[HK] VWO eindexamen 2010 VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:51

Bij ons kun je in de bovenbouw havo/vwo het ene jaar kiezen tussen snowcamp/Barcelona/Parijs/Praag en het andere jaar uit survivalcamp/London/Rome/Berlijn-Krakau.
Voor Rome heeft gymnasium voorang. En voor de rest heeft de vierde klas heeft voorrang want die zijn nog nooit ergens heen geweest.

Isjtar

Onze tto reizen:
1ste: London. De reis zelf en de stad waren erg gaaf, alleen het hostel was vreselijk :')
2de: Eastbourne. Was ook erg gaaf! We verbleven bij gastgezinnen. 's Ochtends gingen we naar een Engelse les en 's middags waren er andere invullingen :j
3de: Uitwisseling met Denen. Was ook erg leuk :D
4de: Niks
5de: Dublin. Was ook erg gezellig! :j
6de : ook niks :Y)

Oeh, dat klinkt ook leuk Carlijn!

Corinne14

Lucifer123 schreef:
astriidj schreef:
Net bij Echt Waar?! :
Voor een betere concentratie moet je een stukje achteruit lopen.

Misschien moet ik dat maar gaan doen voordat ik begin met leren en examens maken :P

Examenzaal achteruit inlopen :Y)

LOL _O- Zie het al helemaal voor me... _O-

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:52

Isjtar schreef:
Onze tto reizen:
1ste: London. De reis zelf en de stad waren erg gaaf, alleen het hostel was vreselijk :')
2de: Eastbourne. Was ook erg gaaf! We verbleven bij gastgezinnen. 's Ochtends gingen we naar een Engelse les en 's middags waren er andere invullingen :j
3de: Uitwisseling met Denen. Was ook erg leuk :D
4de: Niks
5de: Dublin. Was ook erg gezellig! :j
6de : ook niks :Y)

Oeh, dat klinkt ook leuk Carlijn!

lijkt me super, iedereen dan van die spanning af, lekker gezellig met zijn alle, is niet veel maar beetje om kampvuurzitten enzo. daarna woensdag het gala, daar kijk ik ook naar uit

AnoukvW

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:53

Misschien gewoon de komende dagen alleen nog achteruit lopen :D

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:54

AnoukvW schreef:
Ja met IB bedoel ik TTO, zo werd dat bij ons genoemd... omdat de eerste jaren veel meer engels was, maar uiteindelijk alle examens wel in het Nederlands...

Ooh oke eik dacht dat TTO echt tweetaling was, dat je andere vakken ook in engels kreeg? :+

Wij gaan ook met heel de examenklas op examenreis, echt zo leuk! Of nouja met bijna heel de examengroep, alleen mensen die per se niet meewilden gaan niet mee, voor de rest bijna iedereen!

Isjtar

Haha, zie het al helemaal voor me! _O-

Corinne14

Flowerpull schreef:
AnoukvW schreef:
Volgens mij doen best veel mensen hier TTO?

Nee ik doe geen TTO. Gewoon 'normaal' gymnasium, maar je kon als extra wel IB kiezen zegmaar. Dus in plaats van engelse lessen kreeg je dan IB lessen, maar voorderest wel gewoon alles nederlands :j

Nou ik doe geen TTO ... moest sowieso 5 min. nadenken voor ik snapte wat het betekende :o
Talen zijn niet echt mijn sterkste kant... heb zeg maar grote kans dat als ik zak, ik zak op mijn talen :=

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:55

Corinne, welkom bij de club! IK HAAT TALEN! :P

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:56

Corinne14 schreef:
Nee ik doe geen TTO. Gewoon 'normaal' gymnasium, maar je kon als extra wel IB kiezen zegmaar. Dus in plaats van engelse lessen kreeg je dan IB lessen, maar voorderest wel gewoon alles nederlands :j

Nou ik doe geen TTO ... moest sowieso 5 min. nadenken voor ik snapte wat het betekende :o
Talen zijn niet echt mijn sterkste kant... heb zeg maar grote kans dat als ik zak, ik zak op mijn talen := [/quote]

je bent niet de enigst hoor, ik heb het gegoogld, hebben wij niet op onze school dat schilt denk ik ook

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:57

Corinne14 schreef:
Talen zijn niet echt mijn sterkste kant... heb zeg maar grote kans dat als ik zak, ik zak op mijn talen :=

Hier hetzelfde probleem... Sta nu wel een voldoende, maar ook niet echt ruim.

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:58

AnoukvW schreef:

Haha, een lotgenoot *\o/* ... nee, ik vindt talen leren op school echt bagger, mijn engels op school hou ik met moeite op een 5, terwijl ik vorig jaar met veel gemak mezelf een maand met de engelse taal heb gered in Canada :roll:

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:59

Ja het spreken is het probleem ook niet bij mij... Dat lukt wel, spreek gewoon netjes Engels, misschien met een klein beetje hollands accent en soms fouten in de werkwoorden, rare zinsopbouw, maar elke engelsman begrijpt me...

Maar die teksten.....

Lucifer123

En dat heb ik nou ook.. Echt vervelend is dat.

ZZZZZ

Corinne14 schreef:
AnoukvW schreef:

Haha, een lotgenoot *\o/* ... nee, ik vindt talen leren op school echt bagger, mijn engels op school hou ik met moeite op een 5, terwijl ik vorig jaar met veel gemak mezelf een maand met de engelse taal heb gered in Canada :roll:

daar wil ik ook nog heen in mij leven!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:00

Corinne14 schreef:
AnoukvW schreef:

Haha ik ben ook geen held in talen, vooral engels is erg slecht. Maar toen mijn familie (ergens verre familie ofzo) uit amerika hier was, kon ik me met mijn engels ook prima redden :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:02

ik ben echt leek in tallen,
heb ook aan nog engels en nederlands, ik kreeg het zelf voor elkaar in de 2e! om fans super goed teleren en dan echt goed, al 2 weken van tevoren tebeginnen. dan haalde ik een 1.1.
nu sta ik een 5.8 voor engels, lezen kan ik wel. schilt dat ik 6 jaar engels onderwijs heb gehad vanaf mijn 3e ongeveer

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:04

Canada vond ik erg gaaf om heen te gaan. Zeker als 17jarige enkel met een vriendin :D De natuur is prachtig, echt probeer daar een buitenrit te maken! Geweldig <3 Heb 3 weken geholpen op een kamp, geholpen met de paarden en zelfs kinderen in het engels les gegeven. Zo gaaf! 8-) Alleen het eten is vreselijk en je mist echt cultuur? Alles is niet veel ouder als honderd jaar :wow:

AnoukvW schreef:
Ja het spreken is het probleem ook niet bij mij... Dat lukt wel, spreek gewoon netjes Engels, misschien met een klein beetje hollands accent en soms fouten in de werkwoorden, rare zinsopbouw, maar elke engelsman begrijpt me...

Maar die teksten.....

Tja denk ik dan... waarom leer ik nou engels, om me verstaanbaar te maken toch zeker?! En voor die teksten heb je dan wel woordenboeken en vertaalmachine's als ik ér echt niet uit kom, maar vooralsnog begrijp ik de teksten meestal wel... maar die examenvragen :?
Laatst bijgewerkt door Corinne14 op 22-05-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:04

Haha ik zit de hele tijd pacman te spelen op google :')

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:05

astriidj schreef:
Haha ik zit de hele tijd pacman te spelen op google :')

Goed voor de afwisseling na een dagje leren! :D

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:07

Carlijnnn schreef:
heb ook aan nog engels en nederlands, ik kreeg het zelf voor elkaar in de 2e! om fans super goed teleren en dan echt goed, al 2 weken van tevoren tebeginnen. dan haalde ik een 1.1.
nu sta ik een 5.8 voor engels, lezen kan ik wel. schilt dat ik 6 jaar engels onderwijs heb gehad vanaf mijn 3e ongeveer

FRANS... praat me er niet van ^) Hier dezelfde traumatische ervaringen met die taal... durf er bijna niet. meer op vakantie, geloof dat ze me nog niet eens zouden verstaan als ik vroeg om een crouisant :')

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:08

Corinne14 schreef:
Carlijnnn schreef:

FRANS... praat me er niet van ^) Hier dezelfde traumatische ervaringen met die taal... durf er bijna niet. meer op vakantie, geloof dat ze me nog niet eens zouden verstaan als ik vroeg om een crouisant :')

je ne par le pa fransai, die zin kan ik :P
gewoon in het engels verder, owja ik kan ook stokbrood hallen bij bakker, kan alleen iet verstaan hoeveel ik moet betalen, dus ze kunnen me afzettten

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:08

Zo blij dat je met de oude tweede fase niet verplicht in frans/duits examen hoefde te doen!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:09

AnoukvW schreef:
Zo blij dat je met de oude tweede fase niet verplicht in frans/duits examen hoefde te doen!

ik heb er ook geen, dislectie, dusja, mocht andervak ter compensatie, economie niet dat ik daar goed in ben. maar 5 is beter dan 2 :D

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:10

Dat mag iedereen volgens mij met NG/NT profiel... Bij mij zijn er maar heel weinig met een taal en NG...