Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:46

Zo even ego post.

Ben net ontslagen. Toen de rest van personeel naar buiten liep om naar huis te gaan kon ik op kantoor komen. Blijkbaar liep mijn contract vandaag af en hij wilde het niet verlenging en als ik spullen in mijn kluisje had moest ik die meteen inleveren. Ik kreeg geen reden en was eerlijk gezegd te in shock om te vragen. Echt zo van houdoe en bedankt. Heb ik mij daar de laatste twee weken met rugpijn voor ingezet, zelfs koopzondag gewerkt en zo buiten geknikkerd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:08

Pffff dat meen je :oo Zo ga je toch niet met mensen om %)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:09

Amandavd schreef:
Zo even ego post.

Ben net ontslagen. Toen de rest van personeel naar buiten liep om naar huis te gaan kon ik op kantoor komen. Blijkbaar liep mijn contract vandaag af en hij wilde het niet verlenging en als ik spullen in mijn kluisje had moest ik die meteen inleveren. Ik kreeg geen reden en was eerlijk gezegd te in shock om te vragen. Echt zo van houdoe en bedankt. Heb ik mij daar de laatste twee weken met rugpijn voor ingezet, zelfs koopzondag gewerkt en zo buiten geknikkerd.

Behoor je niet tot de nieuwe regel dat je een maand van te voren moet horen of je contract verlengd wordt of niet?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:16

Yep Doubtless, kon niet eens afscheid nemen van collega's. En dit doen zij dus wel vaker zo.

Nee helaas niet, had een contract van 5 maanden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:25

Aanzegtermijn tijdelijke arbeidsovereenkomst

Sluiten werkgever en werknemer een tijdelijk contract van 6 maanden of langer af? Dan geldt de aanzegtermijn. Een aanzegtermijn houdt in dat de werkgever schriftelijk aangeeft of de overeenkomst na afloop wel of niet wordt voortgezet. Als de overeenkomst wordt voortgezet moet de werkgever aangeven onder welke voorwaarden. De werkgever moet dit uiterlijk 1 maand voor het einde van het contract vertellen aan de werknemer. De aanzegtermijn geldt niet als een uitzendbeding in de arbeidsovereenkomst is opgenomen.

Laat de werkgever niet op tijd weten of de arbeidsovereenkomst wel of niet wordt voortgezet? Dan is hij de werknemer een vergoeding van 1 maandsalaris verschuldigd.
Houdt de werkgever zich wel aan de aanzegplicht, maar geeft hij het te laat aan? Dan is hij een evenredige vergoeding verschuldigd. Bijvoorbeeld: is de werkgever een week te laat, dan betekent dit een vergoeding van een weeksalaris.
Deze vergoeding is niet verschuldigd in de situatie van:
faillissement;
uitstel van betaling;
toepassing van de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen.

Slim van je werkgever, want dan is dit inderdaad niet van toepassing voor je.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:31

Dom zijn ze niet nee. Nee dat hebben ze allemaal 'goed' voor elkaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:33

Mijn werkgever heeft het minder goed geregeld wat dat betreft had dus voor 15 maart moeten horen betreffende contract verlenging. :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:01

Zoo ik ben weer bijgelezen

Bluemilk, dat vind ik echt niet kunnen hoor. Totaal niet netjes dat je zo'n mailtje krijgt na een gesprek.

Jammer Darah :(:) je pakt het wel goed op zeg :) klinkt leuk& spannend je buitenlandplannen.

Ais :(:) wat een moeilijk besluit..

Dimple ben wel benieuwd naar je CV-blog! Mag ik een linkje? :)

Doubtless en Jans, wat goed *\o/*

Prima foto Fargo :) word je al platgebeld?

Aneert *\o/* wat leuk!! Ben heel benieuwd waar je op gesprek mag komen en welke doelgroep? :) Héél veel succes!

Dimple, lastige keuze! Fijn dat je er nog even over na kunt denken. Misschien toch het proberen waard zolang je niks anders hebt? Hoe is het met je zieke kinders? :(:)

Amanda ik heb echt met je te doen :(:) Schandálig dat dit zo gaat! Gelukkig ben je in ieder geval van die nare baas af!

Iemand vroeg hoe het bij mij ging. Sollicitatie als woonbegeleider is niks geworden. Ze houden me wel in de portefeuille en gaan me in beeld houden voor andere groepen.. Super fijn natuurlijk maar vraag me af in hoeverre dat iets op gaat leveren. Daarnaast maandag bij de huiswerkbegeleiding gestart. Leerlingen begeleiden bij het plannen en structureren van hun huiswerk en daarnaast zorgen voor structuur en orde in de groep. Hele leuke jongeren, variërend van 12 tot 18 zo ongeveer, eigenlijk heel gemotiveerd en doen het over het algemeen best goed. Functie lijkt voor nu vrij simpel, ga er op termijn wel meer taken bij krijgen. Het contact met de jongeren is wel leuk en past ook wel deels binnen mijn vakgebied. Het is niet mijn droombaan maarja het is op het moment even niet anders.. Wel 9-12 uurtjes per week, rijk word ik er niet van maar toch weer een beetje inkomsten *\o/*

Solliciteer nog wel verder voor op een woongroep of als orthopedagoog (eventueel een werkervaringsplek). Maar op dit moment zijn er erg weinig vacatures..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:16

Marcella, jij kan stappen ondernemen, de vraag is of je dat wilt.

Yvonne danjewel. Hoewel ik zelf weg wilde moet ik zeggen dat ik er nog steeds een beetje beduusd van ben. Jammer dat woonbegeleider niks geworden is maar je hebt iets en als je het ook nog redelijk leuk vindt is het zoeken weer iets makkelijker!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:19

Amandavd schreef:
Zo even ego post.

Zo.. dat is niet netjes... ik zeg aanvechten!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:26

Lastig lastig allemaal.

Ik vandaag een brief terug gekregen van een erg leuke functie in een ziekenhuis. Er stond in de brief dat ik niet door de eerste selectie ben gekomen, maar dat betekend niet dat ik af ben gewezen voor de functie :') , ( daar heb ik wat aan) ze wachten de gesprekken nog even af met de kandidaten van de eerste selectie. Nouja 1 en 1 is 2. Dat wordt m niet.

Wie o wie kan mij helpen met een pakkende sollicitatie brief te schrijven voor een speciale functie? Ik loop zelf een beetje vast :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:23

Zo, lekker lüllig Amanda :\ Niet eens afscheid van je collega's kunnen nemen..

Jammer dat woonbegeleiding niks is geworden Yonne, maar mooi dat je wat uurtjes kan maken met de huiswerkbegeleiding, inkomsten zijn altijd mooi mee genomen :D

Oh dat klinkt wel apart inderdaad Elspelsz, zo van 'als het met de kandidaten die door zijn, niks wordt, bellen we jou' :+
Ik wil best met je mee kijken qua brief, maar ik ben zelf niet zo origineel of 'pakkend' qua brieven :))

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:25

Elspelsz - dat betekent eigenlijk dat ze nog niet zo zeker zijn van hun selectie en dat er dus kans is dat er opnieuw naar de overgebleven goede kandidaten wordt gekeken waarvan jij er dan eentje bent. Zou dus nog wel wat kunnen opleveren stiekem.

Wat een onwijs rare bedoening Amanda, daar heb je dan zo je best voor gedaan met je rugpijn..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 11:33

Crisis Amanda, ik kan me voorstellen dat je in shock bent. Aanvechten heeft geen zin, je werkgever heeft het gewoon hard gespeeld (slim wil ik niet zeggen want zo ga je gewoon niet met mensen om en je gooit je goede naam ook te grabbel)
Sterkte...........dit soort dingen veroorzaakt vaak best een schok.

Yonne, jammer........verder zoeken maar weer :(:)

Elspelz, ik hou wel van een beetje lef dus kom maar op. Ik reageer alleen vanmiddag pas weer naar 3 uur. Maar PB me anders maar even. ;)

Ik ben gister best fanatiek geweest met solli's. Ik vergeet het alleen steeds te melden op uwv site. Daar moet ik nog even een inhaalslag maken.
Dinsdag ga ik even langs op het spreekuur, gewoon eens kijken wat ze kunnen doen........ ;)

En nu..........knalrode kop van uurtje fanatiek steps, nu de merrie doen en lekker lunchen met een vriendin in het zonnetje. Ik verwen mezelf maar even een beetje met dit mooie weer!!

Fijne dag meiden!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:19

@ Amanda, echt werkelijk schandalig hoe ze je behandeld hebben! Stank voor dank. Ben je mooi klaar mee.. maar je bent wel va je baas af.. snap dat je in shock bent. :(:)

@ Yonne, ik PB je even. Jammer dat het hem niet is geworden als woonbegeleider, maar fijn dat het je bevalt bij de huiswerkbegeleiding!

@ Els, de moed niet opgeven, ik heb zo'n bericht ook ooit gehad, is hem uiteindelijk niet geworden, maar is beter dan een directe afwijzing :)

@ Lekker Dimple, hier schijnt de zon niet :( Geniet er van :)

Ik ben terug van het gesprek.. op zich ben ik niet ontevreden, heb wel eens slechtere gesprekken gehad. Ben er wel vrij zeker van dat ik niet word, maar door het gesprek ben ik natuurlijk wel weer een ervaring rijker. Vond het wel een beetje ongepast dat mijn CV daar op tafel lag met een + / - erop, daaronder lag er een met een + erop... willen ze je meteen onzeker maken!?
Op het eind nog feedback gevraagd en die was eigenlijk beter dan dat ik dacht, dus al met al best een goed gevoel :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:22

Anneert ik snap dat dat voor jou niet prettig is, maar dat doen ze vast niet om je onzeker te maken. Daarnaast is een sollicitatiegesprek er natuurlijk niet op gericht om je zelfvertrouwen te vergroten. Neemt niet weg dat je er negatief door beïnvloed wordt... Was het een beetje een prettig gesprek?

Ik mag volgende week donderdag op 2e gesprek. Er zijn nog 4 (dus geen 3) kandidaten over. Ben benieuwd!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:33

@ Doubtless, misschien moet ik een smiley toevoegen, want zo serieus was het eigenlijk niet bedoeld van dat CV. Gesprek was wel prettig opzich ja :)

Spannend volgende week donderdag!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:40

Haha het kwam vooral door de "Willen ze je meteen onzeker maken?!" erg serieus over :D Fijn te horen dat het wel een prettig gesprek was. Wie weet is de uitslag alsnog verrassend ;)

Ik kom vrijwel overal als minst ervaren binnen, maar merk vaak wel dat mensen verrast zijn als ik niet zenuwachtig ben en even de tijd neem om m'n antwoorden goed te formuleren. Daaruit blijkt voor mij dan toch wel dat je CV maar gedeeltelijk meeweegt. Als je een goede indruk achter hebt kunnen laten & passende antwoorden hebt gegeven zouden ze zomaar voor jou kunnen gaan!

Vraag me trouwens nog iets af: Ik let tijdens zulke gesprekken heel erg op andermans en mijn eigen lichaamshouding. Zijn jullie daar bewust mee bezig? Spiegelen of juist je houding aan je boodschap aanpassen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:41

Even heel heel erg ego, maar ik heb weer een klein baantje. Wel op oproepbasis, maar er werd gezegd dat ik toch zeker wel 3 a 4 dagen per week zo'n kleine 4 tot 6 uur kan werken.

Ik ga heel snel alles bij lezen en reageren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:44

Doubtless schreef:
Haha het kwam vooral door de "Willen ze je meteen onzeker maken?!" erg serieus over :D Fijn te horen dat het wel een prettig gesprek was. Wie weet is de uitslag alsnog verrassend ;)

Ik kom vrijwel overal als minst ervaren binnen, maar merk vaak wel dat mensen verrast zijn als ik niet zenuwachtig ben en even de tijd neem om m'n antwoorden goed te formuleren. Daaruit blijkt voor mij dan toch wel dat je CV maar gedeeltelijk meeweegt. Als je een goede indruk achter hebt kunnen laten & passende antwoorden hebt gegeven zouden ze zomaar voor jou kunnen gaan!

Vraag me trouwens nog iets af: Ik let tijdens zulke gesprekken heel erg op andermans en mijn eigen lichaamshouding. Zijn jullie daar bewust mee bezig? Spiegelen of juist je houding aan je boodschap aanpassen?

Daar probeer ik wel op te letten ja. Niet friemelen, zenuwachtig zitten doen, rustig zitten, ontspannen ademhaling, voldoende oogcontact.

Ik maak ook geen zenuwachtige indruk op gesprekken (toch volgens de feedback) maar innerlijk ga ik dood :') moet dus echt goed letten op m'n lichaamstaal haha.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:49

Gefeliciteerd Rienn ! Het toch beter dan niets hé :)

Wat balen Amanda, helemaal niet netjes dat jou baas dit zo heeft afgehandeld.

Spannend Anneert, met een goed gevoel de sollicitatie verlaten is ook al iets.

Veel succes met het sollicitatiegesprek binnenkort Doubtless.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:52

Amandavd schreef:
Zo even ego post.

Jeetje wat asociaal zeg! Ik snap dat je helemaal perplex stond en niks wist uit te brengen... Hopelijk vind je gauw iets anders!

Ik ben voorgesteld voor een functie via het uitzendbureau. Hoop dat ik op gesprek mag en mezelf weet te verkopen :) Ook veel genetwerkt, hopelijk weet iemand iets voor me.

Op eigen initiatief mag ik volgende week ook een mini-stage doen bij een grote organisatie hier in de buurt. Daar kan ik relevante werkervaring op doen dus ik hoop dat dat mijn kansen ook vergroot. En wie weet laat ik wel een goede indruk achter, of kan ik ook daar een beetje netwerken :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:59

Goed gesprek dus Anneert, wel een beetje slordig dat je de "interne beoordelingen" kunt lezen en zien .. Hoop dat het wat wordt!

Dimple, geniet van je dagje! Ik ben gisteren lekker bij boktvriendin, geweest, koffie op terras, buiten lunchen en lekker wat winkelen. Prima om er even helemaal uit te zijn!

ministage klinkt goed Kayleigh

Nou ik heb de korte Cv van vriendin binnen, dus ben direct creabea met de mijne bezig nu..

Rienn toch aan de slag in ieder geval! Altijd beter om wat omhanden te hebben!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:59

Rienn schreef:
Even heel heel erg ego, maar ik heb weer een klein baantje. Wel op oproepbasis, maar er werd gezegd dat ik toch zeker wel 3 a 4 dagen per week zo'n kleine 4 tot 6 uur kan werken.

Wat fijn *\o/*

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:19

Ik heb stilletjes in meeleesmodus gezeten afgelopen week :o

Ik heb een baan! :D Was wat hectisch met contract ontvangen ed, maar heb naar mijn gevoel geluisterd en getekend bij bedrijf A, 3 dagen op 0 uren basis. Bedrijf B wou me ook graag, erg luxe dat ik kon kiezen :oo maar ik had geen goed gevoel bij die winkel en ze verwachtten dat je héél flexibel bent tegen magere voorwaarden.
Nu heb ik gewoon 3 vaste dagen en kan het eens wisselen, maar ik kan nu ook gericht gaan zoeken voor iets erbij voor 1 of 2 dagen :)
Vandaag laatste dag bij mijn huidige werkgever en heb gisteren mijn eerste dag gehad op mijn nieuwe werk. Super leuk team en voelde me er direct weer thuis, ook al heb ik daar 3 jaar terug alweer stage gelopen