Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xMarloess schreef:Haha ik had nooit de tijd voor een baantje 's middags of 's avonds. Dus de enige optie was 's ochtends. En eigenlijk verdient het niet zo slecht hoor, voor dat uurtje dat ik per dag 'officieel' aan het werk ben.
Douce schreef:Op wrts staan trouwens jaartallen als 1747 maar daar hoeven we toch weinig van te weten? Dat dan Willem de IV wordt aangesteld blijkbaar?
Paisano schreef:Wow jullie gaan veel te snel zeg! Weer een heleboel pagina's erbij
Vandaag ging niet helemaal zoals gehoopt.. Kon me totaal niet concentrerenEn de jaartallen van de republiek willen maar niet in mijn hoofd blijven.
Dus nu nog eens proberen en dan hopelijk vroeg naar bed.
Douce schreef:Op wrts staan trouwens jaartallen als 1747 maar daar hoeven we toch weinig van te weten? Dat dan Willem de IV wordt aangesteld blijkbaar?
Op wrts staan 3 jaartallen van na 1700:
1701 : begin Spaanse succesieoorlog
1702 : begin tweede stadhouderloze tijdperk
1747 : - benoemeing Willem IV tot stadhouder (dus einde tweede stadhouderloze tijdperk)
- pachtersoproer
Dit zijn de drie jaartallen die in mijn boek (feniks) worden genoemd (achterin het boek bij 'chronologie').
Douce schreef:Ah vooral die laatste bedoelde ik.. Die pachtersoproer. Daar weet ik echt niets vanaf..