Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mear

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:15

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:15

Ja joh, laat je dan alleen katoen maken met een randje aan de voor- en achterkant ofzo :D

Als ik jou was zou ik eens informeren of ze iets met Fellsättel willen doen, kan best lucratief voor je zijn ;)

Lisa: er is gewoon een vakje voor terug te vragen BTW op je OZB formulier waarmee je je aangifte van af te dragen BTW doet, eens per maand of per 3 maanden bijvoorbeeld :)

Wanneer je van bedrijf tot bedrijf over de grens levert dan hoef je geen BTW te vragen en af te dragen.

Zo lever ik bijvoorbeeld regelmatig iets aan Barefoot België als zij het niet meer op voorraad hebben voor een klant en ik wel, en dan stuur ik dus gewoon een factuur zonder BTW. Maar dan moet je wel alle gegevens op de factuur zetten, van BTW nummer enzo van de ontvanger.

Wanneer je naar buiten de EU levert (de USA of Australië ofzo) dan hoef je ook aan particulieren geen BTW (VAT) te rekenen, omdat zij die daar toch weer als invoerrechten aan de douane / customs moeten betalen :)

Maar dit kun je allemaal terugvinden op de site van de Belastingdienst :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:16

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:17

pmarena ooh dat is dus heel erg makkelijk. Hartstikke bedankt erg handige informatie.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:20

Dat zonder BTW over de grens leveren heet trouwens intracommunautaire levering. Handig om te googelen

Het is dat ik echt niks van boomloos ken Pmarena, anders zou ik daar de gaten in de markt wel zien. Bedankt voor de tip en ga er eens voor neuzen, zag inderdaad al dat Christ zoiets heeft, wat is daar dan voor vergetering vatbaar? (mag ook in pb). Punt zal natuurlijk ook de kostprijs zijn, schaap is vrij duur geworden. Kijk maar eens naar de richtprijzen voor een westernpad, pfft word je niet blij van.

En ja, dat is dus puur een lapje katoen met bontrandjes op. Lief voor de portemonnee en voor je passend zadel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:24

Ja, is erg praktisch inderdaad, puur voor de sier zonder het krapper maken van een zadel :j

Schaap is inderdaad erg prijzig maar is het dat niet al altijd geweest?

Barefoot werkt alleen met schapenwol i.p.v. lamsvel.

Ik krijg momenteel wel wat verontruste vragen van mensen over de diervriendelijkheid omtrent de schapenhouderij, vanwege allerlei ellende die over die populaire schapenlaarsjes naar buiten komt...hoe heten die dingen ook alweer :P

Als je / Mattes er echt iets mee wil doen, dan mag je me een PB of mail sturen hoor en kan ik prima uitleggen hoe & wat, moet ik wel even voor gaan zitten natuurlijk :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:28

Ik zal eens polsen. Ze werken nog steeds met Lammfell, dus wol en huid samen.

Uggs heten die dingen, maar heb de hetze helemaal gemist, wat is daar dan fout mee?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:57

Oja, UGGS :D

Dat schapen een waardeloos leven hebben, schijnt in het nieuws geweest te zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:55

Leuk, ik ga dadelijk ook een foto maken van mijn werkplek (stiekum eerst een beetje opruimen ;-) )

Wie weet waar je rechten-vrije muziek kan krijgen voor onder youtube filmpjes?
(of voor een klein bedrag...dat mag ook)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:59

HorseTopShop schreef:
Om even terug te komen op die Evernote.... Het programma zelf vind ik niet fijn.
Maar nou was ik een hele tijd geleden bij de opel dealer en daar had die man wat handigs op zijn computer.

Waren gele, digitale Postit memo's die je (digitaal) op je bureaublad kon plakken.

Ik heb me rot gezocht, maar het niet kunnen vinden. Als iemand er ooit achter komt hoe dat heet, hoor ik het graag :)

Bij windows zijn het Plaknotities die je onder Bureau-accessoires vindt. Bij Mac zit het in het dashboard.
Persoonlijk vind ik ze absoluut niet fijn, want je moet het programma er voor aanklikken en die dingen zijn zo klein.
Ik gebruik Evernote voornamelijk ipv mijn notitieblok, dus daar zitten veel a4tjes in!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:05

Ik gebruik nog steeds pen en papier, vooral omdat ik niet draadloos werk, ook niet mobiel. Ik ben een technologische dinosaurus...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:33

Ik krijg nu in één keer allemaal mails met linkruil etc, vind het wel grappig. Maar dan is er zo'n webwinkel die alarmsystemen verkoopt. Totaal andere doelgroep vergeleken met mijn site.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:35

Yucca schreef:
Leuk, ik ga dadelijk ook een foto maken van mijn werkplek (stiekum eerst een beetje opruimen ;-) )

Audiofarm.org -> Filteren op Creative Commons, en dan even het licentietype bekijken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:47

foxy80 schreef:
Ik gebruik nog steeds pen en papier, vooral omdat ik niet draadloos werk, ook niet mobiel. Ik ben een technologische dinosaurus...

:')

Hier wel alles draadloos :j Werkt fijn tot nu toe :D
En werkplek, is nu nog helemaal netjes, maar ben ook nog niet echt bezig natuurlijk. Beneden moet het sowieso netjes blijven. Op zolder is het wel ietsje meer een bende, omdat daar een deel voorraad ligt. Zolang het in huis past, houden we het in huis, scheelt weer kosten :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:10

LHO schreef:
Yucca schreef:

Audiofarm.org -> Filteren op Creative Commons, en dan even het licentietype bekijken.

Gelukkig heeft you-tube ook muziek die je kan toevoegen aan je video's, want ook ik kon niet goed vinden wat men nu precies voor een voorwaarden bij een liedje had. Maargoed, er is dus nu een video online met de uitslag van mijn valentijnsactie:

http://youtu.be/JuXxqLo4C74

(hele middag bezig geweest met een filmpje...pfff oefening baart kunst hoop ik!)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:19

Wat leuk gedaan je filmpje! :)
Wellicht een tip voor de volgende keer: kijk ook is naar stopmotion. :j Persoonlijk vind ik dat pakkender omdat 't dan continue 'door' gaat en nu is het vrij 'traag'. Ik snap overigens dat dit vrij persoonlijk/smaakgerelateerd is! :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:20

Leuk filmpje, ik waag me er niet aan. :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:21

Thanks! Stopmotion, zegt me zo niets, wat is dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:25

Stopmotion, dat is toch wat je met klei-poppetjes (of zoals van Aardman films) hebt enzo, dat ze elke keer een foto maken en dat dat dan een bewegend filmpje wordt? :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:27

Stopmotion:
Citaat:
Voor stop-motion is een (digitale)camera nodig die in staat is om opnames frame per frame te maken. Eerst wordt het voorwerp dat op film moet bewegen in een bepaalde houding neergezet en met de camera wordt hiervan een frame geschoten. Vervolgens wordt de houding van de figuur een fractie veranderd en wordt er opnieuw één frame geschoten met dezelfde achtergrond. Dit wordt herhaaldelijk gedaan. Door vervolgens alle plaatjes achter elkaar (snel) af te spelen lijkt het alsof het voorwerp uit zichzelf beweegt. Dezelfde techniek past men ook toe bij tekenfilms. Voor een mooi, vloeiend effect kunnen het best 25 frames per seconde worden gebruikt, maar dit hoeft niet

Een stopmotion video van Lego:

Ier

pmarena schreef:
Stopmotion, dat is toch wat je met klei-poppetjes (of zoals van Aardman films) hebt enzo, dat ze elke keer een foto maken en dat dat dan een bewegend filmpje wordt? :)

Je kunt het inderdaad ook met kleipoppetjes doen! :j

Yucca

A kijk, ja dat ken ik wel. Dan wil je meer de beweging laten zien inderdaad waardoor dingen 'sneller' gaan.
Alleen ging dat niet echt met de koekjes uit dit bakje, die blijven halve-wege niet hangen, haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:35

Ik vind het filmpje heel leuk zoals hij is! Super gedaan toch +:)+

Heb je al die koekjes opgevroten :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:55

Hihi, nee heb er maar eentje op. Straks uiteten... (en ik probeer 5 kilo kwijt te raken...haha)!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:10

Opgevroten? Haha :D