Dat is lastiger.. Maar nooit geleerd om te leren? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? (sorry als het gemeen overkomt, zo bedoel ik het niet )
astriidj
Geplaatst: 27-12-09 13:13
Mijn discipline is ook ver te zoeken, terwijl ik eigenlijk nog zo veel moet doen. Moet nog 2 hoofdstukken natuurkunde, 1,5 voor biologie, 1 hoofdstuk scheikunde, duits boekje lezen, pws
Hihi, dat valt dus tegen. want ik heb dan bijv een boek en dan denk ik van juh ik kan het wel doorlezen, dan doe ik dat en dan ben ik weer klaar. Maar ik kan niet écht leren, is moeilijker dan je denkt hoor. Hihi astrid, dan wil je niet weten wat ik nog moet doen. Al mn vakken helemaal.. zucht.
Ik moet ook nog al m'n andere vakken, maar daar kan ik het permitteren als ik daar niks voor doe.
Ilsiie
Geplaatst: 27-12-09 13:21
Astrid, dat valt toch nog best mee. Ruilen? (Lees: 4 hoofdstukken bio, 2.5 engels boek, 2.5 hoofdstuk wiskunde, 5 hoofdstukken natuurkunde, 14 hoofdstukken scheikunde, inlezen voor kunstvak Beeldend....)
Margit, het lijkt me erg lastig idd om nooit geleerd te hebben hoe je moet leren. Maargoed, als je net zo makkelijk leert als ik, dan is alle stof doorlezen vaak voldoende en daarna eventueel nog de samenvattingen..
Ik wens iedereen sterkte iig
Anna
Geplaatst: 27-12-09 13:22
Ik kan me dat nergens bij permitteren, ik moet overal echt hard voor werken anders red ik het dit jaar niet
astriidj
Geplaatst: 27-12-09 13:25
Wow Ilse, moet je zoveel voor je SE-week?
Ilsiie
Geplaatst: 27-12-09 13:26
Hehe, ja. Het zijn 9 hoofdstukken bio, maar heb er dus al 5 gedaan...
Rustig blijven doorademen en blijven lachen, dan komt aaaaaalles goed
*edit: en dan had ik Latijn er nog niet bijgezet; 1/3 pensum = 1/3 boek en nederlandse tekst voorbereiden.
Kuch. Tijd dat ik aan het werk ga!
Het lijkt veel hoor, maar het is echt al superveel herhaling. Alle biologie hoofdstukken heb ik al gehad (4e en 5e klas, zit maar één hoofdstuk van dit jaar bij), scheikunde zijn de twee boeken van de 4e en de 5e dus dat is ook goed te doen. Natuurkunde moet ik wel goed naar kijken, maar heb ik ook allemaal al gehad. Dus het valt wel mee
ik moet overal nog aan beginnen... moet deze vakantie nog aan mijn pws werken, engels boek lezen, duits boek lezen, en voor alle vakken samenvattingen maken voor tw...
Dobby91
Geplaatst: 27-12-09 13:44
Juh t is tot nu toe altijd wel voldoende hoor, zal alleen wel onderuit gaan op de uni. Dan is het wss niet meer voldoende. maargoed iedereen succes verder!
Ik moet voor mn toetsweek; 1 ak boek engelsbrief 6 hoofdstukken wis engels mondeling nl mondeling fa brief 4 hoofdstukken sk bio practicum 2 hoofdstukken gs..
Ik moet voor mn toetsweek: 1 boek geschiedenis, 3 hoofdstukken AK, 6 hoofdstukken literatuur, 1 boek economie. En verder 2 luistertoetsen en 2 mondelingen.
Pfft, ik ben dus niet de enige die er even tegenaan moet volgende SE-week. Heb er alleen wat moeite mee om daadwerkelijk bezig te gaan in de vakantie, er is zoveel leukers te doen
Ooh, ik ben echt depressief nu Hoorde een maand geleden dat we een mondeling zouden hebben voor M&O (en nog voor meerdere vakken). Ik helemaal blij, sommetjes zijn een ramp bij mij... Eerst had mijn lerares helemaal gezegd wat we moesten doen, waren in totaal 6 hoofdstukken ofzo (en de hoofdstukken zijn niet heel groot), dus ik nog blijer Krijg ik net te horen dat we gewoon het hele boek moeten kunnen, je moet echt alle theorie perfect beheersen en kunnen uitleggen aan de hand van een bedrijf dat je kiest Beetje jammer dat dat nou 298 pagina`s zijn
Dankje, ik vind het zelf ook niet helemaal eerlijk, maar je doet er niet zoveel aan Het is bijna een maand van te voren opgegeven, dus dat is ruim voldoende tijd zeggen ze
Stond het niet in het PTA dan? Wij mogen docenten er echt op wijzen dat wanneer iets niet in het PTA staat, het echt niet kan.. PTA is bij ons bindend..
Hmmja, je zou zeggen dat het op tijd is, maar het is wel echt behoorlijk wat leerwerk enzo..
Bij ons zou het PTA bindend moeten zijn, maar dat is het niet... Wij krijgen nu vaak nog wijzigingen van het PTA door (wel netjes opnieuw uitgeprint, het blaadje dat fout is). Als er iets in staat dat niet klopt, nouja dan klopt het niet, bij mij op school doen ze daar best makkelijk over. Sowieso staat bij ons de stof er niet uitgebreid in. Bij M&O staat de weging en dat het een mondeling is, meer ook niet
Jammer is dat, dat je daar niet op kunt vertrouwen.
Dat het bindend is, is niet altijd positief en docenten zijn bij ons dan soms nog wel soepel in het verplaatsen van data (bijv ivm ernstige ziekte van een docent van mij) maar qua stof, nee ze kunnen het niet maken er opeens dingen bij te zetten ofzo. Maar goed ook, anders word ik gek vrees ik
Ik ga vandaag op zijn minst één boek Engels uitlezen en al een stuk in het 2e boek beginnen, en ik ga scheikunde doen (14 hoofdstukken). Schoppen jullie me van de pc als ik te lang hier blijf hangen?