v.? Ik twijfel een beetje of het handig is hoe ik mijn c.v. heb aangepakt (hoewel ik er nog nooit commentaar op heb gehad), maar o.a. aan hetgeen wat ik over het bedrijf neerzet in mijn c.v.. Of dit belangrijke punten zijn etc.

Ik wil er wel eens naar kijken :). Pb maar!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:52

Stuur 'm zo. :) Moment. Thanks alvast.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:56

Oke patpen thanx.... Ja heb al rondgeneusd maar heb zo springwedstrijd en zit op mn mobiel nu ;-). Nou ben al lang blij als ik wat zou krijgen. De Gemeente had doodleuk geen reiskostenvergoeding met de auto. 100 Km per dag! niet leuk meer. 60 Km zou prima zij.n moet ik er 20 per dag zelf bijdoen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:58

Ier als je nog een mening wilt, mag je je CV naar mij ook altijd doorsturen; ik ben gewend nogal veel CVtjes te zien :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:59

kynshiri schreef:
Ier als je nog een mening wilt, mag je je CV naar mij ook altijd doorsturen; ik ben gewend nogal veel CVtjes te zien :)

Bedankt!
Zie pb. :)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:08

Gefeliciteerd Quizz!!!

Ik ben ook onder de pannen (naja, kan nog wel wat aanvulling bij) :D Ben net aangenomen bij TNT post. Is maar 8 uurtjes in de week, maar dat is beter dan niks en vooral zonder WW!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:10

Eefke85 schreef:
Gefeliciteerd Quizz!!!

Ik ben ook onder de pannen (naja, kan nog wel wat aanvulling bij) :D Ben net aangenomen bij TNT post. Is maar 8 uurtjes in de week, maar dat is beter dan niks en vooral zonder WW!

Fijn!
Jij ook gefeliciteerd! *\o/*

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:13

Eefke ook gefeliciteerd!!

Ik ben toch zo blij dat ik mn 32 uur ipv fulltime heb doorgedrukt. Heerlijk. Want met 2 uur reistijd per dag vind ik dat zat. Help nog ca. 4 uur per week kennisen en dan zit je ook wel vol met 45 uur en een paard ;-)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:14

Qizz gefeliciteerd *\o/* Helemaal super!

Ik heb alweer een afwijzing binnen.....bleeeeeeeeeeeee
Volgende week zoek ik wel verder, heb nu een paar dagen ATV , sollicitatietechnisch gezien :D

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:34

Dank jullie wel :D

Dinsdag nog wel een afspraak met het UWV, misschien kan mn werkcoach nog wat voor me doen aan extra uurtjes ergens anders.
Ga in ieder geval wel flink klagen over die stomme overheidsregeltjes! Vind het gewoon echt belachelijk dat als je voor een uitzendbureau werkt en je bent aan het einde van fase A, dat ze je er gewoon uit kunnen gooien terwijl fase A onderbroken was en je dan geen recht hebt op WW omdat je daar 26 weken voor moet hebben gewerkt en niet onderbroken........
(mijn voorbeeld: 5 maanden productiewerk, bedrijf dicht vanwege zomervakantie, na een week ander werk gevonden, was invalwerk, dit 5 maanden gedaan en toen moest ik eruit, 3 weken thuisgezeten voordat ik weer bij het eerste bedrijf aan de slag kon, nu weer 5 maanden gewerkt, einde fase A en geen WW....... Vinden jullie dat eerlijk? Het lag namelijk niet aan mij dat ik eruit wilde en het bedrijf wilde dat in eerste instantie ook niet)
Sorry hoor, maar het zit me gewoon behoorlijk hoog. Als ze me nog 2 maanden hadden laten werken daar had ik gewoon mn 40 uur gehad en daarna was ik zowiezo weg geweest ivm opleiding.....

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:22

Maar je moet van de afgelopen 36 weken er 26 weken van gewerkt hebben, dat is toch de regel? Voldoe je daar dan wel aan? :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:29

Ik ga weer eens een reintegratie traject in, krijg weer eens sollicitatie training :z :z :z en mag gaan werken voor mijn bijstandsuitkering. Heb 3 maanden om van dit een echte baan te maken/vinden.

Het is via een bedrijf dat speciaal is voor mensen met bv een handicap, geestelijke achterstand en ook om normale mensen weer op de arbeids markt te helpen. Ze hebben ook een hele grote werkplaats voor mensen met een (geestelijke)beperking. De receptie werd ook gerund door deze mensen :D . Voor deze mensen natuurlijk fantastisch maar terwijl ik zat te wachten voelde ik me er absoluut niet thuis en was ik het liefst weggelopen.
De man met wie ik het intake had was een leuke man. Zat in een rolstoel en begreep mij goed. Hij zag mijn cv en was echt verbaasd . Hij krijgt zelden mensen met zo'n cv(veel werkervaring), over het langdurig thuiszitten hield maar zijn mond maar ik wist wel wat ie bedoelde. Ook mijn verhaal over de mislukte reintegratie van vorig jaar was van de zotte. Hij kon mij vertellen dat ik gewoon niet over kon stappen omdat dat gewoon tijd ging kosten bij het werkbedrijf.nl ipv dat het echt om geld zou gaan.
Hij begreep mij dan ook volkomen dat ik het zo'n geldverspilling vond ongeacht of ik werk had gevonden of niet. Tevens vroeg hij of ik niet teveel solliciteerde toen hij mijn lijst zag.

Woensdag moet ik weer heen voor het tekenen van ene contract. Ik krijg dan weer hulp van een coach, er gaat bemiddeld worden en ik krijg een taak/baan die ik niet mag weigeren.
Mijn rug beperking is ook besproken en eerlijk is eerlijk ik ben nu eindelijk eens serieus genomen. Geen poespas eromheen gewoon duidelijk wat wel en wat niet kan.
Moet 2 soll. in de week doen en mag de zoveelste soll training gaan volgen. Let op gaan ze weer mijn cv wijzigen }>

Nou ja tot zover..word vervolgd.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:20

oliebol Cowgirl! Alles is moeten en jou word niks gevraagd....

@ spekkie, ja, daar voldoe ik wel aan. Heb in 1,5 jaar in totaal 4 weken niet gewerkt, de rest gewoon wel gewerkt.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:04

Gefeliciteerd Qizz!