Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:00

Ik heb Facility management gedaan, ik wil er een LOI cursus bij gaan doen nu, maar wat precies weet ik niet, en eigenlijk heb ik daar de financiele middelen ook niet voor nu..

Ik zou heel graag iets richting inkoop willen doen, maar ik ben nog geen vacature tegen gekomen waar ze op zoek zijn naar een starter. Ik reageer altijd maar wel, maar krijg altijd dezelfde terugkoppeling, ervaring.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:18

Mijn interesse ligt in de dieren.. daar heb ik dus ook een opleiding in gedaan... maarja dat is toch meer een hobby dan dat je er werk in kunt vinden en alsmik er al werk in zou krijgen is dat ook niet iets wat je tot je 67e volhoudt. :+

Ben nu nog jong dus kan nog gewoon naar school.
Secretaresse zat ik idd. al voor te kijken, en de daarbij gelegen dingen idd. Maar ik ben geen wiskundenerd... ben er niet heel slecht in maar ook niet heel goed, ik weet niet hoe je niveau daar in moet zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:39

SuSem schreef:
Hoe zit het eigenlijk met ww als je tijdelijk werk hebt.
Ik heb ww tot medio april. Stel ik word aangenomen voor een tijdelijke functie ivm zwangerschapsverlof, van januari tm mei. Schuift mijn ww dan door?

Nee, heb ik aan de hand gehad en was gewoon 4 mnd kwijt

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:40

Hoe bedoel je 'kwijt'?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:15

Bijv 8 maanden recht op ww, in de tweede maand tijdelijke functie voor 4 maanden, daarna nog twee maanden ww. Ipv 6

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:33

Air schreef:
Mijn interesse ligt in de dieren.. daar heb ik dus ook een opleiding in gedaan... maarja dat is toch meer een hobby dan dat je er werk in kunt vinden en alsmik er al werk in zou krijgen is dat ook niet iets wat je tot je 67e volhoudt. :+

Secretaresse zat ik idd. al voor te kijken, en de daarbij gelegen dingen idd. Maar ik ben geen wiskundenerd... ben er niet heel slecht in maar ook niet heel goed, ik weet niet hoe je niveau daar in moet zijn?

Niveau is niet heel hoog, is goed te doen als je al een mbo opleiding gevolgd hebt...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:40

Ik mag toch niet hopen dat ik na een jaar werken, een jaar uitkering kwijt ben :oo

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:45

t banketstaaf zou dan zijn, als ik tot mei tijdelijk werk zou kunnen doen (en mijn uitkering sou tot april lopen), ik daarna dus niets zou krijgen omdat ik dan niet 26 weken heb gewerkt..

dani_spit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:16

Bij de drukkerij waar ik voor mijn werk weleens wat bestel staan nog aardig wat verschillende vacatures open. Misschien iets voor iemand hier?
http://www.drukwerkdeal.nl/nl/info/vacatures

Edit: Bedrijf ligt volgens mij in Deventer ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:53

Silence gefeliciteerd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:53

Stef wat een stomme opmerking van jouw baas :(:)
Silence gefeliciteerd
Lisan ook op gesprek! Top!
Marcella poedersuiker van jouw auto!
Cer hier ook weinig vacatures en dingen lopen en ook de onrust, Bah!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:02

silence gefeliciteerd!

word echt helemaal depri, kan weinig tot geen vacatures vinden :(

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:05

Hou vol! Zo'n dipje heb ik ook gehad en ze komen echt wel weer :(:)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:13

SuSem schreef:
Ik heb ww tot medio april. Stel ik word aangenomen voor een tijdelijke functie ivm zwangerschapsverlof, van januari tm mei. Schuift mijn ww dan door?

Tijdens je zwangerschapsverlof stopt de WW en krijgt je een uitkering op basis van je laatst verdiende loon tijdens verlof. Check dit even goed hoeveel dit is want misschien is het niet gunstig om te gaan werken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:14

Cer schreef:
Ik mag toch niet hopen dat ik na een jaar werken, een jaar uitkering kwijt ben :oo

Jij begint dan weer opnieuw omdat je boven de 26 weken zit

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:18

Air schreef:
Val even binnen met een vraagje, misschien weten jullie het.
Wat is een slimme opleiding om te doen? MBO niveau.
Aangezien ik totaal niet weet wat ik wil, kan of leuk vind om te doen(kwa werk, hobby is overduidelijk) lijkt het mij slim om een beetje een algemene opleiding te volgen. Maar welke.. er zijn zoveel opleidingen, en ik wil niet weer een opleiding hebben waar je aan het eind eigenlijk niets anders mee kan dan dat specifiek beroep.

JAAA doe een algemene opleiding waar je vele kanten mee uitkan. veel mensen kiezen een opleiding wat ze ERG leuk vinden dus bv paarden of idd iets met dieren alleen moet je je afvragen of daar voldoende werk in is en voldoende verdient. is het niet beter om het hobbyte houden.

ik heb toen voor de MEAO gekozen (administratief) ik ben daar blij mee want ik kan nu alle kanten uit kan voor bv 10 uur bij een receptie zitten maar kan ook zoals nu Interim Administrateur zijn met leuke salaris en auto.
Daarnaast nog alle ruimte om dingen te doen die ik echt als hobby die.

Kijk vooral rond waar op dit moment het minste werk in is bv toeristen sector is leuk maar tja een baan erin vinden gaat niet echt hard. EN wat zijn je toekomst plannen wil je kinderen enz... een baan waar je veel voor moet reizen is misschien niet helemaal handig. Zo zijn er best wel nodige dingen wat je van te voren goed kan plannen.

Uiteindelijk na je algemene opleiding kan je leuk gaan werken en kan je altijd nog kijken of je via trainingen en cursussen dat ene erbij kan doen waar je hard ligt maar je kan altijd terug vallen op een basis in salaris en in werk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:20

Air schreef:

Euh secretaresse en wiskunde?? Sorry snap die combi niet helemaal.

ik ben boekhouder denk je dat ik met wiskunde heb te maken alles gaat via programma's of excel hoofdrekenen doe je eigenlijk nooit.

Neem idd zoiest algemeens dan kan je altijd nog partime werken om bv wat in de dieren erbij te doen en dan toch leuk centen krijgen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:31

stef schreef:
SuSem schreef:

Nee, heb ik aan de hand gehad en was gewoon 4 mnd kwijt

na een zwangerschap?.

@Susem
Let op daar zitten de regels iets anders aan elkaar. Laat je even goed informeren bij het uwv.

Je krijgt na je zwangerschap nog wat extra belasting toevoegingen je moet dan gaan rekenen of het met je uitkering enz dan nog wel gunstig is om te gaan werken en ook nog kinderopvang te hebben. Vooral als je al moeite hebt om een baan te vinden. En moeder met kinderen onder de 4 jaar is de verplichting tot solliciteren anders laat je goed informeren.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:39

Volgens mij bedoeld Susem dat zij invalt voor iemand met zwangerschapsverlof ;)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:05

idd juud :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:35

Toevallig nog iemand op zoek naar werk in omgeving Zutphen/Lochem in de horeca? Zowel fulltime als parttime bespreekbaar.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:32

Ik zou graag jullie ongezouten mening even weten.... :+

Vorig jaar september afgestudeerd (met prof. bachelor en extra master), meteen kunnen beginnen werken in het buitenland (Tsjechië). Heerlijke job, heerlijk bedrijf, maar zover van familie en vrienden brak me echt wel een beetje. Goed, na 7 maanden teruggekeerd, meteen beginnen zoeken naar werk en een kleine 1,5 maand later kunnen starten. Ik heb veilig gespeelt toen, omdat ik zo snel mogelijk aan het werk wilde. De baan ligt in het werkveld waarin ik verder wil (HR), maar is (wist ik toen ook) absoluut niet de job van mijn dromen. Maar het bedrijf is super stabiel, de voorwaarden zijn enorm goed, ik woon op 2 km van het werk en ik weet dat ik daar pakweg de komende tien jaar zeker goed zit. Ideale job dus in tijden van crisis. Nu, 7 maanden later, heb ik het echt helemaal gezien. Mijn baas is positief, collega's zijn positief, maar ik vind het echt een verschrikkelijke job. Het is een saaie, ondankbare slavenjob, die niet eens zo fantastisch betaald -O-.

Maar, wat doe ik nu?
Als ik nu stop (of een andere job zoek), heb ik alweer een job van <1jaar op m'n CV staan. Toont niet echt van loyaliteit natuurlijk. Zit ik het uit, totdat ik er een jaar zit, om het toch wat mooier op m'n CV te hebben staan?

In welke mate wordt je hier bij sollicitaties negatief op afgekeurd denken jullie?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:46

Ik denk dat jobs van >1 jaar beter op je cv staan. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:49

Mijn nicht is daardoor afgewezen; bedrijf vond het niet zo positief dat ze niet zo lang op 1 plek bleef en hadden weinig behoefte om haar aan te nemen.
Maar als je ongelukkig bent in je werk, zou ik dat risico wel durven te nemen eerlijk gezegd.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:27

Ik heb in 2 jr tijd ook 3 banen gehad.. maarja, wat doe je eraan.. en nu zit ik weer thuis..zucht..