Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTopShop schreef:Om even terug te komen op die Evernote.... Het programma zelf vind ik niet fijn.
Maar nou was ik een hele tijd geleden bij de opel dealer en daar had die man wat handigs op zijn computer.
Waren gele, digitale Postit memo's die je (digitaal) op je bureaublad kon plakken.
Ik heb me rot gezocht, maar het niet kunnen vinden. Als iemand er ooit achter komt hoe dat heet, hoor ik het graag
Yucca schreef:Leuk, ik ga dadelijk ook een foto maken van mijn werkplek (stiekum eerst een beetje opruimen)
Wie weet waar je rechten-vrije muziek kan krijgen voor onder youtube filmpjes?
(of voor een klein bedrag...dat mag ook)
foxy80 schreef:Ik gebruik nog steeds pen en papier, vooral omdat ik niet draadloos werk, ook niet mobiel. Ik ben een technologische dinosaurus...
LHO schreef:Yucca schreef:Leuk, ik ga dadelijk ook een foto maken van mijn werkplek (stiekum eerst een beetje opruimen)
Wie weet waar je rechten-vrije muziek kan krijgen voor onder youtube filmpjes?
(of voor een klein bedrag...dat mag ook)
Audiofarm.org -> Filteren op Creative Commons, en dan even het licentietype bekijken.
Citaat:Voor stop-motion is een (digitale)camera nodig die in staat is om opnames frame per frame te maken. Eerst wordt het voorwerp dat op film moet bewegen in een bepaalde houding neergezet en met de camera wordt hiervan een frame geschoten. Vervolgens wordt de houding van de figuur een fractie veranderd en wordt er opnieuw één frame geschoten met dezelfde achtergrond. Dit wordt herhaaldelijk gedaan. Door vervolgens alle plaatjes achter elkaar (snel) af te spelen lijkt het alsof het voorwerp uit zichzelf beweegt. Dezelfde techniek past men ook toe bij tekenfilms. Voor een mooi, vloeiend effect kunnen het best 25 frames per seconde worden gebruikt, maar dit hoeft niet