1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:01

M_ariskaa schreef:
@MyHorseGirl: jaa zelfde school haha! Ik stress 'm hard voor dat tentamen. Snap al niet veel van de oefencasus uit het project. :o Hoe gaat het me de herkansing van het vorige project? :(:)
@Menino: wat een gedoe allemaal! Heb zelf (nog) niks met de examencommissie te maken, maar als ik dit zo allemaal hoor...

Welke klas zit je? Ja herkansing van het project, gaat niet zo best. We moeten 'm op de dag van het nieuwe project inleveren! Heel fijn dus. Heb vandaag spreekuur voor dat nieuwe project dus dat is wel fijn. Had jij toevallig ook Wendy Guns voor JV?

Melisding

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:47

Oow jeetje dat wordt een hoop werk zo te lezen. Succes!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:20

Wie zitten hier allemaal eigenlijk op kamers?
Ik heb met mijn moeder gepraat of ik op kamers zal gaan volgend jaar. Mijn vader vond het dit jaar geen goed idee, omdat ik dan de pony's niet kon doen en hij mij wel heel jong vind. Nu had ik dus bedacht dat ik als ik een vrije dag heb, of vroeg vrij ben makkelijk met de trein terug naar huis kan gaan (is 20 minuten) en dan alsnog kan paardrijden/ misschien thuis mee eten.

Wat zouden jullie hiervan denken? Uiteindelijk zal ik natuurlijk nog maar weinig gaan paardrijden denk ik. Maar de pony's zijn ook al 24 en 19 en wel toe aan pensioen.
Zijn hier mensen met ervaring en misschien iemand die mij ongeveer aan kan geven hoeveel je per maand qua geld nodig hebt en of het echt wat toevoegt aan het 'studenten leven'? (mag ook in pb)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:40

Ik zit niet op kamers maar woon in een gewone flat. Nou woon ik samen dus dat scheelt even heel veel in de financiën. Ik moet wel zeggen waar je ook wilt gaan wonen van alleen je stufi red je het niet.
Ik kan overigens nog wel makkelijk naar het paard, maar dat komt mee omdat ze ongeveer 4 straten verderop gestald staat ;)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:45

Zie dit topic nu pas! Ik ben ook HRM begonnen dit jaar :D
Zit je ook op Avans Den Bosch? :)

editje: Zie net dat je op de Fontys zit!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:48

Nee ik zit op de HU heb hiervoor gestudeerd bij Fontys.
Ongeveer 3 pag. Terug is een lijstje geplaatst met wie welke studie en waar doet :)
Bevalt je studie tot nu toe?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:54

Melisding schreef:
Ik zit niet op kamers maar woon in een gewone flat. Nou woon ik samen dus dat scheelt even heel veel in de financiën. Ik moet wel zeggen waar je ook wilt gaan wonen van alleen je stufi red je het niet.
Ik kan overigens nog wel makkelijk naar het paard, maar dat komt mee omdat ze ongeveer 4 straten verderop gestald staat ;)

Oke, ik werk nu bij de ah, waar mijn jaarcontract afloopt 31 mei. Dan zou ik natuurlijk altijd kunnen vragen of ze mij over kunnen plaatsen naar Groningen/ een goed woordje voor me kunnen doen. Verder staan mijn pony's dan 2x 20 minuten (trein+auto) verderop. Dat is dus best een eindje..

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:54

Ik zit wel op het Avans in Den Bosch :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:08

Ja de studie bevalt goed! Alleen vanwege de vele studenten die zijn gestopt hebben ze deze periode mijn leuke klasje uit elkaar gehaald. Zit dus sinds deze week in een totaal vreemde klas en voel me er absoluut niet op mijn gemak :( Nu was ik samen met een vriendinnetje van me naar die klas overgeplaatst, alleen nu zit zij er ook aan te denken om te stoppen dus dan blijf ik helemaal alleen over -O- Dus even een domper..

@Birgit; bevalt het je goed?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:09

JLLN_ schreef:
Ja de studie bevalt goed! Alleen vanwege de vele studenten die zijn gestopt hebben ze deze periode mijn leuke klasje uit elkaar gehaald. Zit dus sinds deze week in een totaal vreemde klas en voel me er absoluut niet op mijn gemak :( Nu was ik samen met een vriendinnetje van me naar die klas overgeplaatst, alleen nu zit zij er ook aan te denken om te stoppen dus dan blijf ik helemaal alleen over -O- Dus even een domper..

Je mag ook altijd in komen stromen bij HRM in Eindhoven hoor, kom maar gezellig bij mij in de klas. Wij hebben een hele leuke klas. :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:10

Citaat:
Fontys
Human Recource management
- Lisann__

Toegepaste Psychologie
Dyphusion

Orthopedische Technologie
RubyRed

Pabo
Ronaa94

Werktuigbouwkunde
Galley

Universiteit van Amsterdam
Psychobiologie
Margoooo

Scandinavische talen en culturen
Kallandso

Universiteit Leiden
Engelse Taal & Cultuur
_Summerly_

Italiaanse Taal & Cultuur
_Summerly_

Windesheim
Communicatie
Laux

Pedagogiek
LiiNd_Y

MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening
[***] (Miranda)

Universiteit Utrecht
Psychologie
Jodieee
xIrlijn
Eef_Bam
Mette

Algemene Sociale Wetenschappen
Fleur_laura

Hogeschool Leiden
HBO-rechten
M_ariskaa

toegepaste psychologie
Menino

Rijks Universiteit Groningen
Geneeskunde
__Marije__

Rechtsgeleerdheid
Tasserd

Marketing
imd

Inholland Haarlem
Human Resource Management
A_Fotografie (Anouk)

Hogeschool Utrecht
Melisding
Nienkex

Sociaal Pedagogisch Hulpverlening
EllaBellaah

Verpleegkunde
MadelonSunny

Juridische Hogeschool
Rechten
xlisza (Lisa)

Erasmus universiteit Rotterdam
Rechtsgeleerdheid
annika_s

Psychologie
Hitime

Hogeschool Rotterdam
Lerarenopleiding Engels
SerenePeace (Nadine)

Pedagogiek
spOttiee (Lisa)

Verpleegkunde
emilyxx (Emily)

Hogeschool Zuyd
Hogere Juridische Opleiding
Santigo_

Hogeschool van Amsterdam
Media, Informatie en Communicatie
Damelza

Bedrijfskunde MER[i]
Chantal - Cchanny

Universiteit van Tilburg
[i]Rechtsgeleerdheid

Diddletje

Avans hogeschool, Den Bosch
SPH (sociaal pedagogische hulpverlening)
Lizaa01
Denise_Tink
Integrale Veiligheid
Birgit__

Hanze Hogeschool Groningen
Accountancy
Suus_pepper
femmy91 (sph)

Gereformeerde Hogeschool, Zwolle
Maatschappelijk werk en dienstverlening
Lottexxx

Stenden Hogeschool
Pabo
idapaulien

Commerciele economie-horse business management
c_esther

Haagse Hogeschool
Business IT & Management
Marsu

International Business & Management Studies
Laura_

Voeding & Diëtetiek
CecileDV

KPZ Zwolle
Pabo
Anthonia_

Hoge school Arnhem en Nijmegen
Psychomotorische therapie
RM_

Communicatie & Multimedia design (Arnhem)
Laurahh\\

Radboud Universiteit Nijmegen
Geneeskunde
Alyss_

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:14

JLLN_ schreef:

Je maakt vast wel weer nieuwe vrienden :) eerste weken met anderen in een x is altijd lastig

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:15

Ik vind het een fijne school. Kon de school al omdat ik vorig jaar hier al een andere studie had gevolgd, maar het niet haalde. Nu studeer ik Integrale Veiligheid.
Wel balen dat je klas uit elkaar is gehaald! Dat is met een andere klas ook gebeurd en daardoor hebben wij 4 nieuwe in de klas. Iedereen kent elkaar al, dus deze nieuwe hebben tot nu toe totaal geen aansluiting..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:33

MyHorseGirl schreef:
M_ariskaa schreef:
@MyHorseGirl: jaa zelfde school haha! Ik stress 'm hard voor dat tentamen. Snap al niet veel van de oefencasus uit het project. :o Hoe gaat het me de herkansing van het vorige project? :(:)
@Menino: wat een gedoe allemaal! Heb zelf (nog) niks met de examencommissie te maken, maar als ik dit zo allemaal hoor...

Welke klas zit je? Ja herkansing van het project, gaat niet zo best. We moeten 'm op de dag van het nieuwe project inleveren! Heel fijn dus. Heb vandaag spreekuur voor dat nieuwe project dus dat is wel fijn. Had jij toevallig ook Wendy Guns voor JV?

Haha nee niet voor JV maar als begeleider voor het project. :).Geen goede ervaringen ofzo?
Ik had Kloover voor JV, supergoede lerares!
En ik zit in 1B. :)
Wel rot van die herkansing, zo 'fijn' dat die 2 projecten tegelijk zijn. :(:)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:38

Engels ook gehaald. Wel maar net aan. 5,4 voor lezen en een 6 voor schrijven. Ga het wel beide herkansen, misschien rolt er een iets hoger cijfer uit!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:46

@Lisann; ik heb expres voor Avans gekozen omdat ik zo veel slechte dingen hoorde over Fontys, en omdat hij beter stond aangeschreven.. Maar Fontys werkt ook met competenties toch?

Birgit__ schreef:
Ik vind het een fijne school. Kon de school al omdat ik vorig jaar hier al een andere studie had gevolgd, maar het niet haalde. Nu studeer ik Integrale Veiligheid.
Wel balen dat je klas uit elkaar is gehaald! Dat is met een andere klas ook gebeurd en daardoor hebben wij 4 nieuwe in de klas. Iedereen kent elkaar al, dus deze nieuwe hebben tot nu toe totaal geen aansluiting..

Ja dat is bij mij dus ook.. De hele klas kent elkaar, ik ben daar nieuw bij gekomen dus het is gewoon awkward.. Nou was het al anders geweest als de klas er voor open had gestaan, maar wij twee hebben ons voorgesteld, en de rest van de klas helemaal niet.. Dus het is gewoon ongemakkelijk.. Ik weet van helemaal niemand de naam en buiten de lessen om of wat dan ook is er 0,0 contact..

@Melis; het ding is, ik had het niet erg gevonden als de nieuwe klas er voor open had gestaan, maar zij hebben zich dus niet eens voorgesteld (wij wel) en doen verder ook geen moeite om ons bij de klas te betrekken of wat dan ook.. Ik snap dat dat ook van mijn kant uit kan komen, maar dat is niet zo 1,2,3 gedaan wanneer je vanuit de rest het idee krijgt dat ze toch niks van je moeten weten.. En van mijn oude klas genoten hoor ik allemaal dat iedereen gewoon gesprekken met ze voert, zich hebben voorgesteld en dat ze gewoon bij de groep betrokken worden dusja..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:02

Ik ben na een week natuurlijk over gestapt, kwam ook in een klas waar iedereen al beetje kende en op kamp was geweest natuurlijk. Ik heb mij aan enkele voorgesteld, sommige hebben zich aan mij voorgesteld. Ik ben er bij gekomen toen ze in groepjes aan het werken waren en toevallig was het echt net mentorgeval geloof ik. Dus ben ook meteen voorgesteld door de mentor. Ben wel blij dat ik goed ben opgevangen, ben daar ook altijd heel bang voor!

hOOP dat er wel verbetering inzit bij jou JLLN

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:06

Laura_ schreef:
Ik ben na een week natuurlijk over gestapt, kwam ook in een klas waar iedereen al beetje kende en op kamp was geweest natuurlijk. Ik heb mij aan enkele voorgesteld, sommige hebben zich aan mij voorgesteld. Ik ben er bij gekomen toen ze in groepjes aan het werken waren en toevallig was het echt net mentorgeval geloof ik. Dus ben ook meteen voorgesteld door de mentor. Ben wel blij dat ik goed ben opgevangen, ben daar ook altijd heel bang voor!

hOOP dat er wel verbetering inzit bij jou JLLN

Ja dat is fijn, het is nu ook nog eens zo dat ik wel mijn oude mentor hou, dus eigenlijk hoor ik niet echt bij de nieuwe klas, maar ook niet bij m'n oude.. Alleen deze klas zit al een half jaar bij elkaar, niet pas een week.. Ze komen allemaal uit dezelfde plaats, en ik kom ergens anders vandaan.. |o

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:42

Oef oké dan snap ik dat het behoorlijk poedersuiker is jlln :(

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 18:13

@ JLLN; Ja Fontys werkt ook met competenties. Ik vind het tot nu toe een fijne opleiding! Fijn rooster, leuke docenten.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:41

suus_pepper schreef:
Ik heb met mijn moeder gepraat of ik op kamers zal gaan volgend jaar. Mijn vader vond het dit jaar geen goed idee, omdat ik dan de pony's niet kon doen en hij mij wel heel jong vind. Nu had ik dus bedacht dat ik als ik een vrije dag heb, of vroeg vrij ben makkelijk met de trein terug naar huis kan gaan (is 20 minuten) en dan alsnog kan paardrijden/ misschien thuis mee eten.

Wat zouden jullie hiervan denken? Uiteindelijk zal ik natuurlijk nog maar weinig gaan paardrijden denk ik. Maar de pony's zijn ook al 24 en 19 en wel toe aan pensioen.
Zijn hier mensen met ervaring en misschien iemand die mij ongeveer aan kan geven hoeveel je per maand qua geld nodig hebt en of het echt wat toevoegt aan het 'studenten leven'? (mag ook in pb)

Ik woon niet op kamers en ga dat ook niet doen omdat ik een koopwoning heb en samenwoon ;) Maar de vraag is denk ik meer of je zelf heel graag wilt? Want qua afstand is het prima te doen denk ik? Ik denk niet dat het heel erg veel toevoegt, voor mij zou het dat niet doen in ieder geval en ik bespaar dan liever het geld/geniet van mijn pony's!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:53

M_ariskaa schreef:
Haha nee niet voor JV maar als begeleider voor het project. :).Geen goede ervaringen ofzo?
Ik had Kloover voor JV, supergoede lerares!
En ik zit in 1B. :)
Wel rot van die herkansing, zo 'fijn' dat die 2 projecten tegelijk zijn. :(:)

Ja Kloover is inderdaad erg aardig! Ze lijkt me fijn lesgeven. Wendy Guns... vreselijk. Heb je helemaal niks aan. Liefst geef ik haar een kogel cadeau. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:56

suus_pepper schreef:

Ik woon (nog) niet op kamers. Het is wel erg duur! Ik weet niet of je ouders je studie/boeken betalen? Dan zou het opzich wel kunnen dmv een lening bij duo. Hier in Leiden ben je zo rond de 300 euro incl. kwijt voor een kamer p/m. Dan moet je daarnaast natuurlijk ook nog eten/drinken/uitgaan etc. Moet je goed bespreken. Als je niet lid wilt worden heb je heus nog wel tijd over voor je pony's, al is het maar 3x per week. Het is wel een beslissing die je goed moet overwegen!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:07

Allereest even een :(:) voor Rhona en Menino :(:)

suus_pepper schreef:

Ik woon op kamers ja, moest wel vanwege de afstand. Het voegt imo wel wat toe, omdat ik nu gewoon zo spontaan eens wat kan gaan drinken of fimpje kijken met vriendinnen... Ook samen koken is leuk, en gezellig stappen natuurlijk! Maar als je dicht bij de stad woont van je opleiding is dat misschien anders! Verder, het is duur, dat klopt, maar als je er rekening mee houd is het prima te doen! Mocht je wat getallen willen horen mag je me altijd pben, maar ik vond de site van Nibud ook een goede richtlijn :j

En wat een lange lijst met opleidingen zeg! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:43

MadelonSunny schreef:
Citaat:
Fontys
Human Recource management
- Lisann__

Toegepaste Psychologie
Dyphusion

Orthopedische Technologie
RubyRed

Pabo
Ronaa94

Werktuigbouwkunde
Galley

Universiteit van Amsterdam
Psychobiologie
Margoooo

Scandinavische talen en culturen
Kallandso

Universiteit Leiden
Engelse Taal & Cultuur
_Summerly_

Italiaanse Taal & Cultuur
_Summerly_

Windesheim
Communicatie
Laux

Pedagogiek
LiiNd_Y

MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening
[***] (Miranda)

Universiteit Utrecht
Psychologie
Jodieee
xIrlijn
Eef_Bam
Mette

Algemene Sociale Wetenschappen
Fleur_laura

Hogeschool Leiden
HBO-rechten
M_ariskaa

toegepaste psychologie
Menino

Rijks Universiteit Groningen
Geneeskunde
__Marije__

Rechtsgeleerdheid
Tasserd

Marketing
imd

Inholland Haarlem
A_Fotografie (Anouk)

Hogeschool Utrecht
Melisding
Nienkex

Sociaal Pedagogisch Hulpverlening
EllaBellaah

Verpleegkunde
MadelonSunny

Juridische Hogeschool
Rechten
xlisza (Lisa)

Erasmus universiteit Rotterdam
Rechtsgeleerdheid
annika_s

Psychologie
Hitime

Hogeschool Rotterdam
Lerarenopleiding Engels
SerenePeace (Nadine)

Pedagogiek
spOttiee (Lisa)

Verpleegkunde
emilyxx (Emily)

Hogeschool Zuyd
Hogere Juridische Opleiding
Santigo_

Hogeschool van Amsterdam
Media, Informatie en Communicatie
Damelza

Bedrijfskunde MER[i]
Chantal - Cchanny

Universiteit van Tilburg
[i]Rechtsgeleerdheid

Diddletje

Avans hogeschool, Den Bosch
SPH (sociaal pedagogische hulpverlening)
Lizaa01
Denise_Tink
Integrale Veiligheid
Birgit__

Hanze Hogeschool Groningen
Accountancy
Suus_pepper
femmy91 (sph)

Gereformeerde Hogeschool, Zwolle
Maatschappelijk werk en dienstverlening
Lottexxx

Stenden Hogeschool
Pabo
idapaulien

Commerciele economie-horse business management
c_esther

Haagse Hogeschool
Business IT & Management
Marsu

Facility Management
Laura_

Voeding & Diëtetiek
CecileDV

KPZ Zwolle
Pabo
Anthonia_

Hoge school Arnhem en Nijmegen
Psychomotorische therapie
RM_

Communicatie & Multimedia design (Arnhem)
Laurahh\\

Radboud Universiteit Nijmegen
Geneeskunde
Alyss_