Leedebee schreef:PS. Iedereen zn aangifte gedaan? :p
Als je per kwartaal aangeeft hoeft dat deze maand helemaal niet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:ik heb idd zo'n brief van de belastingdienst gekregen dat ik vanzelf bericht zou krijgen als ik aangifte moest doen en dat dit 1x per kwartaal zou zijn.
NonaWen schreef:Wat als je eigenlijk nog geen inkomen hebt gehad.. maar wel uitgaven ?Ik ben pas sinds oktober oid ingeschreven namelijk..
Leedebee schreef:NonaWen schreef:Wat als je eigenlijk nog geen inkomen hebt gehad.. maar wel uitgaven ?Ik ben pas sinds oktober oid ingeschreven namelijk..
Dan krijg je terug
Leedebee schreef:@Blue_kim
BTW aangifte is idd niet moeilijk, zoals Nouks al aan gaf. Waarschijnlijk zal je boekhouder wel alle administratie uiteindelijk in moeten boeken om de jaarrekening te kunnen maken, dus of het heel veel in kosten scheelt? Je zou het even kunnen overleggen natuurlijk!
Verkopen jullie ook auto's of doen jullie alleen reparaties?
blue_kim schreef:Leedebee schreef:@Blue_kim
BTW aangifte is idd niet moeilijk, zoals Nouks al aan gaf. Waarschijnlijk zal je boekhouder wel alle administratie uiteindelijk in moeten boeken om de jaarrekening te kunnen maken, dus of het heel veel in kosten scheelt? Je zou het even kunnen overleggen natuurlijk!
Verkopen jullie ook auto's of doen jullie alleen reparaties?
Het zal toch wel iets schelen denk ik? Ik betaalde nu over een jaar 1600 euro.. daar zat dan ook wel bij gerekend dat ik een paar keer gebelt heb om advies te vragen, dus zeg 1200 euro?
Ik kan me toch niet voorstellen dat ie dan met de jaaropgaaf zo lang bezig is dat ik aan dat bedrag kom? of hebben ze zoooown hoog uurloon?
Wij doen overigens alleen reparatie... verkopen valt onder detailhandel en dat mag niet volgens het bestemmingsplan, dus helaas...
Overigens houd ik nu in een excel bestand alwel bij hoeveel btw ik betaal en vang, om een overzichtje voor mezelf te hebben of we moeten betalen of vangen. Bij de ingekomen btw zet ik factuurnummer en bedrag en bij de betaalde btw naam van bedrijf waaraan we betaald hebben en bedrag, maar daar zou dus ook datum nog bij moeten staan?
joyce2 schreef:bij urban denk ik aan rappers, hahaha. En aan steden idd.
Hier ook ff een vraagje: ik ben nu druk bezig met de inkoop voor mn webshopje en gezien wij eind december een pupje in huis krijgen, ben ik ook voor mezelf even aan het shoppenMaar als ik spul voor mezelf wil hebben, moet ik daar dan ook een factuur van maken, dat ik dan zeg maar een klant van mezelf ben? Of kan ik het gewoon "uit mn winkel" pakken?