Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:31

Okee, dus is wel redelijk als ik daarop ga inzetten? :)

Balen Byjou! Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:38

Inzetten kan altijd. Lijkt mij ook niet buiten proportioneel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:41

De kogel is door de kerk.
Ik ga eerst via het LOI mijn Praktijkdiploma Boekhouden (PDB) halen.
Hier zit geen stage bij.
Als ik die binnen heb dan zie ik wel verder.
Heb vanmorgen het MBO-collega boek van LOI gehad en denk dat ik meer aan PDB zal hebben.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:57

Kirstenn schreef:

Ik ben 44, kan het ook niet meer omdraaien nu he :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:50

Emytje schreef:
Ze hadden het ook al over cursussen, dus dat is al helemaal mooi.

Zit ook al vanaf 2009 te wachten op de beloofde cursussen. Ben ook werkzaam als huishoudelijke hulp al vanaf juni 2009. :+

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:57

byjou1983 schreef:
Kirstenn schreef:

Ik ben 44, kan het ook niet meer omdraaien nu he :D

:')

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:09

Marcella schreef:
Zit ook al vanaf 2009 te wachten op de beloofde cursussen. Ben ook werkzaam als huishoudelijke hulp al vanaf juni 2009. :+

Zo lang ga ik niet zitten wachten. Ze gingen me inschrijven voor een cursus omgaan met psychiatrische patienten en mensen met dementie. Opleiding Helpende zou ik wel zelf moeten betalen, maar dit zie ik meer als een voordeel dan een nadeel eigenlijk. Zij zouden dan wel voor een stageplek kunnen zorgen. Tenminste dat zei ze met het gesprek gisteren. Ik ga er zeer zeker ook niet op zitten wachten totdat ze er zelf mee aan komen, maar ik wil het dus wel om de zoveel tijd aankaarten. Bij de post werd met het tekenen van het contract ook meer uren op papier beloofd, vraag ik ze, krijg ik ze niet. :( Dus daar ga ik ook niet op zitten wachten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:19

Als er meer uren op je papier staan dan dat je krijgt, is dat toch mooi?

- Je krijgt betaald voor de uren uit je contract
- Zoniet, dan moet je ze het contract nog meer eens laten zien.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:37

Ik krijg dus niet meer uren, terwijl dit vorig jaar wel beloofd is. Ik heb daarom ook geen zin om meer uren te maken dan die 8 die ik op papier heb bij ze. Ik kon wel meer uren lopen dan ik op papier heb, maar dan zou ik altijd voor ze klaar moeten staan. Vijf dagen in de week van half 11 tot 5 en persoonlijk doe ik dat niet als ze me nooit meer uren op papier willen gaan geven. Want dat werd drie weken geleden dus wel gezegd. Ze konden me bellen als er nog een wijk lag, maar ik hoefde niet te verwachten dat ik dit ooit op papier ging krijgen, want met meer uren op papier kwamen ze in de problemen als ik een keertje ziek was en bladiebla. Beetje jammer. Maar ik had het dus wat krom opgeschreven. Ik heb nu 8 uur op papier. Ik werk er ongeveer 8,5, maar ik zou graag meer uren willen maken. Bij het tekenen van het contract is beloofd dat dit mogelijk was, maar de praktijk blijkt dus anders te zijn.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:38

Emytje wat balen. Zoiets moet je ook altijd op laten stellen, laat het een leer zijn voor iedereen hier :o

Werd net gebeld. Woensdag gesprek voor parttime baan, 5 ochtenden in de week :Y)
Vanuit daar kan ik altijd verder solliciteren :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:59

Vienna2007 schreef:
Emytje schreef:
Waarschijnlijk heb jij wel de juiste opleiding, genoeg werkervaring, geen lichamelijke of geestelijke nadelen en zit je in de juiste sector.

Nee, helemaal niet. Heb "slechts" MBO, ik werk dan wel al bij elkaar 12 jaar.... Heb geen geestelijke beperkingen nee. Lichamelijk wel, maar niet noemenswaardig dat ik er voor thuis moet blijven nee...
Maar ik heb een half jaar ook een baan aangenomen waarbij ik 200 euro netto per maand minder ging verdienen.... En dat deed zeer, zeker omdat ik alles zelf betaal! Maar nu zit ik weer goed ergens anders, en viel de periode dus uiteindelijk mee.. even doorbijten, maar als je thuis blijft zitten kom je minder gemotiveerd over dan wanneer je genoegen neemt met minder

Wat voor werk zoeken jullie?

Als ik het lichamelijk aankon had ik allang genoegen genomen met iets minder. Dan ging ik wel achter de lopende band staan ofzo.
Maar aj ik heb altijd al voor een minimum loon gewerkt dus veel minder kan ook niet want dan kom ik niet rond.

En de pest is dat wanneer je daar weer uitraakt (om welke reden dan ook, je kan wel aangereden worden door een dronken automobilist) je van dat loon weer 70% krijgt. Je snijd jezelf in de vingers , helemaal wanneer je zelfstandig woont.

Ik zit niet echt thuis, ik maak me nuttig op stal en help daar in de ochtenden mee voor zover ik dat red.
Ik heb dit vrijwilligers werk netjes op mijn cv staan incl referentie dus geen gat. Kreeg van de week nog een compliment dat ik het zo goed volhoud om elke dag weer te komen...het toch elke keer weer doorgaan.

De motivatie is er wel het wil alleen niet lukken en daar kan ik niet meer tegen. Ik heb het gevoel alsof ik niet serieus genomen word en dat ik alleen maar geschikt ben om achter een lopende band te staan. Kortom weinig zelfvertrouwen op dit moment.

Morgen heb ik een vervolg gesprek omdat mijn ww afloopt. Ik kom in een regeling "loon boven uitkering'. Dat houd in werken tegen het minimum loon op een aangewezen bedrijf om werkeravring op te doen. Nu maar hopen dat er een bedrijf is waar ik dan later ook echt in dienst kan treden.
Tevens ga ik in Juli nog een aanvullende module doen op mijn opleiding administratief medewerker.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:05

Emytje een ding waar ik in de tussentijd achter ben gekomen met de zorg is dat er van alles beloof word, maar weinig word er in de praktijk gedaan. Nu kreeg ik van de week wel een mailtje om op te stellen wat je eventuele wensen zouden zijn. Meer uren of opleiding.

Heb er zo lang al op gewacht dat ik zelf met opleiding Beveiliger 2 ben begonnen. Heb geen vertrouwen meer om richting zorg te gaan ook vanwege de aangekondige bezuinigen en er moet meer mensen komen.

Zie meer mogelijkheden om aan de slag te gaan als Beveiliger 2 zeker, omdat steeds meer politie taken overgedragen worden naar particuliere beveiligingsbedrijven.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:07

Vind het wel stoer hoor, een vrouw als beveiliger. Gaaf zeg.

Volgende week dinsdag heb ik gesprek over die gave functie. Ben erg enthousiast.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:11

Kirstenn schreef:
Hmm ligt eraan aan welke kant van Utrecht. Richting Apeldoorn. En hij is op dit moment niet opzoek naar iemand aan de administratieve kant, helaas... Hij gaat ook verhuizen meer richting het zuiden. Hij moet ook inpakwerk doen en dat heeft hij toen een tijd laten doen door een werkplek voor mensen met Korsakov. Nu ik erover nadenk is hij toch eigenlijk best goed voor de 'mindere' onder ons, zo heb ik 'm nog nooit bekeken :o

Ik had m'n berichtje van net aangepast, maar heb de gemeente idd nog kunnen bereiken! :D

ME...????

Ik heb administratie gedaan vorig jaar, wil het nog uitbreiden naar financieel, wil ook graag verhuizen naar een groenere provincie (apeldoorn en omgeving trekt mij best).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:16

Volgens mij moet ik een bril B-) . Doe maar alsof ik de bovenste post niet geplaatst heb want lezen is bij kennelijk een probleem :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:04

Ik had gister info opgevraagd over een vacature, voor hoeveel uur ze iemand zochten en het sluit echt PERFECT aan bij wat ik zoek, echt niet normaal meer!! Maarja, toen zag ik diezelfde vacature gister opeens ook in de krant staan en mijn ervaring met vacatures in de krant is dat daar gigantisch veel reacties op komen. Ik heb geprobeerd om een nette, maar ook een tikkie informele brief te sturen, net even wat anders dan anders, in de hoop dat ik zo opval! Ben heel benieuwd of ik eindelijk weer eens een keertje op gesprek mag komen.... Ben er zo klaar mee op mijn huidige werk, echt, het lijkt wel een soap! De ene na de andere collega meld zich ziek omdat ze niet meer trekken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:49

Ik ben nu even ongelooflijk -:(- -:(- -:(- -:(- op het UWV. Wat een k..bedrijf zeg! Sorry hoor, moet ff afreageren....
Iedere dag krijg ik een mail of er matches zijn met (nieuwe) vacatures op werk.nl; iedere dag hetzelfde (geen dus). Dat kan best 1-2 dagen zo zijn, maar dit is al bijna 2 weken zo. Net even zelf gekeken op werk.nl blijken er dus 67 (!!!!!!!) vacatures te zijn die binnen mijn profiel passen waarvan 2 echt perfect aansluiten en wat ik zoek.
Hier kan ik dus ontzettend kwaad over worden. Waarom een emailservice aanbieden maar geen passende functies doorsturen???? Oké, ik had zelf ook wat eerder kunnen kijken. Maar ik wachtte op bericht over het gesprek van vorige week.

Paardrijden ging vanmiddag ook stroef. Ik rij op een schat van een merrie /3 alleen voelt zij stemmingen haarfijn aan. Mijn hoofd was te vol dus dat van haar ook. Uiteindelijk hebben we de oefeningen in de bak maar gelaten voor wat ze zijn en lekker het bos ingegaan. Vraag me niet waarom, maar ik kon haar bijvoorbeeld niet in draf houden; na 3 stappen viel ze weer terug in stap. Bij hoeken is dat bekend, maar ik kon haar zelfs op het rechte stuk niet in draf houden. Voltes gingen ook niet, overgangen stap leverden zelfs al problemen op. Zelfs de (wekelijkse) slalom ging niet. Eenmaal buiten even lekker diep doorgeademd, paard ook :D en daarna ging het allemaal weer goed. Conclusie: mijn ademhaling zat te hoog en mijn hoofd te vol. Daar wijst het paardje (1.68 = net zo groot als ik) mij dus even op. Wat een schat is het toch ook.

Morgen ga ik brieven schrijven naar die 2 bedrijven. Nu te moe. Reageren kan tot minimaal de 13e dus morgen is geen probleem!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:05

grr van zulke dingen kan je echt moe worden!! bied het dan niet aan, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!! gelukkig ben je er nu achter (en op tijd) en heb je ons gewaarschuwd.
succes met schrijven.

altijd fijn als paardjes je ergens op kunnen wijzen al is het ook wel vervelend als het dan niet gaat zoals zou moeten.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 00:10

blacknorton schreef:
grr van zulke dingen kan je echt moe worden!! bied het dan niet aan, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!! gelukkig ben je er nu achter (en op tijd) en heb je ons gewaarschuwd.
succes met schrijven.

altijd fijn als paardjes je ergens op kunnen wijzen al is het ook wel vervelend als het dan niet gaat zoals zou moeten.

Precies, bied het niet aan als je het niet nakomt!

Ach, gelukkig rij ik niet op wedstrijdniveau :P en op een gehandicaptenmanege. Er is dus begrip voor een slechte dag en er wordt dan ook niets geforceerd. Ik had haar eindelijk in draf op een kleine volte. De bedoeling was met buitenbeen een kleinere volte te gaan maken en daarna met binnenbeen weer een grotere volte. Ja dag, doe het zelf maar. Een halve volte en toen hield het op. Zelfs in stap was het bijna onmogelijk. Zoiets simpels maar niet hoor. Er stonden ook pionnen klaar (net als bowlingbaan) maar daar zijn we niet aan toegekomen. Lekker naar buiten en toen ging het wel goed. En later op stal een extra knuffel. Ik kreeg haar zelfs 1 van de hoeken niet in (sprong opzij, ook leuk!), teruggedraaid, weer de hoek in, weer opzij, weer terug, hé hé, er is toch niets engs in de hoek...... Buiten bij de helling natuurlijk de zijkant nemen (maling aan beendruk) waardoor je ineens een duik naar beneden maakt. Ik zag het aankomen en zat dus goed naar achteren, maar toch. Lekker eigenwijs maar o zo lief. Niet verwonderlijk dat ze een van de lievelingen van de manege is!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:12

patpen schreef:
Ik ben nu even ongelooflijk -:(- -:(- -:(- -:(- op het UWV. Wat een k..bedrijf zeg! Sorry hoor, moet ff afreageren....
Iedere dag krijg ik een mail of er matches zijn met (nieuwe) vacatures op werk.nl; iedere dag hetzelfde (geen dus). Dat kan best 1-2 dagen zo zijn, maar dit is al bijna 2 weken zo. Net even zelf gekeken op werk.nl blijken er dus 67 (!!!!!!!) vacatures te zijn die binnen mijn profiel passen waarvan 2 echt perfect aansluiten en wat ik zoek.
Hier kan ik dus ontzettend kwaad over worden. Waarom een emailservice aanbieden maar geen passende functies doorsturen???? Oké, ik had zelf ook wat eerder kunnen kijken. Maar ik wachtte op bericht over het gesprek van vorige week.

Paardrijden ging vanmiddag ook stroef. Ik rij op een schat van een merrie /3 alleen voelt zij stemmingen haarfijn aan. Mijn hoofd was te vol dus dat van haar ook. Uiteindelijk hebben we de oefeningen in de bak maar gelaten voor wat ze zijn en lekker het bos ingegaan. Vraag me niet waarom, maar ik kon haar bijvoorbeeld niet in draf houden; na 3 stappen viel ze weer terug in stap. Bij hoeken is dat bekend, maar ik kon haar zelfs op het rechte stuk niet in draf houden. Voltes gingen ook niet, overgangen stap leverden zelfs al problemen op. Zelfs de (wekelijkse) slalom ging niet. Eenmaal buiten even lekker diep doorgeademd, paard ook :D en daarna ging het allemaal weer goed. Conclusie: mijn ademhaling zat te hoog en mijn hoofd te vol. Daar wijst het paardje (1.68 = net zo groot als ik) mij dus even op. Wat een schat is het toch ook.

Morgen ga ik brieven schrijven naar die 2 bedrijven. Nu te moe. Reageren kan tot minimaal de 13e dus morgen is geen probleem!

Ik heb hetzelfde maar uit eerdere ervaringen weet ik dat werk.nl gewoon niet werkt. Heb ik ook aangegeven bij de werkcoach. Op de een of andere manier kan ik er niet mee werken. Vooral die werkmap.
Ik zoek dus gewoon zelf op die site. Helemaal omdat ik op meerdere functies zoek. Van mijn gedane soll. heb ik in WORD een lijst gemaakt en alle e-mails die ik daar op krijg (ontvangen, verstuurd en afwijzingen) zitten in een aparte e-mail map.

Dat van dat paard ken ik. Als ik zo'n dag heb kan ik mijn fjord Danno beter laten staan. Die is daar extreem gevoelig op en vind het maar niks om dan met jou mee te gaan. Draait zicht rustig ineens om en smeert hem. Ik kan hem dan ook niet meer pakken. heb al een paar keer moeten vragen of iemand dan het halster af wilde halen of hem op de poetsplaats wil zetten. Kwaad worden heeft dan helemaal geen zin (maar gebeurd soms toch) dan kan ik het helemaal vergeten. Maar ja geef paard eens ongelijk.
Mijn haflinger Felix is precies het tegenover gestelde die wil dan alleen maar knuffelen terwijl het helemaal geen knuffel is.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:34

Even druk bezig geweest: 2 gerichte brieven geschreven en 1 open sollicitatie. Nu maar weer afwachten!
Op de site van het UWV bleek mijn cv niet actief te staan..... Vorige week aangepast maar blijkbaar heeft het systeem het niet opgeslagen. Maar nu kreeg ik een vacature door die volgens hun passend zou zijn.
HET nadeel van de website UWV is dat je na 10 minuten automatisch weer uitgelogd wordt. Gek wordt je daar van. Lees je een vacature goed door, zit er even over na te denken, wil je reageren ben je plotseling weer uitgelogd! Bij de werkmap heb je 15 minuten. Ik heb er weinig problemen mee maar handig is het niet echt.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:39

Mocht iemand een technische achtergrond hebben hier kijk dan eens op www.infraselect.nl
je krijgt een contract bij infraselect en vanuit daar wordt je gedetacheerd bij diverse uitdagende projecten.

Een greep uit de vacatures:
Ervaren constructeur
Hoofduitvoerder
GPS meter
Calculator/werkvoorbereider

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:00

Een tip voor degene die op zoek zijn naar: secretarieel, administratief, callcenter / klantenservice, hr / p&o, financieel, bank / verzekeringen. Landelijke dekking. Vele Top-100 bedrijven behoren tot klantenkring.
http://www.office-star.nl

Ik heb me net ingeschreven. Gesolliciteerd op een vacature die op werk via hun wordt aangeboden. Daarna toch eens op de site gekeken. Niet geschoten = altijd mis!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:43

Oh jongens durf het bijna nog niet te geloven maar ik ben aamgenomen ;-);-);-);-) heb net een voorstel op mail gehad. Heel prima. Niks te klagen alleen vraag ik me af of ik wel reiskostenvergoeding krijgm er staat alleen vergoeding op basis van openbaar vervoer. Maar dat wordt m niet moet echt met de auto. Gaat geen trein ofzo.
En er staat wel een zakelijke km vergoeding maar dat is voor dienstreizen volgens mij. Vanaf de standplaats iov hen.
Heb maar even gemaild. Als ik de km vergoeding krijg is het supertop. Anders wordt t erg duur... 450 Km per week ongeveer.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:47

heerlijk zo'n eigenwijs paard ;)

gefeliciteerd Qizz!! ben benieuwd of je die km vergoeding krijgt. zal toch wel moeten als er bij het bedrijf geen ov in de buurt is....