't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:10

ruitje schreef:
Ik ben vandaag in mijn gezicht gespuugd, ben dus ook weer iets harder aan het zoeken :+

Waar werk jij? :')
Psychiatrische unit? :=

Gowlan

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:13

Hahaha, lijkt me eigenlijk wel tof werk moet ik zeggen.. Vriendin van mij werkt ook met verstandelijk gehandicapte mensen en mensen met schizofrenie etc..
Zij word ook regelmatig gebeten en ondergespuugd en alles.. en zij moeten die mensen op de grond leggen zodat ze rustig worden.. bizar maar vind het wel bijzonder haha

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:54

ik heb morgen een afspraak bij het uwv, kijken of zij mij verder kunnen helpen.
inmiddels al zoveel afwijzingen gehad...

ik werk al sinds 2007 in de extra murale zorg (huishouding), solliciteer ik op huishoud medewerker hotel, word ik afgewezen dat mijn profiel niet genoeg aansluit.. Hoe dan?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:55

Ik vind hotel en thuiszorg echt heel erg verschillen, dus kan mij daar wel wat bij voorstellen :)
Het is heel anders werken en ook heel anders schoonmaken. Moet veel preciezer, strakker en tijdsdruk ligt over het algemeen hoger.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:08

pff ja ik heb vroeger als bijbaan in een hotel gepoetst en dat ging met veel tijdsdruk 8 minuten per kamer! Bijna onmogelijk want het moet ook nog eens perfect schoon zijn... Maar door dat baantje heb ik wel mijn eerste paard van mijn ouders gehad :) Dus was bloed fanatiek!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:08

Ik heb weer een aantal gevonden, morgen eerst maar weer schrijven.

Alvast succes met je gesprek Ilona, fijn dat je in ieder geval een gesprek hebt idd. Oeh, ik sla altijd wel alles op inderdaad. Vacature, brief en cv.. al is die laatste natuurlijk wel altijd hetzelfde.. maar goed.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:58

Ik heb er wel nog een bijbaantje bij sinds deze week, ik ga 2 uurtjes per week bijles Engels, Geschiedenis en Maatschappijleer geven. :) Het is in ieder geval wat! Daarnaast dan nog de weekenden in Zutphen in de kroeg, en ik blijf nog heel hard op zoek naar een juridische bijbaan..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:59

Hey wat leuk, bijles :j

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:00

Goeie hè! Ik kwam het toevallig tegen toen ik internet aan het afspeuren was naar een baantje, en ik wilde wel iets wat enigszins nuttig op mijn CV zou zijn, en dit leek me toch best prima :) kan er ook nog iemand mee helpen, het kost me amper tijd in de week en ik leer er zelf ook nog wat van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:02

Hoe doe je dat dan met inkomen opgeven oid? En is dat dan bij mensen thuis ofzo?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:18

Ik werk via StudentsPlus, dus heb gewoon een contract en zij regelen verder alles. De mensen die bijles willen (voor hun dochter) kopen per maand een aantal uren in, ik krijg die uren door en plan dit verder met dat meisje zelf in. Per maand tekenen de ouders en ikzelf een urenbriefje af en die lever ik dan in, en krijg dan per maand uitbetaald. :j Ik verdien een tientje per uur dus dat is als student zijnde en voor dergelijk werk best prima.

Edit En de bedoeling is inderdaad dat ik naar die mensen thuis toe ga, maar dit is in principe met hun zelf af te spreken, stel nou dat dat meisje thuis niet goed kan leren kunnen we ook altijd ergens anders afspreken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:08

Het is niet leuk nu als 21 jarige en je een bijbaan zoekt in het oosten v/h land. -O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:28

Net het vreemdste sollicitatiegesprek ooit gehad. De heren waren erg duidelijk op elkaar ingespeeld en wisten binnen no time mijn zwakke punt te raken. En ipv ophouden toen ze zagen dat ze hem hadden gingen ze nog dieper. En toch ben ik nog nooit zo goed uit een gesprek gekomen. Na afloop van het gesprek werd ook nog even ongepland de controller erbij gehaald om nog even met mij te praten, omdat die komende week vrij is en dus bij een gesprek volgende week er niet bij kan zijn. Daar werd meer op het vakinhoudelijk ingegaan en volgens mij vul ik precies het gat op wat ze hebben.
Verder nog even afwachten. Ik heb van alle drie de heren het idee dat ze positief tegenover mij staan en dat dit bedrijf ook precies is wat ik nodig heb, maar ik was de eerste van vier kandidaten en als er een is met dezelfde kwalificaties en minder emotionele bagage dan zie ik die al aan mij voorbij gaan.
En het bedrijf brengt ook enige onzekerheid met zich mee, omdat ze midden in een overname zitten. Ze zijjn in afwachting van goedkeuring van de nma en als die akkoord gaan dan gaat er nog heel veel gebeuren.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:21

niet echt een leuk gesprek dan als ze daar op door blijven gaan. Maar ze weten nu dus wel wat ze aan je hebben..

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:24

Ah fijn dat hier ook een topic over is :P

Ik werk nu al bijna 5 jaar parttime bij de McDonalds en ben dit jaar afgestudeerd aan de opleiding Communication and Multimedia Design. Nu loopt 18 oktober mijn contract bij de McDonalds af en ben ik dus druk opzoek naar een nieuwe baan....
Al maanden aan het solliciteren op het gebied van marketing, communicatie, pr, sales enz, van vele krijg ik geen bericht terug, soms een email dat de vacature niet meer geldig is en soms een email terug dat ze inmiddels al een aantal kandidaten ver in procedure hebben, dan denk ik verwijder dan gewoon de vacature!!!!
Veel frustraties dus en begin het een beetje zat te worden.
Moet snel een baan vinden anders ben ik binnenkort werkloos en moet ik mn paard ook weg doen enz.
Naast de marketing baantjes ben ik nu dus ook aan het rondkijken voor ander fulltime werk, zolang ik maar werk heb.

Moet zo werken, maar ga morgen zeker even het topic doorlezen :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:40

Een ding snap ik niet in je verhaal. Je werkt al 5 jaar bij McDonalds en je contract loopt 18 oktober af?
Ik dacht dat je maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd met een maximum van 3 jaar kon krijgen in Nederland. Daarna heb je automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Hoe kan na 5 jaar je contract dan aflopen?
Met de gegevens die ik heb zou ik zeggen dat je bij McDonalds werkt met een contract voor onbepaalde tijd (of dat nou in je contract zo beschreven staat of niet) en dat ze je dus na 18 oktober niet zomaar de deur uit kunnen zetten.

Ik snap dat je het liefst niet bij McDonalds wil bijven hangen, maar als dat in de tussentijd het verschil kan maken tussen wel of niet je paard aanhouden dan zou ik het wel weten.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:00

De McDonald heeft een.ander cao. En pas na 5 jaar krijg je onbepaalde tijd contract. Die willen zij mij niet geven helaas.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:04

Bij mijn weten is dat per wet geregeld en kan daar bij cao niet ten nadele van de werknemer vanaf geweken worden. Maar ik heb niet veel ervaring met cao's dus pin me er niet op vast, maar ik zou toch eens op onderzoek uit gaan als ik jou was.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze van de crisismaatregel voor mensen tot 27 gebruik hebben gemaakt, maar dan nog is het maar 4 jaar/contracten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:08

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:15

2.8 Afwijkingen van wettelijke 3x3-regel

De regel dat je als werkgever ten hoogste 3 arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd in ten hoogste 36 maanden mag aanbieden is niet van toepassing.

Dit betekent: je kunt als werkgever in afwijking van de wet meer arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd afspreken.
Dan geldt de laatste arbeidsovereenkomst als arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, als:
1. arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd
a. een periode van 60 maanden hebben overschreden (inclusief de tussenpozen van niet meer dan 1 maand);
b. meer dan 6 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 1 maand.

Dit geldt ook voor arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd die op of na 31 maart 2012 tot 1 augustus 2012 zijn gesloten, tenzij al schriftelijk is vastgelegd dat er sprake is van onbepaalde tijd.

Let op: deze regeling geldt uitsluitend voor arbeidsovereenkomsten die zijn aangegaan voor 1 januari 2014. Vanaf 1 januari 2014 geldt bij aangaan van nieuwe of in de reeks opvolgende arbeidsovereenkomsten voor de nieuwe overeenkomst de wettelijke regeling van maximaal 3 arbeidsovereenkomsten in een reeks binnen 3 jaren met onderbreking van ten hoogste 3 maanden.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:53

Astaloca schreef:
Het is niet leuk nu als 21 jarige en je een bijbaan zoekt in het oosten v/h land. -O-

Herkenbaar maar het is mij wel gelukt! Probeer de uitzendbureaus in enschede maar eens met name callcenter werk is er voldoende :+

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:45

Falona, ik heb het onderzocht en helaas is het echt zo.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:34

lifaya schreef:
niet echt professioneel

Welke site raden jullie aan voor thuiszorg (zonder ervaring)?

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben nog niet lang op zoek naar werk maar vind het wel leuk om met jullie mee te kletsen. Onderhand zijn er bij mij 6 sollicitaties uit, waarvan 3 die over 1 week een sluitingsdatum hebben. De andere 3 ben ik afgewezen wegens te weinig ervaring.

@lifaya, ik werk in de thuiszorg bij de Vierstroom. Ik weet niet waar jij woont, maar bij ons (Zuid Holland) is dat een bekende :) Je hebt ook nog Inis, Careijn en nog wat kleinere instellingen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:45

Joehoee dames! Mag ik even storen?
Wie kan mij vertellen of je mogelijk een sollicitatie ook in donkerblauwe letters (geprint) mag inleveren?
Bij ons allen, ook mensen van stal en vrienden is de inkt op/printer kapot.
Nu hebben mijn buren het uitgedraaid: ook zwarte inkt op, maar kon wel in donkerblauw..

Dussss, Mag dat? (anders maak ik gewoon een kopie op mijn werk in zwartwit)..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:07

Natuurlijk mag dat! :)
Als het fijn leesbaar is, mag het best in donkerblauw hoor. Vaak val je dan ook wat beter op.