[HK] VWO Eindexamen 2010 VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:33

Kom op Sita, verlies de moed niet! Nog even doorzetten. Je gaat er écht spijt van krijgen als je nu opgeeft. Vooral als blijkt dat je zakt op een (paar) tiende(n)!! KOM OP!! :(:)

Ilsiie

scheikunde heb ik op zich wel goede hoop voor, geef paar meiden bijles en dat gaat wel goed op zich, maar tsja, nou moet ik 't zelf ook nog maar voor elkaar zien te krijgen :Y)

Engels wordt rampenplan, ga hooguit wat teksten oefenen nog..

SanderD

Phylos, massaspectrometrie is inderdaad met die piek-grafieken, die door de verschillende zwaarte van de moleculen veroorzaakt worden. :j

@Nueve: Geen idee of dat niet mag, mijn leraar zegt dat ieder jaar tegen zijn leerlingen. :+ Volgens mij doet de commissie ieder jaar zo'n uitspraak.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:34

Ik vond ook veeel te weinig kansberekening bij A. Ben ik ook helemaal niet goed in, maar heb er wel héél hard op geoefend. Vond de onderdelen echt raar verdeeld hoor...

Sita_xx

jaa. Maar waar haal ik de tijd vandaan? ik moet scheikunde nog doen economie nog doen en heb vet koppijn. voor economie is mij nog steeds niet duidelijk wat wel en niet moet, dus ik wordt gek :(

ZZZZZ

Bonaire schreef:
Jongens, morgen scheikunde, donderdag eco en duits. Wanneer moet ik duits en eco gaan leren? Morgennacht? Probleem!

dat probleem heb ik vandaag, morgen sk en te

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:35

Bonaire schreef:
Jongens, morgen scheikunde, donderdag eco en duits. Wanneer moet ik duits en eco gaan leren? Morgennacht? Probleem!

ja dat probleem heb ik ook!
Ga van 7 tot 8 nog met scheikunde bezig
van 8 tot 10 met economie (ga ik dus beginnen)
en dan eventueel van 10 tot kwart voor 11 nog even scheikunde
Morgenochtend nog economie leren en misschien iets van scheikunde
duits ga ik geen examen van maken. Ik maak morgenavond wel 2 teksten zodat ik er wel een beetje inzit.
en verder morgen heeeeeel veel economie leren en een examen maken.

Anoniem

Kan iemand mij massaspectometrie goed uitleggen ? Ben al dagen aan het googlen en vind niks..

Joonsel

Ik ga mezelf ff bannen en scheikunde doen!

FantasyB

Hoi :)

Peperkroket

Argh ik moet ook nog eco leren en ak...

Kiki

Phylos schreef:
Ik ben trouwens ook super slecht in die uitrekensommen, heeft iemand daar goede tips voor?

Goed kijken welke gegevens je hebt en wat je daar mee kunt berekenen. Reactievergelijkingen opschrijven zodat het duidelijker wordt.
En als je bijvoorbeeld de molaire massa weet en het volume, meteen het aantal mol berekenen; daar krijg je al punten voor..
Gewoon zoveel mogelijk invullen en opschrijven! :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:36

Weet je het principe wel ongeveer, of heb je er helemaal geen aantekeningen van?
Ik heb een mooie stencil daarover, die kan ik misschien overtypen. :j

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:36

Sander_ schreef:
Phylos, massaspectrometrie is inderdaad met die piek-grafieken, die door de verschillende zwaarte van de moleculen veroorzaakt worden. :j

@Nueve: Geen idee of dat niet mag, mijn leraar zegt dat ieder jaar tegen zijn leerlingen. :+ Volgens mij doet de commissie ieder jaar zo'n uitspraak.

Dat doen volgens mij alle leerlingen, dus tessa ik zou hier niet een té grote conclusie uit trekken.
Het IS gewoon zo dat deze onderwerpen áltijd 90 procent van de stof is (wat wil je anders vragen...? ), en of dat dan door een lid uit de commissie is of een exlid of een conclusie van iemand die oude examens heeft bekeken, dat weet je niet. Ik denk dat het wel meevalt.
Als ik de examens van de afgelopen 5 jaar zou analyseren zou ik precies op de zelfde conclusie uitkomen hoor :)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:37

kan iemand mij met 100 % zekerheid vertellen of elasticiteiten gtk tk to en belastingen enzo wel of niet moeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:38

Sander_ schreef:
Weet je het principe wel ongeveer, of heb je er helemaal geen aantekeningen van?

Het heeft nooit ergens in de modules gestaan [doe pilot examen] maar het is wel examenstof. HEEL handig dus.

Ik weet dus 10x niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:39

Flowerpull schreef:
Sander_ schreef:

Dat doen volgens mij alle leerlingen, dus tessa ik zou hier niet een té grote conclusie uit trekken.
Het IS gewoon zo dat deze onderwerpen áltijd 90 procent van de stof is (wat wil je anders vragen...? ), en of dat dan door een lid uit de commissie is of een exlid of een conclusie van iemand die oude examens heeft bekeken, dat weet je niet. Ik denk dat het wel meevalt.
Als ik de examens van de afgelopen 5 jaar zou analyseren zou ik precies op de zelfde conclusie uitkomen hoor :)

Ik dacht dat het geen conclusie was? Maar een directe uitspraak van iemand die nu nog in de commissie zit?

Phylos

Sander_ schreef:

oeh een stencil van massaspectrometrie? Ik zou wel interesse hebben. Wij hebben die hoofdstukken nogal afgeraffeld

Flowerpull

Sita_xx schreef:
kan iemand mij met 100 % zekerheid vertellen of elasticiteiten gtk tk to en belastingen enzo wel of niet moeten?

Geen idee, maar staat dit niet in de syllabus? Dan weet je precies wat wel en niet moet :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:40

Flowerpull schreef:

:') Inderdaad niet alleen gaan leren wat ik nu zeg, anders heb ik het dadelijk gedaan. :D
Meer weet ik ook niet dan dat onze leraar dit heeft gehoord, ik ken zijn bron niet behalve dat hij dat van hoger hand heeft, maar je weet natuurlijk niet of zo'n bron ook betrouwbaar is.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:41

Sander_ schreef:
Mijn leraar heeft in de examencommissie gezeten en hoorde van zijn oud-collega's het volgende:
- veel nadruk op aparatieve analyse (spectometrie etc.)
- blokschema's
- veel zuur/base en redox

Dus ik hoop niet zoveel isomerie etc. :j

Tess:
"heeft in commissie gezeten" --> je weet niet hoeveel die gene deed en wat voor functie diegene had
"hoorde het volgende" --> iemand heeft dus een conclusie getrokken
"oud-collega's" --> je weet niet wat voor functie die collega's hebben (wie weet zijn ze schoonmakers :+ )
En je weet niet waarop die oudcollega's dat gebaseerd hebben, wat zijn veel nadruk vinden etc.

Ik zou het iig niet té letterlijk nemen. Onze leraar zegt ook zo vaak dat hij zeker weet dat ze iets vragen, of dat hij heeft vernomen dat...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:42

Dan zal ik het even voor jullie overtypen, het is ongeveer 1 A4tje.

Nueve schreef:
Ik dacht dat het geen conclusie was? Maar een directe uitspraak van iemand die nu nog in de commissie zit?

Inderdaad gewoon een nota waar de nadruk op ligt. Aan mijn leraar verteld als ex-lid van de commissie zijnde, maar degene die het verteld heeft aan hem ken ik dus niet... dus ik kan er verder ook geen waardeoordeel over geven. 8-)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:43

Sander_ schreef:
Dan zal ik het even voor jullie overtypen, het is ongeveer 1 A4tje.

Nueve schreef:

Inderdaad gewoon een nota waar de nadruk op ligt. Aan mijn leraar verteld als ex-lid van de commissie zijnde, maar degene die het verteld heeft aan hem ken ik dus niet... dus ik kan er verder ook geen waardeoordeel over geven. 8-)

Very nice als je dat zou willen overtypen! :):)

Ik heb net mn halve aantekeningenschrift van leiden ingescand voor iemand, iemand daar interesse in?
Zijn de ondewerpen over isomerie, biochemie, polymeren, en half/totaal vergelijkingen opstellen bij Redox.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:44

ik ga even eten, doei

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:44

Kan iemand met sk mij extinctie uitleggen? (sk examen 2006-I vraag 24) ik niet snap niet