Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:30

Inderdaad, dan kun je beter een bon geven ná de babyshoot voor bijvoorbeeld een gezinsportret!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:37

Yucca schreef:
Inderdaad, dan kun je beter een bon geven ná de babyshoot voor bijvoorbeeld een gezinsportret!

Zo kan je ook een binding houden met je klantenkring ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:39

Ja, je blijft wel bezig zo! haha

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:40

Dat is inderdaad de perfecte manier voor klantbinding! :) Erg leuk, zulke pakketten die op elkaar volgen en bij elkaar aansluiten. Slim marketing-technisch aangepakt :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:47

Hilda79 schreef:
Holly, ze kiezen niet voor de combi omdat ze aangeven niet te weten hoe de bevalling verloopt. Tot nu toe heb ik bijna alle zwangeren terug gehad met het kindje. Inderdaad degene niet waarbij de eerste periode niet was zoals gehoopt.

Kun je daarom niet beter zeggen dat de 2de shoot binnen het eerste levensjaar is? Denk niet dat veel mensen echt foto's willen laten maken van een babytje van een paar dagen oud... Dan lijken ze allemaal op elkaar en eerlijk, ze zijn dan nog niet op hun mooist!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:50

Vandaag een bijeenkomst voor de startende ondernemers bij de Belastingdienst.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:00

Interessant PaysBas :) Is dat een KvK seminar in samenwerking met de Belastingdienst, of door Belastingdienst zelf georganiseerd?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 17:26

Hebben jullie de afgelopen dagen ook gelezen over de website hacks?
Ik zit me er echt bij af te vragen hoeve dat zal gaan. Dat wordt nergens vermeld (tenminste ik heb het niet voorbij zien komen)
Hoe lezen jullie deze berichten?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:45

Heb het nog nergens gelezen..
Denk ook niet dat mijn website erg interessant voor ze is dus ik geloof het allemaal wel :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:46

PaysBas schreef:
Vandaag een bijeenkomst voor de startende ondernemers bij de Belastingdienst.

Hoe is dat gegaan? Ik ben pas ook geweest en wel wat handige dingen opgestoken. Heb toen ook 'ruzie' gemaakt met de inspecteurs over grijs kenteken :D zij zagen het anders dan ik maar ik werk toch echt volgens de regeltjes en rij grijs terwijl zij vonden dat dat niet kon.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:21

Dat grijs kenteken verhaal is iets om moe van te worden.
Wij rijden ook grijs maar hebben de auto dan ook als grijskenteken auto gekocht.
Een vriend van ons met een eigen winkel koopt een bus (op geel kenteken) die makkelijk naar grijs kan worden omgezet omdat ie daar oorspronkelijk voor bedoeld is. Doen ze niet omdat ie van een particulier is geweest. Terwijl mijn vriend het enkele jaren geleden ook heeft kunnen doen.
Alle partijen waarmee je contact opneemt zeggen iets anders tegen je en niemand lijkt het daadwerkelijk te weten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:46

Nou , ik heb een reactie terug van de HBD op mijn bezwaar.

Heel verrassend : bezwaar is ongegrond verklaard :P

Hoop dat die boevenbende snel afgeschaft wordt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:08

Hmm, is dat even jammer... Maarja, niet geschoten altijd mis natuurlijk. Voor hetzelfde geld had je mazzel gehad!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:32

Ik weet niet meer precies wat HBD inhoud...?!

Ik heb vanmorgen mijn eerste zakelijke portretten gemaakt. Studioset geleend van een vriendin/fotograaf en daar op locatie portretten en groepsfoto gemaakt. Super leuke foto's geworden, ondanks dat ze echt wel 'standaard' zijn (dat was de wens ook..). Vond het wel spannend (nooit eerder zo gedaan) maar zo zie je maar weer: voor alles is een eerste keer!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:49

HBD is het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel; iedere onderneming die bij de KvK ingeschreven staat en onder de detailhandel valt, moet jaarlijks een verplichte bijdrage betalen.. Ik geloof dat het zo in elkaar zit, even kort door de bocht.
Wat betalen jullie aan het HBD? Ik zie wel op hun website het standaard tarief van 79 euro, maar ik hoor om me heen dat de hoogte van de bijdrage per onderneming kan wisselen.. Ben benieuwd hoe hoog die variabele bedragen dan zijn..

Wat leuk, Yucca! :) Fijn dat de eerste keer zo goed beviel. Dat blijft dus niet bij deze enkele reportage? ;)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:01

Hier nog geen bericht terug van HBD... ik ben wel heel benieuwd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:32

Ik betaal al jaren verplicht onder protest die standaard 79 euro....en afgelopen jaar heeft dat stelletje rovers bedacht dat ze me ook wel onder de aftakking voor de sportartikelenbranche konden plaatsen zodat ze me nog eens voor een extra 200 euro uit konden knijpen. Ik heb dus geen ene donder aan die onzin van die sportschoenen en tennisracket-zaken maar ze kunnen gewoon doen wat ze willen , factureren wat ze willen en als ondernemer heb je de verplichting om het te betalen.

Het is echt een walgelijke zichzelf in stand houdende organisatie van struikrovers :n

Ook wel "mooi" dat steeds als ze ter discussie staan , ze zichzelf verdedigen omdat ze zo belangrijk zijn voor de (kleine) ondernemer en zoveel draagvlak hebben onder ondernemers :')

Als ze dat nu echt denken , laat ze dan die verplichte bijdrage afschaffen....en gewoon een lidmaatschap aanbieden waar mensen ZELF vrijwillig voor kunnen kiezen.

Zal mij benieuwen hoeveel "leden" er dan overblijven :')

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:09

Hoi,

Stille meelezer meldt zich weer eens ;)

Zijn hier ook mensen die in 2008, 2009 en/of 2010 de volle 25% bijtelling betaalde voor hun auto?
Dan is er misschien nog wel een leuk voordeeltje te behalen! Ik zal het bij interesse ff uitleggen ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:59

Eigen bedrijf is inmiddels in de bus gevallen. Lezen zal even moeten wachten.
Zit er bij jullie ook zoveel reclame bij?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:04

Ik heb als particulier mijn grijze kenteken bus gekocht toen het nog kon (zo lang rij ik dat ding dus al...) en toen betaalde ik ook gewoon grijs. Ondertussen is dat veranderd en betaalde ik geel maar wel minder dan geel/geel :) Nu heb ik een bedrijf en ben ik weer grijs, de belastingdienst werd er kleurendoof van :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:58

Hier is eigen bedrijf ook binnen gekomen. Maar wij vallen onder de regio oosr-nederland. En je staat er bij ons niet in Joyce.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:07

Dat dacht ik al, dan staat hij alleen in die van het Gooi/Eem/Flevoland. Maar ach, ik wil best klanten uit het Gooi hoor :D

Ik heb vandaag trouwens een lekker dagje gehad:

- De spullen uit Amerika zijn verzonden, dus hopelijk heb ik die met anderhalve week in huis...
- Ik ben er uit qua logo (zal ik binnenkort even showen)
- Toen ik thuis kwam had ik weer een bestelling in de mailbox zitten
- Bericht van de boekhouder dat ik een aardig bedrag terug krijg van de belastingdienst, dus ik kan straks ein-de-lijk een nieuwe laptop en printer gaan kopen.
- Ik werd vandaag gebeld door iemand die mij in het blad van de KVK had zien staan, ze bied interessante (verzorgings)producten voor dieren aan en volgende week maandag komt ze bij me langs om daar wat uitleg over te geven. Eens kijken of dat wat is! Maar sowieso leuk dat ik een reactie heb gekregen nav het stukje in het blad!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:20

hoi hoi ik kom weer even binnenvallen
(en hoop dat jullie dat niet erg vinden)

tijdje terug had ik hier ook een vraag geplaats ivm het zoeken naar een webdesigner.
die bal is inmiddels al aan het rollen.

nu zoek ik iemand die een logo kan maken, dus ben een wedstrijd begonnen
(dat heb ik iemand anders ook een keer zien doen,
dus ben maar zo vrij geweest om dat goede idee te pikken)

misschien leuk voor de creatieve ondernemers onder jullie?
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/133888
of als jullie iemand weten die ik zou kunnen vragen?

thanx

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:29

Ik had zo'n wedstrijd uitgeschreven voor een logo ;) Ik vond het alleen niet echt een succes. Weinig reacties en uiteindelijk maar 1 Bokker die (wel leuke!) logo's opstuurde. Daarom hebben wij besloten om toch ook nog een paar webdesigners voor een logo te benaderen; ik wil wel wat keuze hebben bij een logo en niet voor de eerste de beste gaan..
Kaaaren uit dit topic maakt ook logo's, tegen betaalbare prijs. Misschien is dat wat voor je?

Hier gaat het prima. We hebben deze week een geweldige leverancier binnengehaald!! Ik zou het bijna van de daken schreeuwen, want het is zo'n leuk product. Maar we houden het nog even stil ;)

@ Joyce: wauw, dan heeft zo'n berichtje nu al wat contacten opgeleverd! Dat gaat zo snel dan :)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:33

wat jammer dat je wedstrijd geen succes was! ik vond het zo´n goed en leuk idee :D
ik zal kaaaren opzoeken en pb´en
dank je!