een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:52

Nog steeds geen gezin helaas.. Er IS ook gewoon geen gezin dus denk dat de zoektocht ook stopgezet is.
Dan op school is het totaal niet leuk. Heb nooit problemen gehad met vrienden maken, ging eigenlijk altijd heel makkelijk. Maar hier staan ze er gewoon totaal niet voor open. Als ik wat zeg in de pauze valt iedereen stil zo van: WAT? hoe durf je wat te zeggen.
Dus: School is niet leuk, gezin is verschrikkelijk en heb niemand hier om mee om te gaan of om mee te praten.

Denk dus niet dat er betere tijden gaan komen. Maar ik probeer niet op te geven. Maar om nou elke avond in mijn bed te zitten janken omdat ik geen idee heb waarom ik hier ben? ;(

De weekenden zijn wel leuk trouwens, daar leef ik maar gewoon naar toe :). Probeer zoveel leuke dingen te doen!

miccamaaike

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:58

Jeetje dat is wel heel erg naar...
Vind het overigens wel belachelijk dat ze geen ander gezin voor je kunnen vinden... er moet toch altijd iets achter de hand zijn als een situatie echt onhoudbaar wordt.
Is het nog een optie op bijvoorbeeld na de kerst naar een andere plaats te verkassen? Als school niet zo leuk is, kun je misschien ergens anders nog wel een leuk half jaar hebben?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:10

Ja dat heb ik ook gevraagd maar er is geen school meer die me nog wil hebben omdat hun cijfers dan omlaag zouden gaan (omdat ik veel gemist heb).
Ik ga 22 december weer naar huis voor kerst. Ga er dan echt heel even goed met mijn ouders over praten!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:13

oei dat is wel balen dan... jeetje weet niet wat ik zou doen in jouw situatie!
Ik gok dat ik na de kerst dan thuis zou blijven... dit moet juist een super mooi jaar zijn en dat wordt t natuurlijk niet zo. Jammer dat het maken van vrienden zo stroef gaat, dat had t al een stuk makkelijk gemaakt!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:29

Oh jeetje Aster! Als ik het zo hoor heb je het echt moeilijk :(:) Ik hoop echt heel erg dat ze nog een gastgezin voor je kunnen vinden!

Hier heb ik gelukkig totaal geen problemen met mijn gastgezin of school en ik heb nog geen moment heimwee gehad! Natuurlijk zou ik graag een weekje naar huis willen, maar dan wil ik ook weer terug naar Amerika want ik vind het hier veel te leuk!

Hier was er ook een meisje in mijn area die in een gastgezin had, maar daar ging het niet goed mee/klikte niet oid, dus ze waren ook op zoek naar een gastgezin, maar die is helaas niet gevonden en ze is dus naar huis gegaan...

Zoo lekker pakket Melanie!! Doe mij ook zo een :j Ik heb gelukkig al wel pepernoten opgestuurd gekregen! haha :P
Mijn organisatie heeft ook de regel dat er niemand langs mij komen in de tijd dat ik in het programma zit..
Ergens begrijp ik het wel, maar ik vind dat je dat eigenlijk gewoon voor jezelf uit moet kunnen maken!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:11

Aster_ schreef:
Denk dus niet dat er betere tijden gaan komen. Maar ik probeer niet op te geven. Maar om nou elke avond in mijn bed te zitten janken omdat ik geen idee heb waarom ik hier ben? ;(

Aah meis... had ik ook echt elke dag en avond in mn oude gezin.. het is echt klote.
Hoop echt dat je snel een nieuw gezin krijgt. En misschien andere school ook niet zo erg? :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:49

Check mn nieuwe room in hollaaanddd :):)
Heb de oude kamer van mn brother.
Afbeelding
Afbeelding

Prijzen in de prijzenkast haha
Afbeelding

Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:57

Alleen beetje balen dat het dus totaal niet de mooiste foto van Bon is -O-

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:06

Dat is gaaf! :oo Mooie kamer! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:24

Ik ging net ff mn ouders skypen en Bambi in huis, en hij reageerde op mn stem haha.
Eigenwijze dikzak is het nu zeg wowwww _O-

En toen Bonny met de kop naar binnen laten kijken, en toen ik d'r riep ging dr oren naar voor en achter en hoofd omhoog, echt zo reageren <3 :+: kreeg er zo tranen van in mn ogen, zo lief <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:45

MelanieB schreef:

Ik vind het wel echt heel erg gaaf!

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:49

Waaaaaaaauw wat een gave kamer! :oo :D!!

18 december komt mijn vader hier naar toe! Vooral om het huis te checken en dan gaan we samen rondreizen voor 5 daagjes :)! Daarna terug naar NL tot 3 januari. En daarna...... misschien naar NL voor de rest van het jaar of misschien blijven!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:33

knabbelgirl schreef:
MelanieB schreef:

Ik vind het wel echt heel erg gaaf!

Is het wel ja, maar tis jammer dat mn ma dus weer een foto kiest die totaal niet de mooiste is. zn benen hangen nog onder zn buik, en zn hoofd staat de hele andere kant op...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:55

Aster_ schreef:
Waaaaaaaauw wat een gave kamer! :oo :D!!

18 december komt mijn vader hier naar toe! Vooral om het huis te checken en dan gaan we samen rondreizen voor 5 daagjes :)! Daarna terug naar NL tot 3 januari. En daarna...... misschien naar NL voor de rest van het jaar of misschien blijven!

Leuk! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:55

2 December heb ik Bonny alweer 9 jaartjes :+:

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 05:05

ben vandaag langs je gereden Melanie :-) heb een trailer gekocht in TN en zou een curly merrie ophalen (kopen) maar het was niet wat ik verwachte dus dat ging niet door. Dus met lege trailer naar huis. (alsof ik nog niet genoeg paarden heb pff)

Aster wat rot allemaal zeg, wel leuk dat je vader komt, dan heeft hij er ook een beeld bij. Sterkte!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 06:13

Joh, en je bent niet eens even langsgekomen :)) was de hele dag bored at home.
De weekenden hier zijn gigantisch saai -O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 06:14

Pff ik mis het rijden, tis alweer 2 maanden geleden voor t laatst gereden ofzo...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 06:19

dan moet je nodig hier een weekendje komen rijden :-( mijn paarden staan zich hier ook te vervelen, heb een halve tinker ;-)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 07:43

Lightielight schreef:
Ben helemaal jaloers op het pakket Melanie...een pakketje naar Nieuw Zeeland is ONBETAALBAAR..voor een pakket tien kilo ongeveer 186 euro via TNT... paar tijdschriften in een envelop; 20 Euro..Had wat dingetjes gekocht voor het nederlandse gezin waar lieneke veel is maar ik ga Lieneke maar wat extra geld overmaken..versturen heeft geen zin...........

Heb je FedEx, UPS of DHL al geprobeerd? :)

Hmm, TNT is helemaal niet zo duur als jij beschrijft?
http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakkett ... kket-plus/
Pakket tot 10 kilo is 57 euro en verzenden duurt ongeveer 8 dagen.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:53

neee, nog niet..zal morgen eens informeren..............en anders maar geld overmaken dat Lieneke zelf iets kan kopen......

Mijn jongste is nog een het twijfelen, VS of AUstralie.....AUstralie heeft denk ik de voorkeur maar is wel veel duurder en sinds we in de crisis zitten........ vandaag moeten we maar beslissen want voor de VS moeten we voor 31 dec. alles hebben geregeld ivm de korting....

Mel, ik vind de muur met Bonnie super......kun je dat laten maken of zo???

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:48

Melanie, Heb jij ook al sneeuw?
en supermooie kamer!!

@ Aster, heel veel sterkte dan :(:) Is het niet mogelijk om nog helemaal te switchen?

en mhm dat zal wel een moeilijke beslissing worden voor haar haha :)
Vs is inderdaad wel veel goedkoper :j

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:23

Denicee_x schreef:
Whoaaa, doe mij ook maar zon pakketje hoor! :j

En bah, dit laat me toch wel schrikken hoor, over STS..

@ Jenn, oooh lekker, daar zul je vast en zeker ontzettend naar uitkijken!

Bij mij zijn de High school plannen van de baan, ik heb er toch voor gekozen om gewoon met College te beginnen, daar heb je toch i-wie meer aan en mijn ouders staan er ook meer achter. :)

ja mij ook, aangezien ik ook niet meer terugkan haha.
Maar ach, er zijn ook mensen waarbij alles helemaal goed is gegaan, en bovendien zijn er bij elke organisatie mensen die vervelende ervaringen of klachten hebben, dus je weet het nooit van tevoren.

Gave kamer Mel!
En Aster :(:)

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:22

Hoi!
Ik zit er nu ook echt serieus over na te denken om ook naar USA te gaan. Al serieus over gehad met mijn ouders en die zijn bereid om het voor me te betalen dus er staat verder niets in de weg. Ik ben als het goed is dit jaar geslaagd voor me havo diploma dus dit is dus echt dé kans! Ik weet al wat voor een opleiding ik wil gaan doen dus was van plan om 5 maand te gaan via de organisatie Into Exchange en zou dan zo in februari in kunnen stromen hier in NL met de opleiding. Dit is een hele persoonlijke organisatie die je elke maand bellen en waar veel goede reacties over zijn. Als kennismaking ga je eerst 5 dagen naar New York en verder wordt je gewoon helemaal begeleid. Dus dat klinkt wel heel erg geruststellend.
Toch is er wel heel erg een twijfel.. ik ben niet goed in engels (gemiddeld 5.5) maar kan toch wel de engels woorden vinden. Ik durf alleen soms nog niet echt omdat ik bang ben dat ik het verkeerd zeg. Mijn grammatica is echt gewoon helemaal bagger.

Hoe is het in Amerika? Is het leuk? Anders dan jullie hadden verwacht? Hoe gaat het met het engels praten en is het moeilijk om vrienden te maken op de school? Wordt je echt in het diepe gegooid op school of wordt je wel redelijk geholpen?

Ben eerrrg benieuwt! :D
Hier de organisatie: http://www.into-highschool.nl/nl/high-school/
Iemand ook ervaring met deze organisatie?

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:31

De taal leer je zo..... daar zou ik het niet om laten........er zijn toch ook mensen die naar Zweden of zo gaan en de taal nog helemaal niet spreken.... dus laat de taal aub geen barriere zijn.. als je er een paar maanden zit spreek je het vloeiend... echt!