Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het gemiddelde van onze klas was een 5.1, dus ik vond dat ik het nog best goed gedaan had, al ga ik hem toch maar herkansen. Ik ga nu van een 6.9 gemiddeld naar een 6.4...
Heb helemaal geen zin meer! We moesten het boek Aucassin et Nicolette lezen en nu 2 opdrachten kiezen. Ik moet nu nog iets schrijven over troubadours en welke rol ze spelen in het boek

Van Engels weet ik nog steeds niet hoeveel ik fout heb, we hebben ook al 3 weken oid geen Engels gehad.
Voelt echt heel stom. En dat de rest van het jaar.
Maarja, ik kan toch niet ruiken dat ze dat hebben gedaan, stond ook niks op de roosterwijzigingen. En nu heb ik om half 4 nog maar 1 uur les en nu weet ik niet wat ik moet doen...

RicardoOpa schreef:Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?

Super cijfers hoor 
- uitgerekend dat ik nu dus nog maar 39 dagen echt les heb.....
eng weinig! CE komt dan wel erg dichtbij inderdaad...
Dus wel de moeite waard geweest! Ik hád nog wel wat beter gekund, wat stomme foutjes gemaakt, maar ach... Heeft geen zin om me er nog druk om te maken denk ik zo 
NieneWiep schreef:RicardoOpa schreef:Wat is er nou zo moeilijk aan samenvatten? Ik had heel serieus mijn best gedaan op een oefenexamen samenvatten NE, krijg ik gewoon een 1.9 terug! Oké, hij telt dan wel niet mee, maar hoe moet dat dan op mijn eindexamen...?
Oefenen, oefenen, oefenen denk ik... Het is zo lastig om precies die zinnen eruit te halen die zij willen zien. Want als jij een bepaalde zin/woord niet hebt dan gaan er al meteen een heleboel punten af...
Maarja, heb dat sowieso wel vaak bij Nederlands docenten, dat zijn echt meesters in het afstraffen op details. Zo kan onze docente ongeveer 1 punt aftrek geven als je bij een debat bijvoorbeeld een keertje zegt: we hebben de beslissing gemaakt (oid) of als je een stopwoordje gebruikt, terwijl wij een keer een belachelijke ontdekking hebben gedaan over haar. Ze heeft het voor elkaar gekregen om binnen 40 minuten 77 x 'Laten we maar zeggen' te zeggen.
(En ja, dat hebben we geturfd en we zijn er vast nog wat vergeten, maar we hebben ons in ieder geval kostelijk vermaakt toen. Zeker toen ze doorkreeg dat we iets aan het turven waren, maar niet wist wat het was.
)