Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:20

Kringloop hebben we hier niet, en bol.com, heb ik op gezocht, maar of ik zoek fout, of ik weet niet waar ik moet zoeken.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:27

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:58

Ik heb er een paar bij de action gekocht.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:54

Ik wil graag even een momentje delen:

Oohhhwww, momentje vandaag. Lln tegen een uit haar hum zijnde mevrouw de Haan: "Maar mevrouw, u laat zich toch niet neerhalen door de mening van één persoon? U bent een fantastische docent, wat anderen ook zeggen... *smelt*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:55

Westernfreak schreef:
Welkom! Trouwens...Tante Cor ken ik wel, heb zo'n vermoeden dat een oud-studiegenoot uit Dronten jouw vriendin is die op haar heeft gereden :D

En Goof, jeetje wat heftig zeg.. zal wel een moeilijke tijd worden voor de leerling..

Wij werken altijd met twee mensen in de klas, een leerkracht en een leraarondersteuner. Als wij dan bijvoorbeeld een woordgrapje maken oid dan zit er 1 jongetje in onze klas die altijd zit te grinniken. De rest snapt er nooit zo veel van maar als je dan in één keer een lachje hoort dan liggen wij ook weer dubbel , Altijd leuk :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:07

Die naam even weghalen misschien, ivm met googlen en privacy?

Nog maar 1 dagje! Jeej! Bijna weekend. Leerlingen vliegen ook altijd de laatste les uit :=

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:12

Ow haha ja dom.. ;-)

Uuh Ik kan hem niet meer wijzigen?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:00

Pff ja, blij dat het bijna weekend is! Ik ben zo moe door de warmte in mijn lokaal. Voor het gemak hebben ze ook even lekker de kachels aan gezet :Y) :Y)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:39

Ik heb weer een weekje vakantie O:) En nog een extra vrije dag vandaag O:) Komt wel even heel goed uit, over 4 weken verhuizen we en moet nog flink ingepakt worden. Rapporten moeten in dezelfde periode klaar, zijn bezig om een beschikking voor het SBO aan te vragen met spoed zodat lln na de zomervakantie kan instromen daar en gewone werk voor de klas gaat ook gewoon door natuurlijk.

En voorbereidingen vast voor volgend jaar, want ik krijg een vast contract *\o/* *\o/* *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:05

evanrenssen schreef:
Ow haha ja dom.. ;-)

Uuh Ik kan hem niet meer wijzigen?

Even een mod tippen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:14

mayniac_val schreef:
Pff ja, blij dat het bijna weekend is! Ik ben zo moe door de warmte in mijn lokaal. Voor het gemak hebben ze ook even lekker de kachels aan gezet :Y) :Y)

Pfff hier is het ook zo warm, vreselijk.
Ik heb mezelf maar in een ander lokaal ingeroosterd dat niet aan de zonkant ligt. Het is anders echt niet te doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:16

Het is hier nu juist weer afgekoeld. Woensdag waren alle vrouwelijke leerlingen gekleed als Rihanna, ik was een beetje verbaasd dat zulke kleding hier toegestaan is :=

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:20

Ik was verbaasd dat navel truitjes weer in de mode zijn.
Sommige leerlingen hebben echt te weinig kleren aan.
Wat vinden jullie van collega's in korte broeken?

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:36

Hier is het ook flink benauwd, met name in de lokalen op de bovenste verdieping.. Gelukkig kan ik heel veel ramen tegen elkaar open zetten in mijn lokaal, dan waait het nog een beetje..

Gefeliciteerd met je contract Tamara!

Ik vind dat ik als techniek/nask docent niet in een korte broek kan lopen ivm de veiligheid, maar sommige collega's van mij doen het wel. Allemaal wel keurig netjes tot op de knie, hotpants zijn alleen voor leerlingen. Al zei een leerling deze week ook heel 'vriendelijk' dat ze de docenten (naar mij kijkend) daar liever ook niet in zou willen zien ;)

Druk weekje hier! Mijn achterstallige nakijkwerk is bijna weg, dan beginnen de voorbereidingen voor de proefwerkweek al direct daar achteraan. Combineer dat met leerlingen die geen zin meer hebben (waardoor je dus als mentor fijn de hele week al ouders aan het bellen bent ivm wangedrag, grappen als briefjes van ouders dat ze het strafwerk teveel vinden en daarom vinden dat hun kind niet alles hoeft te doen enzovoorts..) en zo krijg je de week wel snel vol..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:53

Bij mij op school hebben ze het ook al over de extreem korte broekjes. En dat de vrouwelijke collega's dat deze keer maar moesten aanpakken. En een mannelijke college zei nog dat hij op de trap niet meer omhoog durfde te kijken, uit angst ontslagen te worden :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:03

Hier geen naveltruitjes en Rihanna's, moet zeggen dat de leerlingen wel degelijk gekleed gaan.
Het is idd wel koeler, maar ik zit op de bovenste verdieping en het is gewoon warm en benauwd helaas.
Collega's in korte broek, prima, groot gelijk ook.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:24

Sheran schreef:
Bij mij op school hebben ze het ook al over de extreem korte broekjes. En dat de vrouwelijke collega's dat deze keer maar moesten aanpakken. En een mannelijke college zei nog dat hij op de trap niet meer omhoog durfde te kijken, uit angst ontslagen te worden :P

:')
Hier ook veel dames in erg korte shorts.
Ik hou het maar op een lange spijkerbroek of jurkje.

Sommige collega's wil je niet in een korte broek zien.
Gelukkig ben ik weinig collega's tegengekomen in korte broeken, vind dat maar niets hoor.
Gewoon een lange broek aan.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:06

Bij ons inderdaad ook veel leerlingen in shortjes... en niet allemaal even mooi. Heb op een stage wel es aan een paar meiden uit moeten leggen waarom de jongens telkens naar ze keken, kort stofrokje zonder legging... waren ze toch wel blij mee haha

Collegas in korte broek, waarom niet. Als het maar niet van die shortjes zijn. Ik hou het zelf toch op eem drie kwart of rokje met drie kwart legging.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:30

Kleine wereld hè, die paardenwereld! :D

Bij ons gaan de leerlingen toch best aardig gekleed naar school. Wel zomers, maar geen naveltruitjes, hotpants of minirokjes gespot hier. Collega's in korte broek of rok, gaat prima toch? Zolang het niet te kort is.

De kop is eraf voor mij. Heb alleen voor een groep van 13 (normaal gesproken 15) leerlingen gestaan. Vermoeiend, het ging nog lang niet perfect, maar ben nog steeds enthousiast! En daar was mijn coach nog wel bang voor; die heeft hiervoor een stagiair gehad die na 2 lessen de groep en het lesgeven helemaal niks vond! :') Ik zei al tegen hem dat ik hier kom om te leren in de praktijk en dat ik wel verwacht fouten te maken en niet meteen een perfecte les te geven.

De helft ging braaf aan het werk, één leerling is een stoorzender en die deed ook niks of héééél weinig en de rest van de groep liet zich daar ook een beetje in meeslepen. Ik moet nog even bedenken hoe ik die stoorzender maandag aan ga pakken, zodat de andere leerlingen niet al te erg worden gestoord en meegesleept in zijn 'druk zijn'.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:34

Ik hoor mezelf net tegen een jongen uit de 3e klas zeggen:"Pak mijn doos even"
Toch gek :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:36

Goof schreef:
Ik hoor mezelf net tegen een jongen uit de 3e klas zeggen:"Pak mijn doos even"
Toch gek :')

_O-

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:43

Tja, zo'n Goof opmerking na de verzuchting van Sheran's collega dat hij op de trap niet meer omhoog durfde te kijken uit angst ontslagen te worden... :+

Raar dat zo weinig scholen airco hebben. Ze hebben vaak ook nog een plat dak...pffffff.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:07

o hou op over warme lokalen. ;( Ik zit twee uren achter elkaar in eentje waar de hele dag de zon op staat, en zodra het ietsje waait gaat het zonnescherm omhoog.. Midden in de winter kun je daar nog in je t-shirt gaan les geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:01

miinynke schreef:
o hou op over warme lokalen. ;( Ik zit twee uren achter elkaar in eentje waar de hele dag de zon op staat, en zodra het ietsje waait gaat het zonnescherm omhoog.. Midden in de winter kun je daar nog in je t-shirt gaan les geven.

2 uur is nog een luxe, ik zit meerdere dagen in de week in zo'n lokaal en dan de hele dag....

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:58

Ik vroeg me af of er hier iemand is die naast de pabo ook een premaster doet of dat heeft gedaan? Wij hebben volgend jaar de kans, mits je je propedeuse gelijk het 1e jaar haalt, om er een Premaster Onderwijswetenschappen naast te gaan doen. Het lijkt mij best heftig om naast je gewone opleiding ook nog een premaster te doen, maar het lijkt me wel heel erg leuk. Vandaar de vraag of er iemand is die dit ook doet of heeft gedaan?