Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Isjtar schreef:Onze tto reizen:
1ste: London. De reis zelf en de stad waren erg gaaf, alleen het hostel was vreselijk
2de: Eastbourne. Was ook erg gaaf! We verbleven bij gastgezinnen. 's Ochtends gingen we naar een Engelse les en 's middags waren er andere invullingen
3de: Uitwisseling met Denen. Was ook erg leuk
4de: Niks
5de: Dublin. Was ook erg gezellig!
6de : ook niks![]()
Oeh, dat klinkt ook leuk Carlijn!
AnoukvW schreef:Ja met IB bedoel ik TTO, zo werd dat bij ons genoemd... omdat de eerste jaren veel meer engels was, maar uiteindelijk alle examens wel in het Nederlands...
Flowerpull schreef:AnoukvW schreef:Volgens mij doen best veel mensen hier TTO?
Nee ik doe geen TTO. Gewoon 'normaal' gymnasium, maar je kon als extra wel IB kiezen zegmaar. Dus in plaats van engelse lessen kreeg je dan IB lessen, maar voorderest wel gewoon alles nederlands
Corinne14 schreef:Nee ik doe geen TTO. Gewoon 'normaal' gymnasium, maar je kon als extra wel IB kiezen zegmaar. Dus in plaats van engelse lessen kreeg je dan IB lessen, maar voorderest wel gewoon alles nederlands
Corinne14 schreef:AnoukvW schreef:Corinne, welkom bij de club! IK HAAT TALEN!
Haha, een lotgenoot... nee, ik vindt talen leren op school echt bagger, mijn engels op school hou ik met moeite op een 5, terwijl ik vorig jaar met veel gemak mezelf een maand met de engelse taal heb gered in Canada
Corinne14 schreef:AnoukvW schreef:Corinne, welkom bij de club! IK HAAT TALEN!
Haha, een lotgenoot... nee, ik vindt talen leren op school echt bagger, mijn engels op school hou ik met moeite op een 5, terwijl ik vorig jaar met veel gemak mezelf een maand met de engelse taal heb gered in Canada
AnoukvW schreef:Ja het spreken is het probleem ook niet bij mij... Dat lukt wel, spreek gewoon netjes Engels, misschien met een klein beetje hollands accent en soms fouten in de werkwoorden, rare zinsopbouw, maar elke engelsman begrijpt me...
Maar die teksten.....
Carlijnnn schreef:ik ben echt leek in tallen,
heb ook aan nog engels en nederlands, ik kreeg het zelf voor elkaar in de 2e! om fans super goed teleren en dan echt goed, al 2 weken van tevoren tebeginnen. dan haalde ik een 1.1.
nu sta ik een 5.8 voor engels, lezen kan ik wel. schilt dat ik 6 jaar engels onderwijs heb gehad vanaf mijn 3e ongeveer
Corinne14 schreef:Carlijnnn schreef:ik ben echt leek in tallen,
heb ook aan nog engels en nederlands, ik kreeg het zelf voor elkaar in de 2e! om fans super goed teleren en dan echt goed, al 2 weken van tevoren tebeginnen. dan haalde ik een 1.1.
nu sta ik een 5.8 voor engels, lezen kan ik wel. schilt dat ik 6 jaar engels onderwijs heb gehad vanaf mijn 3e ongeveer
FRANS... praat me er niet vanHier dezelfde traumatische ervaringen met die taal... durf er bijna niet. meer op vakantie, geloof dat ze me nog niet eens zouden verstaan als ik vroeg om een crouisant
![]()