Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:25

Als je dat allemaal op verschillende dagen hebt wordt het lastig ja.. Wat had je vandaag allemaal voor vakken?

Ik ben dat verslag over dat gastcollege aan het schrijven, maar er komt gewoon niks uit :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:33

Vandaag onderzoek, engels en PCV... viel de hele dag bijna in slaap _O-
haha ja dat moet ik ook nog... wat moet ik nou voor een verslag schrijven over 30 minuten

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:34

Hoe was PCV?

Ik zit hier ook echt te bedenken wat ik moet schrijven. Ja, wat je leuk/niet leuk vindt en waarom.. maar daar kom ik nog niet ver mee :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:39

PCV wordt een aparte periode denk ik haha. Wordt gecombineerd met Onderzoek deze periode en je moet 2 presentaties + het onderzoeksrapport inleveren.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:40

Oké... Ik ben benieuwd. Wij hadden dat eigenlijk vanochtend maar dat viel dus uit, dus volgende week pas de eerste les..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:40

Oh dat is vervelend! Heb dat echt nog nooit gehad :P

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:43

Ja, dat was dus even een baalmoment :')

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:13

Hoe gaan de projecten bij jullie in hun werk?
Wij hebben 2 kansen voor elke opdracht en als er ook maar 1 opdracht bij de tweede kans onvoldoende is halen we de hele opdracht niet en moet hij overnieuw.
Die kans bestaat nu bij mij, stomme groepsgenoten die het beter denken te weten := En dat terwijl de andere cijfers tussen de 7 en 9 liggen zonder dat er een 2e kans nodig was.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:15

Bij ons heb je de kans om het 2/3 weken laten opnieuw in te leveren met verbeteringen. is het daarna niet goed loop je 7,5 studiepunt mis denk ik.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:23

Ja ik baal zo want wij verdeelden opdrachten in subgroepjes, van elke opdracht moest je ook 2 want je had 2 onderwerpen. In dit geval dus met een andere jongen een essay geschreven die direct voldoende was en de andere leden een essay. Nu voor de 2e kans ging het veel meer richting een betoog ipv essay wat écht niet de bedoeling is en ze had het mij laten zien en gevraagd wat ik vond. Dus ik het hele essay principe nog eens uitgelegd..niks mee gedaan. Snap best dat een hele groep verantwoordelijk is maar dat meisje is zo bazig/koppig dat ik niet weet hoe ik dit anders had kunnen doen. De definitieve versie van hun kwam ook pas 2 á 3 uur voor de deadline voor iedereen op internet zodat wij het ook konden lezen zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:58

Dat is wel heel vervelend Marielle... Hebben jullie een contract?

Hier mis ik soms ook lessen, zijn mijn tijd ook niet waard soms :+ doe wel thuis mijn schoolwerk.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:02

Een samenwerkingsconvenant ja maar niet over dit soort dingen..nouja het is nu allemaal al gebeurd. Vandaag is het 2e blok begonnen en dat voelt wel fijn, was ook wel klaar met dat groepje. M'n nieuwe groepje heeft niet zo'n extreem bazig type erin gelukkig.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:11

Ik heb nogal een dilemma hier. Voor bedrijfskunde moeten wij groepjes van 4 maken voor project, en nu had ik eigenlijk met 2 andere meisjes 'afgesproken' dat wij met z'n drieën zouden doen, alleen nu kwamen straks de andere meisjes naar mij toe of ik bij hun in het groepje kwam. Aan de ene kant zijn zij denk ik wel gemotiveerder etc :') maar aan de andere kant, die waar ik eigenlijk mee zit zijn wel gezelliger :')(niet een hele goede motivatie..) en omdat zij mij er later bij vroegen heb ik het idee dat ik dan ook een beetje er langs hang. Zij zijn namelijk vaak samen en spreken altijd af en ik dus niet _O- dat ik dus groepsvulling ben..

Nu weet ik het dus niet meer.. tips? :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:21

Hmm dat is lastig Judith. Maar kan me ook voorstellen dat je gewoon een goed cijfer wil en niet alleen maar lachen. Dat kan na de lessen ook nog.
Maar groepjes van 4 voor bedrijfskunde? Oh help dat wordt een ramp :oo

Marielle, wat ontzettend vervelend is dat zeg...
Ik ben zo blij met mijn huidige groepje, weet zeker dat mijn volgende groepjes gaan tegenvallen. Gelukkig nu nog sowieso 8 weken met dit groepje.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:30

Daarom.. maar ook omdat je denk ik wel een leuk groepje moet hebben. Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd dat zij niet hard kunnen werken.. wat is dit lastig zeg :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:18

Ik heb een 8,9 gehaald voor m'n TV programma Analyse van m'n Theory vak :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:21

Wow netjes! Zo ik heb al mijn tentamens gehaald op 1 na. Had er te weinig voor geleerd en ik weet dat ik beter kan, dus ben tevreden :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:56

Echt, wat kunnen ze bij de HAN klóten met de roosters zeg :') Wat er deze week allemaal al veranderd is := Morgen hadden we twee tussenuren en daarna hebben we les op een andere locatie, nu zijn er in die twee uur ook weer lessen ingepland :') Ook krijgen we voor PCV een andere docent omdat die van ons ziek is..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:12

Mijn bedrijfskunde docent was er niet, mijn OOW docent was ook foetsie dus die les is naar volgende week donderdag verplaatst en mijn rooster was voor maandag al 1000x aangepast.
Ja de HAN gaat heerlijk om met de roosters haha!

Wie krijg je voor PCV?

Courses: Super gedaan!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:16

Bij jou dus ook al lekker veel veranderingen :P Wij krijgen H.oogendijk ofzo? :P

B.oerlage is jou SLB'er toch?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:20

Hier ook 2 dagen van te voren hele dingen omgooien. Onder het mom "je hebt je ingeschreven voor een voltiid opleiding' maar zo wordt afspraken maken wel erg onmogelijk.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:21

Ja ik heb Liedwien Boerlage als SLB'er ja..

Haha oke nee die ken ik niet, dacht misschien krijg je dezelfde als die ik heb..

Oh dat is ook fijn Marit...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:26

Bij ons is er gelukkig niks veranderd. Morgen wel de hele dag heen en weer lopen. Eerst hebben we op de kapittelweg les, daarna in het klooster en dan weer op de kapittelweg :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:28

Ik heb lekker altijd in de FEM (Laan van Scheut 10), nog nooit ergens anders moeten zijn haha!

Welke opleiding doe jij ookalweer goldenarrow?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:45

Ik heb morgen van haar les :)

Morgen eerst naar LS, daarna naar Groenwoudseweg en daarna ben ik gelukkig klaar. Vanochtend ook iets raars meegemaakt met de bus :') Normaal gaat hij voor de Radboud langs en dan stopt hij bij de HAN (voor aan de kapittelweg), maar nu reed hij ineens rechtdoor? Dus langs al die universiteitsgebouwen, en kon ik er pas bij de bowlingbaan eruit _O- stukje terug moeten lopen dus, gelukkig was ik alsnog op tijd, maar ik vond het wel even raar!