Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:59

Joolien schreef:
Bij ons zijn ze zelfs zo streng op taal, dat we in het verslag van Toegepast onderzoek maar 1 taalfout per bladzijde Mogen hebben :=

Oeii dan valt bij ons het grootste deel af :') d's en t's zijn een werkelijke ramp bij veel mensen.
Gelukkig ben ik qua spelling enzo wel gewoon goed xD Alleen de grammatica niet altijd xD Nouja als je de grammatica-vormen moet benoemen zegmaar haha met gewoon schrijven is het geen probleem.
Moet zelf nu telkens alles controleren wat anderen van mn beroepsproduct groepje gemaakt hebben O:)

RonavhN

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:07

Ik heb in een vakantie nog nooit zoveel gedaan aan school als deze week := ben vooral met psychologie bezig, en hoewel het in de hoorcolleges echt saai en taai leek valt het eigenlijk wel mee als ik er zo mee bezig ga. Vindt het vest interessant haha.

Bij ons mag je volgens mij 5 spelfouten per pagina hebben. Vind dat al best weinig. Heb gelukkig een taalknobbel dus dat scheelt :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:27

Ronaa94 schreef:
Ik heb in een vakantie nog nooit zoveel gedaan aan school als deze week := ben vooral met psychologie bezig, en hoewel het in de hoorcolleges echt saai en taai leek valt het eigenlijk wel mee als ik er zo mee bezig ga. Vindt het vest interessant haha.

Bij ons mag je volgens mij 5 spelfouten per pagina hebben. Vind dat al best weinig. Heb gelukkig een taalknobbel dus dat scheelt :P

Ja psychologie is echt interessant he! Tis alleen zo belachelijk veel hahah
En indd de hoorcolleges niet altijd even leuk O:)
Ik ben nu begonnen aan psychologie. Heb indd ook nog nooit zo veel gedaan in de vakantie :') Heb orthopedagogiek nu helemaal klaar O:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:04

Ik had in de vakantie niks gedaan maar nu best spijt uiteraard :')
Wij moeten nu een vliegtuigje bouwen met papier, rietjes en lijm. Eerst moeten we een verslag schrijven over de berekening van het gewicht en vervolgens de liftcoefficient berekenen. Dan de hoek waar de vleugels dan in moeten staan. Vervolgens kijken welke krachten er op het ding werken met welke koppelingsmomenten en dan als we daar een getal uit hebben kunnen we berekenen waar we de vleugels moeten bevestigen. En hem dan volgende week bouwen. Hij moet minstens 2,5 seconden in de lucht blijven en we hebben al berekend dat we hem met een snelheid van 2 tot 2,5 meter per seconde moeten gooien. Pfff. :')

Hebnen jullie al wel een beetje een idee of de opleiding die je gekozen hebt een beetje bij je past en aan je verwachtingen voldoet?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:35

Als ik eenmaal bezig ben met leren moet ik ook doorgaan want als ik bijv zeg ''ik doe vanavond nog wel wat'' komt het er dus niet van _O- Moet hier namelijk ook ontzettend veel leren voor microbiologie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:51

Ja, ik ben blij met mijn opleiding! Zie mezelf dit wel afmaken, hoop alleen dat mijn tentamenweek goed gaat, als ik die verpruts, ben ik ook gelijk klaar met mijn opleiding vrees ik. :o

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:04

Lang leve een Engelse opleiding en dus geen problemen hebben met taal- en spelfouten in het Nederlands *\o/*

Helaas dus wel in het Engels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:47

Reneee_ schreef:
Lang leve een Engelse opleiding en dus geen problemen hebben met taal- en spelfouten in het Nederlands *\o/*

:')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:48

Dat zou voor mij nog VEEL moeilijker zijn, ik ben zo slecht in spelling met Engels. Haalde met brieven enzo wel altijd mooie 7ens en met mijn examen een 8.9... Maar vraag me niet hoe, dat weet ik nog niet. :')

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:06

Reneee_ schreef:

Same here haha :') heeft ook zo z'n voor en tegens hehe xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:46

Ik kan heel goed Engels lezen (ik las bijvoorbeeld op mijn twaalfde al alle Harry Potter boeken in het Engels, het ging niet snel, maar hey, ik deed het wel! En sindsdien lees ik praktisch alleen nog maar Engelse boeken) en sprekend red ik mij ook wel (ik heb alleen moeite met het uitspreken van bepaalde woorden), maar grammatica ben ik niet zo best in.. 3x raden wat ik voor een tentamen krijg.. Grammatica! YEEY! -O-

En ik heb een HEKEL aan idioom woordjes, alles wordt zo uit zijn context gehaald, dat het soms echt nergens op slaat. Gelukkig heb ik bijna alle idioom woordjes al geleerd! Engels is mijn eerste tentamen en ik lig daarvoor heel mooi op schema! :D

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:05

Wij hebben gelukkig geen idioom, ook bij Frans niet.

Ik ben vrij goed in Engels, heb hier voor ook een Engelstalige opleiding "geprobeerd" en Engelse grammatica zit er op gevoel heel goed in. Zeker als ik iets teruglees van mezelf haal ik 80% van m'n fouten er uit dus dat komt op zich wel goed. Maar ik was ook altijd vrij goed in Nederlands. Geen problemen met d's en t's of andere grammatica. Dus eigenlijk heb ik niets te klagen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:16

Ik kan op zich wel een lopend geheel maken als ik een verhaal moet schrijven, maar ik weet nooit welke tijd ik precies gebruik. Dus als de opdracht is: gebruik de present continuous, zou ik bij god niet weten wat ik precies moet doen. Ik heb dat nooit geleerd op de middelbare school, omdat ik ook altijd gewoon mijn gevoel gebruikte haha, maar nu moet ik dus echt weten wat alles is, heel stom.. Daarnaast moeten we de idioom woorden gebruiken, maar die zijn soms zo uit hun verband gerukt, dat ik een veel beter woord weet als dat er in het boekje staat. := Gelukkig is dit alleen in periode 1 het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:18

Ik heb tweetalige middelbare school gedaan en mijn Engels is ook echt praktisch vloeiend, maar ik haalde voor idioom toetsen altijd onder de 3.... Puur omdat de woorden compleet uit hun context gerukt worden ja. Verschrikkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:23

Ja, echt idioot. Kijk, dat wij Engelse woordjes moeten leren snap ik, het zakelijke Engels krijg je namelijk gewoon niet op de middelbare school, maar sommige woorden slaan echt nergens op, dat kunnen ze op een toets toch nooit fout rekenen, als je een ander woord gebruikt? _O-

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:28

Ik was gewoonweg nooit goed in stampen en inderdaad als je dan woorden had waarvan je echt geen verband kon leggen met de Nederlandse vertaling dan ging het gewoonweg mis bij mij :')

Nu krijg ik Engels op een manier dat je leert hoe er in India, China, Australië en dat soort landen Engels gesproken wordt. Wat zijn hun gewoontes en gebruiken etc. Hele prettige manier van Engels. We hebben nog een klein beetje grammatica maar dat is voornamelijk zakelijk leren schrijven.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:06

Iemand nog bijles Engels nodig? :D Opleiding bevalt me prima! Volgende week tentamens, wel 2 hele toetsen. Daarna nog maar eens een weekje vrij +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:41

Haha ik begon m net even behoorlijk te spacen toen ik mijn planning voor de komende weken ging maken. Dat wordt zeg maar onwijs bikkelen, maar het is niet onoverkoombaar ofzo. :P Nu me nog aan de planning houden, strak en goed, dan moet het goedkomen.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 00:39

Ik moet morgen een gesprek voeren met een acteur dat wordt gefilmd en beoordeeld... Vind het echt vet spannend!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:29

Ik dacht dat dat performance assessment zou veranderen voor jullie, Rona! Maar blijkbaar hebben jullie dat toch nog wel. Heel veel succes!! Ik vond het ook heel spannend toen ik die moest doen. Maar komt wel goed. Ik had em ook gehaald. Gewoon rustig blijven.
Bij ons werd het niet gefilmd xD of nja je kon kiezen of je dat wilde of niet

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 09:36

Dankje, ja we moeten hem daarna nog analyseren en bij het gesprek zelf is geen docent dus het filmpje en de analyse worden beoordeeld

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 09:58

Oh haha ja wij hoefden toen niet te analyseren. Maar nu bij gespreksvoering wel. Rotwerk.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:57

Spannneeeend

Ik heb zo m'n eerste tentamen maar heb veel minder er aan gedaan dan dat ik eigenlijk wilde :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:19

Ik zie het helemaal even niet meer zitten, ik vind mezelf ineens zo dom en ik ben er echt van overtuigd dat ik al mijn examens niet ga halen (goed, op Nederlands na dan, dat moet lukken). Ik heb echt constant het gevoel achter de feiten aan te lopen of zo.. terwijl andere mensen uit mijn klas nog helemaal niet echt begonnen zijn, op een paar na, die echt heel veel doen. Ik weet het niet, ik heb het gevoel alsof in mijn klas het alles of niets is, en ik de enige ben met een middenweg tussen dagjes niets doen en dagjes leren. :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:07

In mijn klas zijn ze vandaag ook allemaal begonnen met leren, terwijl ik eigenlijk al een week of 2 bezig ben. Ik probeer voornamelijk de ochtend te leren en dan de middag en avond vrij te hebben voor sport/paard/vriend/sociaalleven.